Novi savski most

Razvoj gradske infrastrukture, rekonstrukcija ulica, gradnja novih bulevara i slične teme

Moderator: Igor

solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7676
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5451
Pohvalio: 8425

Re: Novi savski most

Postod solecar » Ned Avg 11, 2019 1:45 pm

Пантограф » Ned Avg 11, 2019 1:24 pm napisao:Tačno to, kako je u Pešti, treba i u Beogradu. Karađorđeva pod konstrukciju. Čekaj, tako je i na beogradskom mostu otvorenom 1934?? A sad ćemo da povežemo most i tunel kroz greben - sa tri površinske raskrsnice. Biće to atraktivan urban environment. Ekološki. I ekonomski: ima smisla smanjiti kapacitet dva objekta od ukupno 200 miliona evra na pola? Ima u našem narodu adekvatna izreka: klanje vola za kilo mesa.
Baš to htedoh i ja da kažem. Sigurno u tom belom svetu , na koji se tako rado pozivamo , i koji maltene u svakoj situaciji uzimamo kao reper , postoji brdo situacija gde se most povezuje sa tunelom , tako što na razmaku od 200m (otprilike) , imaju tri prometne raskrsnice. Ili pak neko slično inženjersko rešenje.
Slika

Slika
Пантограф
Expert
Postovi: 6957
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8934
Pohvalio: 5804

Re: Novi savski most

Postod Пантограф » Ned Avg 11, 2019 2:10 pm

spatiotecte » 11 Aug 2019 12:37 pm napisao:
Пантограф » 11 Aug 2019 11:59 am napisao:Da. A Sena je, inače, velika kao Sava...

A šta to menja? Sena nije kanal od 10 metara, ima preko 100 metara širine.

Inače je poznat srpski kompleks da mora sve živo da se denivelise i sto treba i kao u ovom slučaju sto ne treba.

Ne znam kako neko može da razmišlja da gura denovelisane petlje u centru grada i da misli da je to dobro, to je devastacija urbane sredine i kulturnog nasledja (kakvo god mi nasledje imali).

Pa, vidi ovako. Prema usvojenom rešenju imaćeš i takvu 'urbanu atrakciju' kakva je ulaz u automobilski tunel sa dve cevi u nivou ulice. Biće to sjajno. Siguran sam, iznad svega, da to neće devastirati urbanu sredinu. Hoće li biti i pretrčavanja ulice ispred tunela? Dabome. Svakako je to bolje rešenje nego da se u tunel ulazi 'malo iznad', na sprat.

Inače, i mimo ovog ekstremnog slučaja, gde se lako vidi da je usvojeno po grad ubedljivo najgore rešenje, pod preteranim ste uticajem ekstremnih evrolevičara i njihove religije. Idite u Šangaj, tamo ima i izuzetnih urbanih prostora ispod velikih nadvožnjaka. Bukvalno - izuzetnih. Bio, video. Nema čak ni buke, jer je sva gužva visoko.

Naravno, Spatiotecte, ti znaš da i u Parizu ima, praktično, denivelisan čitav autoput ispod senskih mostova. To oni napraviše dok su bili normalan grad. Sad su im na vlasti ovi što se spore da li električni trotineti ugrožavaju opstanak planete, a ja pri takvom stanju stvari uopšte i ne doživljavam kao diskvalifikaciju kad mi neko kaže da pripadam prošlim vremenima: u minulim decenijama takvi mudraci su išli u Leteći cirkus Montija Pajtona, a sad ih dovode na vlast.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10553
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7444
Pohvalio: 1763

Re: Novi savski most

Postod spatiotecte » Ned Avg 11, 2019 4:57 pm

Пантограф » 11 Aug 2019 01:10 pm napisao:
spatiotecte » 11 Aug 2019 12:37 pm napisao:
Пантограф » 11 Aug 2019 11:59 am napisao:Da. A Sena je, inače, velika kao Sava...

A šta to menja? Sena nije kanal od 10 metara, ima preko 100 metara širine.

Inače je poznat srpski kompleks da mora sve živo da se denivelise i sto treba i kao u ovom slučaju sto ne treba.

Ne znam kako neko može da razmišlja da gura denovelisane petlje u centru grada i da misli da je to dobro, to je devastacija urbane sredine i kulturnog nasledja (kakvo god mi nasledje imali).



Naravno, Spatiotecte, ti znaš da i u Parizu ima, praktično, denivelisan čitav autoput ispod senskih mostova. To oni napraviše dok su bili normalan grad.


