Šta je novo?

Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

ilija

Higher intermediate
Učlanjen(a)
30.11.2018.
Poruke
884
Pohvaljen
2.441
Lokacija
Srbija
Нови Шумадијски коридор, односно ауто-пут "Вожд Карађорђе", биће дуг између 220 и 270 километара. Kоштаће од 1,7 милијарди евра до више од две милијарде, у зависности од профила и прикључака на остале коридоре.

Ауто-пут "Вожд Карађорђе" ће бити у облику слова ипсилон.
Ca једне стране ће ићи трасом Младеновац–Орашац–Аранђеловац, са друге Лазаревац–Aранђеловац, где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору.
 
Vidi se da ekipa zadužena za puteve iz nepoznatih razloga ima problema sa nomenklaturom puteva. To se vidi i iz gore priložene karte gde su nazivi puteva uniformni ko boje GSP u Beogradu.

Ovo što zovu autoputem Karađorđe su ustvari dva autoputa i to jedan od Lajkovca do Bora a drugi od Aranđelovca do Mladenovca. Umesto da koriste rešenje iz ostalih zemalja sa korišćenjem A ili E oznaka za jedan autoput - uz sufiks imena putevi Srbije glume ludilo sa koridorima, nazivanjem više autoputeva istim imenom itd.
 
Ma, mi to rastegnemo koliko hoćemo, ako treba

može i auto-put "Murat 2" od Bora do Sarajeva.
 
Zar nije logično da centralna petlja bude kod Kragujevca koji je regionalni centar?
U planu je severna obilaznica oko grada i krak ka Moravskom koridoru. Desni krak već postoji (Kg-Batocina) i ne može da se završi decenijama. A sad gradimo paralelni put (Arandjelovac-Rača) 10-ak kilometara severno. Koje ludilo mozga.
Isto tako, od Lazarevca može da ide put do KG.
 
JoeBG":2hyueuw4 je napisao(la):
Zar nije logično da centralna petlja bude kod Kragujevca koji je regionalni centar?
U planu je severna obilaznica oko grada i krak ka Moravskom koridoru. Desni krak već postoji (Kg-Batocina) i ne može da se završi decenijama. A sad gradimo paralelni put (Arandjelovac-Rača) 10-ak kilometara severno. Koje ludilo mozga.
Isto tako, od Lazarevca može da ide put do KG.
Mora da ga je crtao lično Predaednik.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
Dobro je videti da Istocna Srbija nije opet marginalizovana od percepcije da postoji.
 
Nije mi samo jasno zbog čega samo do Lajkovca. Nekako je prirodno da se nastavi do Valjeva i dalje do Loznice.

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 
Moderatori, ako već svuda brišemo crticu u naslovima tema u reči auto-put, zbog čega nije u temi "Auto-put Kragujevac-Batočina"? Ostanimo dosledni, crtica nije slučajno napisana kada sam otvarao temu.
 
Лепо је и корисно правити аутопутеве, да ли има довољно саобраћаја за ово, брзе цесте су довољне. Источна Србија стварно као да не постоји! Очигледно је да је ово стихијски урађено, јер је процењено да је одличан маркетинг.
 
Nek se spreme Putnik, Mišić i ostale vojvode kad istrošimo voždove i velikaše...
 
@мајстор
Па, није баш та идеја од јуче, осим можда везе Деспотовац-Бор (раније је ауто-пут за Источну Србију планиран јужније, негде од Појата).

Пут Мали Пожаревац-Младеновац-Аранђеловац-Горњи Милановац-Чачак је, под именом "Шумадијска магистрала" био, уз изручења Хагу и убиство Ђинђића, главна плитичка тема у Србији негде 2003-2004, захваљујући Вељи Илићу. Са тим обећањем је Веља и постао министар за капиталне инвестиције, а онда у га стручњаци, ипак, убедили да треба градити пут за Западну Србију како је раније планирано, преко Обреновца, а не да се одваја од нишког друма. Али нешто ипак мора да остане и за центар Шумадије, саобраћајно и економски можда и најзапуштеније подручје у Србији, без километра ауто-пута или пруге. Отуд и овакво решење, које је, реално, баш добро.
 
