Šta je novo?

Rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, 27. Marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana

Sve zavisi kakav je trotoar i da li je gužva na njemu. Biciklisti to brzo provale i koriste ono što je bezbednije i udobnije. end off
 
broj biciklista je direktno proporcionalan investicijama u biciklisticku infrastrukturu. bumbarevo brdo, pomesao si uzrok i posledicu. to i jeste sustina price, ako prosiris kolovoz - motivises vise ljudi da voze automobil. ako obezbedis biciklisticku stazu, motivises ljude da koriste bicikl. broj biciklista ce biti na nivou statisticke greske sve dok moraju da voze po kolovozu.

tome u prilog, grafik iz master plana saobracajne infrastrukture beograda (dostupan na: http://www.beograd.rs/cir/gradske-a...rukture-beograda---smart-plan-2021-2027-2033/)



koja jos evropska prestonica planira da smanji udeo gradskog saobracaja i nemotorizovanih vozila naustrb automobila?
 
Obzirom da mi uglavnom pravimo staze kao što je u Mije Kovačevića / Ruzveltovoj , ni ne čudi što ih nemamo u ogromnom broju. Kojem bi biciklisti još palo na pamet da se "svađa" sa parkiranim vozilima , pešacima , roditeljima sa decom u kolicima , ljudima sa psima... U slučaju ove rekonstrukcije , bezbednije je imati bici stazu u okolnim ulicama. Da je sam plan drukčiji , mogli bi smo da imamo i bici staze , i odvojene tramvajske baštice , i parking mesta , i drveće , i normalan trotoar , ali isto tako i garaže na mestima udžereica , gde neke imaju tendenciju da se same od sebe sruše.
 
Не мешам ја узрок и последицу, већ се прави замена теза, та мањина у виду стат грешке би да наметне већини непостојећу ствар, а то је бицикл као примарно превозно средство, при чему је потпуно очигледно да то нема везе са тобож недостајућом инфраструктуром већ је више повезано са величином града, висинским разликама тј конфигурацијом терена као и разуђеношћу градских насеља, а битан фактор је и комфор (знојење, физички напор), као и традиција и обичаји самог народа где тако нешто никад није постојало за разлику од нпр војводине. Дакле разлози су више него очигледни.
А то избегавање коловоза где је бицикл као превозно средство заправо и предвиђен и где је његово постојање у потпуности законски уређено, је тек посебна прича и још једна замена теза.

Форсирати и силити бици стазе и старом београду где је капацитет улица и даље на нивоу турске касабе из 19 века је тешка будалаштина јер се зарад јефтиних полит поена прави штета свима осталима који за разлику од бициклиста тај простор користе, а по правилу овде то увек буде на штету пешака.
Ево мени првом не пада на памет да се померим са бици стазе на сваком месту где ми је због њих остављено недовољно простора за пешачење и мимоилажење са другим пешацима, а практично свуда у старом бг-у су углављене ма силу и на штету пешака.

Све реалне претпоставке кажу да бицикл као примарно превозно средство овде никад неће постати битан фактор и да ће увек бити на нивоу статистичке грешке. Са друге стране, експанзија рекреативних бициклиста је и реална и очигледна и то свакако треба подржати у виду засебне инфраструктуре на за то одговарајућим локацијама у природи а не по ионако шизофрено скученим улицама.
 
Мани ме више те измишљотине о безбедности, нисте ви ништа угроженији од просечног малокубичног мотоциклисте, по тој логици њих би требало пустити на ваше стазице да вам праве друштво.

А ти сви градови које помињеш, јел и они силе бици стазе на простор где ни игла не може да падне или је можда сутуација са количином простора тамо ипак битно другачија? Труло је извртати чињенице које су ипак већини познате.
 
Očigledno ne znaš kako je biti biciklista u gradu. Nije na mestu poredjenje sa motociklistima.

