Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Ништа, само би превозила лешеве на гробље као што их сада превози. За 521 се донекле и слажем али да иде много чешће нпр. на 15 мин исто тако и 534.
 
534 je odlicna linija dobro iskoriscena i odlicno smisljena .Jedna od najpouzdanij linija u gradu cak i ako se desi da bus ispadne dispicar odmah salje zamenu .Jedino sto bi trebalo uraditi sto se nje tice posle 17h ide na 50 min.trebalo bi da ide cesce makar na nekih 30 min.barem do 21h. Verujem da ima potrebe za tim u tom periodu se javljaju i najvece guzve. Cesto se vracam iz grada sa polaskom u 17:55 par puta mi se desilo da sam u Rusnju jedva usao u bus.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635938#p635938:25j4efjs je napisao(la):
88miki123 » Sre Jul 03, 2019 10:09 pm[/url]":25j4efjs]534 je odlicna linija dobro iskoriscena i odlicno smisljena .Jedna od najpouzdanij linija u gradu cak i ako se desi da bus ispadne dispicar odmah salje zamenu .Jedino sto bi trebalo uraditi sto se nje tice posle 17h ide na 50 min.trebalo bi da ide cesce makar na nekih 30 min.barem do 21h. Verujem da ima potrebe za tim u tom periodu se javljaju i najvece guzve. Cesto se vracam iz grada sa polaskom u 17:55 par puta mi se desilo da sam u Rusnju jedva usao u bus.
Dosta osnovaca i srednjoškolaca je koristi posle 17h. Tražili su da se uvedu dodatni polasci , ali od toga nije bilo ništa.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635919#p635919:25j4efjs je napisao(la):
Djole Pevcanin » Sre Jul 03, 2019 8:29 pm[/url]":25j4efjs]Ништа, само би превозила лешеве на гробље као што их сада превози. За 521 се донекле и слажем али да иде много чешће нпр. на 15 мин исто тако и 534.
Ako se ništa ne bi uradilo sa 502 , onda teško da bi se dobila nova kružna linija , jer bi odgovor bio da za tako nečim nema potrebe jer se može presedati na druge linije na Vidikovcu.
 
502 или 521 треба да окреће на Цераку, а 534 од Видиковца директно Баново Брдо, да стаје код Белих вода и почетак Трговачке. Са Бановог Брда избациш 49 на Беле Воде са једним возилом додатним да се одржи интервал... На Белим Водама сигурно 49 и 51 не би били истовремено на окретници, само ако постоји воља... Са Бановог Брда комотно у некој скоријој будућности могу да лете 512, 531, 532 и 533, а 502 да окреће на Цераку, да само прва три и последња три поласка чека на Миљаковцу, остало Церак. Од 5 до 23 да ради са три возила, да иду на интервал који се лако памти, а 502 би могао од Миљаковца овом трасом да стигне до Церака за пола сата, а можа и више!
 
У том случају појачање од 2 возила на 502 и некако распарити њу и 42 јер често иду један за другим због дебилног интервала.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635514#p635514:149ie2vg je napisao(la):
Mitroslav » Uto Jul 02, 2019 11:27 am[/url]":149ie2vg]Predlog za reorganizaciju Zvezdara okretnica:
U Beogradu postoje četiri Zvezdara okretnica:
- Zvezdara(U Čingrijinoj 40,77)
- Zvezdara(Gospodara Vučića 55)
- Zvezdara 2(65)
- Zvezdara/Pijaca/(309)
1)Ukinuo bi okretnicu Zvezdara(55) i 55 produžio do okretnice Zvezdara/Pijaca/
2)Okretnicu Zvezdara/Pijaca/ bi preimenovao u Cvetkova Pijaca
3)77 bi produžio do Cvetkove Pijace,jer od Gradske Bolnice do okretnice Zvezdara vozi prazan,a ovako bi mogla još putnika da dobije i da ima veći potencijal.A kome baš treba Zvezdara ima 40,a i može peške jer mu treba od Gradske Bolnice do okretnice maksimalno 10 minuta sporim hodom.
4)Okretnicu Zvezdara 2 bi preimenovao u Zvezdarska Šuma,jer ovako nema smisla.Npr. dođe neki stranac i siđe na Zvezdara 2 i pomisli da je okretnica Zvezdara blizu,a nije.
5)Na Cvetkovu pijacu bi doveo neke od linija sa poteza 300.