Toliko je bilo dobro resenje da su ukinuli taj "autoput" ispod senskih mostova. Jednostavno su ga zatvorili i vise ne mozes da vozis kolima tom saobracajnicom.
To sto ti nazivas normalnim gradom u vreme kad je to napravljeno je bio plod atomobilskog urbanizma koji je vladao ne samo u francuskoj nego u celoj evropi 60ih godina.

Petlje i denivelisane raskrsnice nisu pogodne za urbane sredine a to sto oni to rade po kini pa i po Japanu ne znaci da tako treba.
Generalno gledano oni imaju mnogo MNOOOOOGOOOOOO manje vredno arhitektonsko i urbanisticko nasledje od gradova zapedne evrope (ne sporim znacaj njihove kulture koja je veoma razvijena) pa samim tim i ne vode toliko racuna o uklapanju saobracajnica u grad.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 6957
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8934
Pohvalio: 5804

Re: Novi savski most

Postod Пантограф » Ned Avg 11, 2019 5:30 pm

Maus oui, Spatio, Šangaj ima mnogo manje arhitektonskog nasleđa od Beograda, a Francuska u vreme De Gola i ministra kulture Andre Malroa nije vodila računa o svom kulturnom nasleđu... Ova Idalgo i Makedonac Najdovski, svakako, više brinu o tome. Sada će, umesto da prolaze (zla, pripadajuća većinskom narodu) gospoda u kolima, moći da cveta hip-hop kultura uz obalu zatrovane Sene.

To je to. Verujete u religiju. Trulu religiju. Fantastično je da se nikad ne zapitate: gde sam ja u tome?

Ali, ovo kod nas nema veze ni sa čim od toga. Kad hoćeš da napraviš tunelski otvor uz Kameničku ulicu, u ravni sa njom, to je, jednostavno, projektovanje bez mozga, kao na Slaviji. To nema veze sa epohom: u vreme Krasnova i Kovaljevskog tako nismo projektovali. Ni posle - u presečenoj Dečanskoj bar ima podzemni prolaz. E, ovde će biti obična urbana razvalina.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8761
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9050
Pohvalio: 21028

Re: Novi savski most

Postod Дошљак » Ned Avg 11, 2019 5:35 pm

Реално, најпаметније би било да саобраћајница са моста настави на стубовима преко Карађорђеве и Гаврила Принципа и ту мало више (плиће) да буде портал тунела. Успут направити рампе за искључење/укључење саобраћајнице са Карађорђевом и Вилсоновим булеваром. Са моста спустити само трамвај код раскрснице са Карађорђевом. Стубови су мање инвазивни за парк као површину него булевар кроз њега.
Pohvale za post: 2
Пантограф
Expert
Postovi: 6957
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8934
Pohvalio: 5804

Re: Novi savski most

Postod Пантограф » Ned Avg 11, 2019 5:37 pm

Normalno.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1
spatiotecte
Professional
Postovi: 10553
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7444
Pohvalio: 1763

Re: Novi savski most

Postod spatiotecte » Ned Avg 11, 2019 5:39 pm

Moras da mi objasnis zasto hoces sve zivo da denivelises?
U mnogim gradovima evrope postoje slicne raskrsnice kao i kruzni tokovi poput Slavije pa i veci i toga, ima ih koliko hoces u svakom tom evropskom gradu i sve su to obicne raskrsnice i to nikome ne smeta i sve funkcionise savrseno.
Jedino ovde u Beogradu i na Beobuildu ljudi zele da se sve zivo denivelise.
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 6957
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8934
Pohvalio: 5804

Re: Novi savski most

Postod Пантограф » Ned Avg 11, 2019 6:45 pm

'Sve živo da denivelišem'? Otkud ti to? Evo, ja bih denivelisao most na Savi sa najbližim poprečnim putevima, kao što smo radili pre 90 godina. Takođe, svakako, i urbani ulaz u tunel.

A nije mi jasno što spominješ Slaviju? Jesu li upozoravali ljudi da će biti cirkus, da će se masovno pretrčavati ulica ili da će se kružiti pola kilometra? Jesu. I šta se dešava? Eto baš to. A drumski saobraćaj, i tramvaj, spori.

Ne umemo da projektujemo.

