Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@ busspoter
То и причам све време, за нас је, реално, најбоље решење улаз и излаз на сва врата, али са кондуктером који ће да се шета кроз бус. И БЕЗ беспотребног откуцавања при изласку. Али не, то је тај чувени српски синдром (неизлечив по свој прилици), туђа повраћка је увек слађа него наш колач. :kafa:
Без увреде, али право је време да коначно скројимо систем наплате по мери свих нас, савршено ме баш брига за то како нешто функционише у неком тамо Берлину, Бечу, Копенхагену... Будимо инвентивни и своји као што смо и били увек! И притувите већ једном да сви ти градови махом имају метро, па им је са те стране колико-толико растерећеније и лакше. Али, без обзира и на метро, опет сматрам откуцавање при изласку, за разлику од оног при уласку, беспотребним и ментално напорним. Мислим да тај филм нећете гледати.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691773#p691773:2tuct4vf je napisao(la):
Рипањац 405 » 23 Дец 2019 03:28 pm[/url]":2tuct4vf]
- obavezno ocitavanje kartice za sve kategorije putnika (idealno i pri izlasku zbog pracenja transfera i boljih podataka o koriscenju prevoza)
Јеси упоран, човече... :roll: Када нешто НИЈЕ ДОБРО, онда НИЈЕ ДОБРО, и тачка, рекао сам ти да је куцање при уласку сасвим довољно...

Uz duzno postovanje, ne odredjujes ti sta je dobro, sta nije, a pogotovo ne stavljas nikakve tacke na diskusiju :sesir:.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691774#p691774:2tuct4vf je napisao(la):
busspoter » 23 Дец 2019 03:34 pm[/url]":2tuct4vf]Ne moze da funkcionise ulaz samo na prva vrata, nema sanse. Mnogo se vremena tu gubi, onda udje neko bez karte pa napravi problem pa nece da izadje... Takav smo narod, ne volimo da moramo nesto da uradimo ako nam se ne radi.

To "takav smo narod" nije nesto sto treba da se tolerise i sluzi kao opravdanje vec nesto sto mora da se menja inace ce nam uvek biti isto u svakom segmentu zivota.
 
Да, у праву си да ја не стављам никакве тачке на дискусије, било би то у реду да само ја тако мислим... Али то је мишљење већине које преносим, а коју слушам шта прича по станицама, аутобусима... Ма свуда. :sesir:
Реченица ,,такав смо народ" је, иначе, широк појам и не мора стриктно да се користи у лошем контексту. :wink: Може и у добром, на пример, инвентивност у нечему, као што је стварање система наплате о коме говоримо. Да ли је могуће направити систем који ће давати меродавне податке при само једном очитавању карте по вожњи? Да, могуће је. Или чак при само једном очитавању месечне карте током месеца? Још лакше! Мислим да то зна скоро сваки програмер. То вам је чисто програмирање, све се може кад се уме и хоће. :kk: Зашто не бисмо били иновативни, једноставнији и другачији у нечему, а опет са истом мисијом, визијом и резултатом?
 
Sadizam je mučiti ljude koji pošteno i redovno plaćaju mesečnu kartu da se svaki put otkucavaju.

Zločin je privatizovati naplatu karata i kazni u javnom prevozu. Ali BusPlus je jedna od onih "Đitlerovskih" ideja u koju se i nova vlast zaljubila.

Ulaz samo na prednja vrata može da funkcioniše ako bi imali jedno 3x više savršeno ispravnih autobusa.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Pogotovu bi moglo da funkcioniše sa ulaskom na prednja vrata kada krenu roditelji sa decom u kolicima da ulaze , ili invalidi sa svojim kolicima ili starije osobe sa kolicima za pijacu (koja su pritom još i puna)...
 
@wexy

Znam da nije opravdanje, ali ljudi neće da se menjaju kad im neko kaže. Na to sam mislio. Danas ljudi neće da iazdju kad ih kontrola uhvati, kazu ko si ti da mi kazes da izadjem iz busa...U tome je problem, nema nikakog poštovanja pravila, zato i ne verujem u takav sistem naplate.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691848#p691848:3dcbs1bq je napisao(la):
busspoter » Pon Dec 23, 2019 8:13 pm[/url]":3dcbs1bq]@wexy

Znam da nije opravdanje, ali ljudi neće da se menjaju kad im neko kaže. Na to sam mislio. Danas ljudi neće da iazdju kad ih kontrola uhvati, kazu ko si ti da mi kazes da izadjem iz busa...U tome je problem, nema nikakog poštovanja pravila, zato i ne verujem u takav sistem naplate.

