Šta je novo?

Zastoji i poremećaji na linijama i planirane izmene

Ови Космајци су јутрос поново превазишли сами себе... :bash: Значи, не да бих им одузео 405 након овога, него... :notok: :rant:
И да, видело се тачно колико је измештање 404 у подножје Авале неопходно.
Прво је кршина #81 са поласком у 06:14 са Глумчевог брда цркла код Железничке станице Рипањ. Прво следеће возило са поласком у 06:27 (#109) је било толико пуно да игла није могла да падне, а камоли још неко да уђе и било је нагнуто на десну страну. Пошто огроман број људи није могао да уђе у тај аутобус, гомила људи је допешачила до стајалишта ,,Колонија" на 407 из Беле реке у 07:00. Колико је ситуација била алармантна говори податак да је у тој маси био не мали број људи настањених даље од Пута за Миловановиће. Сходно томе, #3221 на 407 је такође био неподношљиво пун, загушљив и спаран, таман толико да мени са веома израженом алергијом на полен не буде добро. Знате ли онај осећај када вам се ноздрве толико запуше да се једва суздржавате да не повратите?
Услед оваквог развоја догађаја донео сам јако паметну и мудру одлуку да се вратим кући, иначе би ми било још горе.
Полако разматрам опције за моју селидбу из Рипња кроз неку годину. Први пик на мом драфту је Трешња. Најбољи возни парк на 408, 2 одлична нова возила, плус Ласта и то зглобна. У обзир долазе још и Пиносава и Бели поток, мада Бели поток је на добром путу да отпадне зато што 402 ради само до пола 9. Која ће од ових опција победити, још ћемо видети...
 
Polako, samo da vidimo koliko će im vozila izgoreti dok ne stignu Higeri. Nisu još počele tropske vrućine. U kombinaciji sa letnjim redom vožnje požari će izazvati opšti haos na linijama sa manjim brojem vozila. 3 vozila, 1 ispadne = 30% polazaka izostavljeno, 2 vozila, 50%, jedno vozilo, linija ukinuta dok se ne uključi prekomanda sa druge koja bi opet osetila gubitak.

Jedan sa 407 pretvori se u buktinju, oni skinu drugi sa 405. Rezultat će biti gužva veća nego za vreme zimskog reda vožnje u pojedinim periodima.

Čisto da pretpostavimo šta nas čeka. Nismo krivi mi nego oni što su čekali toliko. Kad su znali da je Đilas nabavio 45 solo a 312 zglobnih za vreme mandata Malog trebalo se nabaviti nekih 200 Urbanwaya ili Scania Omnicity (zauzeli bi slotove i ne bi toliko papreno platili Kineze pored onakvih Evropskih proizvođača, jasno je da se radi o nameštaljki) tako da je još prošle godine (Radojičić) trebalo raspisati tender za zglobne, takođe 200 i probrati ono što valja od starih.

Dobro, nije sve tako crno, bar su pokazali svoje pravo lice.

Sve kontra. 10x manje zglobnih nabavljeno a tenderi za solo kasne 4 godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625260#p625260:1f4n5arq je napisao(la):
Рипањац 405 » Pon Maj 27, 2019 8:20 am[/url]":1f4n5arq]Ови Космајци су јутрос поново превазишли сами себе... :bash: Значи, не да бих им одузео 405 након овога, него... :notok: :rant:
И да, видело се тачно колико је измештање 404 у подножје Авале неопходно.
Прво је кршина #81 са поласком у 06:14 са Глумчевог брда цркла код Железничке станице Рипањ. Прво следеће возило са поласком у 06:27 (#109) је било толико пуно да игла није могла да падне, а камоли још неко да уђе и било је нагнуто на десну страну. Пошто огроман број људи није могао да уђе у тај аутобус, гомила људи је допешачила до стајалишта ,,Колонија" на 407 из Беле реке у 07:00. Колико је ситуација била алармантна говори податак да је у тој маси био не мали број људи настањених даље од Пута за Миловановиће. Сходно томе, #3221 на 407 је такође био неподношљиво пун, загушљив и спаран, таман толико да мени са веома израженом алергијом на полен не буде добро. Знате ли онај осећај када вам се ноздрве толико запуше да се једва суздржавате да не повратите?
Услед оваквог развоја догађаја донео сам јако паметну и мудру одлуку да се вратим кући, иначе би ми било још горе.
Полако разматрам опције за моју селидбу из Рипња кроз неку годину. Први пик на мом драфту је Трешња. Најбољи возни парк на 408, 2 одлична нова возила, плус Ласта и то зглобна. У обзир долазе још и Пиносава и Бели поток, мада Бели поток је на добром путу да отпадне зато што 402 ради само до пола 9. Која ће од ових опција победити, још ћемо видети...