Evo, ja ti kažem, nastaće problem i oko mostova. Mnogo gori nego sada. Novi most, sa 4 trake, imaće isti kapacitet kao postojeći, sa 2, zbog užasno projektovanih raskrsnica.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8761
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9050
Pohvalio: 21028

Re: Novi savski most

Postod Дошљак » Ned Avg 11, 2019 7:34 pm

spatiotecte » Нед Авг 11, 2019 4:39 pm napisao:Moras da mi objasnis zasto hoces sve zivo da denivelises?
U mnogim gradovima evrope postoje slicne raskrsnice kao i kruzni tokovi poput Slavije pa i veci i toga, ima ih koliko hoces u svakom tom evropskom gradu i sve su to obicne raskrsnice i to nikome ne smeta i sve funkcionise savrseno.
Jedino ovde u Beogradu i na Beobuildu ljudi zele da se sve zivo denivelise.

Денивелисаном саобраћајницом добијамо глатко проточни коридор кроз срце града од кружног тока на Старом сајмишту до Ботаничке баште без и једног семафора, без заустављања.
Остаје парк као једна површинска целина, истина са стубовима кроз њега али боље и тако него да се претвори и у два дрвореда дуж планиране саобраћајнице што води од Карађорђеве до тунела. Значи људи су неограничени у кретању кроз парк. Испод стубова могу да се направе дечија игралишта и спортска игралишта која фале у том делу града.

Без денивелације имамо огромни кружни ток са гужвом после моста, па велику четворокраку раскрсницу где ће испаштати трамвај пошто ће правац ка тунелу постати главни и на крају и семафор код Гаврила Принципа са гужвом, буком, сиренама.

Шта је боље?
Pohvale za post: 5
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7676
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5451
Pohvalio: 8425

Re: Novi savski most

Postod solecar » Ned Avg 11, 2019 8:52 pm

Ja bih rekao da je bolje bez denivelacije , jer tako je svuda u normalnom svetu. :)
Slika

Slika
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7284
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13915
Pohvalio: 25

Re: Novi savski most

Postod Zuma » Ned Avg 11, 2019 9:05 pm

Denivelacija stvara novi prostor. A imam utisak da je više prostora prilično redovno bolje od manje prostora :)

Doduše, estetika je druga priča ... ali u slučaju sukoba, šta je važnije, lepota ili upotrebljivost?
Pohvale za post: 2
spatiotecte
Professional
Postovi: 10553
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 7444
Pohvalio: 1763

Re: Novi savski most

Postod spatiotecte » Ned Avg 11, 2019 9:06 pm

1.jpg


Hipercentar Pariza, gustina daleko veca od Beograda, saobracaj takodje, na slici cak 12 mostova!
Svi ti mostovi se zavrsavaju obicnom raskrsnicom u nivou.
Gde je problem?
Pohvale za post: 1
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7284
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13915
Pohvalio: 25

Re: Novi savski most

Postod Zuma » Ned Avg 11, 2019 9:08 pm

U tome što je u Parizu važnija lepota i tradicija.
Гага
Expert
Postovi: 9523
Pridružio se: Sre Dec 08, 2010 7:33 pm
Lokacija: Бежанијска коса
Kontakt:
Pohvaljen: 9837
Pohvalio: 16704

Re: Novi savski most

Postod Гага » Ned Avg 11, 2019 11:47 pm

Дошљак » 11 Авг 2019 05:35 pm napisao:Реално, најпаметније би било да саобраћајница са моста настави на стубовима преко Карађорђеве и Гаврила Принципа и ту мало више (плиће) да буде портал тунела. Успут направити рампе за искључење/укључење саобраћајнице са Карађорђевом и Вилсоновим булеваром. Са моста спустити само трамвај код раскрснице са Карађорђевом. Стубови су мање инвазивни за парк као површину него булевар кроз њега.

Можда урадити елипсасти ток, као она два код београдске Арене, а трамвај кроз тај ток, као код Геозавода. :)

елипсасти ток.jpg
Pohvale za post: 2
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7676
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 5451
Pohvalio: 8425

Re: Novi savski most

Postod solecar » Ned Avg 11, 2019 11:55 pm

Zuma napisao:U tome što je u Parizu važnija lepota i tradicija.
I što Pariz nije Beograd.
Slika

Slika
tzoran1
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 2362
Pridružio se: Čet Nov 21, 2013 2:38 pm
Lokacija: negde u Beogradu
Kontakt:
Pohvaljen: 3511
Pohvalio: 449

