Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Рачунајте да иза те кампање преко Шпигла стоји лоби железничке и грађевинске индустрије, чији интереси се не морају поклапати са потребама велике већине путника.

Немачке железнице, укупно узев, за кориснике су знатно боље од Француских (густина и разгранатост мреже, пре свега). Треба имати у виду да Французи нису брзим пругама повезали ни све милионске градове са Паризом (Тулуз - пут траје 5 сати, авион убија), а путовање између великих градова који нису Париз (нпр. Лион - Бордо) ближе је стандардима српских него немачких железница.

Узмите у обзир и да највећи процват од свих великих путничких железница у Европи у последњих 20 година доживљавају, неочекивано - британске железнице, са брзинама до 200 км/х. Дуплиравши укупан број путника од средине деведесетих, Британци су по том параметру убедљиво оставили Французе, који су, иначе, у читавој Европи данас народ у највећој зависности од коришћења аутомобила (сетите се жутих прслука).

Индустрија би, међутим, да се улаже огроман новац, јер јој то треба. Алзо, рачунајте да ће и у Немачкој (која није нарочито велика земља, пре уједињења Западна је била величине СФРЈ, уз то је и децентрализована, па јој је густина мреже - највећа на свету - много битнија од максималне брзине), бити грађене нове пруге за 300 км/сат. Услед огромног новца који ће то однети, готово сигурна последица биће смањење издвајања за локалну и регионалну мрежу, која највише треба путницима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616805#p616805:2trgy2iv je napisao(la):
orjen » Uto Apr 16, 2019 10:13 am[/url]":2trgy2iv]Ali za zeleznicu je uzeto samo neto putovanje od polazka do dolazka. Poredenje nije vrednostojno. I na zeleznice postoji taj bruto. Takode uzeti su samo najidealnije ICE polasci za pojedine relacije. Trebalo je uzeti prosek svih ICE vozova na tim relacijama.
Nemačka železnica je daleko tačnija u odnosu na avio saobraćaj i putnici nemaju obavezu pojavljivanja sat i više pre polaska. Da ne pričam o riziku da se ostane bez leta, overbooking.
A najviše me izluđuje čekanje na prtljag.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616806#p616806:2trgy2iv je napisao(la):
hiavata » Uto Apr 16, 2019 10:18 am[/url]":2trgy2iv]Ne znam za ostale, ali ja bih pre isao zeleznicom pa makar i duze (naravno u razumnom odnosu). Neudobnost modernog putovanja avionom je dostigla vrhunac.

+1 Prevelika ograničenja, obaveze.... su nešto što odvraća od aviona na kraćim putovanjima.
 
Када су путовања пословних људи по Немачкој у питању, на њиховом месту бих поразмислио има ли смисла да Луфтханза из онолике престонице, Берлина, лети само за Франкфурт и Минхен. То је последица окупационог наслеђа са једне, и пословне политике отуђене корпорације са друге стране, и ни у чему што пледира да буде држава, осим у Немачкој, не би било могуће.
 
Žika":1xy7gigr je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616767#p616767 je napisao(la):
smirgla » Uto Apr 16, 2019 7:49 am[/url]":1xy7gigr]Poredjenje ne uzima u obzir vreme potrebno za odlazak/dolazak na aerodrom, sigurnosne kontrole i minimalno vreme dolaska pred let.

Na slici koju sam postavio uzima se upravo to neko vreme koje se gubi , npr. sam let Berlin-Frankfurt traje oko 1 h i 10-15 m dok je prikazano ukupno vreme 3 h 11 min.
Mislim da se uzima samo vreme od sletanja do narednog leta nazad.
Bolje da su uzeli za parametar jednosmerna putovanja. Bilo bi jasnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616855#p616855:3m9nj90p je napisao(la):
Пантограф » Tue Apr 16, 2019 2:08 pm[/url]":3m9nj90p]Када су путовања пословних људи по Немачкој у питању, на њиховом месту бих поразмислио има ли смисла да Луфтханза из онолике престонице, Берлина, лети само за Франкфурт и Минхен. То је последица окупационог наслеђа са једне, и пословне политике отуђене корпорације са друге стране, и ни у чему што пледира да буде држава, осим у Немачкој, не би било могуће.
Mislim da je problem Berlina izostanak neadekvatnog modernog aerodroma.

