Šta je novo?

Trolejbusi

To vam je luksuz. Gurajte se. Ne dati im samo da pipnu mrežu u Ustaničkoj. Mada, lepo bibim valjala za rasvetu
 
Linija 19 , ne da nije trebala da se ukida , nego da se čak i pojača. Pritisak koji se sada stvara na 29 i 31 , podseća me na situaciju sa linijom 1 BG: voza , da nemam luksuz ni da stojim na jednoj nozi na vratima. Evo da se samocitiram.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=676467#p676467:22nyh3dy je napisao(la):
solecar » Ned Nov 03, 2019 1:00 am[/url]":22nyh3dy]Prvi dan novih mera i već se vidi koliko je racionalizacija urađeno stručno i sa puno razumevanja prema putnicima i njihovim tokovima i potrebama. Na stanicu kod škole Vojislava Ilića , dolazi 29 , prepun , jedva da igla može da padne. Izlazi desetak ljudi , a njih dvadesetak pokušavaq da uđe. Na kraju je polovina njih morala da čeka sledeći. U suprotnom smeru je takođe naišao 29 , nešto malo manje pun nego onaj iz pravca centra. Na stanici ka centru nije bilo puno ljudi , i svi su mogli bez problema da uđu. Nešto kasnije sam se zatekao na stanici kod Gradske bolnice , u smeru ka Banjici , gde je naišao 40 , koji je već bio pun. Nikad pre nisam video toliko ljudi u 40. Radnim danom da , ali ne i vikendom. Nas 15 - ak je ušlo u njega. Par srednjih godina , koji je bio pored mene , komentarisao je ukidanje 28. On je objašnjavao da moraju ranije da siđu , jer više ne radi 28 , te da ona vidi gde bi da siđu na potezu Starine Novaka - 27. marta , i da se odatle nekako dobace do centra. Iz razgovora sam saznao da su duže čekali 77 , te su na kraju morali trolom donekle da se dobace. Kod glavne pošte se maltene skroz ispraznio 40. Ostalo nas desetak unutra. Sve ovo se dešasvalo u periodu 17h - 18h.
Čisto podsećanja radi , po puštanju privatnika u gradski prevoz , oni su radili isključivo linije koje su bile finansijski isplative. Tada je takođe bila ukinuta linija 19 , ali su privatnici imali svoju liniju , koja je išla istom trasom kao i trolejbus , da bi od okretnice na Konjarniku produžava pravo Ustaničkom do Bulevara kralja Aleksandra , odakle je skretala desno ka Smederevskom putu i imala jednu ili dve stanice , pre nego što se okretala. Nakon integrisanja privatnika , GSP i Laste u jedan tarifni sistem (u početku za dva ITS sistema) linija 19 je vraćena kao trolejbus , i nikome nije padalo na pamet da je ukine , sve do ovih preslagivača kocki. Zahvaljujući istim tim privatnicima danas imamo i linije 77 i 78.
U isto to vreme kada su privatnici imali svoje linije , postojale su i linije 43P Blok 70 - Kotež , 66 Blok 44 - Trg republike - Višnjica , 99 Cvetkova pijaca - GV - Južni bulevar - Blok 45 , kao i linija 24P Dorćol /SRC "25 maj"/ - Slavija - Autokomanda - trasa linije 18 do Medakovića. Za linije 19 , 77 i 78 su građani uspeli da se izbore da se ostanu i postanu deo nove mreže , gde je veliki deo linija privatnika otišao u istoriju , kao i ove linije koje sam pomenuo , a koje su izuzetno popunjene i isplative.
Da je sada situacija kao po puštanju privatnika , imali bi smo i 28P i 19P.
 
A ovamo slepčina Groxy laprda kako imaju višak u budžetu i kako ne znaju šta će od para...
 
Da, pa Beogradu daje injekciju "zbog smanjenih prihoda".
Za 3200e koliko je koštao kvadrat Trga, mnogo se vozila moglo kupiti. Zamalo da se zameni trolejbuski park.
 
