Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656216#p656216:1g58qngp je napisao(la):
razgradjevinar » Pon Sep 02, 2019 3:54 pm[/url]":1g58qngp]da ne bi gubili vreme bicu vrlo konkretan.

draganST laze. za 250 RSD taksijem sa prokopa mozete stici do mostara, mozda do pocetka kneza milosa... i to samo ako taksi koristite od 09 do 22h, radnim danom. u slucaju vikenda ili praznika za 250 RSD mozete da udjete u taksi i odvezete se gore do tita. uz napomenu da ovo ne vazi ako naletite na divljeg taksistu, u tom slucaju cena nije definisana.

igore, pitacu jos jednom, postoje li ikakve sankice za forumase koji tendenciozno lazu?

Pominjanjem divljeg taksiste si sve rekao. Normalan covek ne moze da naleti na divljeg taksistu, nego pozove taksi telefonom. Sad razumem zasto ti ova cena izgleda nestvarno, ne umes da koristis taksi pravilno. :) Pink taksi - od BAS-a do Prokopa 400 dinara, od auto komande do Prokopa 250 dinara prosle godine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656309#p656309:jfmiioqz je napisao(la):
spatiotecte » Pon Sep 02, 2019 6:09 pm[/url]":jfmiioqz]Vratiti sine na Glavnoj i završiti zauvek sa ovim cirkusom.
I da vrate olupine one na Savu pa da mirno spavas?
 
Ko je spomenuo bilo koje olupine?
Ja pričam o postavljanju potpuno novih sina sa izgradnjom potpuno novih perona koji bi vratili stanje na nešto sto je funkcionalno i estetski prihvatljivo.
Jer fakat je da je ta stanica bila itekako korisna i funkcionalna samo se u nju nije ulagalo od 1970te pa otud i stanje u kome se danas nalazi.
A o BnV tu je pa se moramo navici na njega.
Jedno ne iskljucuje drugo.
 
Ja jedini problem vidim u tome sto Prokop nema dobru vezu autobusima sa gradom. A to se lako moze resiti uvodjenjem novih linija. Ima samo jedan drugi problem. Kod nas malo ljudi putuje zeleznicom, pa je pitanje koliko bi te nove linije bile rentabilne. Verovatno ih zato i nije briga da to poprave.

Sve ostale stvari na samoj zeleznickoj stanici su samo odraz stanja u kom se zeleznica nalazi. Da ima puno putnika, vec bi se nasao neko ko bi tamo otvorio restoran, brzu hranu, prodavnicu...A ovako nema za kog.
 
Zar ne bi bilo malo bezveze prelaziti preko 5 redova sina da se dodje do reke? Plus vozovi koji cekaju polazak bi tu samo stvarali barijere i zakrcivali bi ulice koje vode ka reci. Dobra stvar je sto je pruga uklonjena iz tog dela, pa i oko kalemegdana, nije joj tu mesto danas. Vreme zeleznice je iza nas, bar ovakve kakva je nasa. Pa ko uopste putuje po rsbiji vozom danas?
 
Nisam mislio da sine budu u nivou, već da se iskoristi prilika sto su pocupane da se sad napravi denivelisana železnička veza ili u plitkom iskopu ili na vikaduktu.
 
Ni delimično se ne bi toliko kritikovalo ukidanje Gl. železničke stanice da je plan da prva metro linija ide preko Prokopa do centra i da je BW Galerija građena na Prokopu, a ne na samoj obali Save.
 
To ukopavanje ili vijadukt zvuce prosto i lako za izvesti kad se kaze. Ali u realnosti bi to bilo preskupo, to je kao kad bi pravio jos jedan prokop na mestu stare zeleznicke, a ni prokop nije zavrsen zbog nedostatka novca. Stvar je prosta, zeleznica nije dovoljno profitabilna da bi sebi omogucila takav projekat iako bi to moglo biti dobro resenje
 
U vecini razvijenih zemalja, zeleznica je okosnica transporta - putnika i robe ( I inace ukupna infrastruktura je bitna).
Kod nas je zeleznicki saobracaj maltene ukinut kao direktna posledica visedecenijskog neodrzavanja. Takvi su nam i putevi, i aerodrom...

Volim da kazem: ako hoces da vidis kakva je neka drzava, neko drustvo, idi na glavnu zeleznicku stanicu.
To je srbija, pusti peroni na stanici izolovanoj u glavnom gradu, bez stanicne zgrade, sa pustom betonskom plocom iznad.
 