Što se tiče polemike avion ili voz, ja sam uvek više za voz. Pre par sedmica sam putovao na relaciji Berlin - Prag 4h20min. Kada bih uračunao putovanje do aerodroma, čekanje na istom, let i dolazak do centra Praga vremenski bi izašlo skoro isto. Ovako je bilo i jeftinije i udobnije i lepše. Kroz Češku se ide dolinom Elbe i zaista ima prelepih prizora. :)
 
И ја сам за воз. То је, у принципу, најкултурније путовање. Међутим, све је то психологија. Знаш како, пут од четири и по сата није исто што и пут од сат времена, немојмо се заваравати. Без обзира на долазак сат и по пре лета и све, ипак, треба бити везан са једно седиште дуже од четири сата. Да, у возу може да се прошета, али, то траје 15 минута и онда се опет вратиш у столицу, и смараш се. Авионом - полетиш, кад се попнеш капетан нешто промрмља и већ креће спуштање.

Дакле, ако једном идеш из Берлина за Праг, 4 сата и 20, супер. Али, ако идеш послом нпр. двапут месечно, хм, велика је могућност да ти досади. Па још ако имаш неки miles&more и сл. веће су шансе да ћеш за Праг преко Франкфурта него возом, нажалост.

Мислим, иначе, да је погрешна толика фокусираност железнице у Европи да буде конкуренција авио-превозу. Таквом политиком, која укључује и прескупе карте, губе силне путнике који бирају нпр. Фликсбус. Да, где су скупље карте ту је и већи новац, али се бојим да је ваздушни саобраћај флексибилнији и да ће у тој бици победити.

Има занимљивих концепата и модела, људи свашта мозгају, па су неки, рецимо, израчунали да јефтинијег и ефикаснијег превоза не би било, од оног који би нудила флота авиона налик на ДЦ3. Са друге стране, Рајанер већ говори да ће карте за неку годину бити бесплатне (ту, са аспекта шопинг-мола, постаје предност дуг боравак на аеродрому). А шта ће онда крута железница, ако уз то буде и - скупа?
 
Чекајући воз за Темишвар
Још се не зна да ли ће Вршчани после две године, поново моћи возом да стигну до Темишвара. Све је више захтева за поновно успостављање те једине редовне саобраћајне везе Србије и Румуније што је пре свега важно студентима из Србије који се школују у Румунији. У "Србијавозу" још чекају одговор румунских колега на њихов позив на састанак.

Румунски возови, који су двапут дневно превозили путнике, не саобраћају две године, а укидање ове међународне везе највише је погодило око 600 студената из Србије који се школују у Темишвару, јер се сами сналазе за превоз, што је за већину родитеља велики трошак.

Припремила Маша Ивков
"Они сада не могу ни да дођу сваке недеље кући. Пре су долазили викендом и били су кући, онда су носили са собом и храну и одећу. Е сад, како немају средстава, сада морају да дођу неким таксијем", каже један од родитеља Тодор Басараба.

Студенткиња Божин Лорета истиче да се сналазе како знају и умеју.

"Моје колеге студенти покушавају да се снађу ко како може. Налазе се, па једна вози по четворо, петоро, како ко може. Неки ни не долазе кући јер немају средстава да се врате кући", каже Божин.

Воз није био само за студенте, указује Рома Марин. "Био је и за људе који су радили, био је и за туристе, углавном оне из Београда. Долазили су до Вршца па од Вршца ишли до Темишвара и Букурешта. Није био само за студенте, али нас је највише погодило", каже Рома Марин.

Међународни воз Вршац–Темишвар, престао је да саобраћа због, како је тада образложила румунска страна, дуга из 2012. године некадашњег Јавног Предузећа "Железнице Србије" према румунском оператеру за железнички саобраћај.

У међувремену, дуг је измирен, а "Србијавоз" свакодневно добија захтеве путника за обнављање ове линије.

"Преставницима ЦФР Калатори или националног оператера за превоз путника Румуније, упућен је званичан позив за састанак пре извесног времена, очекујемо њихов одговор у што је могуће краћем року. Након састанака који буду следили имаћемо доста прецизнију причу везану за поновно успостављање саобраћаја", каже Марко Ђукић из "Србијавоза", који се нада позитивном исходу.