Tačka 3:
Netačno.
Potpuno netačno.
Pogotovo otkako je ukinuta trola koja je vozila do Studentskog trga, dosta putnika ide do okretnice, do koje nikako sporim hodom ne možeš za 10 minuta od Gradske. A kome je "baš potrebna" Cvetkova pijaca, ima 79. Siđeš iz 77 u Dimitrijali i voziš se. 77 i 79 imaju otprilike sličan interval kretanja. Ili možeš peške do Cvetka za 11 minuta takvim hodom. Okretnica Zvezdara (Slavujev potok) je dosta komfornija i bolje organizovana od one na Cvetku, ne ometa saobraćaj i prevozi se ne razvlače bespotrebno u krug preko Vjekoslava Kovača i Bulevara, kao prevozi sa Cvetka.
Tačka 1:
Znači, ako 55 produžiš do 309, pravi 15 minuta krug dok ne stigne do svoje trenutne početne stanice. O zagušenju Bulevara, koji je uzak (1 traka) u tom delu ne moram da govorim. Nema mesta da se okrene kod 309, niti bi bilo pametno da se tu okreće dugačak autobus. Izlaz bi trajao 5-10 minuta, blokiranje automobila koji skreću tu, taksi stanica itd. Opet gubljenje vremena.
Tačka 4:
Videvši proračun trajanja šetnje od Gradske do Zvezdara okretnica, možda i nije toliko daleko, a lepa je šetnja kroz šumu. 9 minuta? Inače se slažem za promanu naziva.

Zašto moraju stvari da se komplikuju i otežava ionako teško kretanje kroz grad?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636029#p636029:2ay05wjm je napisao(la):
MiloBg » Čet Jul 04, 2019 8:55 am[/url]":2ay05wjm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=635514#p635514:2ay05wjm je napisao(la):
Mitroslav » Uto Jul 02, 2019 11:27 am[/url]":2ay05wjm]Predlog za reorganizaciju Zvezdara okretnica:
U Beogradu postoje četiri Zvezdara okretnica:
- Zvezdara(U Čingrijinoj 40,77)
- Zvezdara(Gospodara Vučića 55)
- Zvezdara 2(65)
- Zvezdara/Pijaca/(309)
1)Ukinuo bi okretnicu Zvezdara(55) i 55 produžio do okretnice Zvezdara/Pijaca/
2)Okretnicu Zvezdara/Pijaca/ bi preimenovao u Cvetkova Pijaca
3)77 bi produžio do Cvetkove Pijace,jer od Gradske Bolnice do okretnice Zvezdara vozi prazan,a ovako bi mogla još putnika da dobije i da ima veći potencijal.A kome baš treba Zvezdara ima 40,a i može peške jer mu treba od Gradske Bolnice do okretnice maksimalno 10 minuta sporim hodom.
4)Okretnicu Zvezdara 2 bi preimenovao u Zvezdarska Šuma,jer ovako nema smisla.Npr. dođe neki stranac i siđe na Zvezdara 2 i pomisli da je okretnica Zvezdara blizu,a nije.
5)Na Cvetkovu pijacu bi doveo neke od linija sa poteza 300.

Tačka 3:
Netačno.
Potpuno netačno.
Pogotovo otkako je ukinuta trola koja je vozila do Studentskog trga, dosta putnika ide do okretnice, do koje nikako sporim hodom ne možeš za 10 minuta od Gradske. A kome je "baš potrebna" Cvetkova pijaca, ima 79. Siđeš iz 77 u Dimitrijali i voziš se. 77 i 79 imaju otprilike sličan interval kretanja. Ili možeš peške do Cvetka za 11 minuta takvim hodom. Okretnica Zvezdara (Slavujev potok) je dosta komfornija i bolje organizovana od one na Cvetku, ne ometa saobraćaj i prevozi se ne razvlače bespotrebno u krug preko Vjekoslava Kovača i Bulevara, kao prevozi sa Cvetka.
Tačka 1:
Znači, ako 55 produžiš do 309, pravi 15 minuta krug dok ne stigne do svoje trenutne početne stanice. O zagušenju Bulevara, koji je uzak (1 traka) u tom delu ne moram da govorim. Nema mesta da se okrene kod 309, niti bi bilo pametno da se tu okreće dugačak autobus. Izlaz bi trajao 5-10 minuta, blokiranje automobila koji skreću tu, taksi stanica itd. Opet gubljenje vremena.
Tačka 4:
Videvši proračun trajanja šetnje od Gradske do Zvezdara okretnica, možda i nije toliko daleko, a lepa je šetnja kroz šumu. 9 minuta? Inače se slažem za promanu naziva.

