Šta je novo?

IMT

Хвала, Анђело, за разјашњење. На жалост, мени није практично ништа јасније после њега - напротив, иако бих волео да јесте. Волео бих и да је сувислије, а није много, и поткрепљено аргументима и чињеницама, а и то - једва ту и тамо, скромно.

Немам никакво формално архтектонско образовање, па нисам коментар ни написао из тог угла, већ из практично језичког - тако да се односи на архитектуру. Нисам ни споменуо архитектонску литературу, нити иједном речју оспоравао архитектонски жаргон, већ само сведочио како је говорио обичан, просечан грађанин. То би добронамерном читаоцу морало да буде на први поглед јасно. На основу увода (у којем се прави поређење с речима клима и еркондишн), на основу избора речи, на пример - "односи се", "користи се", "користила се", "изговор", "калк" ...

За солитер у целом свом животу нисам чуо други назив на српском док није скован калк облакодер, и однедавно, преко утицаја енглеског ушла поново у употребу стара реч - кула, у измењеном значењу. Успут, реч кула није кованица, већ стара, проста реч, али то није битно.
Још једном - никада, ни једном нисам чуо од некога, на пример, ко живи у солитеру да је рекао да живи у кули. Солитери на Бањици, солитери на Новом Београду, солитери ови, солитери они, солитер у центру, увек солитер. То не значи да се у архитектури та реч није користила, али, ја се, да то поновим, нисам ни бавио речником архитеката и архитектуре ... Пошто "ово виртуелно место посећују многи људи из различитих сфера нашег друштва", претпостављам да то није ни обавезно.

Хвала за објашњење границе од осам спратова у градитељској пракси. Ко познаје српски језик зна да "десетак" не значи "десет". Не знам стандард, учинило ми се да граница мора да је ту негде, па сам написао "око десет". Ако је то некога довело у забуну, а верујем да никога нормалног и добронамерног није, извињавам се, много ... Дакле, ТО НИЈЕ ни било битно, јер је моје становиште било језичко, ја нисам оспоравао архитектонске стандарде, које и не знам, да би их сада требало бранити. Ја сам их само нагађао ради потреба свог коментара о језичкој пракси, на основу запажања. Ако лаик каже да је одређена брана висока стотинак метара, верујем да тиме не вређа иједног нормалног архитекту који зна да је њена тачна висина 89 м, јер тиме не улази у уски домен архитектонских и градитељских стандарда, већ се креће у домену искуствених опажања.
Иначе би језичар имао једнака права да, на пример, реченицу неког архитекте "Израз Tower jе обичан англицизам, увезен у српски језик ..." извргне руглу јер је, са стручног језичког становишта, неопевана глупост у сваком свом делу.

О архитектама који то не разумеју, већ одмах громопуцателно скачу у непотребну одбрану нечега што није ни нападнуто, хм, не мислим ништа нарочито. Посебно зато што они то, као, не раде из свог уверења, него, ето, само као добри чика Супермен брину о општем добру - да се "произвољностима и нетачностима" не нанесе штета незаштићеном читатељству које би од тога немерљиво и ненадокнадиво страдало на дужи рок. Јамачно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672039#p672039:1kysmhqc je napisao(la):
zainteresovan » 21 Окт 2019 05:09 pm[/url]":1kysmhqc]"Elaborat za izradu Plana detaljne regulacije za prostor nekadašnjeg industrijskog kompleksa na Novom Beogradu bio je na javnom uvidu..."

Gde je i kada bio javni uvid? Jel moguce sada negde da se pogleda sta se tacno predvidja pdr-om za ovaj prostor?
@Заинтересован, ниси пазио на часу, да си погледао претходну страну видео би, поставио сам 09. октобра тај рани јавни увид, погледај на viewtopic.php?f=21&t=534&start=225#p668098 , ту имаш све.
 