Niti imaju bolje, niti imaju uopste da ponude nesto. Definitivno trpi potez 400, ali ako ti kazem da i ovo sto ide kroz centar , ne da ne funkcionise, nego je katastrofa (83, 53, 27E). Niti izbace planiran broj buseva( jer ih nema) , to sto je na liniji redovno zbog nekih falinki ne zavrsi ni jedan krug, a da ne pricam za kolaps svaki dan. Ovi frankenstajni pogotovo , a i ovi relativno noviji kao npr ik-112 LE, koji godinama radi sa problemima sa trecim vratima.Vrata jedna firma, elektronika druga, mehanika treca.Sklepano sve.
 
Sustina, vozni parkovi u zaista losem stanju, vozaca nema, razni frankenstajn autobusi iskljuce se posle prvog kruga.
Konkurs za vozace otvoren stalno, ljudi u sestoj i sedmoj deceniji u nedostatku boljih poslova, zaposljavaju se prekvalifikacijom.
Sve ovo se odrazava na nesto sto treba da bude zila kucavica svakog grada, a to je gradski prevoz i zato ce red voznje u narednom periodu biti misaona imenica, kao sto je i trenutno.
 
Mene u svemu ovome plaši da ne završimo kao Niš-Ekspresov autobus na putu iz Kuršumlije.
 
Ја видим на сликама кранове и приколицу са сигнализацијом која усмерава престројавање. Очигледно су стручњаци из Србијааутопута нешто радили.
 
07.06.2019, 15:59h na stajalištu Medaković II u smeru ka gradu.



Ni minut posle toga survaše se nizbrdo dva Liaza na liniji 50. Trole nije bilo, pola ljudi ostalo da čeka.

Ja ušao u drugi i kad je prešđao most njega, ne i onog ispred uhvatio semafor. Jedva sam preživeo taj minut čekanja u onoj rerni. Par minuta kasnije evo je i Akia prazna. Posle došla dobro popunjena trola, za njom Megabus Volvo B7R na 20 i na kraju kasnio 38L (tebalo mu 10 minuta od Kosmaja do Vladimira Tomanovića).

U međuvremenu prošla dva Otokara na 461 u oba smera. Drugi što se vraćao iz Vrčina imao na glavnom displeju u boji bela slova na plavoj pozadini ispisano sitnim fontom 461 Šumice - Vrčin Ramnice sve u jednoj liniji bez šetanja teksta (sve stalo u jedan red do kraja. Iako je font mali ispis linije se ipak veoma jasno vidi. Mnogo lepše izgleda od običnih narandžastih ili od onih u boji na MAZovima. Šteta što nije slično ispisano na svim displejima belim karakterima na zelenoj pozadini (savremena verzija koja podseća na flip dot pokazivača destinacije).

Prvi ka Vrčinu stao na semaforu naspram stajališta tako da sam ga mogao slikati iz profila bočno, međutim bilo toliko jako sunce direktno u oči da nisam video šta pritiska, ispostavilo se da sam promenio prednju kameru i slikao dva puta sebe umesto autobus. Kad sam video umalo se nisam šlogirao, džaba bus već otišao.

Na 38L danas radio opet 202. Ne znam šta je sa 204, ne viđam ga pa možda je i rashodovan. Na svim stajalištima u Ustaničkoj ljudi su ulazili i pored Solarisa na 31 iza. Od Grčića Milenka do Dušanovca trebalo mu 8 minuta, taman se pomeri uhvati ga crveno. 17 ga nije sustigao za tih 8min, na Dušanovcu nagrnula rulja. Začuđujuće je čist. Mnoga nova vozila nisu tako čista. Kod prozora u M i LE često bude prašina. U zadnjem delu O405 manja vrućina nego u zadnjem delu MAZ-a i pored toga što ovaj prvi ima manje luftera. Mislim da kada u MAZovima (i svim drugim niskopodnim) ne radi klima strujanje vazduha od luftera do zadnjih sedišta šrilikom kretanja vozila nije moguće zbog opstrukcija u vidu stakla separatora zona vrata i sedišta.

Bio zastoj na Gazeli sve do Autokomande, zato ni 17 ni 70 nisu radile kako treba.

To je bilo u povratku. U odlasku uđem u Liaz na 37 kojeg je 40735 sustigao kod Mostara na istoj liniji. Ušao u 46, takođe visokopodni Liaz i njega opet sustigao ovog puta niskopodni Liaz na istoj liniji.

Danas se solaći samo sustižu. Da ide zglob sa 50% slabijim taktom bili bi relativno blizu ali nikako jedan za drugim (zavisi na kojoj se relaciji posmatra, možda bi ga sustigao samo što bi mu trebala još koja stanica više u zavisnosti od usporenja prvog, odnosno usporenja drugog posmatranog vozila). Taj fenomen je kod jačih linija sa solo vozilima posebno izražen i nepovoljno utiče na pouzdanost linije.