Zašto moraju stvari da se komplikuju i otežava ionako teško kretanje kroz grad?
Kao prvo ja ne komplikujem,već imam nameru da olakšam.
Drugo,linija 55 ne bi kružila 15 minuta kao što ti navodiš,već maksimalno 5 minuta,a putnici se ne bi zbunjivali i bilo bi lakše za presedanje.
Treće evo juče sam se u špicu vozio 77,kao i par puta prošle nedelje,od stanice Gradska Bolnica do okretnice Zvezdara bilo je maksimlno 7-8 putnika(Računajući mene),a produženjem do Cvetkove pijace:
a)Dobila bi se bolja povezanost sa potezom 300 i olakšalo putovanje i presedanje korisnika Poteza 300,što takođe važi i za 55.
b)Omogućilo bi se presedanje na 46,a uz malo hoda ili dve stanice tramvajima moglo bi se presedati za 17,50 sa kojima se može na trole(sada A linije),38 linije,70 i terminus Šumice,odakle kreću razne lastine linije.
Četvrto evo veruj mi može.Ako sam ja mogao sa komšinicom koja se jedva kreće da stignem za 10 minuta,onda verujem da mogu i drugi.
Peto ne moguće da manje treba do okretnice 65(Zvezdara 2) nego do okretnice Zvezdara(40,77),pogotovo što do okretnice Zvezdara treba 500 m.
Šesto to što ti kažeš da se razvlače 15 minuta kroz Vjekoslava Kovača uopšte nije tačno,meni u najgorem slučaju treba 5 minuta.
Sedmo ionako je planirano koliko ja znam spajanje okretnica Zvezdara(55) sa okretnicom Cvetkova Pijaca,tako da 55 okreće na okretnici Cvetkova Pijaca.A i koga kod da pitaš rekao bi ti da je to bolje.
Osmo
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636029#p636029:2ay05wjm je napisao(la):
MiloBg » Čet Jul 04, 2019 8:55 am[/url]"
Tačka 1:
Znači, ako 55 produžiš do 309, pravi 15 minuta krug dok ne stigne do svoje trenutne početne stanice. O zagušenju Bulevara, koji je uzak (1 traka) u tom delu ne moram da govorim. Nema mesta da se okrene kod 309, niti bi bilo pametno da se tu okreće dugačak autobus. Izlaz bi trajao 5-10 minuta, blokiranje automobila koji skreću tu, taksi stanica itd. Opet gubljenje vremena.
Pa cilj je da se prednost da Gradskom prevozu,a ne taksijima i automobilima.I upravo njih(naravno sem automobila stanara,koji su najmanji problem) treba isterati,jer oni prave gužvu.Ajd sa 5-10 minuta,kako da ne.
 