Ljudi meni nije dobro kada vidim kakvi diletanti vode Beograd.
Pozdrav za gradskog arhitektu koji bi za ovaj projekat trebalo da ide na dugogodisnju robiju.
Ovo naselje koje bi da grade na mestu bivse fabrike IMT i A blok imali bi stanovnika kao jedan grad naprimer Prokuplje,koje ima vise osnovnih skola ,vise srednjih skola,gimnazija, bolnica , vise domova zdravlja,vise pijaca i svu mogucu pratecu infrastrukturu i podrsku na povrsini koja je bar 20 puta veca .
U prilog navedenom evo malo matematike .
30000 kola iz bivse fabrike IMT i A blok po 4 metra = 120km kolona.
Jurija Gagarina zvanicno duzina je 4.600 m .
Mi svi iz blokova znamo da ce biti jako veliki problem i totalno zakrcenje kad krene nova autobuska stanica i auto put za Obrenovac .
Neznam kako , ali bi trebali da se organizujemo ,da se nedozvoli ovaj projekat jer je vec sad najzagadjeniji upravo Novi Beograd stotine hiljada kola,uvece kad neduva vetar nemoze da se izadje na ulicu ,na svakom cosku ,cumur,rostilj,sve je u dimu i smogu ,splavovi na reci isto jako puno zagadjuju,reka Sava se vise nevidi od splavova ,evo veceras pre minut gledam podatke , Novi Beograd posle Pekinga najzagadjeniji na planeti.
Ps: Posle 5 minuta .
Zaboravih zamalo avione, sta oni sve tek ispustaju na blokove.
Ja molim za pomoc . za zdrav i pristojan zivot u blokovima.
 
Ti prijatelju imas problem sa kolima i izduvnim gasovima, a kod nas na vidikovcu a tek na cukarickoj padini oni cigani sto su ih preselili sa buvljaka sad vamo pale kablove i sire neizdrziv smrad, oblak dima svako popodne krece i ne moze da se dise. Ljudi cak i protestuju, bune se ali niko ih ne j. ni 2%, jbg manjina je uvek u pravu. Nigde ne moze ni da se cuje da su ljudi protestovali.
 
Па кад се урбанисти мисле много у локалу а политички систем је њањав (мада то је до географије, предлажем да се масовно преселимо у далеку Азију да ови европејци не могу да нас смарају са својим болештинама)
 
План са раног увида предвиђа школу на једном углу, а врт на другом углу Гагаринове и будуће улице која дели ново насеље.
Зар не би било боље да школа и културна установа замене место и да се избегне прављење саобраћајнице која излази на Гагаринову?

Тиме би добили установу културе у увећаној природној целини коју не би пресецала улица, а та целина се наставља садашњим природним целинама око вртића и дома здравља. Установа културе би била у близини раскрснице Гагаринове и Омладинских бригада и тиме доступна поред новог блока и садашњим блоковима. А школа би била на планираном месту за установу културе удаљенија од улице.

Остало је у реду, спратност није претерана, већим делом је од 2 до 5, а према Тошином бунару је виша од 6,7 10 и 12. Питање је само будуће густине зграда и њиховог изгледа. А јавним конкурсом ће изгледа решавати - само јавне зграде.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672894#p672894:3vcll8hw je napisao(la):
bind » Sre Okt 23, 2019 10:03 pm[/url]":3vcll8hw]Ljudi meni nije dobro kada vidim kakvi diletanti vode Beograd.
.
U prilog navedenom evo malo matematike .
30000 kola iz bivse fabrike IMT i A blok po 4 metra = 120km kolona.
Jurija Gagarina zvanicno duzina je 4.600 m .
Mi svi iz blokova znamo da ce biti jako veliki problem i totalno zakrcenje kad krene nova autobuska stanica i auto put za Obrenovac .
.

Nije problem u izgradnji zgrada, problem je sto danas ljudi sedaju u kola da bi presli 500m. Krsevi od po 500e na svakom koraku. Krajnje nepotrebno, i naravno da se stvara guzva. Ja mislim da na Nbg mesta ima dovoljno, treba ljudi da promene neke navike.
 
