Šta je novo?

Automobilska industrija

Imaju / imali su dobar preseraj tako da mogu komotno da kupe neku noviju licencu za kabinu. Šasija se nije bitnije menjala tako da mogu da koriste postojeće. Motori i transmisija mora sa EU pijace. Ostaju osovine što isto mogu da kupuju. Ostalo se i onako kao i svi ostali kupuje kod komponentaša.
Ostaje ulaganje u lakirnicu.

Sisu je fabrika koja nikad nije imala svoju kabinu, motore sve kupuje i sklapa a FAP su videli kao dobru kombinaciju sa malo ulaganja i jeftinom radnom snagom. Očigledno da ta mala ulaganja nisu mala i prevazilaze kapacitete SISU-a.
 
FAP proizvodi osovine po Mercedesovoj licenci, nema potrebe da ih kupuje.
Dok bi kupovina licence za novu kabinu koštala mnogo, a i imaju problema sa lošim farbanjem i opremanjem. Zbog toga mislim da najbolje kupovati gotove kabine Ili bar moderizovati postojicu.
Evo je kineska Mercedes NG kabina kakve ima i FAP, bukvalno samo branik treba promeniti a izgleda mnogo lepše.
f623251f73101c90e742af456b85e150.jpg
 
Proizvodio zastarele osovine, one za NG seriju sa planetracima.
 
U fapu je felgara zAblokirala pa kupuju kineske za vojne kamione
Fapu treba ulaganje modernizacija remont ono sto niko nece da uradi
Tesko ce se to podici je nema interesa politicara ...
Inace da ima nebi se kupovali kamioni za vatrogasce maz man i kamaz ukupno 75 kom
Vec bi se uzeo fap kao i za sva druga komunalna vozila smecare kipere cisterne ne uzima se i za zivu lovu od uviznika iveko daf. A fapa puna usta a kad se kupuje nigdje ista stvar za zastavu kamione za vozila za dostavu kombije kamijonete za bvk toplane zelenilo gsp itd ...
 
Žika":130bg4sk je napisao(la):
Proizvodio zastarele osovine, one za NG seriju sa planetracima.
Planetarne osovine jesu teže i manje efikasne, ali su dobre za teške terene. Mercedes ih i dalje koristi za kipere i vojsku, a u originalu ih pravi ZF.
Mada realno FAP-ove mašinu su stare, i pitanje je koliko to utiče na kvalitet i da li su uopšte u stanju da ih prave.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617042#p617042:3ahgjz5a je napisao(la):
Dart » Sre Apr 17, 2019 9:05 am[/url]":3ahgjz5a]
Žika":3ahgjz5a je napisao(la):
Proizvodio zastarele osovine, one za NG seriju sa planetracima.
Planetarne osovine jesu teže i manje efikasne, ali su dobre za teške terene. Mercedes ih i dalje koristi za kipere i vojsku, a u originalu ih pravi ZF.
Mada realno FAP-ove mašinu su stare, i pitanje je koliko to utiče na kvalitet i da li su uopšte u stanju da ih prave.

Osovine sa planetarnim bočnim reduktorima se još uvek koriste pre svega teške terene/van asfalta gde sa svojim manjim spoljnim gabaritima obezbeđuju veću prohodnost a i manje opterećenje na konusno tanjirasti par zupčanika i poluvratila. Mane su im pored veće težine, više pokretnih delova su i daleko veći otpori koji direktno utiču na potrošnju tako da su one povučene još u devedesetim godinama prošlog veka. Dakle ostali su u terenskim teretnim vozilima, kiperima......
Što se tiče proizvođača koliko znam MAN i Mercedes su sedamdesetih godina krenuli zajednički u proizvodnju osovina, motora. Menjače za teška vozila im je isporučivao ZF, kasnije je Mercedes krenuo sa sopstvenim menjačima sa elektropneumatskom promenom stepena prenosa tzv EPS.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tlThdr3O5Qo[/youtube]
 
Opasan Audi

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TchqhDUbP8w[/youtube]
 
Otišla je jedna od legendi automobilske industrije. Lee Iacocca

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nhPMzZa49-4[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=cgGd1DZT49Y[/youtube]

https://www.blic.rs/biznis/vesti/odlaza ... je/pbmghly

ODLAZAK AMERIČKE LEGENDE Devet tačaka poslovanja jednog od prvih menadžera čija je plata preskočila milion dolara

"Ako možete da pronađete bolji automobil, kupite ga". Jednostavna, ali bezobrazna reklamna poruka za prvi Krajslerov minivan i danas se u reklamnim agencijama smatra revolucionarnom, jednako kao i "56 za ’56", kako je Ford 1956. ponudio svoj novi model tržištu (za 56 dolara kredita mesečno).

Li Ajakoka, autor obe poruke koji je umro u 95. godini života u Bel Airu, bogatoj četvrti na zapadnom delu Los Anđelesa, odavno je bio američka nacionalna legenda. Ne samo kao biznismen i jedan od prvih menadžera kojem je plata preskočila milion dolara, nego kao predvodnik novog načina razmišljanja koje ga je dovelo i do praga najviše političke funkcije u državi – u prvoj predizbornoj anketi 1985. samo ga je tri odsto glasova delilo od Džordža Buša (starijeg) u trci za republikansku predsedničku nominaciju.

