Šta je novo?

Održavanje vozila

#3221 са 407-ице цркао данас код Крагујевачких ђака у смеру ка граду... Ето колико је добар и утегнут аутобус, доста често је знао да се не појави на 1 дан, ако не рачунамо дан оног чишћења. Хоћемо нашег #3229 назад, без одлагања, да се ратосиљамо већ једном ове беде!!! А ово чудо нека ставе на 70. Крај приче! А и Зучанима би могли да врате #3217, а #3220 назад на 44.
 
Zamena za trojku..
ddba991e716889d9cfca583f872691f0.jpg


Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka
 
Зучанима би могли да врате Конекто 184, јер је његов полазак вечерас радио крш ИК103 296.
 
Vikendom zaluta i nesto normalnije, radnim danom su vecinom neka horor vozila na 3a.
 
ИК103Ф 96 позади ненормално вибрира, а један шраф, који држи лим на степеницама код средњих врата штрчи и неко о њега може да се саплете и падне. Овај крш ради на поласку 2/407 и ретко кад састави два-три дана.
 
Сада је пронађено и тело у погону ГСП-а, има ли тамо обезбеђења?
Аутор: Дејан Алексић - четвртак, 21.11.2019. у 11:07

Смрт човека у паркираном аутобусу поново је отворила питање како је могуће да непозната особа неопажено ушета у објекат „Карабурма”

pogon-karaburma-----------foto-D-ZZARKOVICH.jpg


У паркираном аутобусу у погону „Карабурма” у уторак по подне пронађено је беживотно тело човека који је идентификован као М. Ч., али он није радник ГСП „Београд”, саопштили су из овог предузећа. Више детаља о овом случају нису износили, осим што су навели да су надлежни из Министарства унутрашњих послова обавили увиђај и да ће даља истрага утврдити детаље у вези са овим несрећним догађајем.

Овај случај отворио је много важније питање – како је могуће да је непозната особа, за коју се у први мах мислило да је возач коме је позлило и који је убрзо преминуо, ушетала неопажено у погон ГСП-а.

Али, то није, нажалост, први такав пример у ГСП-у у коме, по свему судећи, постоји проблем са квалитетним обезбеђивањем погона, нарочито „Карабурме” у којој се годинама дешавају овакви пропусти.

„Досије” погона „Карабурма”: оштећено је неколико аутомобила, из аутобуса источено 300 литара нафте, непозната жена покренула је један од њих, гуме на возилима издуване, а један зглобни аутобус украден

Тако је код погона „Карабурма” неколико аутомобила оштећено у пролеће 2015, када је аутобус који је био паркиран испред гараже у раним јутарњим сатима извезен на улицу. Из аутобуса је потом источено 300 литара нафте. После овога надлежни су се правдали да због мањка простора у погону нека возила морају да се остављају испред, на улици, али да их ноћу надзиру и обилазе радници.

Али, само годину касније, у исти погон неприметно је ушла непозната жена. Она је успела да прошета тим простором, а после тога чак и да уђе у аутобус који је био паркиран. Жена је седела на месту возача и притискала готово све команде на инструменталној табли возила. Чак је успела да стартује и покрене аутобус којим је ударила у паркиран „соларис” и оштетила му ретровизор.

Исто 2016, али нешто раније, у „Карабурми” се догодила и саботажа када је у току два узастопна дана испуштан ваздух из гума. Због тога је тог фебруара у јутарњим сатима било мање аутобуса на појединим линијама.

Пропуст у „Карабурми” догодио се и овог пролећа када је један од директора ГСП-а смењен. Надлежни, вероватно због нове бруке и пропуста у овом погону, нису желели званично да излазе за информацијама шта је био разлог за смену, али претпоставља се да је узрок била крађа зглобног аутобуса из „Карабурме”. Њега су, како је тада незванично истакнуто, непознате особе извезле из овог погона, а да то нико није приметио, после чега су украле гориво из њега и оставиле га на једној од окретница. У међувремену су се појавиле и нове информације – да је бивши запослени украо аутобус, али и да директор после овог догађаја није смењен него да је поднео оставку.

http://www.politika.rs/scc/clanak/44241 ... bezbedenja
 
Уверих се данас у то како Земунци ,,лепо" одржавају своје ИК-112М... :bash: Видео сам #3241 данас на Дорћолу, од њега су направили ломину невиђену, браници са задње стране разлупани само тако. Да не помињем да су једно крило предњих врата ,,позајмили" са неког старијег 218 или 218М, уместо да, просто и једноставно, поправе оригинално.
То што нешто може да се одради како су они хтели само зато што им је тако лакше не значи да тако и треба. Камо среће, камо лепе среће да сви Земунски 112М пређу у Космај, лимузине би од њих тамо направили (и надам се да је управо то разлог због ког у Космај стиже мањи број Кинеза (100) од претходно планираног (120)). Мало им је што су од два 218М пре неку годину направили шиш ћевапе (додуше, чини ми се да је тај други #1385 сређен у међувремену, нека ме исправи неко ако није тако), него дај да среде и оно мало добрих аутобуса што им је остало. Космајеви 112М су ВИП класа за Земунске по питању одржавања. :wink:
 
Do sad mislim da sam video samo jedan Karaburmin Solaris koji nije imao grešku na motoru, kod Novobeogradskih to nije slučaj. Je l su ovi iz Karaburminog pogona nesposobni ili šta?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Карабурма је дотакла дно одавно добри мој, њихови Солариси се на равној 95 вуку ко пребијени...
 
