Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Drugar koji radi na aerodromu , i koji je upucen mi kaze da Vinci pregovara sa 15-20 kompanija o otvaranju linija sa aerodroma Nikola Tesla. Realizacija nekih se ocekuje uskoro. Ima li mozda neko jos neke detaljnije i konkretnije informacije ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622152#p622152:2j57yk30 je napisao(la):
biciklista » Mon May 13, 2019 1:26 pm[/url]":2j57yk30]Drugar koji radi na aerodromu , i koji je upucen mi kaze da Vinci pregovara sa 15-20 kompanija o otvaranju linija sa aerodroma Nikola Tesla. Realizacija nekih se ocekuje uskoro. Ima li mozda neko jos neke detaljnije i konkretnije informacije ?

15-20? Meni kao laiku to deluje mnogo, mada ko zna. Zna se da Vinci ima dobru saradnju sa FlyTAP-om te se sigurno mogu očekivati letovi za Portugal preko ove kompanije. I zna se da imaju odličnu saradnju sa EasyJet-om te je moguće da oni otvore neke linije i da baziraju avion.
 
15-20 компанија је баш много. да не преговарају са компанијама о отварању линија?
 
da li je neko ovde leteo airserbijom do njujorka i kakva su iskustva?
 
Javljanje uživo sa beogradskog aerodroma. Ovakvo ludilo u dolaznom holu nisam nikada video sa svojih četrdesetak godina. Oko pet stotina ljudi (bez preterivanja) nalazi se ispred pasoške kontrole, bukvalno nema mesta da se uđe u hol sa airside ili sa stepeništa. Ono elektronsko sokoćalo Mühlbauer je naravno već jače od nedelju dana mrtvo. Policija je kumovala gomilanju ogromnog broja ljudi u holu tako što nisu otvorili sve kućice. Pola policije izigrava redare umesto da pečatira pasoše. Zaposleni aerodroma blenu negde u nebo i prave se mrtvi. Dok ovo kucam policija je izgleda prešla na metod pokazivanja pasoša na blic (onako kao kada se inspektor legitimiše na ulici) da ne bi došlo do nekog gadnijeg narušavanja reda i mira.

Bruka i sramota. Vinci, kažete? st*** neopevana. Policija? Digla ruke, ovo više nije granica, ovo je raspad sistema.
 
Kod nas je raspad, al zato kad se ceka po sat-dva na stranoj granici onda nije problem? Leto, standardne guzve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623154#p623154:p3mnwnbb je napisao(la):
loyola » Sat May 18, 2019 2:41 am[/url]":p3mnwnbb]Kod nas je raspad, al zato kad se ceka po sat-dva na stranoj granici onda nije problem? Leto, standardne guzve.
Ne znam baš da li su već počele baš tolike gužve kao na vrhuncu letnje sezone. Ipak, potpuno razumem tvoj komentar jer kod nas dosta ljudi zna da osudi neke stvari u Srbiji a iste te ili čak i gore, u inostranstvu, prihvati kao normalne. Recimo na Tegelu se uvek čeka bar 30-40 minuta (ako se putuje sa EasyJet-om - sleće na terminal C) ukoliko imate papire van EU.

Ipak stvari koje nisu dobre treba kritikovati i uvek sa većim žarom ukoliko se radi o svojoj domovini. Na loše stvari treba ukazivati uvek, kako bi se popravile.

Što se tiče ovog konkretnog slučaja, ja mislim da je onaj prostor premali svakako i brzo se napuni putnicima i definitivno ga treba proširiti. Drugo naši policajci su daleko jedni od neljubaznijih koje sam susretao, i nisam jedini iz mog okruženja koji je to primetio. Treće, u svakom momentu, svakog dana znaju koliko aviona (potencijalnih putnika) sleće na aerodrom pa se prema tome mogu i organizovati. Četvrto, treba uvesti više samouslužnih očitavača pasoša za državljane Srbije.

I na kraju još jedan primer vezan za uspešnost policajaca na granicama Srbije. Prelaz Sremska Rača sa BiH. To je stvarno sramota šta se tamo radi. Apsoutno svaki put kada sam išao u poslednjih 2-3 godine tamo je bila gužva. na ulazu u Srbiju i izlazu iz nje. Pritom je dovoljno i ličnu pokazati, znači ne mora se pasoš pokazivati. Jednom sam išao za Srbiju, na BH strani bilo 5 automobila ispred. Posle BH granice na 100m kreće kolona do srpske granice (vrv 2-3km) uključujući most preko Save. Ne može mi niko reći da rade istim tempom na BH i na strani Srbije. I uvek mediji pričaju o gužvama na Horgošu i Batrovcima koje mahom utiču na strance, ali do sada nisam čuod da se neko pozabavio gužvama na ovom prelazu koji uglavnom koriste gradjani BiH i Srbije i gde čak nije potreban pasoš.
 
