Šta je novo?

Stari železnički most

Na tom mostu odavno nema vozova i neće ih ni biti, završena je priča.
Sada opet raspredati o pruzi koja je odavno demontirana, nema smisla.

Most će biti samo za pešake i bicikliste, a možda neće biti i kafića ako
se nadležni predomisle, jer nakaradna dogradnja bi ipak dosta koštala.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686649#p686649:1643x4jb je napisao(la):
roland » 07 Dec 2019 07:15 pm[/url]":1643x4jb]Most na Adi je napravljen sa onolikom petljom kod Topčiderke upravo da bi se prešlo preko železničke pruge. Takođe, pre oko 10 godina je napravljen i novi nadvožnjak preko Jurija Gagarina. I sad sva ta ulaganja treba baciti u vodu jer je neko odlučio da ukine GŽS i prugu od Topčidera do Novog Beograda preko Sajma i ovog mosta. Mi pričamo o investicijama od preko 100 miliona evra koje su jednim potezom pera bukvalno bačene u vetar. Da li smo mi stvarno toliko bogati da možemo tek tako da bacimo 100 miliona evra u vetar.

Jel ima neko normalan u Železnicama Srbije da kaže da ako su već ukinuli GŽS, da ne treba ukidati i prugu od Topčidera do Novog Beograda jer će nam biti potrebna ta pruga, posebno sada kad je Beograd u saobraćajnom kolapsu i gde jedino razvojem gradske železnice možemo u kratkom roku da rešimo problem svakodnevnog saobraćajnog kolapsa.

Najbolje bi bilo ostaviti prugu od Topčidera do Novog Beograda za gradsku železnicu, napraviti novi železnički most(ili rekonstruisati postojeći, ako je moguće) i napraviti stanice kod mosta na Adi i Sajma.

Nema tu zdravog razuma...strasno sta se radi...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686669#p686669:393a2vr9 je napisao(la):
dragan » 07 Dec 2019, 21:22[/url]":393a2vr9]Na tom mostu odavno nema vozova i neće ih ni biti, završena je priča.
Sada opet raspredati o pruzi koja je odavno demontirana, nema smisla.

Samo neka oni ostave most na mestu, kasnije se ce se mozda vratiti pruga preko njega. Niko ni 2011 nije ni pomisljao da ce nekom pasti na pamet da ce obesmisliti sve dosadasnje urbanisticke planove koji su predvidjali da ostanu 4 koloseka u SA, pa se to desilo. Mozda ce tako u nekom narednom periodu nekom pasti na pamet da obesmisle besmisleno i vrate prugu gde je potrebna i planirana - od uvek.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686820#p686820:1po5p9rl je napisao(la):
milanche » 08 Dec 2019 03:04 pm[/url]":1po5p9rl] Samo neka oni ostave most na mestu, kasnije će se možda vratiti pruga . .
Koliko znam, niko nema nameru da skloni most, već naprotiv hoće da ga "dograde". :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686828#p686828:k5yqu96g je napisao(la):
Пантограф » 08 Dec 2019 03:25 pm[/url]":k5yqu96g]To što oni dograde, . .
To što oni dograde, možda destabilizuje most, jer pitanje je
da li je autor rendera dobio saglasnost u vezi statike mosta.
 
Posle one ipak teško ostvarive ideje o premeštanju Starog savskog mosta
viewtopic.php?p=686374#p686374
sada imam drugu ideju i unapred se izvinjavam biciklistima i pešacima što
bi morali da sačekaju na korišćenje ovog mosta, jer bi ga koristili vozači. :)

Kada se bude demontirao Stari savski most biće povećan saobraćaj na drugim
mostovima, pa dok ne bude izgradnjen Novi savski most, morao bi ovaj most
samo da se privremeno poploča i osposobi za saobraćaj - kao pomoć i dopuna.

Povezivanje na ulice ne bi trebalo da bude veći problem, ali pošto je dosta uzak
saobraćaj bi išao naizmenično samo u jednom smeru, nap. parnim satima u
pravcu sa Novog Beograda, a neparnim iz pravca Sajma - regulisano semaforom.
 
Šteta, po tom predlogu fali samo oko 36 cm za dvosmerni saobraćaj.

