Šta je novo?

Žičara (Gondola) Kalemegdan – Ušće

Дошљак":21usdqky je napisao(la):
Хоће да истерају тролејбусе из центра са причом да контактна мрежа ружи поглед на фасаде, а хоће да упропасте поглед на Калемегдан жичаром са гондолама!
Od kada je izmišljen elektro autobus,trolejbus više nema smisla,samo kada bi to znali naši mega trendovci.Drndaju se do iznemoglosti, da premeste okretnicu,sa jednog mesta na drugo,umesto da uvedu elektro autobuse,a one raspale metalne furune,da bace na prvi otpad na koji naiđu.
Renoviraju fasade, u čađavoj Brankovoj ulici,umesto da kroz centar ,prolaze isključivo elektro i CNG autobusi.Koliko je samo para otišlo na uzaludne poslove,a evo još jedan gondolijerski, uzaludno potrošen novac,nam se sprema.
 
Trolejbus i te kako ima smisla. Elektrobus treba da menja autobuske linije. Ja bih radije da gledam kontaktnu žicu , koliko god nekima bola oči , nego da je uklanjamo i uvodimo neka čuda koja su nepraktična i nepotrebna. Pri tom ne mislim da je elektrobus nepraktičan u potpunosti , nego da bi mogao mnogo bolje da se iskoristi. Isto tako , mnogo je bolje uložiti u obnovu Kalemegdana , nego bacati pare na gluposti poput "kompeksnih" pasarele i gondole.
 
Trolejbus koči saobraćaj(nemogućnost obileženja prepreke,kidanje kontaktne mreže,spadanje trole),dok održavanje kontakte mreže nije besplatno.Jednostavno on nema više niti jednu jedinu prednost u odnosu na elektrobus.Manjak kapaciteta,rešava se uvođenjem više elektrobuseva po liniji.Kontaktna mreža ostaje u onim delovima ,gde je zgodno dopunjavanje na usputnim stanicama.
Uzgred,tvrđava je u jako lošem stanju, a ona privlači turiste,ne gondola.Mene samo zanima,ko će da pokriva gubitak u poslovanju gondole,ako će to da pokrivaju,oni što su dali saglasnost,onda je stvar rešena.
 
A manjak para u budzetu grada za zamenu trolejbusa i autobusa elektrobusevia se resava tetkom iz Kanade? Pisete kao da je Beograd u najmanju ruku Dubai ili Tokio.
Jeste i gondola je bacanje para i radije bih video deset novih elektrobuseva ali jos radije dvadeset novih trola ili TNG.
 
Ima taman dovoljno trolejbusa koji su odavno zreli za otpad,da se na vreme zamene elektro busevima,a ne da se ponovo kupuju nove trole.Sukcesivno treba povlačiti trole i nabavljati elektrobuseve.
Misliš na CNG,ne na TNG.
Svaki kupljen bus na dizel, je čisto bacanje para.U startu treba ići na CNG buseve.Dizel buseve treba proterati sa najzagađenijih trasa.Generalno dizele treba proterati iz centralnog jezgra.Dovoljno je samo pogledati u zdravstvene kartone dece iz centra grada.
10 miliona evra su stvarno mogli da se upotrebe na mnogo korisnije stvari,odnosno,da su odabrali javno privatno partnerstvo u finansiranju gondole,i bilo bi nekog opravdanja.
Možda bi bolji efekat napravio neki vagončić uzbrdo,kao u Zagrebu.Za 100 puta manje novca,možda bi dobili bolji i korisniji vid transporta za turiste.
Protest protiv gondole,treba na prvom mestu da bude protest ,protiv 10 milioma evra,a ne protiv same gondole.
Hipotetički "transparent" ispred skupštine grada, treba da nosi poruku,ko će da odgovara za finansijski gubitak u poslovanju gondole.To je po meni suština cele priče.Na tako nešto,oni nemaju odgovor, dok za samu gondolu mogu da nađu 100 razloga za opravdanje,dok za finansijsku propast projekta, nemaju niti jedan jedini valjani odgovor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617065#p617065:rmrimul5 je napisao(la):
vladanet » Сре Апр 17, 2019 11:27 am[/url]":rmrimul5]Mene samo zanima,ko će da pokriva gubitak u poslovanju gondole,ako će to da pokrivaju,oni što su dali saglasnost,onda je stvar rešena.
Naravno da neće.. gradnja se finansira iz budžeta (dakle pljačka) a isto tako će biti i sa pokrivanjem gubitaka - dakle, pljačka bez kraja..
 
@vladanet "Misliš na CNG,ne na TNG."
Mislim na auto gas (tecni naftni gas) a moze i metan. Sve je bolje tj manje zagadjuje od nafte.

