Šta je novo?

"Metro na vodi"

Nekad je postojala linija Pristanište-Zemun. Upoznao sam davno čoveka koji mi je rekao da je njegov otac 50ih iz Zemuna išao brodom u Beograd na fakultet.
 
I tako je potonuo brod Niš.

To je, valjda, funkcionisalo dok je obnavljan Stari most, a Novi ('Brankov') još nije postojao.
 
Da se vratim na temu i za "Prvu liniju" predložim "Javno-privatno partnerstvo"

u kojem bi Grad obezbedio prištaništa, a ponudio privatnicima prevoz brodom.

Polazak bi bio rano kako bi prevezao one koji idu na posao u drugi deo grada.
 
Одлична идеја! Подржавам!

Једино би било паметно са рпевоз функционише у оквиру БусПлус
 
Po Savi bi trebalo da ima više stanica i da ide cik cak tj da povezuje obe obale
1. Muzej Savremene umetnosti (Ušće)
2. Pristanište
3. Staro sajmište
4. Bw galerija
5. Ada
6. Blok 70...
 
"Prva linija" bi išla tamo gde ima dosta potencijalnih putnika svaki dan
a to je Zemun, Pristanište-Centar BG, Dorćol i BnV koji će se izgraditi.

Zato MSU, Sajmište i Ada nisu u planu, a blok 70 je daleko i sve to bi
možda bilo dobro za neku sezonsku, letnju turističku brodsku "Liniju 2".

Novobeogradska strana imaće dovoljno mostova, a biće tu i Gondola.
Osim toga Grad bi morao da izgradi još pristaništa sa svom opremom.

Ovde računam na "pilot projekat" sa jednim brodom, katamaranom od
možda ~150 mesta, da bude što isplativija linija sa što manje dotacija.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661558#p661558:2s8u75ke je napisao(la):
Dart » 18 Sep 2019 06:46 pm[/url]":2s8u75ke]Ja bih najviše voleo da dobijemo katamaran kao što je citycat iz Brizbejna
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Transde ... es#CityCat
9d7f63e4d1458ff8d6410ccd5a21784b.jpg
 
Пристаниште је више туристичка локација него чвориште јавног превоза. Једине локације где се стварно живи на обали у Београду јесу Земун и Дорћол, и у неку руку блокови 45-44-70-70а, мада су ту стамбени објекти лепо удаљени од обале. И наравно, биће и БнВ, али сумњам да ће неки становник БнВ користит било какав јавни превоз изузев евентуално метроа.
 
Pristanište i ne može da bude baš "čvorište javnog prevoza", to nisam ni rekao
već da ima u blizini linije, nap. u Zemunu više linija na keju i kod Madlenijanuma.

Na Dorćilu ima par linija, kod Pristaništa čuvena "Dvojka" do Kneza i Pešačke zone
u Centru, a i na BnV će biti nekih linija na Savskom trgu - sve to na 500met ili 5min.

"Stanica-pristanište" kod BnV neće biti samo radi njegovih stanovnika, već je to
novi lokalni-centar sa raznim firmama, a odatle može da se ide u druge delove BG.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661701#p661701:2mdi42pu je napisao(la):
dragan » 19 Sep 2019 04:50 am[/url]":2mdi42pu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=661672#p661672:2mdi42pu je napisao(la):
srdjan » 18 Sep 2019 11:34 pm[/url]":2mdi42pu]Ova linija bi “u povratku” trebalo da napravi krug oko ratnog ostrva, . .
Pošto bi ovo bio Javni prevoz, morao bi da se drži Plovnog puta, a
njega nema u Dunavcu jer su ga marine i splavovi-restorani zauzeli.
Osim toga, tamo ima sprudova i plićaka, jer se on ne čisti od mulja.

Drugo, "metro na vodi" bi morao da bude relativno brz, a ne kao ovi
turistički brodići za razgledanje, već da ima što kraće vreme izmedju
"stanica" koje imaju dobru vezu i koje pokrivaju odredjeni deo grada.
file.php
Da, u pravu si. Prevideo sam te marine i ugostiteljske objekte na reci ali mnogo bitnije sprudove. Tu leti može da se stoji kada je nizak vodostaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662202#p662202:fvwhogtp je napisao(la):
dragan » 20 Sep 2019 02:32 pm[/url]":fvwhogtp]
"Stanica-pristanište" kod BnV neće biti samo radi njegovih stanovnika, već je to
novi lokalni-centar sa raznim firmama, a odatle može da se ide u druge delove BG.

kojim dragane raznim firmama?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662012#p662012:21i6p3pp je napisao(la):
Пантограф » 19 Sep 2019 11:22 pm[/url]":21i6p3pp]I tako je potonuo brod Niš.

To je, valjda, funkcionisalo dok je obnavljan Stari most, a Novi ('Brankov') još nije postojao.
Ne znam za ovu liniju sa pristaništa, ali redovna rečna linija koja je povezivala prostor u okolini današnje Luke Beograd i Zemun je postojala i ranije, izmedju dva rata.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662209#p662209:b2uoeqya je napisao(la):
razgradjevinar » 20 Sep 2019 03:40 pm[/url]":b2uoeqya] kojim dragane raznim firmama?
Pretpostavljam da će biti nekih predstavništava i prodavnica u BnV.