Sa slike je relevantni odnos poznate širine pruge i prolaza 3,2317, pa dakle 3,2317 x 1435 mm = 4640 mm, tj širina prolaza na starom železničkom mostu je oko 4,64 metra, a 5 metara je minimum po specifikacijama Puteva Srbije. Ovako bi jedna traka bila široka 2,32 m. Mada bi čisto teorijski posmatrano svi mali putnički automobili mogli da prođu ako idu polako, tj ne brže nego što se u špicevima ionako ide po našim zagušenim mostovima. Iako verovatno dva istovremena smera nisu ni potrebna jer u špicu preko reke saobraćaj dominantno ide u jednom pravcu. Pa bi bar u njima smer kretanja mogao i par sati da bude fiksiran. Na BNV strani velika raskrsnica je blizu mosta pa i prilazni put nije veliki trošak. Slično i na levoj obali Save, put je još bliži. To bi zaista bila izvesna pomoć Beogradskom saobraćaju tokom više godina gradnje novog mosta.

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1

https://www.putevi-srbije.rs/images...e-i-prikljuci-u-nivou(120427-srb-konacni).pdf
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687085#p687085:8705hw0d je napisao(la):
Zuma » 09 Dec 2019 09:55 am[/url]":8705hw0d]Iako verovatno dva istovremena smera nisu ni potrebna jer u špicu preko reke saobraćaj dominantno ide u jednom pravcu. Pa bi bar u njima smer kretanja mogao i par sati da bude fiksiran.
Kako bi se koristio most to bi već odredili prema dnevnim potrebama.
Može da se i izvrši mrenje saobraćaja na ostalim mostovima kada se
demontira SSM, ali samo da bude jasno svim vozačima kada se koristi.

Da li na par/nepar sate ili datume, možda 6-12h jedan smer, a drugi 12-20h
ali to je već lakši deo posla, jer ga prvo treba osposobiti i povezati na ulice.
 
Kad se ide na posao onda je dominantan smer Stari Beograd - NBG, u povratku obrnuto.
 
Zakupci kafica ce biti dobri ljudi i dobre patriotske firme...
 
Polako sa tim kafićima, nije to uopšte definitivna odluka, prvo da se
most poveže sa ulicama i osposobi za saobraćaj kola - kao Prva faza.
 
Можда још један близанац па да имамо везу од СА до АНТ?
 
"Prva faza" koja je već planirana za rekonstrukciju mosta, verovatno obuhvata
i izgradnju pristupnih rampi na most od ulica sa obe strane radi biciklističkih
staza, kao i izgradnju saobraćajnih površina na samom mostu ili staza ili sl. . .

Znači, samo bi trebalo možda podlogu na mostu malo ojačati za prelaz kola
i bila bi mogućnost da se most koristi neko vreme za alternativni saobračaj.
Praktično bi se trošila već planirana sredstva, samo za drugu namenu mosta.
 
Most koji se sastoji od jedne trake je nepraktičan za automobilski saobraćaj jer nastaje problem kada se vozilo zaustavi usled kvara ili nečeg sličnog. Međutim, sa svojih "skoro" 5m, širina bi ovde trebalo da bude dovoljna. Da li to zadovoljava propise, jer nije dve trake već jedna + prostor za zaustavljanje?
 
Stari savski most ima dve trake , po jednu za svaki smer, pa opet smo imali potpunu blokadu mosta , kada se pokvario autobus nedavno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687207#p687207:2aw96i0u je napisao(la):
wk_ » 09 Dec 2019 03:13 pm[/url]":2aw96i0u] . sa svojih "skoro" 5m, širina bi ovde trebalo da bude dovoljna.
Da li to zadovoljava propise, . .
Ma, mani propise u ovom specijalnom i privremenom slučaju.
Širina je verovatno dovoljna za jedan smer + zaustavna traka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687223#p687223:13dotav2 je napisao(la):
dragan » Mon Dec 09, 2019 4:04 pm[/url]":13dotav2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=687207#p687207:13dotav2 je napisao(la):
wk_ » 09 Dec 2019 03:13 pm[/url]":13dotav2] . sa svojih "skoro" 5m, širina bi ovde trebalo da bude dovoljna.
Da li to zadovoljava propise, . .
Ma, mani propise u ovom specijalnom i privremenom slučaju.
Širina je verovatno dovoljna za jedan smer + zaustavna traka.
Plašim se da ekipa koja upravlja gradom uopšte neće shvatiti situaciju kao specijalnu i problematičnu.
 
