Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

Crknu elektroventili i jednostavno otkače žice.
Na onom zemunskom autobusu bi trebao vanredni tehnički pregled da ustanovi da li su vrata bila isparavna tj sistem protiv pokretanja autobusa kad su vrata otvorena.
 
Jesi lud dečko, postoji dugme ali su osigurači poskidani i to nema ulogu nikakvu sem estetike.. Na seriji iz 2013te ne radi nigde sigurno, na ovim što su došli sa nbgd u zemun radila je u 3272 što ja znam..
 
@ busspoter
Зато и написах ,,исправите ме ако грешим", нема потребе за гложењем! ;) Сећам се #369 када је тек почео да ради на 78 2013. године, путници су се често задржавали у зони жутог поља код врата, па се један возач поштено изнервирао јер није могао да покрене бус, самим тим сам ишао логиком да би и новији модели, ако већ имају систем против заглављивања путника о ком сам недавно исцрпно писао, морали фабрички да имају и ту блокаду. Е сад, то што се у ГСП-у по старом обичају вечито нешто буџи и мути, то је други пар обуће... Само што би, да је та блокада задржана, постојао један други реметилачки фактор: гужва! Онда такви бусеви не би могли да крену минутима са стајалишта, поготово ако узмемо у обзир да су неке линије које су по природи ствари за зглоб у међувремену ,,солоизоване".
 
Ako postoji blokada dok sva vrata ne budu zatvorena, onda tu nema logike da bi u tom slučaju autobusi stajali nekoliko minuta na stanici kada je gužva. Zar bez toga treba isto da krene ako nisu zatvorena vrata? Ionako svi vozači čekaju da se zatvore sva vrata, i kada uklone tu fabričku blokadu, tako da ja ne vidim mogućnost da se poveća zadržavanje na stanici ako već postoji blokada. Druga stvar je senzor koji sprečava zaglavljivanje putnika na vratima. Ali mislim da blokada uopšte ne može da utiče na zadržavanje vozila jer vozač svakako ne sme da krene dok se ne zatvore vrata, što nažalost danas neki čine jer im se nešto žuri. Zbog nepostojanja te blokade se i desilo to od pre neki dan.
 
moze da postoji 45 blokada al prosto se desava da se nesto zablentavi, da li kompjuter, da li taj mehanizam kod vrata, ali ona se nekad sama otvore i tu ne pomaze blokada

to nije strasno kad je autobus prazan i nije u ostroj krivini na levo pa da izvlaci centrifugalna sila, ali kad je pun bus... zamislite 50ici se otvore, pa ono bi prstalo ljudi napolje ko da je bio pun vode i lete kapljice
 
Pa ako se vrata otvore, zbog nekog kvara, onda će autobus i dalje biti blokiran i neće moći da krene dok se ne zatvore. A čim je kvar sa vratima, to vozilo i ne treba uopšte da kreće i da se nalazi u saobraćaju.
Ako vozač želi da otvori vrata dok se zaustavlja na stanicu, blokada mu neće dozvoliti, što će sprečiti ispadanje putnika. Isto tako i ako želi da prvo krene pa tek da zatvori vrata, blokada mu ne dozvoljava da krene dok se vrata ne zatvore. Ako se desi kvar, bilo u toku vožnje ili dok vozilo stoji, onda to vozilo uopšte ne treba da bude u saobraćaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641927#p641927:15y5dv1s je napisao(la):
busspoter » Sre Jul 24, 2019 10:15 am[/url]":15y5dv1s]Jesi lud dečko, postoji dugme ali su osigurači poskidani i to nema ulogu nikakvu sem estetike.. Na seriji iz 2013te ne radi nigde sigurno, na ovim što su došli sa nbgd u zemun radila je u 3272 što ja znam..

Da se ti prvo naučiš kulturi ? Da li si lud, nekulturan ili šta već drugo postoje ustanove koje to leče o trošku države.

Osigurač nema šta da vade ili bilo šta drugo, jednostavno skinu buksne sa elektroventila i taj ventil nema funkciju.

Ceo sistem je jako prost, čim se vrata malo otvore mikroprekidač šalje struju elektroventilu koji upušta vazduh u kočione cilindre koji drže autobus zablokiranim. Obrnut proces je kod zatvranja stim što tu rade i relejni ventili koji imaju ulogu da brzo isprazne kočione krugove .
Prekidač za deblokadu koji se često i zloupotrebljava (možda i u ovom slučaju) ima prostu funkciju da prekine struju ka elektroventilu i nema blokiranja kočnica kada su vrata otvorena. To je sa ciljem da se vozilo bezbedno pomeri bez putnika.

Daleko komplikovaniji je sistem za otvaranje vrata u slučaju da ista udare u prepreku, putnika i slično.

Jedna prosta stvar ti ventili i sve ostalo savršeno radi na Solarisima.
 
evo recimo autobus skroz funkcionalan, sve radi kako treba, nije budzen sistem, ali iz nekog razloga se otvore vrata u toku voznje, sta se onda desava?
 