Upravo naišle 3 zglobne 40-ice za redom

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Aj sad ozbiljno, koliko bi bilo teško produžiti trolejbusku mrežu do okretnice Ustanička?
Tad bi 19 definitivno imao svrhu, ako je već ovako navodno nema. Kontam da bi značilo ljudima sa poteza 300, ne bi silazili na 31 i još brže bi dolazili do centra.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Nama je svakako i služila 19, spustiš se dole za minut i odeš u 19 koja nije puna, možeš lepo da sedneš i čak stigneš bar 5 minuta brže nego sa 31. E kad se vraćamo sa Studentskog, idemo obično na 29, pa onda na 50 ili 308 jer svakog mrzi da ide peške uz brdo.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677027#p677027:gmydgp7t je napisao(la):
Daxara » Pon Nov 04, 2019 10:11 pm[/url]":gmydgp7t]Aj sad ozbiljno, koliko bi bilo teško produžiti trolejbusku mrežu do okretnice Ustanička?
Tad bi 19 definitivno imao svrhu, ako je već ovako navodno nema. Kontam da bi značilo ljudima sa poteza 300, ne bi silazili na 31 i još brže bi dolazili do centra.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
Nije to ni težak ni veliki posao. Radi se o nekoliko stotina metara. Kad su svojevremeno pravljeni kilometri mreže, što sad be bi i to moglo. Eh, da su poslednjih decenija godišnje po toliko pravili, sad bi bila velika mreža. Pisali smo o tome. Bilo je ideja obodnog povezivanja od Zvezdare preko. Medaka do Banjice. Dobilo bi se dosta. Ali, preče je kockanje, jarbol, rušenje mosta....
 
Problem je u samoj okretnici Ustanička koja je već sada prenatrpana, bukvalno se prolazi kroz tržni centar. Tamo je takođe problem i smer okretanja, jer bi se 2 puta sekla mreža...
 
Kasnim sa ovom objavom ali neka je, neka stoji kao još jedno svedočanstvo jednom sumanutom i mračnom periodu u istoriji beogradskog trolejbuskog podsistema. Slikano na okretnici Medaković pre jedno 10ak dana.
 
Danas, pola 8 kod šumica 3 trole zaredom idu u smeru ka Medaku, pa majku mu zar nije mogla jedna od 3 na 19? Odnos 2 prema 1 za 29 je skroz ok. Nerealno.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Radojičić: Linija 28 će biti vraćena ukoliko bude bilo potrebe

Predstavnici Sekretarijata za javni prevoz rade analizu da li postoji dovoljan broj linija koje pokrivaju trasu ukinute trolejbuske linije 28 i da li postoji potreba za njeno ponovno vraćanje, rekao je gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić.

On je na konferenciji za novinare kazao da "ukoliko bude bilo potrebe da se ukinuta linija vrati, ona će biti ponovo uspostavljena".
Gradonačelnik je istakao da je najvažnije obnavljati vozni park GSP i da veruje da će Beograđani osetiti poboljšanje u gradskom prevozu.

"Do kraja godine očekujemo da će ukupno 244 nova autobusa voziti naše građane, od toga je 70 autobusa već stiglo, a 42 su na putu prema Beogradu", rekao je Radojičić.

http://rs.n1info.com/Vesti/a541169/Rado ... trebe.html
 
Укидање тролејбуса „преко колена” и гнев грађана
Линија 28 укинута због тога што се у великој мери преклапа са аутобусом 77, као и са линијама 40 и 41. – Као директну везу са Коњарником путници могу да користе 31 или 29, уз преседање на 17 и 31 у Шумицама
Аутор: Дејан Алексићуторак, 05.11.2019. у 12:00
Trola.jpg

Заувек склоњена после више од пола века постојања (Фото Д. Јевремовић)

Ниједном званичном одлуком града из претходних година није било предвиђено укидање тролејбуских линија 19 и 28. Зато и не чуди револт грађана. Он се не стишава откако су у петак надлежни објавили изненадну вест да се ови тролејбуси не враћају на старе трасе. Како за наш лист наводе у Секретаријату за јавни превоз, приликом припреме за враћање линија на редовне трасе после завршетка радова на Тргу републике, секретаријат је анализирао функционисање привременог режима који је трајао у току обнове Трга.