Иницијатива постоји и са друге стране границе, где грађани већ неко време потписују онлајн петицију са истим захтевом, али се "Железнице Румуније", чија је то била линија – још не оглашавају.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... isvar.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616694#p616694:2c2sbq1z je napisao(la):
WLABmz » 15 Апр 2019 09:42 pm[/url]":2c2sbq1z]Domicil vagona Optima Expressa je Drjanovo - Bugarska. Ove vagone je Optima kupila od Bugarskih železnica. U pitanju su kušet vagoni i jedan vagon restoran.

Ova snimljena kompozicija je bez putnika - odlazak vagona iz Drjanova za Filah zarad pokretanje prvog voza iz Filaha u sezoni. Prvi, plavi vagon je salon/spavaći vagon Srbija Voza koji je iznajmljen Optimi - https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SRB/ZS_Salon-9980.php. On je u Rakovici uvršten u ovaj voz.
@ВЛАБмз, било је људи у возу, видео сам их. Е сад , да ли су баш путници или неко од особља !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617284#p617284:2a3tgodq je napisao(la):
Гага » Čet Apr 18, 2019 3:28 am[/url]":2a3tgodq]
@ВЛАБмз, било је људи у возу, видео сам их. Е сад , да ли су баш путници или неко од особља !

Osoblje.
 
Modernizacija u Srbija Vozu ide vrlo napredno. Već danima na sajtu stoji:

ЗБОГ РАДОВА У САВСКОМ АМФИТЕАТРУ, ДОШЛО ЈЕ ДО ПРЕКИДА У ФУНКЦИОНИСАЊУ КОРИСНИЧКОГ СЕРВИСА.

A danas ceo dan pokušavam da otvorim online red vožnje na sajtu, ali ne funkcioniše. Ko zna i koliko to dugo ne radi. Mada ni ne čudi, kada im je od ukidanja vozova Beograd - Novi Sad i Beograd - Budimpešta broj prodatih karata smanjen gotovo desetostruko! Nema ni potrebe...
 
Lokomotive predvidjene za secu u 2019g

izvor.zeleznice u Srbiji
 
Jel sve to bas mora da se sjece sta ih je spopalo
Zar ne moze nesto da se izremontuje ....
 
Zločin je kasirati lokomotive 444 Severine...Prvo su napravili potpuno idiotsku raspodelu lokomotiva između Srbija Voza i Karga, a sad je Kargo kupio 16 Vectrona pa im ne trebaju više Severine koje bi dobro došle Srbija Vozu. Da ne pričam o idiotariji oko raspodele dizel lokomotiva 661 i 666 gde su lokomotive 661-118, 119, 152, 154 i 157 koje imaju elektro grejanje za putničke vozove pripale Cargu, a 4 komada snažnijih lokomotiva 666 bez elektro grejanja za putničke vozove pripale Srbija Vozu.

Nisu džabe Mađari posle par godina zavitlavanja sa odvojenim putničkim, cargo i vučom ponovo sve spojili u jednu firmu.
 
Има и вагона, али су и они препуштени зубу времена, пошто су Штрумфета и стручњаци одлучили да се унутрашњи саобраћај сведе само на гарнитуре. Да има памети, ФЛИРТови и Рускиње би само појачале ондашње возове са локомотивама, али су уствари сулудо заменили једне другима. Сечење 444 је дефинитивно ван памети. Није ми ни јасно сечење оних 661 и 644 док се изнајмљују 661 од ЖРС. Такође све са списка би било паметно да сачувају по примерак за музеј (641, 642, 643, 644, 661, 664) ако већ неће да их поправљају и користе.
Треба упослити предузећа која су у проблемима (МИН, Шинвоз, Желвоз, Гоша, ФВК) и ремонтовати постојећа возна средства.
 
И мене то чуди. Али ништа чудно код ове госпође министарке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618049#p618049:381fqowe je napisao(la):
milos.tro » Yesterday, 21:51[/url]":381fqowe]Lokomotive predvidjene za secu u 2019g

izvor.zeleznice u Srbiji
file.php

Koji (kakvi) su to ljudi koji Л pišu naopako?
 
Људи који пилићарски рачунају колико могу да зараде сечом локомотива на кило уместо да извуку што се извући може.
 
ima i vozove koje nemaju ni grafite a uz to se i redovno odrzavaju. verovatno ovi cistaci imaju i specijalnu obuku
 
Ovo neki model vagona 1968.
BTW svaka cast na odrzavanju, izgledaju jako cisto.
 
Vrh