Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Znači zbog ovog pešačkog gde biciklisti prelaze ulicu je naređeno prevrtanje kocki.

A pazi ovo - i po crvenom delu pešačkog biciklista po zakonu mora da gura bicikl jer je to i dalje pešački prelaz, a ne biciklistička staza (po nekim tumačenjima)
 
Drugarov snimak kruga oko Ade u jutarnjim, jesenjim, sunčanim, nedeljnim časovima-

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Z_3YUzCQCdg[/youtube]
 
Vesić: Biciklisti su potpuno u pravu

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić podržao je bicikliste koji su juče protestovali u Vasinoj ulici.

Biciklisti koji su juče postavili paradajz na biciklističkoj stazi, kako bi skrenuli pažnju na bahato parkiranje, potpuno su u pravu. Biciklističke staze služe za bicikle, a ne za bahate vozače i njihovo iživljavanje. Nažalost, nije ovo jedina bicklistička staza koja služi za parkiranje – rekao je Vesić, gostujući u jutarnjem programu Studija B.

Zamenik gradonačelnika je dodao da je izdat nalog da se posebno kažnjava ovo bahato parkiranje.

– Nažalost, u gradu nema dovoljno ni saobraćajnih policajaca niti komunalnih milicajaca da sankcionišu ovaj bezobrazluk sa parkiranjem „na minut” i sa „četiri migavca” na svakom mestu gde se dešava – istakao je Vesić.

On je dodao i da je Grad Beograd počeo da rešava ovaj problem.

– Prvo ćemo od 1. decembra rešiti bahato raznošenje robe po gradu tokom čitavog dana i zaustavljanje saobraćaja – kazao je Vesić i dodao da će Grad Beograd od januara rešiti parkiranje „na minut” na ulici, na biciklističkim stazama i na trotoroarima.

Grad završava nabavku visoko tehnološki napredne opreme kakvu imaju mnogi veliki gradovi Evrope koji su tako rešili problem.

– Od januara i ovaj problem na teritoriji grada koji je zoniran biće rešen. Nove kamere će pokrivati sve najvažnije ulice, pa će bahati vozači da plaćaju kazne – rekao je zamenik gradonačelnika.

izvor: studio B
 
Zamenik gradonačelnika je dodao da je izdat nalog da se posebno kažnjava ovo bahato parkiranje.

Svako normalan je svestan koliko je ovakva izjava pogubna za društvo i koliko urušava sistem i koliko pokazuje kako sistem ne funkcioniše.

Bolje bi bilo da pređe sa reči na dela i za početak makar obori kako treba ivičnjake po gradu.
 
Paradajz protest
c1f8d7e9919189fd39bedd120f4bfdaa.jpg


Послато са SM-J510FN помоћу Тапатока
 
Ne vredi, treba dosta vremena dok se pleme (to jest, pojedinci s plemenskim mentalietom) navikne na život u civilizaciji...
 
Problem je što takve sa viškom energije ne usmeravamo da je koriste na stvari koje bi nam svima bile od koristi.
 
Hoće li skorije da ubace e-trotinete u zakon i da konačno urede njihovo korišćenje, onako bahatu i neodgovornu vožnju njihovih vlasnika nisam video od bilo kojeg bicikliste (koji svi po pravilu voze oprezno po trotoarima, svirnu kad su iza ili ispred itd.), svaki vozi full speed po trotoarima (i to prometnim) kao da smo mi pešaci neke lutke na poligonu, možda 5% njih sam video da smanje gas i da ne jurcaju, juče sam samo mojom reakcijom izbegao da se ne zakuca u mene.
 
Problem sa korisnicima trotineta je što mnogi od njih ne poznaju ni najosnovnija pravila u saobraćaju. Pritom ne mislim na PSP kao standard, nego na najosnovnije, logičke stvari koje se uče od malena. A svi bi da što pre izlete na kolovoz i krenu da jezde rame uz rame sa automobilom ili autobusom, i sve to na točkićima od 20 cm i dasci između njih.


Kao što sam pisao ranije, kod biciklista toga ima, ali manje. Jer ko vozi bicikl, šanse su da je naučio kao dete ili u mladosti. I samim tim je od ranog doba počeo da uči principe. Kako u pravilima saobraćaNJa (kretanja), tako i u samom načinu vožnje. Čovek tu hteo ne hteo shvati da bicikl ima svoju masu i inerciju. Da zauzima neki prostor. Da iziskuje neko održavanje. Da vetar pri bržoj ili vožnji po hladnoći tera oči da suze i ometa vid. Da vožnja noću iziskuje svetlo ili bar mačje oči. Da on nije uvek vidljiv za vozače, a isto tako i da njemu takvom može da se desi da ne vidi nešto u mrtvom uglu. Svašta nešto. Nije to pilotiranje naravno, ali nije baš ni da nema šta da se nauči i uvežba.