– Констатовано је да је привремена линија 22А изузетно ефикасна и да су грађани задовољни. Због тога је 22А и задржана уз продужење до Студентског трга. Због преклапања траса у центру са осталим линијама, 21 и 22 су скраћене на Славији – наводе у секретаријату.

Како додају, путнике са ове две линије на потезу од Славије до Студентског трга преузима линија 22А, као и путнике са досадашње линије 19.

– Као директну везу са Коњарником путници могу да користе линију 31 или 29, уз преседање на 17 и 31 у Шумицама. Тролејбус 28 укинут је због тога што се у великој мери преклапа са аутобусом 77, као и са линијама 40 и 41. Становници Звездаре користиће 40 до Таковске или 77 до Македонске, а уколико желе до Студентског трга могу преседати на линију 41 – поручују из секретаријата.

Ипак, директне линије, које су укинуте, и њихове будуће замене никако немају исти ефекат за Београђане.

Трола 19, као и аутобус 31, повезивала је Студентски трг и Коњарник. Али, иако су се преклапали до Славије, после тога путеви су им се разилазили. На ово би надлежни вероватно додали да се од Славије ка периферији траса „деветнаестице” преклапа са осталим тролама. Али поента је што крајње стајалиште није исто, због чега је ова линија и постојала.

И када је реч о линији 28, истина је ипак другачија. Констатација надлежних да ка центру постоји линија 77 опет не пије воду јер иако су се трасе 28 и 77 преклапале у Чингријиној, Димитрија Туцовића и делом у Цвијићевој надаље је „двадесет осмица” покривала палилулске улице којима 77 не иде. Ове две линије сусретале су се само код „Политике”. Суграђани су предлагали још летос да се 77 за стално остави на тада привременој траси јер би такво трајно преусмеравање 77 било одлична надокнада за тролу 28 које више нема.

– Јеси ли чула ово за 28? – коментарисале су две житељке Палилуле на станици у Цвијићевој.

– Милице, шта да ти кажем? Ово више није град! Воде га људи који не разумеју његове потребе. Нешто ми дође да одем до Старог двора да им мало то објасним – врло озбиљно истакла је друга Београђанка.

Да ли они који организују градски саобраћај препознају потребе грађана и није битно колико је очигледна брзоплетост овакве одлуке и неубедљиви аргументи за укидање. Јер, почетком септембра, када је Трг републике накратко за саобраћај био отворен, између осталих враћене су и линије 19 и 28. Ни речи није било о трајном укидању.

Пре ће бити да су друге ствари биле разлог за овај маневар. Према незваничним информацијама, како се планира претварање Студентског трга у пешачку зону, истоимена окретница је препрека за претварање у пешачку зону. Све би било лакше да је изграђена она која је као замена планирана у Дунавској улици, али није било много избора.

Један од разлога за укидање и скраћење траса дела тролејбуских линија, према такође незваничним информацијама, јесте и нова калдрма на коловозу Трга републике. Нова коловозна подлога, сазнајемо, не може да издржи свакодневно толико оптерећење тролејбуса, поготову двоструких.
GSP_AUTOBUS_12-.jpg

(Фото Р. Крстинић)
Проблематична линија 77


Линија 77 коју надлежни помињу као замену за 28, годинама је била врло поуздана, али већ дуже није: 14, 18, 20... овакве бројке излазе када се затражи информација о удаљености аутобуса 77. Ред вожње се већ дуже не поштује. Тако су јуче између 10.30 и 11 сати безнадежно чекали путници да наиђе овај аутобус.