Kada se na istoj liniji koriste vozila 50% većeg kapaciteta (zglobna) bez obzira na to da li je takt isti ili 50% veća oseti se razlika na dva načina. U prvom slučaju bi poremećaji/nepouzdanost bili jednaki, međutim punije vozilo bi imalo manji stepen opterećenja (manja gužva sa istim brojem putnika) dok bi u drugom slučaju linija bila pouzdanija uz mnogo manje razlike u neravnomernosti opterećenja između polazaka (oba vozila bi bila isto popunjena kao idealno solo na 10min što je u praksi često neizvodljivo s tim da bi prevozila 50% više putnika po polasku sa 50% većim intervalom zbog čega bi linija na trasi sa istim parametrima bila nešto pouzdanija).

Dakle treba odrediti granicu kada linija i sa manjim srednjim opterećenjem prestaje biti pogodna za solo vozila, pa shodno ispitivanjima na terenu primeniti odgovarajući vozni park. Znači na dobrom broju trasa solo ne, solo-zglob ne, isključivo zglob svakako. Spolo vozila treba koristiti samo tamo gde eksploatacija zglobnih nije tehnički moguća, odnosno na trasama koje imaju istovremeno mali broj polazaka, visoku pouzdanost (minimalne poremećaje) i malo opterećenje što se može reći za nemali broj prigradskih. U gradu je zglob ipak najbolji izbor ma koliko nadležni pokrivali oči pred zatečenim katastrofalnim stanjem.
 
Јуче на Зеленом венцу по оној врућини чекао 75-ицу 15 минута. Дође, не може да се уђе. После пар минута иста прича са 71-ом. Чекао још 20-25 минута и одустао. Уђем у 707 до Земуна, па мало пешке на 45, па на 82 и некако се догегам до куће.
 
O ljudi moji danas u Antifašističke Borbe u smeru ka Bloku 45 nije bilo 95 12 minuta pri čemu mi nije otišao ispred nosa jer da jeste bar bi ga čuo silazeći niz stanično stepenište. 94 naišao posle 10min. Tek kad je skrenuo u Gagarinovu IK218N se stvorio odjednom, skrenuo ka blokovima.

I da sam ušao ranije samo bi stajao po suncu u Gagarinovoj čekajući 85. Da sam išao peške onda bi još i išao po suncu. U MAZ-u klima radi.

Šta se ovo dešava, kao da idu po letnjem redu vožnje ili nemaju zglobne ne znam šta je. A solaći se samo sustižu. Ne možeš da se osloniš.

85 ide na vreme ali je gužva jer je red vožnje sam po sebi slab. Nagrnuše kod Ade, mislio sam da će da se prevrne. Uništiće solarise vrlo brzo, čime ćemo se onda voziti? Još nekim Ikarbusovim prototipovima? To tako lupa, udara, vešanje otišlo načisto. 3070 kao da je ceo radni vek proveo na safariju. 3060 je malo mekaniji. Ne rade im klime uopšte - mislim da je ispravnost istih na nivou celog sistema (GSP+privatnici) maksimum 20%. Kako ti vozači izdrže ja stvarno ne znam.
 
Danas na Trošarini , smer ka Banjici , ukucam da vidim koliko su linije udaljene , kad ono ima šta i da vidim. 50 je bio udaljen 5 stanica , a 49 je bio 28 stanica. Na kraju sam onako natovaren išao peške do Banjičke pijace. Sreća pa mi je tu odmah naišla trola.
 
Ne znam da li je neka greška,ali ja sam danas ukucao kod da proverim koliko je udaljen autobus na stanici Mirijevsko Brdo i izašlo mi je da 74 dolazi za 10 stanica,a 25P za neverovatnih 70.
 
Izbegavati BKA...Doslo je do sudara tramvajske linije u zastoju u oba pravca
84405551907a75a946ec89c61d523eb7.jpg
e8b8c75b7e202def896011fa354f0c44.jpg


Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
 
Svake godine makar jednom , na ovom potezu izmene na linijama.Zasto bi odjednom, kada bolje svake godine nesto da se kopa.Jedne godine vodovod, druge telekom, trece gas ...
 
Sad javiše na BG Hronici od Subote 15.06 do kraja godine (predviđeno vreme radova 200 dana) počinje rekonstrukcija poteza Vukov Spomenik-Kalemegdan.

Verovatno uvode 5A dok bi 2 trebalo da bude skraćena. Biće poremećene 65, 77 i 79. Još kad dodamo solo na 77, pa onda i na 65 nakon isporuke dela Higera Karaburmi crno nam se piše. I radovi će trajati posle 1. Septembra sve do kraja godine. Već zamišljam totalni haos uz probijanje rokova.
 
Весеље у Цара Николаја између Црвеног Крста и Брегалничке, бу******** је Пунтом ударила у знак и мало очешала тролу 2061.
 
Cekaj je l' oni to planiraju u isto vreme da rade Vuk-Kalemegdan i Cara Dusana ispod?
 
Sinoć je bio zastoj u Višnjičkoj jer je bila poplava,toliko da je ulazilo u autobuse,pa se sabraćaj odvijao veoma sporo.Nakupilo se 6-7 autobusa i stajali oko 5-10 minuta kod stanice Vojvode Micka Krstića.Ja sam bio u 35,dok je drugarica otišla peške.Brže je stigla nego ja.
 
Vrh