Šta je novo?

Tramvaji

Pantograf je u pravu. Zbrda-zdola sklepano samo da bi se nastavilo sa realizacijom "veličanstvenog projekta".

Kad se spusti s rampe na novobeogradskoj strani urađena samo veza sa postojećom tehničkom deonicom ka depou "Sava". Jasno je kao dan da se radilo po kriterijumu najniža cena-najkraći rok što posebno godi nastavku realizacijie "razvojnog projekta".

Vozio sam se od Nehruove do OŠ "Josif Pančić". Trebalo mu pola sata (pisao na temi o gradskim linijama). Autobus bi to prešao za dvadesetak minuta bez prasećeg repića oko Železničke Stanice "Novi Beograd".

Ljudi ušli, mislili da ide ka Savskom Trgu pa posle jadni izašli na sred ulice kod Vera. Nekoliko putnika skontalo tek kad je zatvorio vrata pa ih nije pustio. Taman sam mislio napuni se, kad ono ostade 10 putnika preko mosta što je ok za minibus - ne i za onoliki tramvaj. Dugo ga zadržao semafor na raskrsnici Milutina Milankovića i Đorđa Stanojevića. Čim je skrenuo u ĐS ukočio je da bi skrenuo, nakon čega je odmah morao stati na stajalište.

Ne treba zaboraviti činjenicu da se ovde ne radi o naknadnim prepravkama postojeće trase već o sastavnom delu planiranog projekta vrednosti koja se meri u stotinama miliona evra.

Najoptimalnija veza ovako izgrađene mreže sa trasom u Jurija Gagarina svakako jeste kratka veza preko Marka Hristića jer se na taj način izbegavaju nepotrebna ukrštanja.
 
Ovde jako nedostaje stanica u okolini vera, kao i autobuska veza Buvljaka i opstine Novi Beograd. Mogli su liniju 76 da produze i pojacaju pa da ide blok 67a-buvljak-bulevar M.Milankovica-Bulevar Umetnosti-opstina nbg pa dalje redovnom trasom.
 
Ja ovde vidim još jedan problem zašto je ovoliko silno kruženje, a koji se mnogi sa mnom neće složiti. Po ovome ispada da je Most preko Ad na pogrešnom mestu.

Svi stari planovi, pre 2000 su predviđali drumsko-šinski most preko prevlake na Adi, a ne preko njenog špica, kakv je sada. Tako su i svi šinski planovi, bilo tramvajski ili metro planovi tu predviđali direktnu vezu Novog Beograda sa Banovim Brdom.

Da ponovim jedan od GSP-ovih planova iz 1985 godine koji sam postavio pre nekih dve godine ovde na forumu.

1z23ka0.jpg


hrbwq1.jpg


Slika jeste loša, ali vidite da je i tada bila predviđena veza preko ulice Marka Hristića još po zamišljenoj mreži iz 1990, a 2000 bi kroz produženu istu ulicu išao preko zamišljenog mosta direktno na BB, bez ulaska preko hipodroma i bez kruženja.

O ovome smo pisali već. Navodno je glavni protivnik ovog mosta preko prevlake bilo JP Ada Ciganlija, smatrajući da bi napravilo veliko zagađenje. Onda su inžinjeri predložili most isključivo šinsko-biciklističko-pešački. I protiv toga su bili. Moje mišljenje je da se mogao izgraditi jedan šinsko-biciklističko-pešački most.
 
Most na Adi i jeste i nije na pogrešnom mestu. Prema jednom planu , trebalo je da bude produžetak Endija Vorhola i povezuje blok 45.
U trenutnoj situaciji , jedino pogrešno je način na koji je odrađeno spajanje , tačnije direktan krak ka Jurija Gagarina nije odrađen , nego je sve nakačeno na krak ka Milutina Milankovića , što samo po sebi ne bi ni bilo problem da linije produžavaju ka Ušću. A pri tom nije ni uvedena stanica kod Super vera , jer zaboga i tu bi moralo da se radi (ne postoji stajalište u smeru ka Buvljaku).
 
То се јасно види из геометрије саобраћајне мреже НБГ, да је мост требао да иде из Марка Христића поред топлане па преко Аде право на Кировљеву. Чак и шинско-пешачко-бициклистички мост би доста значио. Друмски мост је био предвиђан паралелно са новим железничким, као спој Т раскрснице код Прокопа и Милутина Миланковића.

Овај план за 2000. годину је веома солидан чак и за данашње доба, са неким изменама (мост на Ади први је ту контра овом плану). Мени се свиђа густа мрежа подземног трамваја у центру, као нека врста преметроа, која се опет допуњује са метро системом, као и грањање трамваја по НБГ и Земуну, као и на исток, ка Карабурми, Миријеву. Занимљива ми је и паралела од Аутокоманде до Бањице, као и траса дуж Устаничке. Иначе у плану има и ГЖС са метро линијом, а Прокоп са укрштањем две трамвајске трасе.
 