Ajakokinu karijeru u velikoj je meri odredila bolest. Kada je američka vojska odbila njegovu prijavu da ga kao dobrovoljca pošalje na evropsko ratište u drugom svetskom ratu, zato što je u detinjstvu preboleo reumatsku groznicu, u njemu se, kasnije je sam napisao, probudila strast da se dokaže na svim drugim područjima. Magistrirao je mašinstvo na elitnom Prinstonu. Kako je od detinjstva sanjao o poslu u automobilskoj industriji, zaposlio se 1946. u Fordu, kao inženjer u proizvodnji. Taj mašinski deo karijere trajao je međutim kratko. Na vlastiti zahtev prebačen je u odeljenje prodaje i marketinga, s tim da je zadržao i čvrstu vezu s razvojnim delom kompanije.

Četrnaest godina po dolasku u kompaniju (1960.) postao je potpredsednik grupe za automobile i teretna vozila, sedam godina kasnije bio je izvršni potpredsednik Forda, a 1970. bio je predsednik kompanije s godišnjom platom od 977.000 dolara i reputacijom "najboljeg trgovca u američkoj istoriji". – Prodavao je sve, a kada nije bilo novog proizvoda, prodavao bi sebe, napisao je jedan od njegovih brojnih biografa.

Ajakoka je imao svojih "Devet tačaka" za proveru budućih lidera. "Kada zatraže vaš glas, proverite ih po tim tačkama, tek tada znaćete kakvi su, i želite li ih na poziciji", poručio je. Ambicioznim liderima iste je tačke postavio kao set osnovnih pretpostavki na putu prema uspehu.

"Devet tačaka":

Znatiželja: Slušajte. Niko ne sme sebe smatrati prepametnim za dalje učenje. Moramo razumeti šta pokreće ljude.

Kreativnost: Lider mora biti kreativan, Izađite na ivicu, budite spremni da pokušate nešto drugačije. Razmišljajte izvan kutije i mislite unapred.

Komunikacija: Lider mora komunicirati, razgovarati s ljudima. Bill Klinton je rekao: "Ludo je prestati razgovarati s ljudima s kojima se ne slažete, sve dok razgovarate, nada postoji".

Karakter: Pokazuje se u sposobnosti da razlikujete dobro od lošega i snazi da radite ono što smatrate ispravnim. Abraham Linkoln je rekao: "želite li testirati čovekov karakter, dajte mu vlast".

Hrabrost: Šepurenje nije hrabrost. Pričanje nije hrabrost. Rade li ono što govore? Izađite pred ljude i prihvatite ličnu odgovornost.

Uverenje: To je vatra u vašem želucu koja ukazuje na želju da stvari doista dovedete do kraja.

Harizma: Sposobnost da inspirišete ljude, da ih motivišete budeći dobro u njihovim srcima. To je sposobnost da više brinete o tome da ljudi sebe doživljavaju dobrima, nego da vas doživljavaju dobrim.

Kompetentnost: U postizanju rezultata razgovor je jeftin, treba znati rešiti problem. Morate znati da pokažete šta je stvarno delotvorno i biti do kraja odgovorni za svoje odluke.

Zdrav razum: Kao što je moj poslovni mentor Čarli Bekam govorio – jedina stvar koju zbilja posedujete kao ljudsko biće je vaša sposobnost da razumete i vaš zdrav razum.


 
Upravo to i decenijama uspeva. Uvek klasika , na oko lepo i uvek nekako bolje od konkurencije.
 
Jako zanimljiva priča za jedan auto

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MF0CUaS0czk[/youtube]

možda kao i sve tih sedamdesetih i osamdesetih godina
 
Minus i minus daju plus ? Veliki rivali koji gube svoje tlo pod nogama, Fiat FCA ima grane na sve strane sveta (SAD i južna amerika kao i azija) za koje je zainteresovan Pežo PSA . Fiat ima totalno lošu poslovnu politiku koja bukvalno gasi marku, potpuno su bez novih modela, nemaju pare ni za ozbiljan restajling a o novim platformama se i ne priča. Sve što su u zadnjih 10 godina napravili su modifikovane stare platfome. Tu FCA vidi svoju šansu da ugrabi nove i moderne PSA platforme.



 
Imaju oni sve, platforme, motore, dizajn, samo lošu strategiju, kasne sa novim modelima, najviše Fiat, Alfa pa i Citroen...
 
Nemaju, noviji modeli su nastali na modifikovanoj platformi Grande Punta iz 2005. 500L, 500X, Renegade i Tipo. Grande pa vuče korene od Stila.
Alfina Giorgo platforma je modifikovana Mercedesova koju je Crysler doneo u miraz.
Drugo kasne ili stidljivo uvode nove generacije malih benzinskih motora.
Treće nemaju para, nema naslednika Punta, Grande Punta. U B segmentu su bili dominanti. Spalo slovo na Pandu i 500.
Nema prototipova novih modela na ulicama. Mrtvilo.
Dok PSA samo izbacuje nove modele, guraju se u svim segmentima jedino je upitna kupovina Opela kome baš loše ide.
 
U globalu imaju...od PSA sad mogu d'uzmu...da ne vuku od Brava koji je odličan ali modifikovani Stilo...mali benzinci su im svima dobri, vozio sam i T-jet i PSA THP i stvarno su fini. Jedino ne znam kako im se pokazala ova 8-stepena automatika u odnosu na DSG recimo...
 
I Stilo i Bravo i Grande Putno su odlični bez većih problema ali ih je vreme pogazilo.
Isto tako i te starije generacije motora jer se verovatno ne uklapaju u ove nove eko norme.
Izbacili su stidljivo novi turbo benzinac 1.3 koji je već negativno ocenjen kao veliki potrošač.
8-stepena automatika je klasičan automatski menjač ZF i bilo je nekih problema. Trebalo bi da je odličan na duže staze.
 
Vrh