Dok nema poštovanja reda vožnje ili poštovanja iole bilo čega, nema ni pravila.
 
To svima i jeste opravdanje. Kad oni ne poštuju mene što bih ja njih poštovao i plaćao im kartu, to je razmišljanje 80% ljudi koje čujem u razgovoru sa kontrolom.
 
To je nista drugo nego zgodan izgovor, ubedjen sam da kad bi se sutra pojavio duplo veci broj autobusa, da su novi novcati i da voze po redu voznje da bi se isti broj ljudi svercovao, jer im se moze i jer su navikli na to.

Okrenite se oko sebe, da li vidite ljude koji zele i spremni su da lako pristanu na uredjen sistem koji zahteva i njihovu odgovornost, a ne samo pogodnosti, ili su savrseno naucili da plivaju u ovom bezobrazluku i bahatosti koja je prisutna na svakom koraku gde ne vaze nikakva pravila, a postoje samo na papiru.

Ljudi su sistematski navikavani 50 godina da im je sve placeno i po automatizmu sleduje od drzave, a posle 30 godina zbog nedostatka sistema navikavani da ne moraju nista ni da placaju. To da ce svi da placaju ali samo eto da se malo popravi usluga, nema teoretske sanse.
 
Pa i nije bas. Ja sam prestao da placam kartu tek nakon sto su nadlezni prevrsili svaku meru i hteli da mi naplacuju uslugu koju mi fakticki nisu ni pruzali vise. A pre toga sam 15 godina redovno kupovao mesecnu markicu.
 
Ja verujem da bi ipak nastavili da se švercuju mnogi. Ali ako se istovremeno, hipotetički, poboljša kvalitet javnog prevoza (novija vozila, klima/grejanje, čistoća, redovnost, pristojnost, itd), tada ona nema nikakvog validnih izgovora za švercovanje. Naravno, ako je i cena u skladu sa kvalitetom. I tek onda tada bih ja podržao strogo kažnjavanje zbog neplaćanja, što podrazumeva i davanje više ovlašćenja kontrolorima ili ko god bi vršio naplatu karte. Ja sam prethodne tri godine plaćao mesečnu studentsku, dok sam prvu godinu studija "preskočio" sa plaćanjem. Ali sam onda u drugoj krenuo sa kupovinom, i to samo da ne bih dolazio u neprijatne situacije gde moram da izađem iz prevoza, koji je ionako bio neredovan, pa time i da kasnim na predavanja i vežbe, a još gore na kolokvijuma i ispite. Ali mi je bilo vrlo jasno da ja ono što plaćam, ne zaslužuje ni dinar. I sada kada sam završio, ne planiram ni da uzimam mesečnu niti pojedinačnu kartu. Dokle god se ne dovede u red prevoz i dok ne počnu da se slušaju putnici, a ne neki "Smart" planeri koji su u stvari glupi kao...k.
 
Ја верујем да ће се сада коначно искристалисати ко се стварно шверцовао због сиротиње, а ко због чисте обести и безобразлука. :wink:
 
Kako to misliš sada? Javni prevoz je daleko od toga da bude iole pristojan. Kupovina novih autobusa je dobar korak, ali nije jedini faktor koji odlučuje o kvalitetu. Evo ja imam još jedan razlog zašto neće biti pristojan prevoz, barem ne toliko uskoro:

Državni revizori objavili izveštaj: Uprava je na radna mesta rasporedila čak 341 zaposlenog bez odgovarajuće stručne spreme

DRŽAVNA revizorska institucija objavila je izveštaj o poslovanju JKP "Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd" za 2018. godinu. Najveće zamerke odnose se na nemogućnost da se odredi vrednost nepokretnosti preduzeća, na nabavku materijala i rezervnih delova čije su zalihe imali u magacinima. DRI je otkrio i da je 138 zaposlenih dobilo platu koja je niža od minimalne, kao i da je 341 radnik raspoređen na radno mesto za koje nema odgovarajuću stručnu spremu.