Људи, од 12 до 20 трамваји су на Новом Београду непоуздани, слабе подстанице код угла Јурија Гагарина и Гандијеве, па угао Ивана Рибара и Јурија Гагарина су нешто најгоре, само их гомилају, чак и подстаница на окретници у Блоку 45 само хаосе прави... Док трамвај направи круг, 95 већ је у Блоку 62...
 
Па зар је немогуће појачати електро мрежу, направити логилније и рационалније трасе шина? Што се тиче окретнице блок 45, чини ми се да су неки планови да се иста укине а трамвај продужи право, чак и до Ледина чини ми се, због плана тунела испод Саве који би спојио Ивана Рибара и петљу на Чукаричкој падини.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637462#p637462:vnrfinch je napisao(la):
Siniša » 08 Јул 2019, 23:40[/url]":vnrfinch]
1z23ka0.jpg

што је најгоре, ово може да се уради за две године
 
Зато се и не ради. Зато што је разумно и нормално, и зато што доноси побољшања за највећи број грађана у најкраћем року, уз то и смањује годишње издатке за превоз. Нама треба нешто глупље.
 
11Л од Сајма до стајалишта Ђорђе Станојевић 11 минута, до Жст НБГ 17 минута, до стајалишта блок 42 20 минута, а до Белвила 22 минута. До блока 45 минута 34. Траса од силаска са моста до Јурија Гагарина преко Марка Христића би смањила путовање најмање за 8 минута, а за 10 ако би пруга ишла унутар блока до раскрснице МХ са ЈГ.
 
Дошљак":2e4leyis je napisao(la):
Па зар је немогуће појачати електро мрежу, направити логилније и рационалније трасе шина? Што се тиче окретнице блок 45, чини ми се да су неки планови да се иста укине а трамвај продужи право, чак и до Ледина чини ми се, због плана тунела испод Саве који би спојио Ивана Рибара и петљу на Чукаричкој падини.
Ti se šališ jel da?

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637447#p637447:ghb2cftk je napisao(la):
prostorni planer » 08 Jul 2019 09:39 pm[/url]":ghb2cftk]Ovde jako nedostaje stanica u okolini vera, kao i autobuska veza Buvljaka i opstine Novi Beograd. Mogli su liniju 76 da produze i pojacaju pa da ide blok 67a-buvljak-bulevar M.Milankovica-Bulevar Umetnosti-opstina nbg pa dalje redovnom trasom.

Tehnički gledano veza Opštine s Buvljakom postoji i zove se 85, međutim istina ne postoji direkna veza preko Milutina Milankovića.

Ima nekoliko opcija. Pomeranje 76, 708 ili obe, produženje 81/81L a možda i uvođenje 69 preko MM, takoreći kombinacija 73+94. Ovo poslednje i nije tako loše. Linija Paviljoni - negde preko mosta rasteretila bi linije koje prelaze preko njega, mada opet javio bi se problem marginalizacije tramvaja.

Koliko vidim ispada da je najveća korist od ovako pozicioniranog mosta mogućnost otvaranja novih transverzalnih autobuskih linija. Tramvaj je čini mi se samo na silu pomeren sa optimalne trase odabirom druge lokacije mosta radi lakšeg uklapanja u projekat UMP nego proširenja mreže postojećih šinskih sistema.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637462#p637462:ghb2cftk je napisao(la):
Siniša » 08 Jul 2019 10:40 pm[/url]":ghb2cftk]Ja ovde vidim još jedan problem zašto je ovoliko silno kruženje, a koji se mnogi sa mnom neće složiti. Po ovome ispada da je Most preko Ad na pogrešnom mestu.

Svi stari planovi, pre 2000 su predviđali drumsko-šinski most preko prevlake na Adi, a ne preko njenog špica, kakv je sada. Tako su i svi šinski planovi, bilo tramvajski ili metro planovi tu predviđali direktnu vezu Novog Beograda sa Banovim Brdom.

Da ponovim jedan od GSP-ovih planova iz 1985 godine koji sam postavio pre nekih dve godine ovde na forumu.

1z23ka0.jpg


hrbwq1.jpg

Slika jeste loša, ali vidite da je i tada bila predviđena veza preko ulice Marka Hristića još po zamišljenoj mreži iz 1990, a 2000 bi kroz produženu istu ulicu išao preko zamišljenog mosta direktno na BB, bez ulaska preko hipodroma i bez kruženja.

O ovome smo pisali već. Navodno je glavni protivnik ovog mosta preko prevlake bilo JP Ada Ciganlija, smatrajući da bi napravilo veliko zagađenje. Onda su inžinjeri predložili most isključivo šinsko-biciklističko-pešački. I protiv toga su bili. Moje mišljenje je da se mogao izgraditi jedan šinsko-biciklističko-pešački most.

