Šta je novo?

"Metro na vodi"

Сад нешто размишљам и имаш право. Треба убацити станицу али не Блок 44 већ Ада Међица и тиме ово острво учинити доступније људима а Ушће је ту како би се лакше долазило до сплавова, дакле права фешта линија,

Блок 45 - Ада Међица - Блок 70 - Ада Циганлија - Београда на води - Ушће - Бранков мост

Такође и мој предлог за линију 3 Земун - Велико ратно острво - Дорћол - Лука Београд - Ада хуја - Парадајз острво - Вишњица :D

А може и да има две линије тј да се на Дорћолу укрштају Савска и Дунавска линија. :gobb:

Па би онда било овако...
Савска линија: Дорћол - Бранков мост - Ушће - Београд на води - Ада Циганлија - Блок 70 - Ада Међица - Блок 45
Дунавска линија: Земун - Велико ратно острво - Дорћол - Лука Београд - Ада хуја - Парадајз острво - Вишњица
 
Pa, ti praviš "Fešta linije", a ja linije Javnog prevoza - to je velika razlika.
Planirao sam i L3, ali tek kada se izgradi taj deo, Marina D, Luka B, Huja, .

Mora da se vodi računa o ukrštanju sa ostalim vidom prevoza, kao i sa
brojem potecijalnih putnika, a blok 44 ima dovoljno za oba ta uslova.

Drugo, moraju da se izgrade pristaništa, pontoni i pristupni put sa svom
potrebnom opremom, pa oni ne mogu da budu na svakom "ćošku reke".
 
Имајући у виду да ће те линије бити највише активне кад је лето и лепо време сасвим нормално је да се води рачуна о туризуму али и да се острва учине доступнијим како Београђанима тако и туристима.
 
Sezonske turističke linije, koje traju 3-4 meseca, su sasvim druga opcija.
To mogu da organizuju privatnici, ako im se isplati, a ne Javni prevoz BG.

Sa toliko bespotrebnih stanica, to bi bilo sporo i dugo putovanje po reci.
Mene interesuju linije koje će svakodnevno koristiti gradjani, kao bas-linije.
 
Па само укиниш станице ван сезоне или ставиш да су само поједини поласци локални.
 
Sa toliko bespotrebnih stanica, to bi bilo sporo i dugo putovanje po reci.
Drugo, nisi uzeo u obzir izgradnju infrastrukture, a što nije mala stavka.

Javni prevoz mora da bude brz i tačan, a kod tolikih stanica ne bi mogao.
Ja ću ipak da razmatram samo linije koje imaju šansu da budu prihvaćene.

Linije L1 i L2 bi se ukrštale kod Brankovog mosta i "Beograda na vodi", pa
ako bi se uskladio dolazak brodova na 5-10min, moglo bi da se tu preseda.
 
Pristan na Adi ne bi bio samo sezonski, već stalni kao i svi drugi savski pristani
jer je on samo na kilometar, 10-15min hoda od bas stanica kod TC "Ada Mall".

Tu negde bi trebalo da se izgradi i pasarela, a postoji projekat i "Stare šećerane".
 
Колико би трајала путовања на овим линијама и колико би времена одлазило на пристајање и измену путника на пристанима?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662416#p662416:16gyjzgi je napisao(la):
Дошљак » 21 Sep 2019 10:22 am[/url]":16gyjzgi]Колико би трајала путовања на овим линијама . . .
Vreme putovanja verovatno zavisi od vrste broda i snalažljivosti kapetana. :)

Deonice su otprilike 500 - 1.000met, osim one Zemun-Dorćol koja je oko 3km

i Ada - BnV koja je nešto kraća, ali takva putovanja sigurno neće biti dosadna.
 
Морамо знати да ли је ово путовање реком брже од путовања копном, као и у поређењу комбинација са преседањима. То је најбитнија ставка у оправданости овог вида превоза. Наравно, предуслов за све јесте безбедност.
 
Nije brže od putovanja kopnom, pa ne treba forsirarati samo jednu obalu. Ali može brže povezati dve obale, zbog čega u veći gradova ide cik cak ili popreko...
Evo i mapa iz Brizbejna
28a842e32f1a1f6768e15e17dd6291d7.jpg

Plava boja je citycat
Narandžasta je druga linija koja ide po užem centru.
Žuta je brod koji ide samo popreko
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662483#p662483:3hd5vjuo je napisao(la):
Дошљак » 21 Sep 2019 12:55 pm[/url]":3hd5vjuo]Морамо знати да ли је ово путовање реком брже од путовања копном, . .
Grad bi morao da odredi kakvi brodovi mogu da budu Javni prevoz, a
postoji veliki broj različitih vrsta "putničkih brodova" za 50-100 putnika.