Ja sam se sa 77 vozio svaki dan i znam kao činjenicu da nije tačno to što pričaš. Doduše, koliko je retka u poslednje vreme, mislim da smo kolektivno odustali od nje.
Autobus koji se kreće kroz Vjekoslava Kovača, pa Bulevar, pa levo pored okretnice 55 (tj. prekoputa) nema šanse u špicu da stigne za 5 minuta. 5 minuta samo čeka dva puta semafor pri skretanju levo iz Bulevara.
Nisi stigao sa komšinicom koja se jedva kreće za 10 minuta od Gradske do okretnice. I možeš uz takva vremena umerenim hodom brže da dođeš do šume. Netačna su svakako.
No, raspravku na stranu, svakako da treba dati prednost GSP, taksi stanicu sam pomenuo jer je tu i prošle godine je produžena do kraja ulice. I zabranom kretnje automobila, šta si uradio? Zabranio ljudima iz gornjih ulica da stižu kući (jedino skretanje kasnije do Milana Rakića je Kluz, znači veće gužve u Bulevaru). Kako bi se snabdevala pijaca, preko GSP? Dolazak do bazena Olimp? Da li mi mislimo da treba da se ide do sportskog centra kolima, druga je stvar.
Ulaziš u 55 na 309, kreće da se okreće. Čekaj da prođu kola. Kreni. Stani, pa se vrati u rikverc, pa da prođu kola u drugom smeru. Jer nema mesta za krug u cugu. Ode semafor. Stani na semafor, čekaj da se upali. Jako brzo prođe 5 minuta.
Postoji 79 već za povezanost sa linijom 300. Postoje i tramvaji, uz malo hoda, kako kažeš.
 
Kako god,svako ima svoje mišljenje.Što se tiče Vjekoslava Kovača,nisam misli da se potpuno zabrani saobraćaj kolima,već da se to dozvoli stanarima,ali ne i prodavcima sa pijace i onima koji kolima dolaze na pijacu.
Inače koja vam se trasa čini bolja za produženje 502 do Cerak Vinograda
1)Posle stanice Labudovo Brdo,umesto da nastavi na Ibarsku Magistralu,502 skrene u Patrijaha Joanikija,pa iz Patrijaha Joanikija u Pilota Mihajla Petrovića i iz Pilota Mihajla Petrovića u Cerski Venac i onda nastavi do okretnice
2)Umesto da skrene u Maričku 502 nastavi ulicom Pilota Mihajla Petrovića,pa iz nje skrene u ulicu Cerski Venac i nastavi do okretnice Cerak Vinograd.
 
Tu ulicu koriste i ljudi koji žive u Volginoj, MIlana Rakića, Novobrdskoj, Čingrijinoj... Već je zabranjen ulazak u Aradsku sa Bulevara, jedino da izmisle teleport ljudi iz tog kraja da mogu nekako da dođu kućama. Elem, ako može peške od Gradske do okretnice 77, može i uz Batutovu, a linije koje postoje da se ne diraju.
 
MiloBg, veliku glupost si napisao, kažeš da 77 ne treba da ide do Cvetka jer ljudi idu i do Zvezdare, a kažeš da ima 79. Očigledno da se u 79 nisi nikad ni vozio, linija katastrofalna, ali katastrofalna, gora je i od 50 i onda mnogi ljudi i odustanu od nje, pa idu na 77 ili trolu do Zvezdare

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Malo obrnutim redosledom ide. Kolega forumaš Mitroslav je rekao da nije potrebna 77 do gore, jer ima 40. Na to sam odgovorio da ima i 79. To su dve iste tačke gledanja, znači možda nisam jedini napisao glupost, a nisam ni mislio to da kažem. Nego je prethodni sagovornik rekao da ima alternativa, pa sam rekao i ja da ima. Reklo bi se da sam odgovorio istom merom, dakle nema potrebe samo jednog da obeležavaš. Pročitaj diskusiju lepo, pa vidi ko je šta prvo rekao i zašto je odgovor usledio takav kakav jeste.
Vozio sam se u 79 mnogo puta, ubuduće nemoj da prenagljuješ sa "očiglednostima", jer nisi ocenio dobro. I onda dolazimo, nadam se, do toga da 77 ipak ne mora da se menja, nego da može da se poboljša nešto drugo, tipa 79. Da budu češće, jer mislim da je to najveći problem kod nje, inače je mnogo korisna linija.
 
Kod 79 sem redovnosti najveći problem je prevoznik(Konkretno mislim na Ćurdića,a i Arriva se srozala).
 