Ne možeš odjednom da stvoriš uslove za život kao u tim gradovima za primer, ali se mora početi od nečega. Za početak zameniti parkinge uz kolovoz sa bici stazama, a ne i parkinzi i bici staze i traka viška.
 
У безбеднодном смислу нема баш никакве разлике између бициклиста и мотоциклиста чије машине не могу да развију неке нарочите брзине тј и они су једнако угрожени као и ви, динамика кретања и брзине су им најсличније вашим, па их нико не гура и намеће на тротоар.

Аха, значи иако овде нема основних услова и не може се поредити са поменутим градовима, бици стазе ћемо свакако да силимо, јел да? Крајње логично, нема шта.
 
Ako si pratio, ja sam lično bio protiv bici staze ako ostaje parking.

Već sam dao rešenje za taj "problem", a to je proterivanje parking mesta za automobile na ulicama (a naročito na trotoarima). To znači da treba da se parkira samo po garažama i to po paprenim cenama. Tada će vozači automobila da se zamisle da li je bolje da plaćaju svaki dan skupu garažu u centru ili će da probaju da ponekad voze bicikl.

A to za bicikliste i motoriste - kako mogu da budu jednaki kada motor u gradu ide istom brzinom kao automobil i samim tim ga niko ne pretiče, za razliku od biciklista koji moraju da voze metar od ivice, sporije od automobila i samim tim se izlažu opasnosti jer će auto da im prođe na par cm od ivice volana. Ponavljam da očigledno ne znaš kako je voziti po ulici.

Da se na ovom potezu radila prava rekonstrukcija koja podrazumeva i promenu regulacionih linija trotoara, kolovoza i drvoreda, bilo bi mesta za jedan biciklistički "auto-put" od Vuka do Kalemegdana.

Ovi će raditi ono što najbolje znaju (a to znaju loše) a to je da zamene asfalt, tramvajske šine i asfalt na trotoaru sa pločama.
 
Поредио сам спорије моторчиће и мопедчиће који итекако бивају обилажени од стране других аута и то сам горе јасно и написао.

А то што бициклисти редовно дивљају и пролазе на пар мм од пешака, то те не занима, јел да?
Потпуно заслужујете оно што вам се дешава од возача аута, јер сте и ви једнако бахати према пешацима, чак и тамо где није исцртана стаза трипујете да треба да вам се склањају. Говорим генерално, не теби лично.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614892#p614892:3pwy4m9w je napisao(la):
astrodule » Pon Apr 08, 2019 8:07 pm[/url]":3pwy4m9w]To znači da treba da se parkira samo po garažama i to po paprenim cenama. Tada će vozači automobila da se zamisle da li je bolje da plaćaju svaki dan skupu garažu u centru ili će da probaju da ponekad voze bicikl.
Сад већ преписка постаје трагикомична... Протеривање, наметање, присила, одређивање другима 'шта је најбоље за њих'... :laugh:
Oва реченица је најбољи показатељ које су размере горепоменутих фобија и фрустрација колима. Пар доконих форумаша ипак није одредница било чега, суштина је на улици где људи јасно показују који је њихов избор и које су потребе већине.

Поред органског неподношења аутомобила, приметих раније и да ти је дрвеће на листи за одстрел, тамо где стоји на путу замаштаним стазицама. Ал неће слонче у лонче.
 
Спорост трамваја је у свакој улици условљена специфичним условима саобраћаја у тој улици. Не постоји генерални проблем ни за једну подврсту јавног саобраћаја.

У случају овог потеза спорост и непоузданост трамвајског система је последица искључиво паркирања. Тај проблем је овде најизраженији у граду. Ово могу да тврдим као корисник трамваја будући да сам за време студирања свакодневно користио трамвај 5. Не може се побројати број ситуација када је због лошег паркирања трамвајски саобраћај стао а путници даље морали пешака.