Malo sam pogledao na netu i ima mnogo opcija sa brzinom od 30km/h
što bi značilo da 3km Zemun-Dorćol predje za 10min umerenom brzinom.

Verovatno postoje propisi kako moraju da se prevoze putnici na reci, a
ovde je oglas za jedan brod kojeg sam odabrao samo radi informacija :
https://www.kupujemprodajem.org/vozila/ ... ika_i12285
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662544#p662544:1by0bbkg je napisao(la):
Dart » 21 Sep 2019 02:59 pm[/url]":1by0bbkg]Nije brže od putovanja kopnom, pa ne treba forsirarati samo jednu obalu. . .
Ne može se tek tako porediti, jer svaki grad ima specifičnu obalu
što se tiče naseljenosti, izgradjenosti i potreba za prevoz putnika.

Mi nap. imamo na jednoj obali Savske blokove, a na suprotnoj strani Adu
ili sa jedne strane Zemun i Dorćol, a sa druge strane nenaseljene obale.
 
10 минута Земун - Дорћол је сасвим солидна брзина. Опет, генерално су наше обале слабо насељене, имамо можда неколико места где је насеље на обали (НБГ блокови 45-44-70-70а, Дорћол од 25. маја до Марине, Земун, Вишњичка бања и у изградњи Београд на води). Обала је више намењена рекреацији и разоноди него становању.
 
Naše obale Save i Dunava nisu ravnomerno izgradjene i naseljene, pa
ne mogu da se porede sa nekim drugim gradovima po tom pitanju.

Na ovoj mapi su povezane obale sa najvećim brojem mogućih putnika.
Ustvari Savski blokovi, Zemun i Dorćol su povezani sa Centrom na Savi.
 
Треба узети у обзир и будућу луке насеље на простору Луке Београд, насеље на Ади Хуји као и кинески технолошки парк у Борчи који ће бити исто на обали Дунава.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662390#p662390:g5mi50wq je napisao(la):
dragan » 21 Sep 2019 05:22 am[/url]":g5mi50wq]Planirao sam i L3, ali tek kada se izgradi taj deo, Marina D, Luka B, Huja, .
Kad dodje vreme, onda može i "Linija 3", a sada je dovoljno 2 linije.
Mora prvo da se vidi u praksi kako će da se pokažu ove L1 i L2.

"Indistrijski park' ima most kod Zemuna, a i mnogo je daleko od BG.
 
Док се није саградио нови мост до Блокова кад је лепо време често сам ишао бродићем преко реке.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=662613#p662613:2krlvh26 je napisao(la):
Norexan » 21 Sep 2019 06:34 pm[/url]":2krlvh26] . . често сам ишао бродићем преко реке.
Možda ćeš se, umesto brodićem, voziti ovakvim katamaranom ;)
koji bi umesto ovog salona imao stotinak sedišta nap. od Ikarbusa.

http://www.kosanovic-brodovi.com/proizv ... /katamaran
 
Пише да му је путна брзина 24 чвора а то је 44км/ч што му дође као скутер. Е сад, имајући у виду да има јако мало станица не видим како би онај предлог горе успорио сам саобраћај. Примера ради, људи би могли брже да стигну из Вишњице до Земуна него што би то могли да учине аутобусем или метроом, затим са плаже Лидо до Земуна и Београда итд. Само сам изнео предлог да на одређеним станицима брод нестаје ако то не постоји прилика. Такође само поједини поласци били би локални. То сам видео у Венецији где неки воденибусеви (како их зову) стају на свако ћоше док други возе експресно како би људи бржи дошли од тачка А до тачке Б.

Конректно,

Линија 1 остаје Блок 45 - Ада Међица - Блок 70 - Ада Циганлија - Београд на води - Ушће - Бранков мост - Пристаниште - Дорћол и саобраћала био тако читаву годину јер буди искрен и рецим ми да ли би ишао са Дорћола до Ушћа ако имаш ову линију или би чекао да ти се трамвај смилује? Дакле, ова линија 1 је потребна читавој траси. Људи такође живе на Ада Међици и имају превоз који се своди на чамац до Блока 44 и зашто би људима али и туристима ускратио да виде лепоту Београда? Подебљаво сам експрене поласке. (линије 1-1,1-2)

Линија 2 бива оваква Земун - Лидо - Дорћол - Лука Београд - Ада Хуја - Парадајз острво - Вишњица, исплативост ове линије биће највише изражена кад се сагради метро линија али и када се почне да се гради у Луци, до тог времена сходно потребама линија би ишла у експрес режиму као линија 2-2. Да ли би била исплатива? Па свакако због мањка стајања пут од Вишњице до Земуна или Дорћола био бржи од метроа а камоли аутобуса јер гледам тамо путну брзину оног брода која износи 24 чвора (што је 44км/ч), ако нема нигде стајања осим једног на Дорћолу то је далеко брже од метроа који би имао оперативну брзину од 33км/ч! (линије 2-1, 2-2)

https://bgmetro.rs/index.php/sr-rs/bg-m ... kog-metroa
 
Taj katamaran je interesantan jer se može naručiti u susednoj državi
i tada tražiti odredjene izmene, nap. umesto salona putnička sedišta.