Okretnica za liniju 309 nije kao takva problem za Tu liniju,Ali bi bila problem realno za liniju koja dolazi iz Vojislava Ilica ili za liniju iz pravca Bulevara...dakle 309 kad krene Ka Kaludjerici onom uskom ulicom ispod Olimpia,nece izgubiti nista na vremenu,vec ionako ide u Tom pravcu...e sad drugih blizih okretnica od te dve nema,izuzev Cingrijine,Ali sa Bulevara prustupa nema...tako da 77 ako bi Tu okretala,svakako bi gubila dosta vremena,Ali bolje I to nego sto okrece da trolama...a sto se tice 79,ona bi se preklapala sa 77 kroz Milana Rakica,Ali mislim da bi to samo bio benefit za obe linije....ovako trpe obe linije,preseda se...a ne Mora realno..

Sent from my SLA-L02 using Tapatalk
 
Ови радови у Мишка Крањца су дебилни. Зар не могу да раде једну траку па онда другу?
 
Obzirom na ovo Novo stajaliste ispod Mosta,kad covek Malo bolje pogleda,linije 91,92,511,551 I 553,rade u ekspres rezimu od Ade Ciganlije do Sajma.....ne vidim razlog da se to ne uradi I na nekim drugim relacijama.....u pravcu Ka gradu oni sigurno ne koriste stajaliste Petlja Radnicka,stajaliste Gospodarska Mehana I stajaliste Ruska....za ovo poslednje nisam siguran...licno Sam svedok da biraju da li zele kod Secerane da stanu...ako mogu oni,treba Dati I drugima sansu da skrate putovanje........Soleeeeeee...sta velis prijatelju????

Sent from my SLA-L02 using Tapatalk
 
Укинути ту станицу и дебилну Господарску механу за 23 и решена ствар. Бар она да се мало растерети и убрза.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636659#p636659:1cpaviw5 je napisao(la):
predrag1978 » Sub Jul 06, 2019 9:41 am[/url]":1cpaviw5]Obzirom na ovo Novo stajaliste ispod Mosta,kad covek Malo bolje pogleda,linije 91,92,511,551 I 553,rade u ekspres rezimu od Ade Ciganlije do Sajma.....ne vidim razlog da se to ne uradi I na nekim drugim relacijama.....u pravcu Ka gradu oni sigurno ne koriste stajaliste Petlja Radnicka,stajaliste Gospodarska Mehana I stajaliste Ruska....za ovo poslednje nisam siguran...licno Sam svedok da biraju da li zele kod Secerane da stanu...ako mogu oni,treba Dati I drugima sansu da skrate putovanje........Soleeeeeee...sta velis prijatelju????
Da li misliš na to da bi i druge linije trebalo da koriste stajalište "Petlja radnička" ili da linije koje ga koriste rade u ekspres režimu?
 
Mislio da ne pišem ništa ali ipak moram podeliti s vama.

Danas reko ajd da vidim to čudo od tramvaja preko Ade pa uhvatio 13 od Nehruove do OŠ "Josif Pančić".

Pošao u 20:11, stigao u 20:41. Po štoperici 30min i 26 sec za udaljenost od 8220m što mu dođe 16,2km/h.

Pre dve nedelje sećam se da sam palio štopericu na 85. Solarisu trebalo za 3,8km od OŠJP do Gandijeve (Buvljak) 7min, znači 32,57km/h što je u rangu sa metroom. Autobus i pored duplo veće srednje brzine prevaljuje manju udaljenost preko mosta. Zbog veće brzine kretanja između semafora manja je verovatnoća je da će se zaustaviti baš na svakom, što se za tramvaj baš i ne može reći, posebno CAF.

Tramvaj na posmatranoj deonici ima 13 stanica na 8,22km, odnosno 12 međustaničnih rastojanja što znači da je prosečna udaljenost stajališta 685m. Autobus ima 4 stajališta sa 3 međustanična rastojanja, znači prosečna udaljenost stajališta 1266m.

Osim toga tramvaj koči i na skretnicama.

Svi autobusi su ga u Gagarinovoj obilazili. Srećom bila Katica. Da je bio CAF išao bi još sporije.

Stiče se utisak da svaka nova deonica umesto da ubrza tramvajski saobraćaj ona ga uspori, evo u ovom slučaju na čukaričkoj strani usporava i autobuski. Gde odoše naše pare, mislim stvarno nemam reči.

Ako će tako da se igraju i s metroom onda nam takav metro ne treba.