Ako još nije shvatila, shvatiće kada počne demontaža Starog mosta.
A, imam nameru da im pošaljem ovaj predlog, pa će lakše shvatiti.
 
Jedna od retkih pametnih ideja da se ovaj most osposobi za pešačko-biciklistički saobraćaj.
Toliko je retka da prosto sumjam da će da urade nešto smisleno....a da ga na neki način ne uproipaste...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=686649#p686649:1bbs4k5f je napisao(la):
roland » 07 Dec 2019 06:15 pm[/url]":1bbs4k5f]Most na Adi je napravljen sa onolikom petljom kod Topčiderke upravo da bi se prešlo preko železničke pruge. Takođe, pre oko 10 godina je napravljen i novi nadvožnjak preko Jurija Gagarina. I sad sva ta ulaganja treba baciti u vodu jer je neko odlučio da ukine GŽS i prugu od Topčidera do Novog Beograda preko Sajma i ovog mosta. Mi pričamo o investicijama od preko 100 miliona evra koje su jednim potezom pera bukvalno bačene u vetar. Da li smo mi stvarno toliko bogati da možemo tek tako da bacimo 100 miliona evra u vetar.

Jel ima neko normalan u Železnicama Srbije da kaže da ako su već ukinuli GŽS, da ne treba ukidati i prugu od Topčidera do Novog Beograda jer će nam biti potrebna ta pruga, posebno sada kad je Beograd u saobraćajnom kolapsu i gde jedino razvojem gradske železnice možemo u kratkom roku da rešimo problem svakodnevnog saobraćajnog kolapsa.

Najbolje bi bilo ostaviti prugu od Topčidera do Novog Beograda za gradsku železnicu, napraviti novi železnički most(ili rekonstruisati postojeći, ako je moguće) i napraviti stanice kod mosta na Adi i Sajma.
Da mogu dao bi ti 10+, ali si dobio samo jedan.
Ovakva linija, uz manja ulaganja bi bila moguća, bilo kao gradska železnica ili light rail sa određenim brojem mimolilaznica gde je jednokolosečna pruga i gde je moguće, osim naravno mosta. Tu bi se, čak mogli iskoristiti industrtijski koloseci ka Čukarici.
 
Kad se već smišljaju ideje za stari železnički most evo i jedne sasvim neobične.

Naleteo sam na jednu prilično ozbiljnu i veoma detaljnu Englesku knjigu o događajima tokom prvog svetskog rata u kojoj se pišu pravi hvalospevi o Srbima i Srpskoj vojsci. Ali sasvim bukvalno. U njoj su Srbi skoro nadljudi i po herojstvu i po patnjama i po dostojanstvenom trpljenju nepravde. A Austrijanici, ili "Huni" kako ih isključivo zovu, su potpuni neljudi i zlotvori. Međutim iz par usputnih napomena postaje jasno i nešto sasvim drugo, što mi ranije nije palo na pamet. Da je u svesti tadašnjih ljudi, sve do tog rata i tokom njega, i dalje upravo ovaj most imao ulogu simbola kakvog je veoma teško naći na bilo kom drugom mestu u Evropi. I čitava Srbija je naravno odavno imala ulogu simbolične i veze između Zapada i Orjenta, kao društvo u tranziciji, čak i zadugo posle formalnog oslobođenja od Turaka. Orjent je pre velikog rata asocirao na mnogo toga. I na egzotiku, i na zatucanost, i na druge običaje, i na Aziju, i uopšte, na jedan sasvim drugi svet. A granica, svakako makar kao granica geografskog pojma Evrope, a u svesti mnogih Evropljana i dalje i običajna granica, je sve do kraja tog rata upravo bio Beograd sa svima veoma uočljivim Turskim nasleđem, ali i mnogim potencijalima koja nudi mlada nacija na putu povratka ka tadašnjoj Evropi. U takvom graničnom gradu prava granica je baš reka Sava, a na njoj upravo OVAJ MOST. Tada se po Evropi putovalo skoro isključivo železnicom, a drugog železničkog prelaza preko granične reke i postepenog ulaska svet "Orjenta" i nije bilo. Od 1884. pa nadalje. Tuda je zato prolazio i čuveni Orjent Ekspres, i praktično svaki Evropski putnik koji je morao da putuje u tom pravcu. Sa jedne strane ovog mosta ste bili u starom Austrijskom carstvu, a sa druge u tada i dalje egzotičnoj Srbiji.

