Šta je novo?

Pešačke zone

Обнова Симине улице између Француске и Скадарске је лепо испала, још један је пример знатног унапређења изгледа овог дела града. Ограда на излазу у Француску улицу још није званично уклоњена:



То није сметало овом возачу да непрописно скрене из Француске улице (идући одоздо, од Дорћола), прође крај ограде, и у недозвољеном смеру прође даље ...:



... идући левом страном мало и преко тротоара ...:



... и онда у недозвољеном смеру уђе у улицу Емилијана Јосимовића ...:



.... чији је тротоар уз Ратнички дом непроходан јер су сва кола паркирана укосо, уместо паралелно како је предвиђено; ту су и два аутомобила на тротоару на ћошку (в. у првом плану):





Травњак поред дрвета на излазу у Француску улицу:



















Плави знак десно, поред прилаза гаражи, већ је искривљен:

 
Tu ni 10 garaza ne pomaze.
Bahati ce da parkiraju tamo gde im odgovara.
Jedino pauk moze da ih urazumi. Kada im odnese auto svaki put kada ga ostave na pogresnom mestu. Zasto se to ne radi verovatno znaju u PS.
 
Ово све изгледа јако лоше и отужно, кола су најмањи проблем

Буквално бачене паре на пешачку зону у коју ниједан пешак не би ушао осим ако баш мора да прође кроз њу
 
Mozda treba napraviti aplikaciju gradjanin inspektor. Slikas posaljes na aplikaciju, dobijes neki kredit kao nagradu, a na osnovu slike se posalje kazna....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=651507#p651507:9azx599o je napisao(la):
Kailan » Čet Avg 22, 2019 1:05 pm[/url]":9azx599o]Ово све изгледа јако лоше и отужно, кола су најмањи проблем

Буквално бачене паре на пешачку зону у коју ниједан пешак не би ушао осим ако баш мора да прође кроз њу
Nije baš tako. Samo ovde ima nekoliko njih koji je redovno obilaze i dive joj se. :)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=651527#p651527:9azx599o je napisao(la):
neven_k » Čet Avg 22, 2019 1:34 pm[/url]":9azx599o]Mozda treba napraviti aplikaciju gradjanin inspektor. Slikas posaljes na aplikaciju, dobijes neki kredit kao nagradu, a na osnovu slike se posalje kazna....
Tako nešto je verć spominjano , ali vezano za osnovce i srednjoškolce , čini mi se.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=651527#p651527:p3gkxbup je napisao(la):
neven_k » 22 Avg 2019, 12:34[/url]":p3gkxbup]Mozda treba napraviti aplikaciju gradjanin inspektor. Slikas posaljes na aplikaciju, dobijes neki kredit kao nagradu, a na osnovu slike se posalje kazna....

Zar ne može da se koristi Beokom tviter za to? Odmah svi imaju javno uvid šta je i kada prijavljeno, a lepo se vidi i registracija, i datum prijave itd.
 
Evo jednog sveže postavljenog totema i stubića pored zgrade Rektorata na St. Trgu


Na oko lepo, samo... prvo, bitno je i da se pusti u rad. A drugo, nešto mi se čini da će već za 6 meseci delove da mu pokupe sekundarci...
 
Izvor: Danas.rs

Grad Beograd od 31. avgusta implementira prvu fazu sistema kontrolisanog pristupa vozila pešačkim zonama na teritoriji grada Beograda i to na sledećim mikrolokacijama: Trg Republike – Francuska, Trg Republike – Kolarčeva, Pop Lukina – Topličin venac, Topličin venac – Čubrina, Obilićev venac – Carice Milice, Vuka Karadžića – Studentski trg, Kralja Petra – Gračanička, navodi se u saopštenju sekretarijata grada Beograda.

Pe%C5%A1a%C4%8Dke-zone-pristup-vozilima.jpg


Sva zainteresovana lica, za izdavanje rešenja za kretanje vozila u pešačkoj zoni, mogu podneti pisani zahtev sekretarijatu za saobraćaj, na šalteru broj 4 u Ulici 27. marta broj 43-45. Sekretarijat za saobraćaj donosi se rešenje kojim će biti propisano mesto pristupa i trasa kretanja vozila. Rešenje se može preuzeti u prostorijama Gradske uprave ili se na zahtev korisnika dostavlja na adresu, piše u tom saopštenju.