Укините онда и друге линије

Суграђани који с правом не разумеју одлуку о укидању две тролејбуске линије подсећају да би, ако се дословно примени аргумент надлежних, требало да се укину једна од следећих двају линија – 40 или 41, 16 или 23, 33 или 48... Како кажу грађани који су нам се јављали, управо добар део сваке од ових линија поклапа се са оном другом.

Не знају шта ће са њима

Надлежни као да не знају шта да раде са тролама. Према оптимистично најављеном, али никад оствареном плану, за драстичну измену крвотока јавног превоза из 2015. идеја је била да Дунавска буде привремена окретница за тролејбусе, а да онда за линије 19, 21, 22 и 29 почетно стајалиште буде Славија. Само нису успели до дана данашњег да донесу одлуку хоће ли троле које су ишле ка центру заменити електробуси, трамвај 1 или нешто треће, као тренутни аутобус 22А. Према плану из 2015, дугорочна будућност била је виђена и за линију 28 чија је нова предвиђена траса била Медаковић 3 – Церак виногради.

Могући и протести

Бројни грађани погођени укидањем линија 19 и 28 најављују и протесте. Иницијатива „Не давимо Београд” је укидање линија 19 и 28 оценила као непромишљен потез којим се наставља урушавање јавног превоза.

– На траси линије 28 налазе чак три студентска дома која она повезује са Студентским тргом и већим бројем факултета – указали су у иницијативи додајући да захтевају да се одлука о укидању линија 19 и 28 повуче, али и да се додатно унапреде ове линије.

Секретаријат за јавни превоз, како кажу у овом градском министарству, организовао је снимање свих линија у централној градској зони да би се видело да ли је потребно додатно појачање појединих линија. Повратак 19 и 28 ипак се не помиње.

ИЗВОР ПОЛИТИКА
http://www.politika.rs/scc/clanak/44123 ... ev-gradana
 
Dobar tekst koji ukazuje koliko su građani besni zbog ukidanja i 19 i 28. Ne trebamo zaboraviti da je 28mica planirano da se produži za novoplaniranu okretnicu u Milana Rakića kod studentskog doma Rifat Burdžević i da dalje produži ka Mirijevu duž Milana Rakića. Ovime su ukinuli jednu od tri kraka trolejbuskog sistema ka centru koju čine 28, 29 i 41.
 
Od svega što su uradili, najviše bi imalo smisla produžavanje 28 uz Milana Rakića. Sve ostalo je na štetu putnika.
 
Нажалост уместо да развијају они осакатише тролејбуски подсистем.
 
Da se samocitiram od ranije. Ovo je pre one najave za Venizelosovu i objedinjavanje 55 , 309 , 77 , 28 i 40 u jednu okretnicu kod Cvetka.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560140#p560140:1xf2a8ih je napisao(la):
solecar » Sub Avg 18, 2018 4:11 pm[/url]":1xf2a8ih]Predlagao sam to u temi o gradskim linijama , a rađeno je uglavnom prema planovima gradkih vlasti za proširenje kontaktne mreže.

trolejbusi_predlog.jpg


 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=677317#p677317:3kkf4mqe je napisao(la):
Djole Pevcanin » Uto Nov 05, 2019 7:43 pm[/url]":3kkf4mqe]Још да се 28 врати...
Radojičić izjavio da se prati situacija , i da ako bude potrebe , da će se linija 28 vratiti. Ni reči o liniji 19.
 
Najbolje ako se u drustvu zamenika licno provoza par tura linijom 77 od Politike do okretnice na Zvezdari. Da cije i komentare putnika...
 
Ceo potez Vračara od Vera i Beo tržnog centra do Slavije će morati da čeka 29 kao jedinu liniju do centra jer ljudima nije baš popularno da se klackaju i presedaju na Slaviji haha :sesir: izgleda da su ovde Vračarci najviše platili a i da ne znaju hahh
 
Nažalost ništa od vraćanja 28. Pojačavaju se linije 77 i 79. Na liniji 77 tri vozila , a na 79 jedno.
 
Vrh