Kako se navodi u dokumentima revizora, preduzeće nije angažovalo nezavisnog procenitelja imovine, nije iniciralo postupak kod Grada za ulaganje u kapital niti isknjižilo imovinu iz svojih poslovnih knjiga. Piše i da su prikazivali nerealne zalihe materijala. Naime, iskazali su u knjigama zalihe materijala u vrednosti od 900,7 miliona dinara, od čega se 462 miliona odnosi na početne zalihe koje nisu imale obrt u toj godini. JKP GSP je u protekloj godini nabavilo materijala i rezervnih delova u iznosu od 16 miliona dinara, iako su navedene zalihe postojale u magacinima i nisu trebovane tokom godine.

- Od januara do novembra obračunali su i isplatili osnovnu zaradu nižu od propisane minimalne zarade za prosečno 138 zaposlenih. Ujedno, zaposlenima su pružili pogodnost banjskog lečenja u iznosu od 8,3 miliona dinara za koje nisu plaćeni porezi i doprinosi u iznosu od 5,7 miliona - piše u izveštaju revizora.

Finansijski stručnjaci posebno skreću pažnju na činjenicu da je GSP Beograd rasporedilo 341 zaposlenog na poslove uprkos tome što nisu ispunili uslove u pogledu stručne spreme. Navode i da su internim aktom sistematizovani poslovi bez konkretno opisanih zaduženja zaposlenih. Kažu i da su prihodi preduzeća u 2018. bili 14,2 milijarde dinara, a da je od tog iznosa čak 10,1 milajarda dobijeno subvencijama. Ujedno, u izmirivanju obaveza prema dobavljačima kasnili su sa isplatom 54 miliona dinara.

SPORNE I JAVNE NABAVKE

NEPRAVILNOSTI je bilo i u javnim nabavkama. Tako je za uslugu obezbeđenja kao jedan od kriterijuma zahtevan poslovni kapacitet kao element za procenu ponude. Za kasko osiguranje 200 autobusa "solaris" traženi su dodatni uslovi u pogledu kapaciteta firme, čime je ograničena konkurencija. Ujedno, za uslugu traženja i dokvalifikacije vozača, konkursna dokumentacija je pripremljena tako da za jedan deo nije bilo moguće pripremiti prihvatljivu ponudu, dok je za drugi deo takođe ograničena konkurencija.
 
marrecar":j6jq0ge1 je napisao(la):
https://www.blic.rs/vesti/beograd/vesic-potvrdio-pisanje-blica-ugovor-sa-busplusom-istice-2020-trazimo-novog-partnera/lncccdr

Praktično se ništa značajno neće promeniti.
Ovo meni mirise na dve stvari. Ili plase Apex da bi ih dobro podmazao za produzenje ugovora. Ili ce neciji kum, brat, rodjak da uleti sa svojom firmom. U tekstu se potencira i nemogucnost da se adekvatno kontrolisu putnici zbog manjka ovlascenja, sto navodi da ce opet probati sa nekim glupostima kao prosli put. A i tad je neciji kum, brat, uleteo da stampa nalepnice, ulaz na prednja vrata. Mislim, nisu te mere lose da je prevoz dobar, pa kad nije guzva i ide redovno, cimaj ljude.
 
Одржавање јавног превоза или кроз посебан намет запосленима у износу од 1000 динара или кроз београдски порез од 1% који је мањи од оног који је Човић држао од 3%.
Ако то већ неће, онда су ово једине могуће и реалне цене:
- Запослени : 1500 динара
- Незапослени : бесплатно
- Пензионери : 200 динара месечно
- Студенти : 500 динара
- Једна вожња у ужем центру(круг двојке): 25 динара
- Једна вожња у ширем центру (земун, бањица, устаничка...) : 35 динара
- Дневна за цео град 60 динара

Не може Београд да буде са ценама раван евроспким а да су плате шофера 5 пута мање а да се по европи возе 5 пута квалитетније + метро.
Смањивањен цена ће повећати наплативост и имаће више новца у буџету за финансирање ГСП-а.
 