Transverzalne linije u ubrzanom (pristajanje na svako drugo-treće stajalište duž cele trase), odnosno radijalne autobuske u ekspres režimu (zglob) sa tramvajskim koridorima u omnibus režimu (sva stajališta, solo tramvaji) znatno bi poboljšala srednju brzinu čak i bez bitnog povećanja pouzdanosti.

Korišćenjem zglobnih autobusa na bržim trasama linije bi zahtevale manji broj vozila bez redukcije takta čime bi bilo omogućeno uvođenje novih ekspres linija bez povećanja broja vozila i vozača. Potrebno je iskoristiti sve podsisteme, samo na najbolji mogući način.

Najsporiji sistem treba da pokriva najsporije trase na koridorima a najbrži može biti još brži ako bi u brzom režimu saobraćao na delovima trase koji se poklapaju sa tramvajima. Ko baš hoće tačno da izađe na određeno mesto nek presedne na tramvaj. Sada krcati solo autobusi koji idu sa Vidikovca staju na stajališta koja opslužuju i bukvalno prazni tramvaji.

U isto vreme u Ruskoj CAF kapaciteta 240 putnika na liniji 12 ima 24 putnika dok na paralelnom stajalištu 53 od 105 ima najmanje 70, često više što znači da je iskorišćenost tramvaja 10% a autobusa 66+%. U CAF-u ledara, u IK112LE klima se zbog izuzetno loše izolacije uopšte ne oseća (juče se skuvao u 3205 na 53 sa upaljenom klimom).

Ne smeš ni rodbinu iz inostranstva dovesti a da te ne ismevaju kao da si u Kandaharu.
 
Odlicna I smislena analiza...svaka cast...

Sent from my SLA-L02 using Tapatalk
 
Скраћено речено, ако се уведе трамвај од Кнежевца преко Моста на Ади, 94 комотно може да се врати на Газелу и Сава Центар! Од Вма до Топчидерског Парка постоји 49, а генерално говорећи 94 је део својих путника пребацио на 17, 18 и 78, а то никоме не треба... Мора да постоји од Газеле веза са Прокопом као новом ГЖС и осталим пратећим садржајима, доста људи пешачи од Сајма, или од Руда до Спортске гимназије... Трамвај ће до Бановог Брда генерално и даље дангубити, због кружења и непостојања стајалишта код Вера, јер је то битно стајалиште кад трамваји крену за гаражу, а могу да истоваре барем код саме гараже 30ак људи, ако планирају даље путовање од Делта Ситија рецимо, а тамо код капије гараже постоји 85!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=636891#p636891:2icbwjnj je napisao(la):
Express » 06 Jul 2019 21:56[/url]":2icbwjnj]Mislio da ne pišem ništa ali ipak moram podeliti s vama.

Danas reko ajd da vidim to čudo od tramvaja preko Ade pa uhvatio 13 od Nehruove do OŠ "Josif Pančić".

Pošao u 20:11, stigao u 20:41. Po štoperici 30min i 26 sec za udaljenost od 8220m što mu dođe 16,2km/h.

Pre dve nedelje sećam se da sam palio štopericu na 85. Solarisu trebalo za 3,8km od OŠJP do Gandijeve (Buvljak) 7min, znači 32,57km/h što je u rangu sa metroom. Autobus i pored duplo veće srednje brzine prevaljuje manju udaljenost preko mosta. Zbog veće brzine kretanja između semafora manja je verovatnoća je da će se zaustaviti baš na svakom, što se za tramvaj baš i ne može reći, posebno CAF.

Tramvaj na posmatranoj deonici ima 13 stanica na 8,22km, odnosno 12 međustaničnih rastojanja što znači da je prosečna udaljenost stajališta 685m. Autobus ima 4 stajališta sa 3 međustanična rastojanja, znači prosečna udaljenost stajališta 1266m.

Osim toga tramvaj koči i na skretnicama.

Svi autobusi su ga u Gagarinovoj obilazili. Srećom bila Katica. Da je bio CAF išao bi još sporije.

Stiče se utisak da svaka nova deonica umesto da ubrza tramvajski saobraćaj ona ga uspori, evo u ovom slučaju na čukaričkoj strani usporava i autobuski. Gde odoše naše pare, mislim stvarno nemam reči.