Ocigledno da mafija iz JP preduzece skijalista srbije posto su pukli na Zlatiboru smislili su da u Beogradu prave biznis sa budalastinom od zicare na Kalemegdanu.
 
Ne košta 10 miliona evra, nego 15 miliona evra. Za početak.

Jer tek ćemo videti da li će biti prekoračenja predviđene sume. A biće, kad nalete na arheološka nalazišta, pa se prisete da je "sa najvišeg mesta" rečeno TRI ŽICE a ne jedna, kako je planirano i za šta su računati troškovi (što drastično poskupljuje i menja kompletnu tehnologiju), pa onda budu "iznenađeni" postojanjem pećine u samim temeljima koja se po uslovima zavoda mora zaštiti, a koje je kompromitovala nosivost tla upravo tamo gde mora da se fundira zatega 2x3 kabla dužine 1 kilometar i tridesetak kabina na njemu (i to za sile koje proizvodi Beogradska košava), pa shvate da je sastav tla lošiji nego što su mislili tokom početne kalkulacije troškova, pa "zbog pristupačnosti" krenu da prave tunel do lifta u novoj kafani na travnjaku, lifta koji zatim treba kupiti, pa pronađu vodu ili čak ozbiljan novi izvor (izvor Svete Petke nije daleko) ...

Tako da će to teško ostati i na 15 miliona evra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617032#p617032:21j7nqbu je napisao(la):
vladanet » Сре Апр 17, 2019 8:00 am[/url]":21j7nqbu]
Дошљак":21j7nqbu je napisao(la):
Хоће да истерају тролејбусе из центра са причом да контактна мрежа ружи поглед на фасаде, а хоће да упропасте поглед на Калемегдан жичаром са гондолама!
Od kada je izmišljen elektro autobus,trolejbus više nema smisla,samo kada bi to znali naši mega trendovci.Drndaju se do iznemoglosti, da premeste okretnicu,sa jednog mesta na drugo,umesto da uvedu elektro autobuse,a one raspale metalne furune,da bace na prvi otpad na koji naiđu.
Renoviraju fasade, u čađavoj Brankovoj ulici,umesto da kroz centar ,prolaze isključivo elektro i CNG autobusi.Koliko je samo para otišlo na uzaludne poslove,a evo još jedan gondolijerski, uzaludno potrošen novac,nam se sprema.
За сада је возни парк тролејбуса у просеку најмлађи од свог возног парка јавног превоза у БГу. По мени је њихова замена за електробусе бацање пара докле год имамо аутобусе из 1996. и 1999. на линијама свакодневно. Електробусе треба увести да мењају аутобуске линије. Највећи помак за екологију Београда било би да се сплет линија које возе на потезу Панчевац-Деспота Стефана-Теразисјки тунел-Бранкова-Бранков мост-Михајла Пупина/Николе Тесле и сплет линија на потезу Таковска-Кнеза Милоша-Мостар- Војводе Мишића постану електробуске линије.

Но да се вратимо саме гондоле, шта се зна о фамозном ЈП скијалишта? Колико нам је уопште и потребно то предузеће? Мени то смрди на Динкићеве шеме.
 
Potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović je kao šef odborničke grupe Savez za Srbiju u Skupštini Beograda podneo Tužilaštvu za organizovani kriminal krivičnu prijavu protiv zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, ministarke Zorane Mihajlović i drugih lica "direktno odgovornih za protivpravnu izgradnju gondole na Kalemegdanu".

Jovanović je u prijavi naveo da Vesić i Zorana Mihajlović "zloupotrebom svog službenog položaja i prekoračenjem granica svog ovlašćenja i svesni protivpravnosti svojih postupaka, nanose gradu Beogradu direktnu i nenadoknadivu štetu velikih razmera", prenela je Narodna stranka.

Jovanović je na Kalemegdanu rekao da brutalna medijska kampanja koju Vesić sprovodi u proteklim danima protiv njega i drugih opozicionih funkcionera u Beogradu ima za cilj jedino da "prikrije kolosalne razmere štete koju on nanosi Beogradu, kršeći zakone, podzakonske akte i urbanističke planove".

"Pretnje i medijsko čerečenje nas neće omesti u dužnosti da od 'gradonačelnika na mala vrata' Gorana Vesića branimo Beograd, njegovo normalno funkcionisanje, njegov identitet i kulturno-istorijsko blago", istakao je Jovanović.

http://rs.n1info.com/Vesti/a476965/Odel ... ndole.html
 
Проблем је ово давање политичке ноте борби против гондоле, мислим да то може да буде јако погубно по исход исте.
 