E dosta ljudi koji su sad prešli na trotinete, nemaju te veštine i znanja. Ili se vode logikom ''pa trotinet nije vozilo, to je više kao onaj Segway'' pa malo sebe poistovećuju sa pešacima, malo sa biciklistima, a malo sa vozilima na kolovozu. I onda pored pešaka prolete a da nisu ni svesni svoje brzine, a na kolovozu usporavaju druge, opet jer nisu svesni svoje brzine.

Ne mogu da pričam kako je u drugim gradovima kontinenta jer nisam putovao zadnje dve godine, ali čim se i po Evropi nižu priče i regulative na tu temu, znači da to postaje sve veći problem i kod njih.
 
Isto sam i ja primetio.
Trotinetaši uglavnom nemaju nikakvo iskustvo u saobraćaju. Nema pogleda preko ramena prilikom skretanja ili prelaska ulice.
Ima tu još nekih sitnica koja to pokazuju.

Poslato sa telefona
 
Ima mesec dana, lik na trotinetu ide ka Galenici kroz Glavnu ulicu u Zemunu i prolazi kroz crveno kod Saobracajne. Nije ni pogledao, a 17ica izlazi iz okretnice. Ja ne znam kako je njega vozac izbegao.. Lik sa trotinetom je lagano nastavio dalje nije se ni obazirao uopste, da vozac nije bio priseban otresao bi ga samo tako. Decko je mladji bio, maks 25 godina..
 
Danas kod Kalenić pijace vozim i kroz crveno prolazi trotinetaš sa slušalicama, zamalo da je udario decu koja su prelazila na pešačkom. Moramo nekako da ih sprečimo jer je ovo sumanuto, prolaze kroz crveno kao muve bez glave. Samo je pitanje vremena kada će neko od njih ostati invalid ili poginuti, a to mogu isto da urade i pešacima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681446#p681446:3vwl9wyx je napisao(la):
Bender Rodriguez » 19 Nov 2019 01:44 pm[/url]":3vwl9wyx]Problem sa korisnicima trotineta je što mnogi od njih ne poznaju ni najosnovnija pravila u saobraćaju. Pritom ne mislim na PSP kao standard, nego na najosnovnije, logičke stvari koje se uče od malena. A svi bi da što pre izlete na kolovoz i krenu da jezde rame uz rame sa automobilom ili autobusom, i sve to na točkićima od 20 cm i dasci između njih.


Kao što sam pisao ranije, kod biciklista toga ima, ali manje. Jer ko vozi bicikl, šanse su da je naučio kao dete ili u mladosti. I samim tim je od ranog doba počeo da uči principe. Kako u pravilima saobraćaNJa (kretanja), tako i u samom načinu vožnje. Čovek tu hteo ne hteo shvati da bicikl ima svoju masu i inerciju. Da zauzima neki prostor. Da iziskuje neko održavanje. Da vetar pri bržoj ili vožnji po hladnoći tera oči da suze i ometa vid. Da vožnja noću iziskuje svetlo ili bar mačje oči. Da on nije uvek vidljiv za vozače, a isto tako i da njemu takvom može da se desi da ne vidi nešto u mrtvom uglu. Svašta nešto. Nije to pilotiranje naravno, ali nije baš ni da nema šta da se nauči i uvežba.

E dosta ljudi koji su sad prešli na trotinete, nemaju te veštine i znanja. Ili se vode logikom ''pa trotinet nije vozilo, to je više kao onaj Segway'' pa malo sebe poistovećuju sa pešacima, malo sa biciklistima, a malo sa vozilima na kolovozu. I onda pored pešaka prolete a da nisu ni svesni svoje brzine, a na kolovozu usporavaju druge, opet jer nisu svesni svoje brzine.

Ne mogu da pričam kako je u drugim gradovima kontinenta jer nisam putovao zadnje dve godine, ali čim se i po Evropi nižu priče i regulative na tu temu, znači da to postaje sve veći problem i kod njih.

Вожња бицикла се учи. Прво са помоћним точкићима, па без њих.
Па се пада, добијају одеротине, боли... али се тако и учи.

А ови само стану на тротинет, нема учења, нема осећаја за себе и околину, нема труда и напора, па нема ни малих грешака.
Само великих.
 