Re: Novi savski most

Postod tzoran1 » Pon Avg 12, 2019 12:27 am

Sa slike Pariza gore 800 metara 5 prelaza preko Sene. A na teritoriji koja je pod arrondissements ima oko tridesetak mostova.
U Beogradu sest ukupno (pa ce biti pet par godina dok urade novi savski). porazavajuci podatak
Mnogi nesposobni ljudi su daleko dogurali. Ko je nesposoban moze raditi sve. Sposobni rade samo ono sto umeju.
Beogradjani volite Beograd, on nema nikoga osim vas!
Pohvale za post: 3
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8761
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9050
Pohvalio: 21028

Re: Novi savski most

Postod Дошљак » Pon Avg 12, 2019 12:43 am

Гага » Нед Авг 11, 2019 10:47 pm napisao:
Дошљак » 11 Авг 2019 05:35 pm napisao:Реално, најпаметније би било да саобраћајница са моста настави на стубовима преко Карађорђеве и Гаврила Принципа и ту мало више (плиће) да буде портал тунела. Успут направити рампе за искључење/укључење саобраћајнице са Карађорђевом и Вилсоновим булеваром. Са моста спустити само трамвај код раскрснице са Карађорђевом. Стубови су мање инвазивни за парк као површину него булевар кроз њега.

Можда урадити елипсасти ток, као она два код београдске Арене, а трамвај кроз тај ток, као код Геозавода. :)

елипсасти ток.jpg

Slika


Добар предлог, елипсасти ток и на стубовима са саобраћајницом од моста до њега и од њега до тунела исто на стубовима, а трамвај да се одмах спушта и пролази испод кружног тока :)
Pohvale za post: 3
Пантограф
Expert
Postovi: 6957
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8934
Pohvalio: 5804

Re: Novi savski most

Postod Пантограф » Pon Avg 12, 2019 9:02 am

solecar » 11 Aug 2019 10:55 pm napisao:
Zuma napisao:U tome što je u Parizu važnija lepota i tradicija.
I što Pariz nije Beograd.

То на слици из Париза су пре мостови на Миљацки, него ишта иоле упоредиво са београдским мостовима.
Слика из Беча је већ много репрезентативнија:
vienna-bridges-size-400x267.jpg
vienna-bridges-size-400x267.jpg (53.12 KiB) Pogledano 403 puta

Сваком од ових мостова се приступа како Бог заповеда.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 3
Delija
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6031
Pridružio se: Ned Jan 03, 2010 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5404
Pohvalio: 1485

Re: Novi savski most

Postod Delija » Pon Avg 12, 2019 10:51 am

И ни један од тих мостова није у старом центру града. Није упоредиво. И не знам шта фантазирете о старом/новом савском мосту, у старом граду денивелисан је са првом приобалном саобраћајницом, како и јесте у сваком европском граду када је у питању старо језгро града.

А ова Зумина изјава о новим просторима...Можда и највећа бесмислица коју сам прочитао овде. А било их је...
Чекајући метроа

"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека, ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"
Пантограф
Expert
Postovi: 6957
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8934
Pohvalio: 5804

Re: Novi savski most

Postod Пантограф » Pon Avg 12, 2019 11:38 am

Ako se i složim da je neposredno okruženje u kojem su: BW Magnolia, BW vista, Hotel Mr. President i Ekonomski fakultet - "stari centar grada", ipak, ne znam kakav je to stari centar grada na drugoj obali, gde se takođe planiraju pristupni putevi kao za ćupriju preko Južne Morave.

Naravno, stvar je toliko jednostavna i očigledna - mostovi preko velikih vodotokova su veoma skupi i složeni građevinski objekti, prirodna uska grla na saobraćajnoj mreži grada, i moraju imati veći kapacitet od pojedinačnih gradskih ulica. To je i osnovna logika, i zato se svuda baš tako projektuju mostovi preko velikih vodotokova (ako ima 2 trake u jednom smeru, ne zakucaš te 2 trake u raskrsnicu, nego ih raspodeliš, pre površinskih raskrsnica, na barem dva pravca; tako se, otprilike, ujednače kapaciteti mosta i ulica po kojima treba da se razlije saobraćaj).
Takođe, to je izuzetno lako učiniti, jer je, zbog potreba plovnosti, konstrukciju mostova ionako potrebno podignuti na neku visinu. Ispod konstrukcije je onda lako i estetski "bezbolno" provući kakvu ulicu. Pa, Kovaljevski je dvadesetih godina zbog toga insistirao (i uspeo u tome) da Most kralja Aleksandra ima pristupni vijadukt, a ne nasip sa zemunske strane - normalno, pošto je bio kijevski urbanista, i znao je šta znači premošćavanje jednog Dnjepra.