Taj deo na dolascima je najgori deo aerodroma. Suvise je mali za trenutni obim saobracaja, moraju to da povecavaju, kako deo ispred pasoske kontrole, tako i deo posle carine gde je cekaonica u landseide delu.
 
Zar nije bila priča da će terminal A dobiti svoju pasošku kontrolu. Mada ne znam kako bi to sproveli za dolaske, jer za odlaske još i mogu gore na spratu, ali za dolaske treba posle pasoške kontrole napraviti koridor do sale za preuzimanje prtljaga. Ne znam da li za tako nešto realno postoji trenutno prostor. Osim ako ne bi napravili i posebnu salu za preuzimanje prtljaga u terminalu A.
 
добио је само у одласку, не у доласку. та пасошка контрола у доласку је рак-рана аеродрома, и то је нешто што ће прво морати да се ради када почне сређивање аеродрома
 
Na starom terminalu ima tipa dva mesta za proveru pasosa dosta ljudi ne zna za to i skoro uvek je prazno, tako da odem nekad kad ocu da izbegnem ujutro oko 6, 7 guzvu na taj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623434#p623434:1xzdtu2e je napisao(la):
JohnnyLee » Sun May 19, 2019 7:21 pm[/url]":1xzdtu2e]добио је само у одласку, не у доласку. та пасошка контрола у доласку је рак-рана аеродрома, и то је нешто што ће прво морати да се ради када почне сређивање аеродрома

Svakako to. Purger je u analizi predvidjao da će se po njegovoj proceni posvetiti i objedinjenoj kontroli putnika umesto kontrole na svakom izlazu, što po meni takodje ima smisla. Ali isto tako ne znam ni gde bi taj prostor bio.
 
To je pasoska kontrala u odlasku, koja nije toliko bas u problemu koliko u dolasku. Ta u odlasku se resava dodavanjem jos jednog sprata, za dolaske i tranzit, za odlaske ostaje postojeci sprat.

Problem za putnike u dolasku je sto se sve odvija na nivou podzemne etaze, pa nije bas lako prosiriti. Takodje tu ima i tehnickih ogranicenja oko manipulacionih povrsina za vozila za dopremanje prtljaga, sortirnice i dr. Morace neke reorganizacija postojeceg prostora da se odradi. Ne znam da li terminal 1 ima neke podzemne prostorije, da li moze nekako da se poveze sa salom za izdavanje prtljaga ili ne... ali da nesto mora da se ucini, mora.
 
milaki990":1fbmml6x je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623434#p623434 je napisao(la):
JohnnyLee » Sun May 19, 2019 7:21 pm[/url]":1fbmml6x]добио је само у одласку, не у доласку. та пасошка контрола у доласку је рак-рана аеродрома, и то је нешто што ће прво морати да се ради када почне сређивање аеродрома

Svakako to. Purger je u analizi predvidjao da će se po njegovoj proceni posvetiti i objedinjenoj kontroli putnika umesto kontrole na svakom izlazu, što po meni takodje ima smisla. Ali isto tako ne znam ni gde bi taj prostor bio.
To "objedinjavanje" bi povećalo gužvu i kašnjenje putnika na let. Ovako kada vide da je gužva pred poletanje mogu da ubrzaju konkretan gate.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=623486#p623486:nmba6l1j je napisao(la):
dejjan » Sun May 19, 2019 9:49 pm[/url]":nmba6l1j]
To "objedinjavanje" bi povećalo gužvu i kašnjenje putnika na let. Ovako kada vide da je gužva pred poletanje mogu da ubrzaju konkretan gate.

Možda samo na početki dok se ljudi ne naviknu. Ja iskreno nisam video ovakav princip ni na jednom drugom aerodromu u Evropi (sem Tegela koji takav sistem ima na terminalima A i B). Mislim da je sistem koji je na našem aerodromu neefikasniji i skuplji, pogotovo kada se uzme u obzir planirani rast broja putnika.
 
