Šta je novo?

Aerodrom "Morava" Kraljevo

не видех, је л' сређују и рулницу? и када најављују проширење стајанке? садашња је довољна за један авион
 
Vrlo je malo dostupnih podataka. Biće da se vojska na Moravi još nije privikla da je aerodrom postao civilno/vojni i da je Aerodrom dobio civilnog operatera.
Da li se pista samo produžava za 300m a ne proširuje na 45m? Da li se proširuje stajanka?
 
Ne sredjuju rulnicu, samo PSS. U skorije vreme neće biti proširenje stajanke, kao ni proširenje i produženje piste. Posle ovog presvlačenja biće duga 2265m i široka 30m.
 
Hvala Ilija na pojašnjenju. Neki mediji su pogrešno preneli vest o produživanju piste.
 
Kolika treba dužina i širina za većinu aviona? Sad gledam Niš ima 2500 m, pa pretpostavljam da je to neki minimum
 
Morava ima dovoljnu dužinu i širinu za sletanje i poletanje aviona tipa B737/A320.
Uobičajena širina piste za avione te klase je 45m a minimalna 30m. Dužina ne bi smela da je manja od 1.800m, u zavisnosti od vremenskih uslova i težine aviona, neka preporučena dužina je 2.500m za klasu aviona A320/B737
 
Hvala na detaljnom odgovoru. Nije mi logično što sada to nije prošireno kad se već sređuje cela pista, mada će se lako i to srediti samo da krene da radi civilni deo.
 
Proširenje je mnogo veći i skuplji posao.
 
Pa moraće svakako jednom da se uradi, evo sad daju 16 miliona evra za helikoptere za policiju tako da kod nas pare nikada nisu bile problem da se nešto završi, ne verujem da bi to proširenje bilo skuplje od 2 miliona evra.
 
Ne znam stvarno koliko bi to koštalo. Piste su višestruko skuplje od puteva za automobile, jer trpe mnogo veći pritisak po jedinici površine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625088#p625088:22sjtea2 je napisao(la):
Piccolo » Ned Maj 26, 2019 9:58 am[/url]":22sjtea2]Pa moraće svakako jednom da se uradi, evo sad daju 16 miliona evra za helikoptere za policiju tako da kod nas pare nikada nisu bile problem da se nešto završi, ne verujem da bi to proširenje bilo skuplje od 2 miliona evra.

Izgradnja PSS dimenzija 2000m x 30m košta grubo oko 8-9 miliona evra, za nosivost do 75 tona. Znači da bi proširenje piste koštalo 50% te cene, da se proširi za 15m. Plus još neki milion da se cela presvuče novim asfaltom, kao što upravo rade u Kraljevu bez proširenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=624317#p624317:gu40iyz3 je napisao(la):
ilija » Сре Мај 22, 2019 10:17 pm[/url]":gu40iyz3]

Radim na aerodromu, mislim da znam za toliko. Zabranjeno je slikanje, samo Ministarstvo odbrane ima dozvolu za snimanje j slikanje.
Kao što vidiš u zadnjem postu, radi se.


Оно што ја видим на сликама - да се попрaвља писта. Никакви други радови нису видни на фотографијама.

Са сателитског сателитског снимка се види ипак некакав продужетак - то је нека платформа дужне 15ак метара са стране "32" (или 31 по новом као што пишете).

Колико ме сећање служи хтели су писту да продуже да може да прими ускотрупне авионе класе Боинг 737. Тренутна дужина писте је 2200м, за Боинг 737-800 је потребно 2250-2300м. За 737-900ER и целих 2450м. Претпостављам да не треба писту правити са некаквом резервом заначи 2500м.

Са друге стране, у плановима је било да се докупи неки 22,5-23 хектара земљишта за проширење писте. Да ли је то уопште урађено?
Шта се уопште ради и сакаквим циљем? Да слети Боинг 737-300 Авиолет?

Прилаз аеродрому је такав да ако не знаш да је ту аеродром лако можеш да промашиш скретање.
 
Na onim snimcima vidi se taj novi deo bez asfalta i čuje se da ovaj priča o proširenju, ali umesto da stave nekog stručnog da objasni šta rade oni puste Vulina.

Sad gledam i na ovom sat. snimku vidi se da rade taj nastavak piste, nekih 50 metara.

Pogledajte prilog 1

Ranije
 
I na drugom kraju piste postoje promene pre i sada, ne jos kroz neko asfaltirenje, vise gruvi gradjevinski radovi od nekih 300m.
 
Rade se proširenja za okretanje aviona 30 x 60 metara sa obe strane.
 