To sam i ja do sada mislio. Međutim sada više ne verujem da je to tačno pošto se stvari menjaju. Ako zamislimo neki protest koji ostaje isključivo u okviru kulturnih i građanskih udruženja, šta će se desiti? Vlast za kulturu i njena udruženja ionako nije briga baš ni malo, jer takvi apeli ionako neće da prodru do najvažnijeg dela glasača, onih koji su neinformisani, nepredeljeni, koji se kolebaju ili su za vlast. Sa masovnim medijima potpuno pod kontrolom, takvi "kulturni" i tihi apeli sami za sebe više ne dopiru do većine naroda. Potrebna je podela posla. Neutralna naučna, kulturna i stručna udruženja tvrdnji daju autoritet, a partijski aparat opozicije informaciji daje prodornost i povećava joj domet, odnosno gura je u medije. To je u situaciji kontrole informacija i žestoke kampanje zbunjivanja i laganja ovako velikih razmera postala veća korist od štete koja se pravi tako što političari preuzimaju takve tvrdnje.
 
Мислим да ипак партијски апарат опозиције смањује продорност и ограничава маневарски простор дајући властодршцима аргументе типа - они су против развоја града; они су против гондоле само зато што је Вучић за гондолу; имали су прилику да се жале на јавној расправи и сл. И треба имати на уму просечне грађане - гласаче СНС или политични неутралне који гутају све што им медији сервирају, па ће бити у фазону "па ови су против изградње града" и сл. Или брдо људи који и нису за власт, али су још више против оних који се у опозицији истичу.
 
Naravno, to je očigledna mana strategije da opozicija preuzima ovakve građanske apele kao svoje. Ali u ovako kontrolisanom sistemu alternativa nažalost nema puno: Ili se za to neće ni znati izvan uskih krugova, ili će tvrdnja biti kompromitovana u delu medija. Uz pametnu strategiju alternativnog informisanja ovo drugo je bitno bolje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616425#p616425:2kc0n6q0 je napisao(la):
Дошљак » Ned Apr 14, 2019 7:23 pm[/url]":2kc0n6q0]Треба форсирати туристима оно што је аутентично за Србију и посебно што је аутентично Београд, а не купити форе из Лондона, Беча, Барселоне, Абудабија... И не треба заборавити највећи украс града - људе.
1183843469.gif
Лепо речено.
Слободан Тркуља о данашњој "уметичкој" естради: "Они су већина, а ми смо суштина". Е, ту суштину увећавајмо за туристе.
 
Gondola je nepotrebna, jer uružuje Kalemegdan i sve oko njega. Sve oko tvrđave je uništeno novim objektima i lošom infrastrukturom. Još fali gondola.
 
Гондола ружи и тврђаву, поглед ма њу и поглед са ње, небо и реку.
 
Šta tek reći za one soliterčine BNV, koje su potpuno zaklonile pogled na reku sa savskog venca i ostalih delova grada.
 
Хајде да кажемо да би било шта изграђено на том простору заклонило реку, али гондола је скроз сукуда и беспотребна идеја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617632#p617632:3plxrkck je napisao(la):
vladanet » Pet Apr 19, 2019 4:22 pm[/url]":3plxrkck]Šta tek reći za one soliterčine BNV, koje su potpuno zaklonile pogled na reku sa savskog venca i ostalih delova grada.
Kada nemaš šta da kažeš, možeš i da zaplačeš.
Što više "sređuju" Beograd gondolama (čuj naziva za žičaru), promašenim dizajnom svega i svačega čega se dotaknu, sve više dobijam želju da ga zauvek napustim.

Da li se sećaš kako bilo nam je pre, posle svega šta sad ostalo je moj Beograde
3793518328.gif
 
Треба имати стандард. Није као да је пре било много боље. Београд никад није био леп нит сређен
 
Tome u prilog ide i ova izrečena misao o Beogradu:
Beograd je najružniji grad na svetu na najlepšem mestu na svetu.
(Le Korbizije)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618079#p618079:2js2e7a7 je napisao(la):
SRBO » 21 Apr 2019 09:41 pm[/url]":2js2e7a7]Треба имати стандард. Није као да је пре било много боље. Београд никад није био леп нит сређен
Pretpostavljam da si baš mlad i zato - sredina osamdesetih je imala neki šmek koji pamtim iako sam tada ja bio klinac. Grad nije bio tip-top, ali bilo je kulture, sistem je funkcionisao, nije bilo 90% divljaštva i bahatluka današnjice. Fasade i ulice jesu bile sive - to stoji, ali grad bi se mogao nazvati lepšim i čistijim nego sada.

Takođe poznajem ljude koji i danas pamte Beograd 30-ih godina prošlog veka. Da ne idemo dalje u prošlost, ali ta dva perioda su možda najbolji period Beograda u novijoj istoriji :grand: :sesir: :gobb: Tokom ta dva perioda ovolika iživljavanja teško bi ikome pale na pamet.
 
Vrh