Trotinet po trenutno važećem zakonu se tretira kao moped. Član 7 tačka 34
34) moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon.(Većina trotineta ima male motore od 250 w tj 0.25kw)
Znači NE SME da se kreće trotoarom i mora da nosi kacigu
 
Saobraćajni policajci ih ne tretiraju tako. Zato je potrebno da se izmeni ZOBS i jasno definišu trotineti kao posebna kategorija. Ne znam da je napisana i jedna kazna trotinetašima.
 
@chmi Bravo za tumačenje!

Ovo samo pokazuje da mi nemamo toliko loše zakone, već lošu primenu.

Po istoj logici segveji su isto mopedi, a voze ih i deca (naročito one male bez drške).

A imamo i one autice na struju.

Iako se verovatno i te igračke mogu nekako pronaći u ZoBS-u, očigledno je potrebno jedno malo osvežavanje Zakona.
 
Закон је ту да ослободи управљача путевима од одговорности за штете на возилима и за несреће, да мораш купијеш и мењаш комплет прве помоћи, да не смеш да попијеш два цела пива, да по граду милиш 50км/ч...
Није закон ту да прати иновације и промене у стварном животу.
 
Sreća pa zakone ne pišu oni koji voze posle dva piva. Inače, u Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila... stoji i ovo:
----
Vrsta K2 - jeste vozilo sa pogonom na mišićnu snagu ljudi (bicikl, trotinet, tricikl sa pedalama, kvadricikl sa pedalama, tandem bicikl i dr.).

Vrsta K3 - jeste vozilo sa pogonom na pedale sa dodatnim električnim motorom čija najveća snaga nije veća od 0,25 kW i najveća konstruktivna brzina manja od 25 km/h, a koje nije deklarisano kao vozila vrste L1.
----
Dakle, trotinet (bez motora) nije moped, kao što nije ni bicikl (sa pedalama) sa motorom do 250W i brzinom do 25km/h.
Ali trotinet sa motorom nije definisan posebno, pa bi trebao da bude tretiran kao moped. Ne samo da je potrebna kaciga nego i registracija i vozačka dozvola. Samo još da ima ko to da sprovede.
 
Malopre na Bulevaru kod Liona jedan genijalac vozi tramvajskom bašticom trotinet. Mimoilaze se dva tramvaja i id*** pretekne tramvaj koji je bio na stanici i izleti ispred njega, malo je falilo da ga tramvaj pokupi, ali je vozač na sreću brzo reagovao. Ne mogu da verujem koliko su ovi trotinetaši opasni i po sebe i po okolinu.
 
Ima takvih i biciklista.

Pre neki dan sam išao bajsom od Fontane do Atletske dvorane u Banjičkoj šumi. Mene je bilo sramota kako neki voze i šta rade. Glume neko ludilo, voze po šinama i kontra smeru, slalom kroz pešake, naglo staju, stoje i telefoniraju, voze i telefoniraju i krivudaju...

Inače, i pre sam govorio da je staza/traka od Slavije do Banjice (Bulevar oslobođenja) sasvim pristojna i vozljiva i moram to da ponovim. Išao sam u vreme najveće gužve (petak oko 17h) i jedini problem su dve stanice na početku gde se ne može proći od pešaka i čekača buseva i to mi uopšte ne smeta, jer se uz laganu vožnju prođu obe tačke za par sekundi. Naravno, na celom potezu do Autokomande ima dosta pešaka, ali nisu problem, jer se uvek mogu obići. Jedino malo smeta taj zombi hod i buljenje u mobilni dok su na stazi, ali uz malo pažnje ih nećete udariti.

Traka od Autokomande do Banjice je sjajna stvar. Možda nekome može da zasmeta autobus, ali to je zaista smešno i nema šanse da toliko smetaju, niti smo mi toliko brzi kada idemo uzbrdo.

Ali zato spust - milina...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=681499#p681499:1ec7064z je napisao(la):
klisko » 19 Nov 2019 05:41 pm[/url]":1ec7064z]Sreća pa zakone ne pišu oni koji voze posle dva piva.

Не бих се сложио, нити се зауствљају на два, нити пива, нити је срећа ко нам пише законе.... као да их пишу ови што треба да их спроводе, а и не спроводе их.

Здрава логика каже да за електрични тротинет треба обука, пре свега због познавања понашања у саобраћају.
Документ "дозвола" ту само треба да буде доказ о завршеној обуци.
Макар и ПСП.
 
Vrh