Треба прилагодити прво линине јавног превоза развоју града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672946#p672946:1nhh4ut7 je napisao(la):
shadestudio » 24 Oct 2019 01:13 am[/url]":1nhh4ut7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672894#p672894:1nhh4ut7 je napisao(la):
bind » Sre Okt 23, 2019 10:03 pm[/url]":1nhh4ut7]Ljudi meni nije dobro kada vidim kakvi diletanti vode Beograd.
.
U prilog navedenom evo malo matematike .
30000 kola iz bivse fabrike IMT i A blok po 4 metra = 120km kolona.
Jurija Gagarina zvanicno duzina je 4.600 m .
Mi svi iz blokova znamo da ce biti jako veliki problem i totalno zakrcenje kad krene nova autobuska stanica i auto put za Obrenovac .
.

Nije problem u izgradnji zgrada, problem je sto danas ljudi sedaju u kola da bi presli 500m. Krsevi od po 500e na svakom koraku. Krajnje nepotrebno, i naravno da se stvara guzva. Ja mislim da na Nbg mesta ima dovoljno, treba ljudi da promene neke navike.
Ako na nekoj lokaciji izgradis 2000 stanova i posto sada svaki stan ima prosecno dvoje kola kako to nije problem? A nije bas da ce taj koji kupi stan od 3000e po kvadratu cekati autobus nego ce koristiti kola. I potpuno je irelevantno koliko ta kola kostaju, i krs od 500e i dzip od 30000e isto zauzimaju mesta s tim sto ce taj sa dzipom veovatno zauzeti bahato dva parking mesta.
 
Ne znam zasto je kod nas uvek sve nesto specijalno. Mislim da nbg nije ni blizu gustine naseljenosti kao neki veliki gradovi. Meni samo nije jasno zbog cega svaki stan ima dvoje i vise kola? To je suludo, treba menjati navike ljudi, pazi gospoda vise ne mogu peske ili bicikom. Treba zabraniti uvoz polovnjaka starijih od 7-8 god, pa da vidis kako ce guzve da nestanu. Naravno da je bitno koliko kola kostaju, jer svako moze da kupi auto od 500e, a ne verujem da svako moze da kupi kola od 20k e.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673243#p673243:1axjng3a je napisao(la):
shadestudio » Čet Okt 24, 2019 9:32 pm[/url]":1axjng3a]Ne znam zasto je kod nas uvek sve nesto specijalno. Mislim da nbg nije ni blizu gustine naseljenosti kao neki veliki gradovi. Meni samo nije jasno zbog cega svaki stan ima dvoje i vise kola? To je suludo, treba menjati navike ljudi, pazi gospoda vise ne mogu peske ili bicikom. Treba zabraniti uvoz polovnjaka starijih od 7-8 god, pa da vidis kako ce guzve da nestanu. Naravno da je bitno koliko kola kostaju, jer svako moze da kupi auto od 500e, a ne verujem da svako moze da kupi kola od 20k e.
Opet fantazije koje neće ni jedna vlast nikada uraditi. U zemlji gde ti poslodavac da 400 evra plate a ti njemu vratiš 200, neko bi hteo da onemogući kupovinu polovnjaka jeftinijih od 7-8 hiljada evra.
 
Kad ce da naprave neki luksuzni kompleks sa kucama umesto sto nasa nazovielita kupuje stanove? Mi smo jedina zemlja u svetu u kojoj je zemljiste bezvredno i kuce duplo jeftinije od stanova.
 
