Šta je novo?

Savski trg

Biće ih jer tempiraju otvaranje trga sledeće godine zbog izbora.
 
Uopšte mi nije jasna svrha rekonstrukcije savskog trga u ovom momentu kao i rekonstrukcija trga republike imajući u vidu planirane 2 metro stanice na tim mestima koje bi trebale da budu izgradjene u narednih godina kad bude krenula izgradnja prve metro linije, sto podrazumeva potpuno raskopavanje tih novoizgradjenih trgova i njihova ponovna izgradnja.

Prvo ide izgradnja metroa pa se onda koristi ta prilika da se rekonstruiše trg.
Ovo nema nikakvu ekonomistu logiku.
 
Ja se sve nadam da to znaci da je prica o metrou i dalje daleko...bolje da ne krecu sa ovakvim planovima

Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока
 
Metro stanice ispod Trga, Slavije, GŽS su nam neophodne, a način kako se rade sve te rekonstrukcije govore da stepenu ludila gradskih vlasti i dokaz su kako gledaju samo svoj džep i kako nemaju apsolutno nikakvu viziju o razvitu Grada.
 
Dajte, uozbiljite se :shock:

Metro ako nekad bude, bice taman vreme za rekonstrukciju trgova :kafa:
 

upload pics online Руше оно легло пијанаца и керећих пљескавица преко пута поште на Савском тргу.. Хвала драгом Богу +
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639797#p639797:2s96omll je napisao(la):
Pasarela » 17 Jul 2019 09:24 am[/url]":2s96omll]


Хвала драгом Богу +
Vala, hvala mu!
 
Kad vidim ove nakaze gradjevinske odma se setim dva kuma, vojvode Seselja i vojvode Vuka Draskovica i onog njegovog pijanog nesrecnika Milana Bozica...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639797#p639797:25qq3no9 je napisao(la):
Pasarela » Сре Јул 17, 2019 9:24 am[/url]":25qq3no9]
upload pics online Руше оно легло пијанаца и керећих пљескавица преко пута поште на Савском тргу.. Хвала драгом Богу +
E коначно да склоне онај Алепо. Још да заврше ону надоградњу поред па да се комплетира улични фронт.
 
Поздрав свим форумџијама!
Имам једно питање, тј, молбу. Да ли неко од вас активнијих чланова има можда рендер/цртеж плана за Савски трг којим је требало да буде претворен у кружни ток око покојне ГЖС, који би се уливао на никад изграђен мост до Булевара ЗЂ (претпостављам да је Б. Јовин аутор тог плана, можда грешим). Тај мост, ако се не варам, био би друмски-метро, мада ми није јасно како би регионални метро са тог моста (по Јовиновом плану из 1976.) "ударао" у гребен који води горе ка Славији. Плус, ако би се код ГЖС тај правац секао са метро осом север-југ, колико дубоко би морало да се копа за тако нешто (на крају крајева, такав је план и данас, да се ту укрштају две метро линије, обе под земљом)? На гуглу и овој теми сам тражио, али нисам успео наћи никакав визуелни приказ. Ако је некоме такво нешто при руци, врло бих волео то видети. Но ако није, све пет. Хвала унапред.

П.С.
Чисто да се не чудите откуд овакав први пост, већ месецима пратим овај форум, и уживам у бројним мени новим информацијама и занимљивим расправама. Поготово пошто нисам стручњак за архитектуру или саобрађај, али ме генерално занима историја урбанизма у Југославијама, па сам овде нашао масу корисних података, планова, слика итд. Живим у Загребу, али сам годинама живео у Београду и и даље из породичних и приватних разлога често тамо дођем, тако да ми је супер сазнати историјат неких мени врло познатих и драгих делова града и објеката, а посебно планова који никад нису реализовани. Укратко, форум је сјајан, камо среће да други градови имају овако нешто (Загреб нпр. има као неки одељак на skyscrapercity, али није то ни приближно прегледно као ово овде, а штета, град исто има врло занимљив урбанистички развој). Ко зна, можда временом постанем и редован члан. :lol:
Ето, укратко представљање, чисто да не испадне да сам упао на тему као падобранац.
 
Imam ja, ali nisam pri tom kompjuteru do ponedeljka.