Kako se navodi, stranka nakon dobijanja rešenja sa istim odlazi u korisnički servis JKP Parking servis, (Takovska 31 ili Kraljice Marije 7) radi preuzimanja tag-nalepnica za svoja vozila kojim se reguliše ulazak vozila u predmetu zonu.

U saopštenju se navodi da se sve informacije za izdavanje rešenja za ulazak u pešačku zonu mogu pogledati na sajtu sekretarijata za saobraćaj putem linka http://bgsaobracaj.rs/sekretarijat/sekt ... g-kretanja, ili telefonom na broj 3309-459 svakog radnog dana 7.30 15.30 ili putem i-mejla info.saobracaj@beograd.gov.rs.

Kako stoji u saopštenju, pravo pristupa pešačkoj zoni imaju:

– Vozila Hitne pomoći, Policije i Vatrogasne službe za vršenje intervencija u pešačkoj zoni, vremenskom periodu od 0 do 24 sata.

– Vozila Javno-komunalnih preduzeća najveće dozvoljene mase do 3,5 tone, za vršenje hitnih intervencija u pešačkoj zoni vremenskom periodu od 0 – 24 sata.

– Vozila Javno-komunalnih preduzeća najveće dozvoljene mase do 3,5 tone, za vršenje komunalnog održavanja, u vremenskom periodu od 1 – 8 časova.

– Vozila pogrebnih usluga najveće dozvoljene mase do 3,5 tone, u pešačkoj zoni vremenskom perioduod 0 – 24 sata.

– Vozila koja vrše snabdevanje, utovar – istovar novca i selidbe u pešačkoj zoni najveće dozvoljene mase do 3,5 t, u vremenskom periodu od 6 – 9 sati.

– Putnička vozila za kretanje u pešačkoj zoni (kretanje putničkih vozila radi parkiranja na parking mestu, odnosno u garaži, za koja vlasnik vozila ima važeći pravni osnov: pravo svojine, korišćenja, ugovor o zakupu i dr, kao i zbog prevoza osoba sa invaliditetom), u vremenskom periodu od 0 – 24 sata.

– Van vremena predviđenog za snabdevanje, dostavu je moguće vršiti sa posebno obeleženih parking mesta za snabdevanje na obodu pešačke zone, uz naplatu JKP „Parking servisa“ Beograd. (neophodne informacije o naplati pogledati na sajtu JKP „Parking servis“ (https://parking-servis.co.rs/), odnosno pozivom na broj telefona 303-5400 ili putem i-mejla (info@parking-servis.co.rs).

– Za zahteve koji se odnose na kraći vremenski period od mesec dana ne izdaje se tag-nalepnica već vozač ima mogućnost poziva operatera u kontrolnom centru i može da zahteva odobrenje za ulazak u kontrolisanu zonu ukoliko poseduje odgovarajuće rešenje sekretarijata za saobraćaj.
Više informacija o preuzimanju tag-nalepnica za vozila kojima se reguliše ulazak vozila u pešačku zonu možete pogledati na sajtu JKP „Parking servis“ ili pozivom na broj telefona 303-5400 svakog radnog dana od 7 do 21 sat, kao i subotom od 7 do 14 ili putem i-mejla info@parking-servis.co.rs.
 
Nekada davno pre pesacke zone...
Podzemni kontejneri, simbolicno zar ne?
 
Ako dobro razumem, nigde više u centru grada nema radova na širenju pešačkih zona?

Sledeći veći radovi će biti na Studentskom trgu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=656872#p656872:39ldwsim je napisao(la):
Vračarac » 04 Sep 2019 08:17 am[/url]":39ldwsim]Nekada davno pre pesacke zone...
Podzemni kontejneri, simbolicno zar ne?

file.php
Sada se smeće na istom mestu istovaruje ili dovlači direktno na sveže popločanu ulicu i tu čeka da bude odneto. Međutim, gle ironije, radnici čistoće ga prenose do kontejnera na Doćolu i tamo na silu ubacuju u već pretovarene podzemne ili nadzemne kontejnere - žao mi je što nisam već slikao, bilo mi je malo mučno.
 