Žiko, post uopšte nije upućen tebi i to "lud" mislim pod to da ne treba uopšte ni da razmišlja o tome da li osigurači za otvaranje vrata rade, jos u autobusima pogona Zemun.. I to za osigurače sam čuo od ljudi iz garaže, ako su mene slagali lazem i ja vas.
 
busspoter , nema niko iznad posta osim mog. Tako da kako god izgleda namenjeno meni.
Kome god da je opet nije primereno.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642115#p642115:35xridp6 je napisao(la):
nekianonimnilik » Sre Jul 24, 2019 8:04 pm[/url]":35xridp6]evo recimo autobus skroz funkcionalan, sve radi kako treba, nije budzen sistem, ali iz nekog razloga se otvore vrata u toku voznje, sta se onda desava?

Sad sam pričao sa drugarom koji vozi Solaris. Na malim brzinama ispod 10 km/h kad se povuku zatvorena vrata vozilo momentalno zablokira što je jako nezgodno. Na većim usporava vozilo i signalizira kvar vrata sa glasnom zujalicom. Tada ako je samo to razlog vrata se vraćaju u normalu prostim gašenjem vozila i skidanjem sa kontakta. A ako postoji problem onda onaj čuveni prekidač za deblokadu i vožnja do garaže sa neispavnim vratima.

Ta sistem protiv priklještenja putnika ima pneumatski deo koji na iznenadni porast pritiska prilikom nailaska na prepreku kad se vrata zatvaraju prekida dalje zatvaranje i vrata se ponovo otvaraju. I ima još jedan senzor na vrhu vratila (ona šipka po vertikali uz sama vrata) koji reaguje na potrese udare i čim su izvan granica on otvara vrata (prenosi kompu za vrata). Kalibracija senzora se radi preko dijagnostike.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=642126#p642126:31mlbwes je napisao(la):
Žika » 24 Јул 2019 09:09 pm[/url]":31mlbwes]Ta sistem protiv priklještenja putnika ima pneumatski deo koji na iznenadni porast pritiska prilikom nailaska na prepreku kad se vrata zatvaraju prekida dalje zatvaranje i vrata se ponovo otvaraju.
#3251 првог радног дана на 303
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7XB2MJzAtj0[/youtube]
 
znaci ako se otvore vrata autobus naglo koci?
meni to zvuci opasnije jer zbog tumbanja i slabog drzanja neko moze da ispadne,bolje da samo cvili vozacu i da on polako uspori
 
Bez ikakvog osuđivanja, meni samo nije jasno šta je ona devojka mislila kada je krenula da izlazi kroz vrata dok je autobus jurio...? Kapiram da nam se svima nekad desi da pogrešno procenimo brzinu, da mislimo da vozilo ide brže/sporije nego što zapravo jeste... Ali ovde se radi o solidnoj brzini, 37 km/h. Ja da sam u autobusu koji ide tom brzinom pa ne bih se približavao vratima na manje od metar. Čak ni 2000ih u vreme najluđih vozača i Ikara koji su redovno vozili sa otvorenim vratima (ne zbog kvara, nego da ne bi pocrkali od vrućine i vozač i putnici) znalo se neko nepisano pravilo - ako su otvorena vrata, dođeš do ivice kabine vozača, do onog prvog (ili poslednjeg, kako se uzme) stepenika, uhvatiš se za šipke i tu čekaš dok vozilo ne stane.

Pada mi na pamet, možda je vozač sa snimka preskočio stanicu ili bio spreman da je preskoči, a ona je pohitala da se približi vratima da bi mu dala do znanja da hoće da siđe, mislila da će on ukočiti brže nego što može, i mahinalno krenula da izlazi.
 
Žiko, namenjeno je bilo Ripanjcu koji je poslednji na prethodnoj strani, pogledaj vreme i videces da smo u isto vreme objavili, dok sam ja pisao ti si objavio.....
 
nekianonimnilik , naglo kočenje na malim brzinama. Na većim ide signalizacija i usporavanje.

Bender, ne izgleda da je hteo da preskoči jer je ubrzao sa 31 na 41 km/h i izbacio menjač na ler i vozilo krenulo da usporava.
Koliko god da se opterećen , nesvestan ili bilo šta neshvatljivo mi je da ne gledaš kuda ideš, ne razmišljaš. Ta greška ju je stajala života.

busspoter, pa ni prema njemu nije lepo. Nema veze cepaj dalje.
 
Danas sam pričao sa poznanicima koji rade u pogonu Zemun a vezano za onu nesrećnu ženu. Ta vozila, i ona pre niskopodni i ovi posle takođe niskopodni a od nama svJetski priznatog proizvođača imaju problem sa vratima. Na onom konkretnom primerku vrata znaju sama od sebe da se otvore, zatim pri udarcu što se i desilo po pričama kolega. Postoji navodno i svedok koji je video. Svi se žale da non-stop lome vratove i gledaju po unutrašnjim retrovizorima ne bi li videli kada se vrata sama otvore.
To je ono što Gašpar svo vreme pominje.
 