:notok:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656327#p656327:2f6to5uq je napisao(la):
Vračarac » Пон Сеп 02, 2019 5:45 pm[/url]":2f6to5uq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656309#p656309:2f6to5uq je napisao(la):
spatiotecte » Pon Sep 02, 2019 6:09 pm[/url]":2f6to5uq]Vratiti sine na Glavnoj i završiti zauvek sa ovim cirkusom.
I da vrate olupine one na Savu pa da mirno spavas?
Meни недостаје пароброд Жупа, би је то украс на реци. А олупина и није било пуно, махом су тамо били шлепови и багер бродови ПИМа, ЈРБ и ББПа, пловила у функционалном стању али дуго усидрена зато што је речно бродарство у Србији упропашћено.
 
U Beogradu na vodi nije bio predviđen ni običan TRAMVAJ koji bi ga interno povezao prolazeći kroz središte ove ogromne koncentracije ljudi. Tako da su za ovakvu blizinu reke logični nadzemni segment metroa i železnica koncepti čisto neprijateljske prirode. Kao i sve drugo što "krade" zemlju koja vlasniku može doneti makar i samo još malo profita. Poput širine trotoara uz zgrade ovako velike visine, razmaka između njih, širine šetališta uz Savu, oslobađanja više koridora za važne vizure grada ili mesta za još jedan u budućnosti apsolutno neophodan most preko Save. Od investitora ne sme da se "krade" zemlja, od javnih interesa može. To je centralna filozofija projekta i moral onih koji ga podržavaju.
 
zeleznicka stanica u stockholmu, iznenadio sam se kada sam bio

stock001-Mvc-441l%20train%20station_jpg.jpg


(bivsa) zeleznicka stanica u beogradu

Serbia-belgrade-station1.jpg



Normalno u stockholmu je sredjena i dosta veca, osecao sam se kao na aerodromu, sve vrvi od ljudi i lokala ali oni dosta koriste zeleznicu. I naravno u strogom centru je. Da se nasa sredila i ostala tu gde je, sa nekim unapredjenjima i rasporedom pruge, mozda bi bilo isto tako, mozda.
 
Eто.
Људима никад угодити.
Да су ови властодршци сада поништили одлуку градске владе од пре 50 година и оставили станицу где је била, сви би их напали како су "бацили под ноге план који се остваривао генерацијама", како су "бацили у ветар сво инвестирање наших деда и очева у станицу какву Београд заслужује на Прокопу", како су самовољна ба*** која не поштује ништа и никога пре себе.
Сви знамо да је станица на Прокопу незавршена и да обавља само основну инфраструктурну функцију.
Ја кривим градске власти од 2003 до 2008. за то.
Зато јер су направили уговор са Тригранитом и кад су видели да се њима не исплати и да неће без анекса уговора да граде, а истовремено нису имали другог заинтересованог, зашто нису понудили боље услове, обзиром да нису имали пара куче за шта да их уједе.
Сад ту станицу морамо да завршавамо од народних пара. А могли смо је имати са приватним центром изнад.
И сви који се одушевљавате са Скајлајном, сетите се да је могао бити подигнут још 2007-2009.
Али је неко лоше саветовао Ђиласа да иште још пара за вишак квадрата које је инвеститор хтео да дигне, јер са постојећим није имао рачуна, како каже.
Тако да тек сада добијамо један прилично велеградски комплекс на том месту . Или мислите да је Ђилас био у праву и да су ови сада сувише попустљиви ? И да нема Скајлајн ништа не представља и боље да га нема ?
 
A zamislite da smo dobili rekonstruisani Savski trg i da je to prvi kontakt sa Beogradom koji stranac doživi. Ali ne, prvi kontakt stranca je bezlični i pusti Prokop.
 
Све то било пре 80 година - излазили људи директно из Оријент експреса на грандиозан Вилзонов трг.

Него је наш воз у међувремену отишао, што реко Пантић, у вражју матер.
 
Koliko se ja sećam pre mesec ipo dana je na upravo ovom sajtu bila vest da se aktivno traži neko ko će da završi Prokop, prema tome ne vidim čemu drama kad neko nešto konačno pokušava da uradi sa tim. Pored toga, u februaru je objavljen nacrt plana detaljne regulacije za BIP. Prema tome koliko ja mogu da ispratim preduzima se nešto. Sporo i zakasnelo, ali se bar preduzima.
Linkovi do vesti koje sam pominjao:

http://beobuild.rs/ko-će-da-uloži-u-prokop-p2872.html

http://beobuild.rs/novi-gradski-centar-umesto-bip-a-p2840.html
 
@creme-nadle

sve to stoji, ali meni je opet mnogo logicnije da stanica bude u centru nego da ne znam kako je povezana. Ovako dok sam isao ulicom u Stockholmu ka pesackom delu, napominjen da sam bio prvi put bez ikakve pratnje i guglanja sta i gde, vadim telefon da ukljucim navigaciju da vidim gde je stanica i slucajno pogledam desno i z.stanica mi istera oci. Dakle samo na par minuta peske je od pesacke zone i odatle biras gde hoces i sta hoces. Da sam kao u Beogradu izasao par km od centra, a uz to ne znam prevoze i red voznje, ne znam ni da li bih stigao da vidim Stockholm, ili kao sto dragan st prica da uzmem taksi pa iz taksija da gledam i bacim pola para na taxi. Ne spominjem nikakvu vlast niti znam zasto su hteli da prebace glavnu na prokop jos pre 50god samo pricam sta je meni bolje i logicnije. Ali stoji i to da zauzima zemljiste posto nam zeleznica propada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656571#p656571:toewttp0 je napisao(la):
Пантограф » 03 Sep 2019 10:40 am[/url]":toewttp0]Све то било пре 80 година - излазили људи директно из Оријент експреса на грандиозан Вилзонов трг.

Него је наш воз у међувремену отишао, што реко Пантић, у вражју матер.
Stara železnička stanica u Sofiji. Otvorena četri godine posle naše, zbog pruge do Dimitrovgrada i dalje kroz Srbiju. I očigledno KAO naša. Srbija kao "zapad" za Bugare, izvor kulture i veze sa svetom :lol:

Nekada, naravno.

Cvetnagara.jpg


I onda, Evropski red vožnje za sezonu zima 1888-89 :

Aff_ciwl_orient_express4_jw.jpg


Takođe, bilo nekada, sa nekim pametnijim i boljim ljudima u Srbiji.
 
Јуче би овде згодан аргумент "железница нам пропала, њоме се нико не вози", кад оно данас каже госпођа министарка:

https://www.ekapija.com/news/2617990/mihajlovic-ulazemo-5-mlrd-eur-u-zeleznicu

Да преведемо на српски - држава улаже у један свој систем 5 милијарди евра, а истовремено чупа најатрактивнију станицу из срца тог система, чиме ће, свакако и без икакве сумње, смањити приходе сама себи. И исплативост система у који улаже 5 милијарди.

И све то - због реда од неколико стамбених зграда дуж Савске улице! Не, сличног примера нема на свету, осим у Тирани, мада они не улажу 5 милијарди у "остатак" мреже, па су ипак мање будале од министарскиних партијских дугова.

Ја да овако резонујем и радим на свом послу, 40 људи не би примило плату 1. и 15. у месецу.
 
Iako to ne može da izvadi silne fleke premeštanja stanice iz Savskog amfitetatra na Maleško brdo, žao mi je što za arhitekturu stanične zgrade nije raspisan međunarodni konkurs javnog ili, čak, pozivnog tipa (upućen najuglednijim svetskim arhitektima) - kada bismo dobili "svetsko čudo" od stanice, možda bismo makar za nijansu ublažili depresiju lokacije. Ali, ne, daj netalentovanom i bolno staromodnom CIP-u da sahrani i to malo nade svojim grozomorno jeftinim i anahronim "kantatržnicentarfabričkahala" rešenjem.
 
Зато су бар зграде у Београду на води дело чувеног светског архитекте... Фотошопија Рендеровског.
 
haha, evo upravo onog o cemu sam govorio pre par stranica, pogledajte, iskopirali su jedan Londonski projekat i dali mu formu svojstvenu ovom Beogradskom, znaci iskopirali su zgrade, malo ih drugacije ofarbali i ovde ih preneli u najgorem obliku formirajuci jedan visoki i siroki ruzni zid:




Pogledajte kako je to uradjeno u Londonu i kako su ta tri fragmenta rasporedjena u prostoru:



Znaci, sta vise reci. Jel su to arhitekte? Ovo je kradja i tezak plagijat. Ovaj nazovi projekat je sramota za ovaj grad pa i nas kao narod istovremeno cineci da Beograd pocinje da lici na neka dalekoistocna predgradja. Ima li trunke smisla za estetiku i pameti u mozgovima tih ljudi koji ovako nesto odobravaju da se gradi u Savskom amfiteatru?
 
E secam se svog prvog susreta sa Beogradom 1988 izlaskom iz Simplon Ekspresa na Beograd Glavnu, taj voz je tada direktno povezivao Pariz i Beograd i osecaj je prosto bio čaroban, izadjes iz stanice sve vrvi od ljudi, užurbana gužva, tramvaji na sve strane, osećaj da sam stigao u srce jedne evropske metropole.

A taj osećaj nikakav Prokop ne može da zameni pa makar na njemu pristizali i TGV i ICE.
 
Vrh