A kao što se vidi na slici iz tog vremena i na novoj, stari most se nije previše promenio! I posle bitno više od sto godina izgleda skoro jednako kao i tada. Tačno je da je rušen par puta, ali veoma pažljivo i "čisto", pošto su znali da će im brzo ponovo trebati, jer druge alternative nije ni bilo. Ubrzo se zameni par isečenih metalnih profila, podigne ostatak pa je most ponovo u funkciji. Šta još imamo što je posle više od 100 godina maltene isto? Uporedite slike.

Zar onda nije logično da od čitavog mosta napravimo turističku atrakciju? Nešto kao egzotičnu bivšu "Granicu Orjenta", mesto ratova, gde je svaki kamen u okolini mosta okupan krvlju? Dakle bez prikačenih kafana i restorana, bez velikih restauriranja, ulepšavanja i osavremenjavanja. Da se popravi šta je neophodno, donekle poboljša bezbednost, pa neka turisti prelaze peške po ovim daskama (mada bolje učvršćenim i sa ogradom). Sigurnije je nego što izgleda, ali IZGLEDA strašno i opasno sa rupama između pragova, levo i desno, gore i dole. Biće im veoma uzbudljivo i prava atrakcija za sve, nešto o čemu mogu da pričaju i pokazuju zastrašujuće slike. Malo će grupa propustiti tako neuobičajenu atrakciju. A ništa nije lažno i simulirano. Ovo je zaista jedan od najvažnijih mostova stare Evrope velikih dinastija, kraljevina i imperija, na stoletnoj granici između vera i običaja, i skoro isti kao što je bio i tada, jer su ga generacije železničara i vojnika više od 100 godina ljubomorno čuvale u ISTOM obliku. Ovde se sasvim bukvalno čuvala straža NEPREKIDNO od 1884. godine do sada. Ili vojnik ili železničar. Gde se još tako nešto može reći? To je trajno turističko bogatstvo i trajan izvor zarade, samo da se ne razmišlja stereotipno, da budemo pametni i smislimo kako se to može najbolje prikazati. Takva istorija, adrenalinska atrakcija i vizuelna gozba za oči (Sava sa mosta i ispod njega, kad se gleda kroz pragove i između čeličnih greda, izgleda fantastično), na turiste ostavlja veliki utisak. Da probamo da naš nekadašnji veliki problem pretvorimo u veliku prednost.

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 8
Aff_ciwl_orient_express4_jw.jpg
 
Знао сам да надлежни из градске управе читају форум, и бирају најглупље што на истом пронађу. Раније сам се чудио одакле им идеје за убацивање аутомобила у трамвајску баштицу, мост на ливади, градњу високих зграда на блату, метроа на ливадама, укидања тролејбуса у центру, коришћење најстаријег и једног од главних железничких прилаза центру Београда за булеварски коридор, "линијски парк" на другом коридору јавног превоза у граду који нема подземну железницу у ужем центру, "Национални стадион" без међународног спортског догађаја, смањивање броја возова након дуплирања колосека... и као врхунац свега укидање железничке станице у центру.

Дакле, једноколосечна (делимично двоколосечна) пруга која везује транспортни центар Београда на десној обали са планираним новим транспортним центром на левој обали Саве максималног капацитета 12.000 путника на сат у сваком смеру да се мења за једносмерну аутомобилску траку мксималног капацитета 2000 путника, при томе ненадовезану ни на један друм у унутрашњости десне обале...

...а ка ширем центру града, где је потребно петоструко више саобраћајних површина да би се направио аутомобилски град, пратећи садашњу густину насељености, пословне и сваке друге активности великог града.