A umesto "mini bara, kuhinje i dva wc-a sa tušom", samo jedan wc i
neka ostava za bicikle i trotinete kojima bi putnici nastavili vožnju.

Ako bi se Grad odlučio da ih kupi i organizuje prevoz sa nap. 4 broda
onda bi mogao da traži povoljniju cenu, jer bi bili "Beogradski brodovi".
 
Beograd ne može da se poredi sa Venecijom po pitanju prevoza na vodi.
Tamo je veći stepen izgradjenosti obale i to drugom istorijskim zgradama.
Kod nas moraju da se povežu tačke sa najvećim brojem mogućih putnika.

Kod takve L1 predložena je Međica, koja je praktično privatno ostrvo i
koja ima svoj sezonski prevoz, umesto Bloka44 sa hiljadama stanovnika.
Predlog za malo-prometan prisan "Ušće" pokriva prekoputa "Brankov most".

Linija 2 ima predlog Lido (?!) do kojeg se uvek postavlja pontonski most i
to je ustvari moj predlog za 'Liniju 3' (Dunavska linija) samo je produžena.
Ada Huja i Paradajz ostrvo(?!), pa i Luka Beigrad nemaju vezu i putnike.

Sa druge strane, Zemun nije spojen sa Pristaništem i BnV kao "kod mene"
u L1, kod linija se ne vodi računa o troškovima izgradnje novih pristana i
njihovoj vezi sa bas-linijom, a uzima se maksimalna brzina kretanja broda.
 
Predložena je Međica baš zato što je privatno ostrvo a i drugo više puta sam tamo bio i odlično je mesto da malo brčneš noge jer je voda čista a i fina je ladovina. Ljudima treba odmor od gradske vreve,a meni je prosto krivo što Beograd ne zna da iskroisti potencijal svojih ostrva. Nisam zagovornik da sad kao Ameri svu prirodu zabotiniramo, naporitiv, ta ostrva su jedne oaze mira koju dobro dođu osobi da pobegne od svega nakon lošeg dana. Drugo, Blok 44 je blizu Bloka 70, možda ne znaš ali ljudi redovno idu peške, i zna se iz Blok 70 čekaš čamac za Adu,a iz Bloka 44 za Adu Međicu.

Da, ima i predlog Lido kako bi se Veliko ratno osrvo učinilo dostupno i "Starim Beograđanima" a ne samo Zemuncima. Ostale stanice prate razvoj grada i buduće planove u vezi isti. Linija 2-1 (lokalac) imala bi samo jedan brod koji bi se vrteo i to je dovoljno za to područje dok se ne razvije a i kao drugo niko ne ide na odmor da strikno gleda u sat, nego da se odmori malo, dane dušom, a brod kad stigne nije važno. Svi drugi polasci imala bi linija 2-2.

Zemun je svojen sa Pristaništeem presadnjem na liniju 1.

Ne maksimalna nego putna brzina. To je njegova putna ili kruzerska brzina. Barem tako piše.
 
Ako pogledaš L2 "Savsku liniju", videćeš da je udaljenost pristana izmedju
blokova 45, 44 i 70 oko kilometar i to je optimalno rešenje, a ne pešačenje.
Čak mislim da ukinem pristan na Adi kada se izgradi most "Ada - Blok 70".

Zemun nisi povezao direktno, već da se preseda (?!), a to je najveća greška.
Neću da komentarišem pristajanje na Međicu i Lido sa pontonom, jer ti imaš
neko sasvim drugo viđenje "Javnog prevoza", više sezonsko-turističkog tipa.

Brzina tog katamarana je od 18 do 24 čvora na moru kad nema talasa, a ovde
su reke koje imaju svoj tok i zato bih ja uzeo u obzir minimalnih 18 čvorova, a
i sa tom brzinom brodovi bi odgovarali za " Zemunsku i Savsku" liniju (L1-L2).
 
Преседање на Дорћолу је могуће зато што би имао увек други брод који би чакао полазак.
Приметио сам да људи немају проблема да преседају када виде да их возило "чека"

waterbus.png
 
Vrh