Da vijadukt kroz Picin park nešto estetski narušava, uopšte se ne bih saglasio, a i kada bih tako mislio, morao bih da uzmem obzir i činjenice da:

a) Zagušena površinska saobraćajnica sa površinskim ulazom u tunel još više će nauditi okruženju, kao i
b) Tu je dugo bio planiran vijadukt za metro, i ceo forum to podržava.

Sa rešenjima koja su nam predstavljena, ne samo da ćemo imati kolone na mostu i bačenih 50% kapaciteta tako skupog objekta, nego isto tako i u kilometar dugom tunelu - kao i u slučaju raskrpetlje na Carevoj ćupriji - što je već katastrofalna, ničim opravdana greška i izazivanje opšte opasnosti.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
Zuma
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 7284
Pridružio se: Uto Maj 19, 2009 11:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 13915
Pohvalio: 25

Re: Novi savski most

Postod Zuma » Pon Avg 12, 2019 11:58 am

Delija » 12 Aug 2019 09:51 am napisao:А ова Зумина изјава о новим просторима...Можда и највећа бесмислица коју сам прочитао овде. А било их је...

Opšti principi sami za sebe nisu dovoljni za izbor najboljeg rešenja na nekom konkretnom mestu, ali pomažu razmišljanju zato što ponekad omogućuju da se odvojimo od mnoštva detalja u situacijama kad su oni takvi ne pomažu da se opredelimo između više naoko sličnih mogućnosti. Sam princip je tačan i u njemu nema ništa besmisleno. U gradu je slobodan prostor obično najkritičniji resurs, a denivelacija povećava raspoloživu površinu. Kako će se dodati prostor iskoristiti i da li je uopšte potreban na nekom mestu je drugo pitanje, ali ovo je elementarna činjenica.
Delija
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 6031
Pridružio se: Ned Jan 03, 2010 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 5404
Pohvalio: 1485

Re: Novi savski most

Postod Delija » Pon Avg 12, 2019 12:24 pm

У физичком смислу јесте али у урбанистичком је обична бесмислица. Простори испод прометних и бучних бетонских петљи су вероватно најгори и најнепријатнији "урбани" простори. Сад би ми ти окачио неке изузетке са покушајима оплемењивања таквих простора али човек ту не жели дуго да се задржава и не може му бити ту пријатно за боравак, рад или рекреацију.

Пантографе, Карађорђева и Савамала јесу старо језгро града. А сами мост излази на тачку која је на 500-1000м од свега историјски и институционално битног у овом граду. Ту аутомобилска петља не може и не сме да буде. Метро вијадукт и некако, као нужност на том потезу.
Чекајући метроа

"Вук на овцу своје право има ка тиранин на слаба човјека, ал тирјанству стати ногом за врат, довести га к познанију права, то је људска дужност најсветлија!"
Пантограф
Expert
Postovi: 6957
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8934
Pohvalio: 5804

Re: Novi savski most

Postod Пантограф » Pon Avg 12, 2019 12:32 pm

Па, ето, трамвај двојка и трамвај четрнаестица се 1935. нису секли у нивоу, на 500 метара од Калемегдана. Тада они денивелисаху Карађорђеву, а ми ћемо сад - Променаду.

ЕДИТ: Иначе, у Стокхолму, на пример, имају повелику петљу у самом центру. И цео град је у петљама. Сигурно има још много таквих лепих градова, него ја нисам у њима био.

Не треба се водити принципима - да би се добило нешто лошије. Географија је важна детерминанта како град може да изгледа.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 8761
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 9050
Pohvalio: 21028

Re: Novi savski most

Postod Дошљак » Pon Avg 12, 2019 1:07 pm

Ок, испод вијадукта није баш најпријатније, али да ли је пријатно у равни са три прометне раскрснице од које једна кружна а две семафоризоване, и то све на мање од 500 метара? Где ће бити већа концентрација гасова и буке?
Pohvale za post: 1
Пантограф
Expert
Postovi: 6957
Pridružio se: Pon Apr 23, 2012 12:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 8934
Pohvalio: 5804

Re: Novi savski most

Postod Пантограф » Pon Avg 12, 2019 1:21 pm

Svaki most u Beogradu na Savi već ima povelik vijadukt. Nije pravedno, ali je tako.
Перспектива Београда: Tirana railway station was the central railway hub of Tirana, Albania... On 2 September 2013, the station was closed for passenger and freight transport, and was demolished to make room for a new boulevard that leads over the station area to the north. A completely new district will be created.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 10 gosta