Узгред, у једној бедној земљи у којој живим, у којој није златно доба, у којој нема летећих аутомобила, а краљ је толико немоћан да не може одредити премијера нити дан избора, бициклистичке коридоре на дугим мостовима праве искључиво на конзолама.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=688159#p688159:3nao68ze je napisao(la):
Zuma » 12 Dec 2019 01:29 pm[/url]":3nao68ze]
Zar onda nije logično da od čitavog mosta napravimo turističku atrakciju? Nešto kao egzotičnu bivšu "Granicu Orjenta", mesto ratova, gde je svaki kamen u okolini mosta okupan krvlju? Dakle bez prikačenih kafana i restorana, bez velikih restauriranja, ulepšavanja i osavremenjavanja. Da se popravi šta je neophodno, donekle poboljša bezbednost, pa neka turisti prelaze peške po ovim daskama (mada bolje učvršćenim i sa ogradom). Sigurnije je nego što izgleda, ali IZGLEDA strašno i opasno sa rupama između pragova, levo i desno, gore i dole. Biće im veoma uzbudljivo i prava atrakcija za sve, nešto o čemu mogu da pričaju i pokazuju zastrašujuće slike. Malo će grupa propustiti tako neuobičajenu atrakciju. A ništa nije lažno i simulirano. Ovo je zaista jedan od najvažnijih mostova stare Evrope velikih dinastija, kraljevina i imperija, na stoletnoj granici između vera i običaja, i skoro isti kao što je bio i tada, jer su ga generacije železničara i vojnika više od 100 godina ljubomorno čuvale u ISTOM obliku. Ovde se sasvim bukvalno čuvala straža NEPREKIDNO od 1884. godine do sada. Ili vojnik ili železničar. Gde se još tako nešto može reći? To je trajno turističko bogatstvo i trajan izvor zarade, samo da se ne razmišlja stereotipno, da budemo pametni i smislimo kako se to može najbolje prikazati. Takva istorija, adrenalinska atrakcija i vizuelna gozba za oči (Sava sa mosta i ispod njega, kad se gleda kroz pragove i između čeličnih greda, izgleda fantastično), na turiste ostavlja veliki utisak. Da probamo da naš nekadašnji veliki problem pretvorimo u veliku prednost.
Slažem se sa ovim predlogom i podržavam ga. Očigledno je da vozovi ovuda više neće saobraćati, i ovo istorijsko blago (iako nešto novijeg datuma) treba iskoristiti jer na pravi i prijemčiv način simbolizuje ulogu koju je Beograd imao kroz vekove. Inače Orient Express je jako popularna “franšiza”, čitava ta epoha privlači dosta interesovanja i drugi gradovi na njegovoj ruti su je mnogo bolje kapitalizovali od Beograda.

PS - Koja je knjiga u pitanju?
 
Da se nadovezem na zeksov engleski hvalospev o srbima, koji su sasvim logicni, iako istiniti, lukavi englezi stajali su iza svih zlodela prvog svetskog rata pa i iskoristili srbiju da zapocnu rat koji ce da rasturi svaku perspektivu austro nemackog pokusaja da sa turskom dodju do naftnih izvora u iraku, izgradnjom pruge berlin bagdad koja je u jednoj verziji trebalo da predje cak i kroz srbiju. Ali nije to jedina stvar koju su oni uradili, citav niz faktora je pratio, to su bile grupe mlada turska, mlada nemacka, mlada bosna i mlada italija, poznato je da je navodno mlada bosna, preteca otpora, izvrsila atentat u sarajevu, mlada turska je dovela engleske liberale na vlast vodjene ataturkom koji je uveo reforme, istovremeno unistili imperiju i poslali lorensa u arabiju da im odradi posao preuzimanja arapskog sveta, i stvaranje danasnje saudi arabije ovakve kakva je i danas. U rusiju su poslali lenjina a u srbiju doveli karadjordjevice koji je trebalo da nas odvoje od austrije. Nikad oni ne hvale bez njima korisnog razloga, pa im je tako rec o stradanju srba odgovarala jer su istovremeno pljuvali po nemackoj koaliciji. Bas kao BBC danas kad stoje iza onih koji im odgovaraju u tom trenutku.
 
Vrh