Притом не говорим о непрописном паркирању него о регуларним паркинг местима. Скоро сваки пут трамваји су стали јер је неко прописно паркирано возило са плаћеном паркинг картом вирило 10-15 цантиметара у баштицу. А вирило је јер нема довољно места за паркинге и тротоар. Камоли бици стазу. Свака генерација возила је све већа и већа, све шира и шира и све их је теже паркирати ...

Дакле, ако се задржавају коса паркинг места на тротоарима, трамвајске баштице су морале у средину. Ако се већ трамвајске баштице задржавају бочно - морало је доћи до укидања великог процента паркинг места.

Ово како су замислили је катастрофа. У ствари ништа нису замислили, све остаје исто - само ће улица добити нови асфалт и гранитни тротоар. Цео потез је данас потпуно нефункционалан за све видове саобраћаја сем за приватне аутомобиле. А таква ће и остати.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614867#p614867:ae0beve7 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 08 Apr 2019, 17:46[/url]":ae0beve7]Не мешам ја узрок и последицу, већ се прави замена теза, та мањина у виду стат грешке би да наметне већини непостојећу ствар, а то је бицикл као примарно превозно средство, при чему је потпуно очигледно да то нема везе са тобож недостајућом инфраструктуром већ је више повезано са величином града, висинским разликама тј конфигурацијом терена као и разуђеношћу градских насеља, а битан фактор је и комфор (знојење, физички напор), као и традиција и обичаји самог народа где тако нешто никад није постојало за разлику од нпр војводине. Дакле разлози су више него очигледни.
А то избегавање коловоза где је бицикл као превозно средство заправо и предвиђен и где је његово постојање у потпуности законски уређено, је тек посебна прича и још једна замена теза.

Форсирати и силити бици стазе и старом београду где је капацитет улица и даље на нивоу турске касабе из 19 века је тешка будалаштина јер се зарад јефтиних полит поена прави штета свима осталима који за разлику од бициклиста тај простор користе, а по правилу овде то увек буде на штету пешака.
Ево мени првом не пада на памет да се померим са бици стазе на сваком месту где ми је због њих остављено недовољно простора за пешачење и мимоилажење са другим пешацима, а практично свуда у старом бг-у су углављене ма силу и на штету пешака.

Све реалне претпоставке кажу да бицикл као примарно превозно средство овде никад неће постати битан фактор и да ће увек бити на нивоу статистичке грешке. Са друге стране, експанзија рекреативних бициклиста је и реална и очигледна и то свакако треба подржати у виду засебне инфраструктуре на за то одговарајућим локацијама у природи а не по ионако шизофрено скученим улицама.

Kao svakodnevni biciklista iz Londona koji dnevno prelazi oko 30km... Beograd ima šire ulice od Sitija, to da je kasaba vam uopšte nije tačno. Naravno da niko ne želi da provuče bici stazu kroz Skadarliju ili Kosančićev venac, ali ovo je tema o Džordža Vašingtona ulici. Prosto, usporiti saobraćaj u bulevaru, izbaciti parking potpuno, i tramvaj i biciklisti imaju koristi.

Drugo, do pre pet godina malo ko je imao električni bicikli, pa je mreža bici staza u Evropi eksplodirala. U brdovitoj Švajcarskoj ili Nemačkoj, ljudi ih baš baš baš koriste kao prevozno sredstvo. Ako mi ne veruješ, idi pa vidi. U Londonu, svaki dan preteknem i bar 10 električnih trotineta, oni se isto kreću bici stazama.

I dolazimo do kulture... I tu se svaka diskusija završava i pada u vodu. Zato treba izgraditi bici mrežu, i videćeš kako će početi da se koristi. Duboko sam uveren da promena u kulturi jednog naroda može da dođe iz okruženja. Pokaži i dozvoli ljudima da izvuku ono najbolje iz sebe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614964#p614964:1qcg5msa je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 Apr 2019 07:50 am[/url]":1qcg5msa]А то што бициклисти редовно дивљају и пролазе на пар мм од пешака, то те не занима, јел да?
Normalno da ga ne zanima kad smo zemlja besnih biciklista. /s
Nego sta cemo sa pesacima koji setaju biciklistickim stazama?