Odličan je sistem Bus plus, generalno mu ništa ne fali.
Sa pozicije vozače ne bi bilo loše da se ubaci navigacija, projekcija promene trase kao i držanje intervala između vozila.
Sa pozicije putnika doraditi aplikaciju da može da planira putovanje, dakle od tačke A do B sa potrebnim presedanjima i gde, tj koliko je potrebno preći pešice. To u Nemačkoj lepo rad,i samo što je ovde sve regulisano u minut pa aplikacija tačno u minut i izračuna vreme dolaska na destinaciju. Druga svar što je ovde sasvim normalno da autobus u koji se preseda čeka do 5 minuta na zadatom stajalištu/terminusu. Ako se po poruci ne pojavi autobus vozilo nastavlja dalje, ali poruka je često tačna u sekund .

evo primer




Opet tamo je stvar kulture, sistema i niko se ne buni što vozilo stoji 5 minuta.
Paradoks u odnosu na nas je da su pojedine kolege prijavljene da neće da prodaju kartu. Jednostavno ne razumeju šta im kaži i najlakše je da im pokažu da sednu ili kase kaput.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691900#p691900:xckb8fco je napisao(la):
oplatnatehnika » Pon Dec 23, 2019 11:09 pm[/url]":xckb8fco]Одржавање јавног превоза или кроз посебан намет запосленима у износу од 1000 динара или кроз београдски порез од 1% који је мањи од оног који је Човић држао од 3%.
Ако то већ неће, онда су ово једине могуће и реалне цене:
- Запослени : 1500 динара
- Незапослени : бесплатно
- Пензионери : 200 динара месечно
- Студенти : 500 динара
- Једна вожња у ужем центру(круг двојке): 25 динара
- Једна вожња у ширем центру (земун, бањица, устаничка...) : 35 динара
- Дневна за цео град 60 динара

Не може Београд да буде са ценама раван евроспким а да су плате шофера 5 пута мање а да се по европи возе 5 пута квалитетније + метро.
Смањивањен цена ће повећати наплативост и имаће више новца у буџету за финансирање ГСП-а.
Dodao bih samo nešto na ovo što si napisao.
Po meni, četiri zone su bespotrebne. Treba ukinuti to i uspostaviti dve zone, odnosno da prva zona budu sadašnje zona 1 i zona 2, a da druga zona budu sadašnje zone 3 i 4.

-Zaposleni: 1.500 dinara za zonu 1, 1.800 za dve zone.
-Studenti i srednjoškolci: 500 dinara za obe zone.
-Penzioneri: 200 dinara za jednu zonu, 300 za dve. (cene za mesečne karte)

Pravo na besplatan prevoz: nezaposleni, učenici osnovnih škola, trudnice, invalidi, trajno onesposobljena lica za rad...

Cena kazne za lica zatečena bez karte: 20.000 dinara.

Smatram da bi ove cene karte zaista svi mogli da priušte i zato sam stavio ovoliko visoku cenu kazne. Ovo bi bilo sramota ne platiti. Takođe, zalažem se za ukidanje besplatnog prevoza za uniformisana lica.
 
Nije loš predlog, tako je mozda i najbolje. Po meni:
mala cena*veliki promet>velika cena*mali promet

E sad za aplikaciju možemo svašta da nabrajamo.. Svidja mi se Žikin predlog za presedanja. Treba napraviti nešto po uzoru na Moovit, nesto sto je svima lako za upotrebu. I napraviti neki simbol koji pokazuje gužvu u autobusu, po meni bi bilo korisno.
 
Matematika vam je slabija strana.
Trenutno se švercuje oko 20-30% putnika, a predlažete da se cene smanje 2-3 puta (200-300%)= još veći gubitak.
Tako ne biste naplatili ni polovinu sadašnjih prihoda.
 
Cena kazne za lica zatečena bez karte: 20.000 dinara.
Мудро збориш! :kk: Доста људи, посебно омладине, се шверцује из чисте обести, а овамо имају пара за најскупље телефоне и интернет пакете.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=691960#p691960:1qcfysr1 je napisao(la):
Dart » Uto Dec 24, 2019 12:49 am[/url]":1qcfysr1]Matematika vam je slabija strana.
Trenutno se švercuje oko 20-30% putnika, a predlažete da se cene smanje 2-3 puta (200-300%)= još veći gubitak.
Tako ne biste naplatili ni polovinu sadašnjih prihoda.