Tok putnika na aerodromima u EU u okviru Schengen zone je potpuno drugačije organizovan.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
 
Нема везе са Шенген зоном. Сви аеродроми гледају да максимизирају профит од нелетачких делатности, а то значи да им путници закључани иза контрадиверзионе контроле на гејту чине мртав капитал.
Дакле, импертив је заједничка контрола, па онда један вееелики шопинг центар до улаза у авион, временски до пред сам лет. Разлика у приходима од два концепта, са обимом саобраћаја који има Београд, износи до неколико десетина милиона евра годишње. Ако су наши политички пајсери то пропуштали, концесионар сигурно неће, тако да ће, изван сваке сумње, раздвајање одлазећих и долазећих путника и увођење заједничке безбедносне контроле бити први грађевински подухват на Тесли.
 
Van Schengen zone svi čekaju pasošku kontrolu pa zatim svi čekaju pretres. Zato se stvara velika gužva. To "zaključano" na gatu traje relativno kratko, pogotovo kod nas gde je ceo objekat aerodroma skromnih dimenzija i ne pešačiš 30 minuta do gejta, niti se voziš internim vozom i sl.

To sa shopping mallom je za turiste i velike aerodrome sa velikim tranzitnim saobraćajem. Meni na mom lokalnom aerodromu ovaj koncept više odgovara.
 
Takva kontrola je bila odavno na aerodromu i bile su nenormalne guzve, znam uvek u jutarnjem spicu oko 5, 6 si morao da molis ljude preko reda da proces, ceo onaj gornji deo je bio redovno pun ljudi.
 
Prođoh od aerodroma onim putem ka Surčinskom putu i vidim tamo cveta novi biznis.Aerodrom parking.Placevi se ograđuju,nasipaju i posao može da krene.Ova prva slika je 500m od JAT tehnike,naspram velikog hangara.
f4d3d5183a0297f0e903e13d3cbc7732.jpg
6a8c37b0b3cb9979554adf21287dd95f.jpg
946602545e6d82d76865bce9aa27381b.jpg


Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
 
Pre par dana leteo sam na liniji Klark ( Angeles City, Filipini) - Doha - Beograd. Odmah po dolasku na aerodrom, tačnije u prostoru za pasošku kontrolu putnika primetio sam ne tako zavidan nivo organizacije i održavanja aerodroma. Pokretne stepenice deluju kao da nisu održavane već duže vreme, primetni su crni tragovi, naj verovatnije neke vrste maziva, ulja, na nosećim stubovima u samoj prostoriji običnom lepljivom trakom izlepljena su papirna obaveštenja a odmah pored postavljeno je i par banera policije vidno izbledele štampe, ceo prostor odaje utisak aljkavosti, jeftinoće i ponajviše neprofesionalnosti.

Najneprijatnije iznenađenje je bio toalet u prostoru za preuzimanje prtljaga.
U prilogu su slike kako bi se sami uverili u zatečeno stanje.

U novootvoren pušačkom prostoru, koriste se male, metalne stone pepeljare koje su bile pune opušaka, za deset minuta koliko sam proveo tamo higijeničar ni jednom nije došao da isprazni pepeljare ili da prebriše pult koji je bio prekriven pepelom. Par radnika aerodroma sa službenim legitimacijama sedelo je i uživalo duvan bez obzira na to što sam ja kao putnik stajao, jer nije bilo mesta za sedenje.

Uživanje duvana bi trebalo zabraniti i ispred samog ulaza u aerodrom, već za to nameniti označen prostor udaljen od 15 do 20 metara od samog ulaza odnosno zgrade terminala.

Suvišno je i neumesno porediti aerodrom Hamad u Dohi, gde svaki od toaleta ima jednog ili dva uposlena higijenicara čiji je posao da održavaju samo prostor koji im je dodeljen, ali kako putujem deset do petnaest puta godišnje i prolazim kroz mnoge svetske aerodrome moram da primetim da je beogradski aerodrom na žalost jedan od naj neuglednijih.
Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 1
 
Ja sam u prethonih par dana dva puta bio na aerodromu, zaposleni deluju bas nezadovoljno i kroz njihove razgovore koje sam cuo, ovi su ih maksimalno upregli
 
Baš se i ne vidi da su ih upregli. Meni vise deluje da je na delu totalni javasluk. Čak sam poslao i mail na "briga o korisnicima" već tri dana niko se nije udostojio da odgovori makar da su primili mail, a kamoli izvinjenje ili zahvalnost na komentarima. U tome se ogleda sva nesreća tog aerodroma. Nemar, počev od tih toaleta do službenika koji je pročitao mail. Nemar!
 
Dali neko zna kad počinje rekonstrukcija I nadogradnja aerodroma ?
 
Vrh