Diskusija je bespotrebna, trebalo je graditi garaze pa onda ukidati parking mesta duz ulice. Tako bi bilo prostora i za jedne i za druge.
 
Upravo tako! Moj predlog bi bio sledeci: prvo nekoliko garaza duz cele ulice (a svakako ima gde), i izbaciti bar jedan red parkinga od dva koja postoje. Dalje, gledano od sredine ulice: tramvaj, automobilska traka, zuta traka, bici traka i trotoar.

Al' u nekoj sledecoj epizodi rekontrukcije :)
 
Не треба жута трака, аутобуси по трамвајским шинама.
 
Trebalo je pre svega napraviti trg na mestu Bajlonijeve pijace, staviti ispod trga garazu, a zatim uraditi rekonstrukciju ulica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615006#p615006:1p5qfx82 je napisao(la):
kopte3 » Uto Apr 09, 2019 10:24 am[/url]":1p5qfx82]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614964#p614964:1p5qfx82 je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 09 Apr 2019 07:50 am[/url]":1p5qfx82]А то што бициклисти редовно дивљају и пролазе на пар мм од пешака, то те не занима, јел да?
Normalno da ga ne zanima kad smo zemlja besnih biciklista. /s
Nego sta cemo sa pesacima koji setaju biciklistickim stazama?

Diskusija je bespotrebna, trebalo je graditi garaze pa onda ukidati parking mesta duz ulice. Tako bi bilo prostora i za jedne i za druge.
А јел цена паркирања иста у гаражи и напољу?
Цела саоб инфраструктура се издржава од разних харача који се наплаћују власницима аута, а ви бисте да сатрете и протерате главног финансијера? :laugh:
Е па мало морген другови фобичари, оставите бајке за браћу грим, нисте баш толико талентовани.

Већ рекох, ја први шетам бици стазом јер је апсолутно свака (у старом бг, а многе и на нбг) направљена на директну штету пешака, тако да људи не могу нормално да шетају у пару или са неким да се мимоиђу. Користим оно што ми је неправдано одузето, не знам шта ту има нејасно...

@зомбибој теби свака част на пристојности и одмерености, али не можеш поредити швајцарску и немачку где се ради по реду и плански, са београдом где се бици стаза углављује на силу иако физички не постоје елементарни услови. И београд јесте турска касаба из 19 века јер се габарит улица од тада није променио иако се бр становника и саобраћај удесетостручио. Сама та чињеница је потпуно ван памети и крајње шизофрена, па и поређење није на месту.
А све док неко има жељу да намеће, присиљава, протерује и шири се на штету неког другог, ту нема ни к од културе ни т од толеранције. :wink:

Дискусија јесте бесмислена јер је количина фрустрација и аутофобије овде крајње застрашујућа и, у здравственом смислу, крајње забрињавајућа. Али добро, пошто сте у пракси потпуно немоћни да било шта промените, и јер сте свесни да ће мрски аутомобили увек доминирати ништа вам друго и не преостаје него да по форумима просипате отров.
Већ рекох, једини аргумент, који имате против аута (екологија), вам полако али сигурно измиче, а у врло скорој будућности ће и потпуно нестати. :sesir:
 
Samo ti šetaj po bici stazi i nemoj da ti bude nejasno što ćeš jednom biti zgažen.

Verovatno šetaš i po Kosovu koje nam je oduzeto i u Prizrenu nosiš majicu sa 4 S.

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Боли истина па ћемо сад мало да под******? :laugh:
Тако је, браво, видиш како знаш да направиш право поређење, тротоар пешацима и јесте насилно одузет, баш као космет.

А ево баш једва чекам да ме неко згази.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615545#p615545:3d5tcchj je napisao(la):
Bumbarevo brdo » 10 Апр 2019 11:38 pm[/url]":3d5tcchj]
Тако је, браво, видиш како знаш да направиш право поређење, тротоар пешацима и јесте насилно одузет, баш као космет.