Ni meni vala nije jasna matematika pojedinaca, a nije da o tome već nisam pisao. Možeš misliti, cene karata za jednu vožnju 25 dinara, a mesečna pretplata 1500 dinara. Lepo zvuči, al totalno nerealno. Pa šta ima da se kupi za 25 dinara, pa i za tih 200 dinara koje bi penzioneri odvajali mesečno, a i 500 dinara je sića u svakom smislu. Cena jednog litra dizela koliko staje? 160 valjda običan, a aditivirani oko 170 dinara. Iako ga i sam koristim, iskreno ne gledam toliko cene u dinar, s obzirom da za 3000 do 4000 dinara dobijam sličnu količinu goriva već neko vreme. Očekivati da te neko ceo mesec vozi po ceni malo iznad jedne litre goriva, ili u slučaju predloga za studentske povlastice, za malo iznad cene tri litra dizela, smešno je u najmanju ruku. Ne znam i zašto bi uopšte penzioneri u tolikoj meri bili povlašćeni. Kod njih je mnogo važnije da dobijaju lekove, na primer, za što je moguće manje novca, a verujem da i kod njih većina može izdvojiti oko 500 dinara mesečno za prevoz, ako je već predviđeno da ga plaćaju.

Na stranu kvalitet pružene usluge. Trenutno se priča o ceni prevoza. Nije mi, takođe, jasno zašto se samo od usluge javnog prevoza očekuje da u tolikoj meri prati životni standard. Jer se može kupiti hleb za 15, mleko za 30 ili litar goriva za 50 dinara? Kad se nešto već plaća, to onda mora imati neku kako tako ekonomsku cenu da tako kažem. Mogao bi prevoz biti nešto jeftiniji, al ne tako drastično kako se predlaže, tim pre što procenat onih što se švercuje nije baš toliki kakvim se, neretko, u javnosti predstavlja. Sumnjam da je veći od 30, eventualno 40%. Potpuno besplatna usluga javnog prevoza u gradu kakav je Beograd, verujem da nije ostvariva, a i takvih primera još uvek nema ako se ne varam. Obično su to gradovi sa ne tako kompleksnim sistemom javnog prevoza, odnosno sa znatno manjim brojem putnika ili ti stanovnika.

Što se samog Bus plus sistema tiče, uopšte nije loš u osnovi i svakako da je mnogo bolje rešenje od prastarog sistema sa overom papirnih karata. Takođe, mogućnost direktnog praćenja stanja na terenu od velike je koristi, a i nama kao putnicima znači što možemo videti gde se autobusi nalaze, pa se shodno tome možemo organizovati. Istina, aplikacija je loša i često ne radi u smislu da ne očita uvek poziciju, pa je na momente beskorisna, a i ne postoji za IOS. Mesta unapređenju svakako ima, al sama osnova uopšte nije loša po meni. Kondukteri nikako nisu potrebni u 21. veku. Ulazak samo na prednja vrata, takođe, nije preporučljiv za naše uslove. Realno, ne vidim kako bi to doprinelo naplati u našem slučaju. Prevelike bi se gužve stvarale da se svako mora čekirati isključivo na prvim vratima, mada bi to u nekoj meri doprinelo kretanju putnika u samom vozilu, pod uslovom da se ljudi pomeraju dalje odmah po ulasku. Elem, čak i kad bi se ostala vrata otvarala na zahtev samo iz vozila, opet bi to mnogi koristili kao priliku da na brzinu ulete, što bi, opet, stvaralo dodatne probleme i gužve. Mnogo je tu stvari koje otežavaju implementaciju takvog sistema. Od opremanja samih vozila, do uređenja stajališta, preko edukacije krajnjih korisnika, pa s toga verujem da se u to ne treba upuštati, jer mi ipak nismo jedini koji u vozila javnog prevoza ulaze na sva vrata. Kontroli s druge strane moraju postojati, kao što ih u istom ili sličnom obliku ima svuda po svetu. Naplata se mora sprovoditi određenim instrumentom, a kod nas se, na prvom mestu, zakonodavac ne bavi problemom naplate prevoza, al da se po tom pitanju ne ponavljam više.
 
Ulaz na prva vrata za Beograd neprihvatljv.

Primer naš rad dovoljno uđe 10 putnika (svaki pokazuje kartu) i da jedan ili dva traže kartu to je već zaostatak od dva do tri minuta, dve tri stanice takva situacija i vozilo već poprilično kasni. Teško se to nadoknađuje i preskakanjem stanica (ako niko nije pritisnuo duge i da nema putnika na stajalištu vozilo ne staje ). A kad je škola i kad krene navala dece to su kašnjenja po 7-8 minuta samo za par stanica. Za Beograd bi to bilo preko pola sata. Stim što se ovde kupuje karta za destinaciju, tj do određenog stajališta pa dodatno komplikuje situaciju i oduzima vreme.
 
A onda i povećanje broja vozila i vozača, osim ukoliko ne želimo da nam red vožnje bude proređen...
 
Vrh