Proširenje će biti samo na jugu, tj na startu 31, kako bi se a/c koji sleću u 13 tu okrenuli i vratili pistom ka stajanci. Rade se svetla sa obe strane piste, pista je asfaltirana I obeležava se. Upravo se asfaltira twy 'A'. Koliko čujem neće biti proširenja piste, a najveći problem je upravo ta nosivost. Pozdrav.
c0f744f7b6c530251102187a0b89de11.jpg
ad8364d44d26a18d27a9d6db63a25df4.jpg
97637635622fb71493519b447e109045.jpg
57a714245c230b4ea6c6366d29c952eb.jpg


Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
 
mrljke, kazes da se radi okretnica samo iz 31 a na slici vidim i radove na pragu 13?
 
...aha, skapirao sam, to su radovi na rulnoj stazi ka platformi. Jel ce da je prosiruju?
 
Ne deluje mi kao da će da je proširuju, samo presvlače. Ona ima već proširenje kao i rulna staza na jugu 'D'. Možda prošire spojnicu koja spaja tu rulnu stazu i stajanke gde će biti parkirani a/c.
Svrha okretnice na jugu je da a/c koji slete u 13 kao i oni koji proleću u 31 ne koriste rulne staze na jugu i prolaze pored vojnih objekata nego da idu pistom i tu se okrenu.

Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
 
Mislim da je rulna staza koja ide ka civilnom delu preuska za B737/A320.
 
RTS, 3.6.2019.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... orava.html

Poslednje pripreme pred otvaranje Aerodroma "Morava"

Manje od mesec dana ostalo je do Vidovdana, za kada je najavljeno da će Aerodrom "Morava" kod Kraljeva biti otvoren za civilne letove. U sanaciju tog aerodroma država je uložila više od milijardu dinara.

Pista je presvučena novim asfaltom i obeležena, ali za sada nije ni produžena niti proširena. Izgrađena je i nova okretnica, sanirana rulna staza. Ipak, posao za Vojno-građevinsku ustanovu Beograd nije završen, ali će biti, kažu, do postavljenog roka.

"Ostalo je da se završe radovi na svetlosnoj signalizaciji, asfaltiranje je završeno. Nakon završetka radova na izradi signalizacije, biće omogućeno sletanje aviona i u noćnim uslovima", navodi direktor Vojno-građevinske ustanove Beograd Slobodan Rakić.

U petak su majstori ušli i u aerodromsku zgradu. Proveravaju instalacije koje nisu korišćene od kada je pre sedam godina zgrada izgrađena. Do kraja juna će, uveravaju u "Aerodromima Srbije", i ti radovi biti završeni.

"Takođe je u toku nabavka neophodne opreme za prihvat i otpremu vazduhoplova, kao i neophodne opreme u terminalu u smislu sistema za prtljag, sistema za ček-in i svega onoga što čini jedan aerodrom. Takođe je u postupku i nabavka opreme neophodne za funkcionisanje zaposlenih", navodi direktor "Aerodroma Srbije" Mihajlo Zdravković.

Za posao konkuriše 369 ljudi

Radiće 51 zaposlen, a za posao konkuriše 369 ljudi. Pre toga, Aerodrom "Morava" će morati da dobije sertifikat Direktorata civilnog vazduhoplovstva.

Prvi čovek "Aerodroma Srbije" kaže da će tek potom kontaktirati sa avio-kompanijama i proveriti da li su zainteresovane da lete iz Lađevaca.

"Na osnovu onog istraživanja koje mi imamo sa kolegama iz Raškog okruga, dakle, mi očekujemo da tu budu letovi pre svega negde prema Turskoj i prema Nemačkoj kao zemljama ka kojima najviše gravitiraju i putnici i roba iz tog dela Srbije", rekao je Zdravković.

Očekivanja od aerodroma

Privrednici očekuju brži i lakši kontakt sa inostranim partnerima, a turistički centri više gostiju.

"Ali će mnogo značajnije biti nastavak realizacije puštanja u funkciju ovog aerodroma, mislim u delu kargo saobraćaja. Taj deo će tek dignuti privredu ovoga regiona. I, naravno, početak moramo pogurati i naći načina da kargo-saobraćaj što pre zaživi", istakao je Zvonko Tufegdžić, direktor kraljevačke Regionalne privredne komore.

Pre deceniju je jedanaest lokalnih samouprava u ovom delu Srbije učestvovalo u izradi studije opravdanosti otvaranja Aerodroma "Morava". Ona je pokazala da na sat vremena vožnje od aerodroma živi oko 600.000 ljudi, a na dva sata, milion.
 
значи први летови не пре септембра. сада је сувише касно да се крене са летовима од 28. јуна, али може од септембра, или од зимске сезоне
 
Мене и даље заним шта ће моћи са тог еродром да лети. Тј колика је носивост писте. Са АТР не може на неки велики саобраћај да се рачуна...
 
Vrh