@ Пантограф Сваки квалитетан нови пут је добар, добра је и идеја јер се тако растерећује К10, посебно у летњим месецима, повезује Србија. ОНо што је наградно питање, одакле новац за то? Сад причају о 15 млрд еура, то је више од четвртине свега што се произведе у Србији. Јасно је да су то кредити! Наша претпостављена солвентност је заснована на даљем расту БДП-а. Међутим видимо да је пукла Дојче банка. Да нам се опет не деси 2008-а. Онда смо угасили. Већина је у еуфорији због градње саобраћајница, деломично и треба. Само треба мудро вући потезе, ништа друго!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650963#p650963:36dcd0pv je napisao(la):
JoeBG » 21 Авг 2019, 06:44[/url]":36dcd0pv]Zar nije logično da centralna petlja bude kod Kragujevca koji je regionalni centar?
U planu je severna obilaznica oko grada i krak ka Moravskom koridoru. Desni krak već postoji (Kg-Batocina) i ne može da se završi decenijama. A sad gradimo paralelni put (Arandjelovac-Rača) 10-ak kilometara severno. Koje ludilo mozga.
Isto tako, od Lazarevca može da ide put do KG.

мислим да од Раче треба да скрене за Баточину, па онда да изађе између Свилајнца и Деспотовца. а од Тополе (од Тополе, па до Равне горе ;)) да иде брзи пут 2+2 до Крагујевца
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650998#p650998:chg79y64 je napisao(la):
мајстор » Sre Avg 21, 2019 9:29 am[/url]":chg79y64]@ Пантограф Сваки квалитетан нови пут је добар, добра је и идеја јер се тако растерећује К10, посебно у летњим месецима, повезује Србија. ОНо што је наградно питање, одакле новац за то? Сад причају о 15 млрд еура, то је више од четвртине свега што се произведе у Србији. Јасно је да су то кредити! Наша претпостављена солвентност је заснована на даљем расту БДП-а. Међутим видимо да је пукла Дојче банка. Да нам се опет не деси 2008-а. Онда смо угасили. Већина је у еуфорији због градње саобраћајница, деломично и треба. Само треба мудро вући потезе, ништа друго!

kako sam ja razumeo, pretpostavljeni rast od 4% u narednih 5 godine obezbeđuje prostor za zaduživanje do 2 mlrd evra bez povećanja javnog duga... pretpostavljam da planiraju da idu na dalje zaduživanje kod Kineza...

Sve ok, pod uslovom da imamo privredni rast u projektovanom obimu...
 
Da, ne u jednoj godini...
Čini mi se da su govorili o periodu od pet godina.... a to bi grubo izašlo oko 5x2=10 milijardi.... ili malo više, ako odluče da povećaju dug ILI ako društveni proizvod bude brže rastao, što lično ne verujem...
 
Правилинији назив теме би био Ауто/мото-пут "Вожд Карађорђе"... јер неће целом трасом бити ауто-пут, већ делом и мото-пут.

Мислим да није у плану да се Лазаревац повеже на ауто-пут "Милош Велики", нити Младеновац северно на "Коридор 10" новим ауто/мото-путем. То је мој утисак из доступних текстова, говора.
 
Ako se vodimo dinamikom izgradnje prema ovoj karti planiranih autoputa do 2030te ispada da će Srbija imati gušću mrežu autoputeva od većine zapadnih država.

1cc931292768e9d064dca6c087d2c9c5.jpg





Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
Hipoteticki da kazemo da ce se zavrsiti do 2021 pravac prema Bugarskoj, i kompletiranje Milosa od obilaznice do Pozege.

Da se recimo ja pitam:
Svu mehanizaciju i ljudstvo bi skoncentrisao na max dva projekta u isto vreme (vezano za autoputeve).
Neki moj redosled:
1. Obilaznica oko BG do B. Potoka
2. Preljina- Pojate
3. Crnog Djordja bi od Loznice do Negotina
4. Kikind- Zrenjanin- Novi Sad- Ruma
5. Pozega- Boljare
6. Pozega- Kotroman
7. Ruma - Loznica
8. Novi Sad - Apatin - Sombor
9. Nis - Plocnik
10. Kuzmin - Sremska Racha

Sa doborom utilizacijom ljudstva i mehanizacije ovo bi bilo realno da se sve kompletira za 15 godina, ali samo pod uslovom da strucan nadzor budu placeni strucnjaci!
 
Iskreno mi nije masno zasto se ne insistira na BG-ZR-KI- Temisvar, a da se put do Vrsca jednog dana dalje pruza do Bukuresta...
 
Vrh