Ako će tako da se igraju i s metroom onda nam takav metro ne treba.

Transverzalne linije u ubrzanom (pristajanje na svako drugo-treće stajalište duž cele trase), odnosno radijalne autobuske u ekspres režimu (zglob) sa tramvajskim koridorima u omnibus režimu (sva stajališta, solo tramvaji) znatno bi poboljšala srednju brzinu čak i bez bitnog povećanja pouzdanosti.

Korišćenjem zglobnih autobusa na bržim trasama linije bi zahtevale manji broj vozila bez redukcije takta čime bi bilo omogućeno uvođenje novih ekspres linija bez povećanja broja vozila i vozača. Potrebno je iskoristiti sve podsisteme, samo na najbolji mogući način.

Najsporiji sistem treba da pokriva najsporije trase na koridorima a najbrži može biti još brži ako bi u brzom režimu saobraćao na delovima trase koji se poklapaju sa tramvajima. Ko baš hoće tačno da izađe na određeno mesto nek presedne na tramvaj. Sada krcati solo autobusi koji idu sa Vidikovca staju na stajališta koja opslužuju i bukvalno prazni tramvaji.

U isto vreme u Ruskoj CAF kapaciteta 240 putnika na liniji 12 ima 24 putnika dok na paralelnom stajalištu 53 od 105 ima najmanje 70, često više što znači da je iskorišćenost tramvaja 10% a autobusa 66+%. U CAF-u ledara, u IK112LE klima se zbog izuzetno loše izolacije uopšte ne oseća (juče se skuvao u 3205 na 53 sa upaljenom klimom).

Ne smeš ni rodbinu iz inostranstva dovesti a da te ne ismevaju kao da si u Kandaharu.

Има решења и за то - смањити број станица, уградити паметне семафоре и можда најбитније ставити нормалне скретнице јер су ове сада тешки иди****. Морају да коче јер су већина скретница "ломљене", тј само се скрене на почетку и на крају, између је право, што апсолутно нема везе с животом
 
Tačno. Vozio se i juče i prekjuče CAFom na 12 od Doma Zdravlja (B.Brdo) do Mostara i muku muči sa skretnicama, još više nego ostale linije. 11L i 13 skreću automatski na rampu dok 12 mora da stane ručno da pomeri skretnicu i pored toga što ide pravo. Ono kočenje kod Gospodarske sada je napravljeno i kod Careve Ćuprije i to na dva mesta u razmaku od nekih 200m.

Prekjuče dok je 1529 došao do Mostara sustigoše ga Solaris 3124 (23), MAZ ne videh gb (37), Ikarbus 41707 (58), visokopodni Liaz ne videh gb (37), Solaris 3178 (23), Divag i Katica (za njim, ne videh gb niti liniju sa donjeg stajališta), svi se naređaše u roku od dva minuta. 3124 i MAZ dođoše u isto vreme na donje stajalište kad je 1529 stigao na tramvajsko gore.

Dakle nijedan se nije pojavio u Požeškoj, posle ga stiglo 5 komada. Inače 3124 ga sustigao još kod Gospodarske pa se trkali i stigli istovremeno. 3124 imao stotinak putnika, 1529 desetak.

Tramvaj ne samo što ide sporo već u određenim uslovima doprinosi kočenju autobuskog saobraćaja nezavisno od toga da li je zbog izgradnje nove tramvajske deonice uvedeno novo stajalište za autobuse ili ne. Daću primer Banovog Brda sa pretpostavkom šta je moglo izazvati gore navedeno gomilanje.

Jedan CAF dodatno usporii autobuse u Požeškoj na deonici B.Parovića-Dom Zdravlja zbog čestih semafora. Kad krenu dva CAF-a jedan za drugim tek onda naprave pometnju na trasi sa velikim brojem linija koje koriste sva stajališta iako Požeška ima 4 trake (moguće obilaženje).