1380, ima slika u linku koji sam okačio na prošloj strani. Ali je nisam prenosio ovamo pošto nije baš... prijatna.

Inače ne znam kome je gore, da li vozaču ili svedoku koji je gledao to. Jezivo. I baš se pitam šta li bi sa ženom. Mada, velike su to povrede za to starosno doba, 84 godine. Ko zna dal će se izvući. Sve u svemu baš jezivo.
 
Jesu turska.. Inace pošto sam često u kontaktu sa zemunskim IK, vozač iz kabine ne vidi uopšte da li su IV vrata otvorena zbog položaja šipki duž celog salona. Još i ako mu ne rade lampice za vrata tad je još gore, ili u podne kada je sunce najjače, ako ostanu otvorena ne vidi se da lampica svetli.. Na 1383 npr lapmica za II vrata svetli uvek iako su zatvorena, na 899 se hronično otvaraju IV vrata. To sa rupama sam ja iskusio, prilikom izlaska iz stanice 1385 je upao u veliku rupu i vrata su se otvorila, da se nisam uhvatio za šipke, završio bih u kanalu..
 
Da imamo normalne turaze verovatno bi se smanjile ovakve nezgode..
Svakodnevna jurnjava sa vremenom i semaforima da bi stigao da napravis 3 min da odes do wc-a..
Ebes ti to....
 
Za turaže su sami vozači krivi. Ko ima pravo da ih tera da jure ? Niko !!!!!!!
Voziš lagano svoju vožnju, bez jurnjave i bez stresa. Drugo ti po zakonu MORAŠ da na svakom terminusu napraviš pauzu od minimum 5 minuta, inače si u sukobu sa zakonom i preti ti kazna od 40 000 din.

Član 59
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 40.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice:
10) koje u javnom linijskom prigradskom i gradskom prevozu putnika, odnosno u međumesnom linijskom prevozu putnika na linijama dužine do 50 km, koji se obavlja u celini na teritoriji Republike Srbije, ne iskoristi pauzu od najmanje 5 minuta na svakom polaznom stajalištu pre svakog polaska, suprotno članu 6. stav 4. ovog zakona;

a u vezi člana 6.

Pauze
Član 6
stav 4. ovog zakona u javnom linijskom gradskom i prigradskom prevozu putnika, odnosno u međumesnom linijskom prevozu putnika na linijama dužine do 50 km, koji se obavlja u celini na teritoriji Republike Srbije, vozač mora da koristi pauzu u trajanju od najmanje pet minuta na svakom polaznom stajalištu pre svakog polaska.

Onog trenutka kad se nešto takvo desi najgore je što možeš da kažeš u svojoj odbrani da si jurio turažu. Tužioca to najmanje interesuje kao i sudiju.
A gledaće da ti nađu što više otežavajućih okolnosti, bukvalno svaku sitnicu. Kako si stao u stajalište, koliko od ivičnjaka, staničnog stuba, vozilo se kretalo/ne , vozilo se pokrenulo tek kada su se sva vrata zatvorila/ne, stao van stajališta itd itd.
Samo sam sebe možeš da sačuvaš i nemoj da te ovakve lekcije uče, budi naučen i spreči takve događaje.

Turaže su sporedne stvari koje su sklone promenama. Prvo što se obraćate otpravniku koji na kraju rada napiše izveštaj, kasnije se prati linija i ako ima potrebe vremena za poluobrt se koriguju. Često to rade.
 
Pominju se i slušalice vozaču u ušima, svašta se sad priča, jedno je jasno, da je imao sistem blokade, izgubio bi dvadeset sekundi života, ne bi stradala ta žena.
Princip rada vozača GSPa ostao iz vremena jurenja sa privatnicima, da na 20m od stanice otvaraju vrata i da po pritisku na dugme daju pun gas, provlači se godinama, dolaze tu neke lude glave, brze, nedostatak vozača tera ih da primaju sve i svašta. Nevezano za ovaj slučaj.
Problem sa vratima sve i da je postojao, da je bila fabrička blokada, ponovio bi jednom, dva puta vrata i sve bi bilo dobro. A tu je i onaj 'skupi' problem sijalica u dugmićima vrata, glupa stvar, koja čuva glave.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Znaš li da električari imaju foru da povežu lampicu na elektroventil vrata. Kada riknu mikroprekidači vrata (a često umesto dva ima samo za jedno krilo), mrze ih da menjaju ili jednostavno nema, pa žice sa njih prebace na ventil. A ventil je otvoreno ili zatvoreno.
 
Ko da im je to najveća ludosta.
Generalno, oduševljava me da neko uopšte dođe na ideju za tako nešto. Ako već nemaš volju (mogućnost) da nešto vratiš u fabričko stanje, ne vidim razlog da svoje vreme trošiš na nešto što samo može gore napraviti.
 
Vrh