Elem, metro-drumski most po tom planu nije povezivao BZĐ i Nemanjinu, već B. M. Pupina (Lenjina) i Karađorđevu, sa dve petlje. Nosio je metro, običan, prvu liniju, a ne regionalni - ovaj drugi je trebalo da prođe ispod Save dubokim tunelom (najneracionalnija ideja tog plana metroa, i baš ona koja je upravo prihvaćena).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640684#p640684:21yx9apv je napisao(la):
Пантограф » Суб Јул 20, 2019 11:35 am[/url]":21yx9apv]Imam ja, ali nisam pri tom kompjuteru do ponedeljka.

Elem, metro-drumski most po tom planu nije povezivao BZĐ i Nemanjinu, već B. M. Pupina (Lenjina) i Karađorđevu, sa dve petlje. Nosio je metro, običan, prvu liniju, a ne regionalni - ovaj drugi je trebalo da prođe ispod Save dubokim tunelom (najneracionalnija ideja tog plana metroa, i baš ona koja je upravo prihvaćena).

Хвала на брзом одговору. Кад год, и ако се сетиш, без обавезе.
Аха, ја сам био убеђен да је тај нови мост био на оси БЗЂ-Немањина, и да је носио регионални метро (станица Сава по том плану), а да је "обичан" метро ишао преко или поред Бранковог моста (спајао станице Обала и Теразијска тераса). Али очигледно сам све то погрешно сконтао. Практично тај замишљени нови мост би онда био, мање више, баш на месту Старог савског?
Слажем се да је тунел испод Саве врло компликована идеја. Некако се све надам да садашња власт никад неће стићи до фазе да је заиста и реализује, мада сад са зградетинама у БГ на води, то испаде још и једино решење. Али и даље ми делује као сувише велики успон из подводног тунела да се рег. метро пење ка Славији, то би или било врло стрмо (да ли је тако нешто уопште дозвољено у градњи жел. тунела?) или би станица на Славији морала бити баш дубока (и самим тим скупа).
 
@Zimogroz

Da, stanica RM Slavija bi bila izuzetno duboka - biće i novoprojektovana stanica metroa, nažalost (ako se primeni najskuplji mogući sistem, metro na gumenim točkovima, biće nešto plića). Uostalom, zbog dubine i enormnog troška sada ni sa NB strane nisu predvideli stanicu sve do Sava centra, iako priobalni Blok 18 treba iz temelja da se reizgradi.

Metro-drumski most je planiran malo uzvodno, dakle, vrlo blizu Starog savskog mosta. Od 'druge longitudinale', veze BZĐ i Nemanjine, koja je u planovima bila od 1950, odustalo se 1976, Regulacionim planom centralne zone, kada je u njegovoj osi planiran gigantski parkovsko-pešački potez sve do Zemuna (u međuvremenu uveliko presečen).
 
@Pasarela
Hvala!

@Пантограф
Хвала на појашњењу, ја сам све време мислио да је веза Немањина-БЗЂ напуштена као идеја тек са изградњом БГ на води (мада, ако добро тумачим мапу, и зграда бившег Интерконтинентала је некако баш на тој траси).
 
Sredina sedamdesetih.
U dnu se vidi Lastina stanica, izgleda da su uvek kuburili i bili izdvojeni.

66644512_2815562785166669_1677065762788868096_n.jpg
 
Vidi se i Ekof bez narogradnje, zanimljiv ugao prvi put vidim ovu sliku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=640911#p640911:zwtl28yx je napisao(la):
Armatura » Нед Јул 21, 2019 11:17 am[/url]":zwtl28yx]Vidi se i Ekof bez narogradnje, zanimljiv ugao prvi put vidim ovu sliku.
Kakva razlika! Danas izgleda bezvezno sa onim fol krovovima u onoj ružnoj boji. Nekako me podseća na neki planinski hotel ili neku bolničku zgradu, ali nikako na zgradu fakulteta.
 
Au, koliko EKOF izgleda bolje ovako... Šta im bi...
 
Погледајте како је све складно од Кнез Михајлове, преко Саборне Цркве до моста, све под линију, ништа не штрчи. Плус, предивно организована аутобуска станица испред садашње болнице Свети Сава. Колико је тада било умног света, а колико је сада тупавих климоглава.
 
Vrh