Kad se takvim nepovoljnim uslovima trase dodaju solo autobusi nastane haos. 37 prvo mora da propusti 23 iz Blagoja Parovića da bi onda stao iza zglobnog Solarisa na semaforu kod Beogradskog Bataljona (bukvalno 100m). Ispred CAF-a se poređaju Solarisi sa 52 i 88 pa zauzmu celo stajalište ispred semafora (pazi opet semafor, sad bukvalno ispred stajališta). Kad se sklone Solarisi CAF sam ponovo zauzme celo stajalište. U međuvremenu Solaris sa 23 svojom dužinom udalji solo MAZ na 37 od stajališta koji je posle naravno morao da se pomera. Onda CAF ode pa Solaris stane da primi putnike, krene i prođe na zeleno za CAF-om. Pošto je oduzeo vreme solo 37ici koju je zajedno s CAF-om usporio čim 37 zatvori vrata normalno da ga zaustavi semafor. :blah: Solaris za CAF-om stao na pešačkom kod EPS-a a CAF prethodno prošao preko pešačkog i kroz zeleno na sledećem semaforu. Čim je Solaris krenuo sa pešačkog upalilo se crveno kod Doma Zdravlja. Ja sam već ušao u tramvaj jer Solaris nisam mogao videti iza krivine na pešačkom sa stajališta. Autobusi se vide samo na semaforu. Posle je 37 sustigao 23 jer je vozio kao manijak.

Dok se ovaj 37 mučio kroz Požešku drugi se iza kretao kao na trkama pa ga sustigao. Visokopodne Liaze voze kao sumanuti tako da me ne čudi što je baš drugi 37 bio Liaz. Sve mi je jasno. Kreću se različitim brzinama uz napomenu da na različitim deonicama imaju različite uslove ne samo saobraćaja već i infrastrukture koji mogu negativno uticati na srednju brzinu.

Zaglavili se iza CAF-a na B.Brdu i posle ga grupno sustigoše kod Mostara jer se on vukao posle B.Brda, odnosno između B.Brda i Mostara.

A solo autobusima očito ne odgovara da dele trasu sa zglobnim i tramvajima koji ih koče na kratkim stajalištima (stani-kreni "sajam efekat" na kratkim stajalištima). Tramvaj ustvari svara gori sajam efekat nego zglobni autobusi kad se posmatra po vozilu pojedinačno (jedan tramvaj zauzme stajalište kao da su stala dva zglobna autobusa).

Znači da su vremenom nekontrolisano gomilali linije uz pojačnje takta solo autobusima a ostavili stajališta iste dužine. Gospode. U ekspres režimu stajališta koja više linija preskaču mogla bi biti kraća dok bi važnija trebala biti duža.

Što makar 37 ne maknu u Lješku? Zbog uskog dela kod opštine nek u smeru ka gradu ide Lješkom a nazad Turgenjevom pa Lješkom. Takođe solo autobusima koji saobraćaju na deljenim trasama (zajedno sa zglobnim autobusima na jakim linijama i tramvajima) smetaju još i semafori na maloj udaljenosti. Taman prođe zglob ili tramvaj koji ga ukoči, ovaj solo mora da stane na crveno. Banovo brdo muku muči sa semaforima. Imate semafore na 100m i u Kirovljevoj, u Požeškoj kod Šumarskog i gore kod Rode. Plus pešački između semafora.

Da su strateške linije ekspres bilo bi koliko-toliko podnošljivo. Mi na Brdu kukamo što zbog punih solo autobusa koji dolaze iz daljih naselja, što zbog sporih i retkih tramvaja pa šta onda tek treba reći Vidikovčanima i ostalima koji niti imaju tramvaj niti brz prevoz do grada.

Teško nama s njima, samo nek nam je Bog u pomoći.
 
Што се 37 тиче, на тој линији је проблем туража, ту мора да се гази да би возач (робијаш) отишао да обави физиолошку потребу, свако има свој стил вожње, али генерално треба мало да се стрпите у смислу да и та цигарета што тај исти возач запали служи му да смањи нервозу, услед свакојаких бу**** које превезе у току дана... Што се конкретне 37 тиче, проблем је настао када је 53 постала соло, а суштински није лоша, само да иде испод 7 минута у шпицу, помаже и 52 која је зглобна... Није толико црно као што се мисли, само мало милости према возачима и све супер!
 
Vrh