Upravo odgovorih prostornom planeru. Realizacijom novih "razvojnih" projekata skrnavljenje zamisli daleko racionalnijih planova širenja delova mreže bilo je neizbežno. Isto se nastavlja iz dana u dan, meseca u mesec, iz godine u godinu. Ova vlast umesto da obećava ona gazi apsolutno sve što joj se nađe na putu kako bi po svaku cenu realizovala nazovi razvojni plan koji na kraju obično u svojoj suštini bude retrogradan. Ali ajde, da ne pričamo o tome na pogrešnoj temi sad bolje da na što bezbolniji način krpimo što se zakrpiti može.

Da se vratim na tramvaje. Ima li novosti iz Kragujevca? Šta bi sa "domaćim" Siemensom?

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qd7_FVaZDKI[/youtube]

^^^Minhen počeo da nabavlja najkraći Avenio standardnog koloseka sa dva postolja i četvora široka dvokrilna vrata. Interesantno da kao modularan koncept baziran na prednjem delu duže verzije ima kontra okrenut pantograf postavljen na zadnjem modulu. Na taj način ne liči na jedrenjak, već predstavlja tzv. pusher pantograph konfiguraciju.

Obratite pažnju na brzinu kretanja. Kreće se pristojnom brzinom bez drastičnog kočenja ili zaustavljanja kako na krivinama tako i preko skretnica. Kada prelazi preko skretnica ne drnda. Kod nas i na najnovijim trasama pri brzini od svega nekoliko km/h hoće stakla da se porazbijaju. Da ne govorim koliko to (ne)odgovara niskopodnim tramvajima sa opremom na krovu. Kad CAF prelazi preko skretnica kod Hipodroma, odnosno kod Gospodarske Mehane mislim da će se respasti. Pitam se kad će početi da ih rashoduju zbog pukotina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637651#p637651:1c9x1ou8 je napisao(la):
SerbPacker » Уто Јул 09, 2019 3:17 pm[/url]":1c9x1ou8]
Дошљак":1c9x1ou8 je napisao(la):
Па зар је немогуће појачати електро мрежу, направити логилније и рационалније трасе шина? Што се тиче окретнице блок 45, чини ми се да су неки планови да се иста укине а трамвај продужи право, чак и до Ледина чини ми се, због плана тунела испод Саве који би спојио Ивана Рибара и петљу на Чукаричкој падини.
Ti se šališ jel da?

Sent from my moto g(6) play using Tapatalk
Не , за те планове сам чуо овде на форуму.
 
Danas sam se opet provozao tramvajem br 13. (CAF) preko mosta na Adi. Ovoga puta merenje počinje od stajališta kod Piramide a završava se u Požeškoj kod tzv. "City Hall-a". Vreme vožnje je da kažemo još i prihvatljivo ali mi je neverovatno kako tramvaj klopara preko nove pruge i klati se kao da ide starom Cara Dušana a ne novom deonicom.
 
Naravno.

Pa, šta reći za ograničenje od 40 km/h na mostu, kad se u svetu takve tramvajske deonice - potpuno izdvojene, ispod zemlje ili na mostovima - koriste za maksimalan dobitak u vremenu putovanja, i propisuju im se limiti od 60-70 km/h (CAF to može), a nikad ispod 50.

Tehničke službe u Beogradu vode ljudi van sveta i vremena.
 
Biciklisti brže prolaze stazom nego što tramvaj ide na pravcu. Nisam iznenađen ali sam ljut zato što nam prave nekonkurentnu tramvajsku mrežu.
 
Pa, fino. Da te podsetim da neko nedaleko odatle gradi brzu prugu za 200 km/h. Kakav industry average, kakav tehnički nivo jednog društva: ravničarska Šarganska osmica sa laganom vožnjom u novogradnji na pravcu, pored pruge za velike brzine!

Ovu zemlju treba neko da proučava...
 
Ako nasa "operativa" ovako odradjuje posao (na slici ispod jedna od rekonstrukcija u izvodjenju domace firme mislim staviti daske kao zakrpu za lose pozicioniranu kisnu kanalizacionu cev i na to ladno izliti asvalt.. no comment)
Iluzorno je ocekivati da urade tramvajske sine koje su bar medjusobno horizontalne ili imaju odgovarajuci kontinualni nagib u krivinama.. pre ce da ih odokativno postave da su otpilike ravne a nadzor ce da prihvati sta god treba..
da zemlja za ozbiljnu opservaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637759#p637759:2w3wty7f je napisao(la):
Пантограф » Uto Jul 09, 2019 10:33 pm[/url]":2w3wty7f]Ovu zemlju treba neko da proučava...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637775#p637775:2w3wty7f je napisao(la):
tzoran1 » Uto Jul 09, 2019 11:29 pm[/url]":2w3wty7f]
da zemlja za ozbiljnu opservaciju.
Možda nas i posmatraju a da nismo ni svesni toga. :mrgreen:
K'o u jednoj epizodi South parka gde vanzemaljci na svojim televizorima gledaju rijaliti "Zemlja" gde su akteri svi stanovnici Zemlje , koje su sami vanzemaljci smestili na jednu planetu.
 
CeKaju da se sine sabiju se slegnu da predje bruto vidili od zeljeznice nemaju resetaljku da puste kamen podbijan rucno...
 
Vrh