[/quote]
Opet fantazije koje neće ni jedna vlast nikada uraditi. U zemlji gde ti poslodavac da 400 evra plate a ti njemu vratiš 200, neko bi hteo da onemogući kupovinu polovnjaka jeftinijih od 7-8 hiljada evra.
[/quote]

Zasto bi neko ko ima 400e platu i pomisljao da ima auto. Autobusom mozes stici bilo gde u Beogradu. A naravno da pomislja kad kola moze naci za 500e.
Infrastruktura prati standard stanovnistva.
To jeste fantazija, ali nije ni realno da jedna siromasna zemlja ima toliko automobila. Pri tom se u infrastrukturu ne ulaze. Dakle resenje je ograniciti uvoz pa na autobus.
Pa ne mislite valjda da imt treba da ostane livada, sasvim je normalno da se duz ulica grade objekti.
 
Вожња аутобусом је данас веће кидање живаца од поседовања крша од аута. Линије су преоптерећене, шински превоз саботиран, као и аутобуси већег капацитета. Људи се силују слањем соло возила на оптерећене правце.
 
Udobnje je cekati u koloni u kolima nego uz znoj u zagusenom prevozu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673352#p673352:3t629awz je napisao(la):
Ventilator_BGD » Пет Окт 25, 2019 10:57 am[/url]":3t629awz]Kad ce da naprave neki luksuzni kompleks sa kucama umesto sto nasa nazovielita kupuje stanove? Mi smo jedina zemlja u svetu u kojoj je zemljiste bezvredno i kuce duplo jeftinije od stanova.


Можда би најбоље било направити неколико кула од неколико стотина спратова негде у центру и тако остварити жељу сваком паланчанину да има стан близу Теразија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673434#p673434:1mmy4zun je napisao(la):
Ventilator_BGD » Pet Okt 25, 2019 2:20 pm[/url]"]Udobnje je cekati u koloni u kolima nego uz znoj u zagusenom prevozu.
[/quotze]

Pa onda nema nikakvih problema, sve je super u bgu.
 
cekaj, da li je realno da lik koji hvali bnv i tamosnju arhitektutu i urbanizam dodje na temu o imt-u i pise o problemu javnog gradskog saobracaja i zabrani uvoza polovnjaka..... pa koliko moras da nemas obraza da uopste pomislis da to radis, sunce ti poljubim
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673488#p673488:lcwxha87 je napisao(la):
razgradjevinar » Pet Okt 25, 2019 4:59 pm[/url]":lcwxha87]cekaj, da li je realno da lik koji hvali bnv i tamosnju arhitektutu i urbanizam dodje na temu o imt-u i pise o problemu javnog gradskog saobracaja i zabrani uvoza polovnjaka..... pa koliko moras da nemas obraza da uopste pomislis da to radis, sunce ti poljubim

Molim te citiraj mi post u kojem hvalim arhitekturu beograda na vodi. Pomesao si me sa nekim, ili verovatno nisi razumeo neki post.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673471#p673471:1ks0dw6d je napisao(la):
shadestudio » 25 Oct 2019 02:10 pm[/url]":1ks0dw6d]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=673434#p673434:1ks0dw6d je napisao(la):
Ventilator_BGD » Pet Okt 25, 2019 2:20 pm[/url]":1ks0dw6d]Udobnje je cekati u koloni u kolima nego uz znoj u zagusenom prevozu.
[/quotze]

Pa onda nema nikakvih problema, sve je super u bgu.

Nista nije super u bg-u, gradski prevoz nije dostojan coveka, i veliko je mucenje, posebno nama koji svakodnevno u jednom pravcu putujemo po sat vremena i vise. Naravno da ce svako ko moze sebi da olaksa tu muku. Ne mogu pristojno ni da se obucem, za 2 minuta sam gola voda, ili stisnut izguzvan, pre neki dan su mi obucu na prvom stepeniku upropastila vrata od autobusa u koji nije moglo da se udje. Nisam razmazen, ceo zivot putujem prevozom ali sto je mnogo mnogo je.
 
O томе на теми о индустрији у Србији ;)
 
Ja kao covek koji svaki dan satima ide autobusom mogu na prste da nabrojim kad je dosao na vreme i kad je imao klimu u odgovarajuce doba godine


beograske autobuse klime krase leti se pale zimi se gase
 
Vrh