Jasno je meni da se oni vuku, ali šta je problem? Nemoguće da se taj kvar nije desio na nijednom Solarisi na Nbgu. Je l oni to rešavaju a ove boli uvo ili šta je već u pitanju?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Je l to skupo ili GSP boli uvo da održavaju najbolja vozila koja trenutno imaju?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Kako sam pre mogao čuti, NOx senzor staje oko 470 evra po komadu, a idu dva po vozilu, jedan pre i jedan posle katalizatora. Šta je Novi Beograd radio ne mogu tačno znati, al se pričalo o ubacivanju varalica koje koštaju oko 20 evra. Ne verujem da Novi Beograd dobija senzore, a Karaburma ne. Zašto se ne nabavljaju ni to ne mogu znati, a činjenica je da su potrebni u velikom broju, s obzirom da spadaju u prilično osetljive delove.
 
Hvala na pojašnjenju. Očigledno im je lakše da prvo crkne još nešto ozbiljnije pa da tad sve srede nego da održavaju vozila kako treba. Videćemo šta će raditi s ovih par Kineza koji već sada ne mogu da se voze. Kontam da će služiti za delove. Kakva smo mi banana država.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Ti što su imali udes biće urađeni. Osigurani su i pod garancijom i apsolutno nema šanse da izigravaju donore delova, a i za šta će nam kad su vozila potpuno nova, gde su one ključne vitalne komponente pod garancijom. Ni Solarisi ne stoje zbog udesa. To se uvek da uraditi, pa čak i kad pretrpe veću štetu. Tenderi i sami znatno komplikuju proces o čemu je već bilo reči, a očigledno da ni novca nema dovoljno. Vozila najčešće stoje zbog stradanja neke od ključnih komponenti poput menjača, mislim najčešćeg uzroka ležanja Solarisa, a vidim da su i osovine skidane kod nekih, dok je to kod N serije bio najčešće sam motor. Naravno, i zbog sitnijih potrošnih delova vozilo može provesti neko vreme u garaži, al tada ne dolazi do čerupanja, već se, u većini, u nekom kraćem vremenskom periodu autobus vraća u saobraćaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=684233#p684233:g70s5q6j je napisao(la):
Kesha » Sub Nov 30, 2019 9:38 am[/url]":g70s5q6j]Kako sam pre mogao čuti, NOx senzor staje oko 470 evra po komadu, a idu dva po vozilu, jedan pre i jedan posle katalizatora. Šta je Novi Beograd radio ne mogu tačno znati, al se pričalo o ubacivanju varalica koje koštaju oko 20 evra. Ne verujem da Novi Beograd dobija senzore, a Karaburma ne. Zašto se ne nabavljaju ni to ne mogu znati, a činjenica je da su potrebni u velikom broju, s obzirom da spadaju u prilično osetljive delove.

NoX tj senzora azotnih oksida ima jedan, jedan senzor temperature izduvnih gasova (bitan zbog regeneracije DPF), dva senzora kiseonika tzv Lambda sonde (jedan ispred drugi iza katalizatora) i senzor diferencijalnog pritiska sa vodovima ispred i iza DPF-a.
A varalicu su ubacivali zbog problema sa ureom i zadnijm SCR katalizatorom, ne posebno bitan za funcionisanje motora (nema šta da začepi), nezgodan zbog Azotnih oksida i zagađenja (zato motor ide u SAFE MODE/nema vuču). Neko je provalio da ima poseban režim rada motora kad su ekstremno niske temperature i da su inžinjeri u fabrikama ubacili mod da u slučaju niskih temperatura / zalađivanja uree (moguć kvar pumpe)jednostavno taj sistem ne radi. E tu nastupa ta tzv varalica koja ECU motora daje info da je spoljna temperatura -20C i motor ne koristi ni podatke sa NoX senzora niti pumpu za ureu. Varalicu su ubacivali dok ne reše porblem nabavke / tendera.

Mom drugaru je na Novom Beogradu početkom ove godine crkla upravo ta pumpa za vikend i vozilo je već u ponedeljak popodne bilo u saobraćaju sa novom pumpom(ceo modul je poprilično skup) . Slično je i sa drugim vozilima kojima su crkavali Nox senzori ili neki drugi.

To šta radi direktor Karaburme i dozvoljava da mu vozila takva budu već duži period je sigurno iz razloga dodvoravanja glavešinama i nihovom smanjenju troškova. Neki direktori u cilju kao uspešnosti idu toliko da zimi ne nabavljaju gume i vozače teraju da voze sa ćelavim gumama. To sa gumama je jedna priča a ko zna koliko ih ima kad često nemaju ni šrafove ni sijalice.
 
Пре ће бити да се НБГД додворава главешинама јер импровизују и тиме сами себи пуцају у ноге јер се решавање проблема у том случају одлаже. Зашто би куповали те сензоре када могу да реше проблем том импровизацијом? Мање пара се троши, нбгд је главешинама добар, главешине не траже од града паре и тиме се улизују Весићу и тако у круг, у круг из ког нема изласка.
 
Hoćeš da kažeš da je bolje da se vuku kao na Karaburmi ?
Ne boj se brzo se nabave senzori na NB.
 
Ajde danas pohvala za Solaris na 31 (dakle Karaburmin, ali zaboravio broj, mislim da je 3136). Šibao uz Ustaničku uz solidno popunjen kapacitet, očigledno nema problema s motorom.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Žika":3nbbs1yg je napisao(la):
Hoćeš da kažeš da je bolje da se vuku kao na Karaburmi ?
Ne boj se brzo se nabave senzori na NB.
Хоћу да кажем то што сам рекао. Ко је боље упознат са начином рада јавних предузећа/институција зна о чему причам.

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Да похвалим #3204, вечерас сам се возио њим на 405, свака част! Утегнут као праћка и веома чист. Најбољи из прве серије. Он и #3218 су најбољи ЛЕ-и у Космају, имају много заједничких црта... 8)
 
Vrh