Eno vidim da se gradi i neki veliki "Tržni centar", a tu se dolazi i na posao.

Grad bi samo trebalo da izgradi pristanište sa opremom, kao i na Dorćolu.
 
Pre 10 godina, kada je postojao tzv. ''Metro na vodi'', na liniji Blok 70 - Ada - Pristanište, brodići su na Pristaništu pristajali na platformi koja je bila u blizini Brankovog mosta, te nije smetala kruzerima.
 
Ma, nije problem za metro-pristan, evo ima mesta i kod pasarele.

Odatle nije mnogo daleko do stanice za "2", a onda do Kneza i dalje.
 
Taj део пристаништа код пасареле уопште није погодан за пристаниште јавног превоза. Ок је за туристе, али преседање са двојке одатле никад неће заживети. Нашем народу је тешко да преседне са аутобуса на БГ воз чак и кад су стајалишта у непосредној близини. Тешко замишљам некога ко ради у Земуну а живи нпр. код Вука или на Славији да ће да иде до бродића на кеј, па да се вози до Пристаништа, па одатле пет минута пешачи до окретнице двојке, и онда је још чека да би стигао до свог дома.
 
Možda je tebi teško da pešačiš 5min, ako toliko treba za 300met., ali

to nije uopšte bitno, jer mesto za pristan će odrediti Luka Beograd :

http://www.lukabeograd.com/

Sa druge strane se gradi novo pristanšte u Zemunu za bazu broda.
 
Мени није лично није тешко да препешачим 500 метара од стана до аутобуса са све подземним пролазима, али треба посматрати потребе и навике путника. Путници генерално нису склони преседању осим ако нису приморани. Чак им је тешко када је то на истом стајалишту због неизвесности доласка возила на које треба да преседну.

Значи ово већ озбиљнија прича чим праве базу. Зна ли се ко тачно прави базу, приватник који ће обављати превоз или град?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662289#p662289:3aro1xii je napisao(la):
Дошљак » 20 Sep 2019 07:37 pm[/url]":3aro1xii] Зна ли се ко тачно прави базу, . . .
Zna se tačno, ja "pravim' bazu za brod :) . . Upravo sam to napisao, a

uvek će biti ljudi kojima će odgovarati takva linija i to presedanje, bez brige.
 
Ne, znači privatna inicijativa, tj. predlog za razmatranje. . . i usvajanje. ;)
 
Иначе, ево једно размишљање за "линију 2". Блок 45 - Блок 70 - Београд на Води - Бранков мост (није обавезно, али ми се свиђа као локација за преседања ка граду) - Пристаниште - Дорћол (и обрнуто). Да ли би оваква линија могла да буде економски оправдана и конкурентна по питању брзине путовања од блокова 45 и 70 до БнВ, Бранковог моста (па даље у центрар), Пристаниште и Дорћол?
Па онда нпр. неко из блока 45 путује до Београда на води на посао у тржни центар, а неко са Дорћола нпр. до блока 70 па тамо аутобуском да иде до Air port city-ja. Да ли је ипак брже аутобусом са преседањима (пошто конкретно до БнВ и до Дорћола и нема линија из блокова)?
 
Koliki je uticaj razlike u brzini uzvodno VS nizvodno? A i koliko znam uzvodno se po propisu plovila kreću uz levu obalu što bi ovde značilo duži plovni put.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662295#p662295:3oubgfiw je napisao(la):
Дошљак » Пет Сеп 20, 2019 7:54 pm[/url]":3oubgfiw]Иначе, ево једно размишљање за "линију 2". Блок 45 - Блок 70 - Београд на Води - Бранков мост (није обавезно, али ми се свиђа као локација за преседања ка граду) - Пристаниште - Дорћол (и обрнуто). Да ли би оваква линија могла да буде економски оправдана и конкурентна по питању брзине путовања од блокова 45 и 70 до БнВ, Бранковог моста (па даље у центрар), Пристаниште и Дорћол?
Па онда нпр. неко из блока 45 путује до Београда на води на посао у тржни центар, а неко са Дорћола нпр. до блока 70 па тамо аутобуском да иде до Air port city-ja. Да ли је ипак брже аутобусом са преседањима (пошто конкретно до БнВ и до Дорћола и нема линија из блокова)?

Боље

Л2 Блок 45 - Блок 70 - Ада Циганлија - Београд на води - Ушће - Бранков мост :kk:

821.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662384#p662384:1vpl2efv je napisao(la):
Norexan » 21 Sep 2019 02:01 am[/url]":1vpl2efv]Боље Л2 Блок 45 - Блок 70 - Ада Циганлија - Београд на води - Ушће - Бранков мост
Još bolje za "Liniju 2" : B45 - B44 - B70 - Ada - BnV - Brankov most

Bolje je još jedna stanica u bloku 44, nego na Ušću gde postoji most i Gondola.

Pristan kod B. mosta bi onda bio i za "Liniju 1" zbog presedanja na L2 i B. most.
 
Vrh