Виђао сам и ја то, електрични кипер чистоће који опслужује пешачку зону покупи вреће са плочника (углавном их стављају поред стубова расвете, поштанских сандучића и табли за почетак пешачке зоне), па се кипер ручно празни код Студендтског парка (што и јесте Дорћол) у претрпане подземне контејнере.
 
Još gore, kad na Studenjaku nema mesta, onda idu niz Kralja Petra čak do Strahinjića Bana, gde ih čekaju poluprazni kontejneri prekoputa apoteke.

@Vračarac, nema mesta za neku polemiku, samo iznosim očigledna zapažanja.
 
Stubić sastavljen od presovane rđe, uspravljen savitljivom žicom, ankerisan u puding od podloge...

Kako je moguće da se tako nešto iskrivi? :shock:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657202#p657202:2b40bdzi je napisao(la):
zexland » 05 Sep 2019 11:19 am[/url]":2b40bdzi]Ove male stubice podhitno zameniti sa velikim, kao sto su napokon postavili na Toplici.
Gde su to postavili velike stubice na TV?? Mislim da su isti kao ovi u Cetinjskoj (ili skoro isti u profilu)!!
(photo by Vracarac)
 
Nije bitna visina stubica zato sto i jedni i drugi imaju falican dizajn i falicnu podlogu. Ovi ce se obarati isto koliko i niski, ako ne i vise. Samo sacekajte i videcete. Stubic se obara onda kada popusti njegova najslabija karika. Dokle god se oni ucvrscuju suntavom zicom u podlogu od pudinga, svaki bilmez ce moci da ih postepeno izvali odnosno izvuce iz zemlje bez ikakve stete na kolima.
 
Princip poluge cak kaze da ce veci (visi) stubici lakse da se obaraju (ako su ostali parametri identicni).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657218#p657218:2rhyj2em je napisao(la):
Bender Rodriguez » 05 Sep 2019 11:59 am[/url]":2rhyj2em]Nije bitna visina stubica zato sto i jedni i drugi imaju falican dizajn i falicnu podlogu. Ovi ce se obarati isto koliko i niski, ako ne i vise. Samo sacekajte i videcete. Stubic se obara onda kada popusti njegova najslabija karika. Dokle god se oni ucvrscuju suntavom zicom u podlogu od pudinga, svaki bilmez ce moci da ih postepeno izvali odnosno izvuce iz zemlje bez ikakve stete na kolima.

Jeste bitna visina jer se u ovom slucaju manji ne vide iz kola uopste, niko ih ne vidi, zato se i krive svuda po gradu.

Uz to, najveci problem kod ovog modela je nedovoljno ankerisanje u dubinu i naravno "rastegljiva" podkonstrukcija odnosno los kvalitet osovine ispod maske.

Niski model treba izbaciti potpuno i samo stavljati ovaj veci model.
 
Zex, stubić koji je udaren greškom se naheri za neki ugao i nastavi da stoji uspravno. U slučaju na ovoj
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657196#p657196:1akhlm97 je napisao(la):
astrodule » Čet Sep 05, 2019 11:49 am[/url]":1akhlm97]

file.php
i ovoj slici

ne radi se ni o kakvim greškama, nego o ciljanom izvaljivanju sa namerom da se isčupaju ili bar obore tako da izgube svoju funkciju.

I na tim slikama se jasno vidi i glavni uzrok problema - konstrukcija koja se oslanja na to da će žica svojim trenjem o podlogu od pudinga da zaustavi nakrivljenje stubića. Znači sila trenja jedva raspoređena na površini od 20 cm2 (po žici) treba da zaustavi silu odnosno inerciju vozila od 50 i više konjskih snaga i težinom od 1,5 i više tona?
Koliko je to besmisleno, nadam se da nema potrebe da obrazlažem...

Bukvalno moj stari Made in Yugoslavia čekić, kad bi se zabetonirao u podlogu, imao bi više šansi da zaustavi vozilo nego ovo nyesra.
Em zbog fizike iz osnovne škole, em što je pravljen od radnih materijala, a ne od presovane rđe i pudinga jelte...
 
Vrh