Од хиљаде улица у овом граду у којима је тротоар насилно одузет пешацима за паркинге теби је већи проблем једна улица у коме је он одузет због бици стазе? Док у пракси бициклисти због пешака њих ни не користе док се возачи аутомобила не секирају превише због пешака па не само да користе паркинг места на тротоарима већ паркирају и ван паркинг места ...

... интересантно.
 
Pošto sam 100x pročitao ovde kako mnogi forumaši tvrde da bi velike podzemne garaže bile magično rešenje koje će rešiti sve moguće probleme i pešaka i biciklista i vozača, da li može neko da mi objasni kako i zašto? Evo recimo u TC Rajićeva se otvorila velika podzemna garaža sa 450 mesta i da li se nakon toga poboljšala situacija sa parkiranjem u okolini? Naravno da nije, sve je identično kao i pre, i dalje je veoma teško naći mesto za parking.

Radi se o istom principu kao što proširenjem putnih pravaca ne dolazi do toga da se smanji gužva, zbog toga što više ljudi počne da koristi taj pravac jer ima veći kapacitet i gužva ostane ista. Posebno kad populacija grada konstantno raste. Plus, sa garažama je još gore, zato što klasičan mentalitet vozača je da neće da pređe ni 50 metara peške, nego parkira auto najbliže moguće u odnosu na mesto gde hoće da ide. Tako da nema teorije da bi neko parkirao npr. u garaži ispod Bajlonijeve pijace i onda otišao peške u neki lokal na sredini Cara Dušana. Dakle, taj će da parkira u Cara Dušana na trotoaru, ili klasično na kolovozu sa 4 migavca.

A neko kome baš treba da se parkira na Bajloniju i stvarno se odluči da ode u garažu i plati (!), taj će samo napraviti mesta sledećem čobaninu da parkira po sred trotoara/kolovoza. Ad infinitum.
 
Uvedeš garaže i ukineš onoliko mesta na ulici koliko ima mesta u garaži.

Naravno, policija kontroliše sa nultom tolernacijom nepropisno zaustavljanje i eto - meni se čini prosto.

Tako će ljudi ostavljati kola i dalje od 50m, pa ćemo time malo popraviti i zdravstveno stanje nacije jer će se povećati fizička aktivnost :)

Garaža u Rajićevoj uvek ima slobodnih mesta, jedino što mi je sada malo teže doći do nje sa NBG, pa je samo zato ne koristim.
 
@Bumbarevo brdo
Sta mislis, da ne uvodimo ni metro jer nas narod nema u mentalitetu da ga koristi?
 
Kad smo kod povećanog broja vozila , zbog povećanog kapaciteta saobraćajnica , nevešću samo jedan primer. Bulevar jneza Aleksandra Karađorđevića , deo od Dr. Milutina Ivkovića do Ljutice Bogdana, ranije je imao dve trake i biciklističku stazu na kolovozu. Gužve konstantne , nekada se i po 25 minuta prelazilo to parče , u smeru ka KBC Dragiša Mišović. Danas su tu tri trake , dve u smeru ka KBC Dragiša Mišović , jedna u smeru ka centru i uvučenim stajalištima za gradski prevoz , dok je biciklistička staza urađena na trotoaru , plus što pešaci mogu komotno da idu istim a da ne smetaju jedni drugima. Rezultat je danas takav da za max 5 minuta , sa sve čekanjem na semaforima , prođeš , i nema više nerviranja , psovanja pešaka koji uključe dugme na semaforu da pređu ulicu , i što je najbitnije , niko nikome ne trubi , niko nikoga ne preseca , i nema više nepregledne kolone vozila. Ranije se pomenuta deonica prelazila brže peške nego kolima , danas obrnuto i to daleko više u korist vozila.
 
Vrh