Šta je novo?

Trolejbusi

Fića":1wfyrlze je napisao(la):
Званичан одговор СЈП на питање због чега на 29 и 41 не раде зглобни тролејбуси је то да нису довољно ''естетични'' за Трг Републике.
Немамо о чему више да причамо.
Samo ću citirati:
Pitanje: Da li volite poeziju?
Odgovor: Ne, ali moja sestra od tetke po babinoj liniji svira flautu
 
то је та логика. мислим, ок, ако су им Тролзе ружне за Трг (мада су и мени ружне, али то свакако није изговор да не иду до центра), онда им ево Тролино, лепа трола, иста као Урбино који вози на 31, нека се испрсе мало за 30 тролејбуса

Pogledajte prilog 3

Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1

 
Dzabe se nadamo, opet će uzeti neko azijsko ili sssr đubre, imali su dobar budzet za 174 solo buseva i uzeli Higere...

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
solecar":b99mlswu je napisao(la):
Dobro za 70 Bmc su imali mali budzet, tu nisu ni mogli ništa bolje da uzmu, ali zato za 35 miliona su mogli da uzmu mnogo bolji bus od Higera.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Vinča307":3agzqri3 je napisao(la):
Dzabe se nadamo, opet će uzeti neko azijsko ili sssr đubre

Ne bih se složio za SSSR bar što se tiče trolejbusa. Oni imaju daleko najveći vozni park i iskustvo u proizvodnji istih.
Mada tradicionalno imaju loš dizajn i završnu obradu, ali mislim da su napredovali i na tom polju....
 
Троле, бар БКМ-ови, без обзира што их мање волим у односу на Зијаче, им уопште нису тако лоше. Али зато трамваји... Катастрофа.
 
Koliko trolejbusa iz poslednje nabavke je u rashodu, tj koliko ih još od 83 ima u funkciji?
Oni ove godine pune 10 leta. Zreli su za ozbiljan remont, pa da izguraju još po bar 5.
Trolejbusi su godišnjoj kilometraži od oko 60-70k km, tako da su sada na za grad ozbiljnih 700 000. Zamislite samo koliko tona čađi i raznih gasova su uštedeli, nisu rasuli po nama da su umesto njih bili autobusi i trošili dnevno po 100 i više l nafte. Broj potrošenih kw/h je smešan u odnosu na ono što potroši autobus u gorivu, ulju i antifrizu.
Ne zaboravite u kakvim političko-ekonomskimnokolnostima je f-sao SSSR. Sve su morali sami, bez razmene znanja i tehnologije. U takvim okolnostima naglasak je bio na funkcionalnosti, ne na dizajnu. Poslednjih decenija posle svih promena, hvataju priključak i u tehnologiji i u dizajnu.
Mada, sa svim iskustvom koje imam, mislim da je bolja varijanta kada dokazani proizvođač autobusa pravi trolejbus na dokazanoj šasiji i voznim sklopovima uz prilagođavanja pogona koji kupi gotovog od poznatog proizvođača, nego samostalno razvijena šasija proizvođača trolejbusa. Imamnutisak da je tada obaj univerzalni, autobuski deo zanemaren i da su takva vozila u startu hendikepirana. Do duše, i jedno i drugo ima svoju cenu. Kad je kod naših nabavki glavni kriterijum cena, jasno je u kom će pravcu ići. A šteta je, jer zbog ogromnih ekološko-materijalnih benefita trolejbuski saobraćaj zaslužuje da se obilato u njega ulaže i da se na njemu ne štedi. Ovako, kupuju vozila koja koštaju osamdesetak k e, traju desetak godina, uštede u odnosu na autobuse za to vreme još po 2, a onda dave tu vrstu saobraćaja jer se nekome ne sviđaju razapete žice po gradu i hoće da mu se rastopi lopovski postavljena kocka u gradu (u nekim gradovima u unutrašnjosti je i gore) koji se davi u smogu.
 
Kada je Moskva nabavljala nove tramvaje, ugovorili su i održavanje za njih na 30 godina sa proizvođačem (cena održavanja na taj period je bila veća od vrednosti tramvaja). Možda takav model nabavke ne bi bio loš ni za Beograd s obzirom na naše održavanje...
 
Uvek sam se pitao čemu služe ove velike budževine što Rusi i ostali u ZNDu kače na krovove Zijača? Neki sistem za rekuperativno kočenje?

i39hW22relEaU0XLoma7miYgYpQQv9oNOOEWvQzHs4qlbow12PnFVCe-xYvbq3nyytWrmVxvYopg8267KHoBHLVK6uhi_-pVrLJrsXul8R9BmmMMjvWknXQ2yhUfVlnPgDNpNJfywTY=w1024-h768-no
 
JohnnyLee":2o0ptz33 je napisao(la):
то је та логика. мислим, ок, ако су им Тролзе ружне за Трг (мада су и мени ружне, али то свакако није изговор да не иду до центра) ]

Ehh, priznajem, mnogo sam pristrasna , meni su Trolze prelepe čak su mi i od BKM - ova lepše (iako su ovi brži i lepši i udobniji iznutra). Mnogo ih volim, i po meni bi baš koliko - toliko izvukli estetiku Trga njihovim prolaskom. Koliko sam videla mislim da postoji još korisnika ovde kojima su lepe.
A o tome ti i govorim. Je l' to razlog da remetiš normalan prevoz?
Šta kao Higeri su umetnost i sinomim za estetiku? Plače mi se :lool: :lool: :lool: :violina:

Mada, iskreno mislim da je ovo još samo jedan u nizu njihovih izgovora. Možda ima više pravih razloga, a da je jedan od njih zaista njihov lični animozitet prema trolama (posebno sve ove koje sada idu, jer nisu kupovali oni).


Рипањац 405":2o0ptz33 je napisao(la):
Троле, бар БКМ-ови, без обзира што их мање волим у односу на Зијаче, им уопште нису тако лоше. Али зато трамваји... Катастрофа.

branik":2o0ptz33 je napisao(la):
Koliko trolejbusa iz poslednje nabavke je u rashodu, tj koliko ih još od 83 ima u funkciji?
Oni ove godine pune 10 leta. Zreli su za ozbiljan remont, pa da izguraju još po bar 5.
Trolejbusi su godišnjoj kilometraži od oko 60-70k km, tako da su sada na za grad ozbiljnih 700 000. Zamislite samo koliko tona čađi i raznih gasova su uštedeli, nisu rasuli po nama da su umesto njih bili autobusi i trošili dnevno po 100 i više l nafte. Broj potrošenih kw/h je smešan u odnosu na ono što potroši autobus u gorivu, ulju i antifrizu.

Ma još i desetak sigurno, Ziu su pregurale i 30 godina. I nisam primetila da im nešto fali. Evo sad sam posle dužeg vremena imala lepu vožnju do centra. Leteo je bukvalno (a uopšte nije bio prazan i bilo je ljudi po stanicama), za opet sam za 15 minuta bila do Studentskog trga. Tako da je kvalitet vožnje i do vozača, postalo je sreća da se naleti na takve. Znači doslovno sam uživala u vožnji :) :)

Bender Rodriguez":2o0ptz33 je napisao(la):
Potpuno se slažem. Jedina stvar koju su Sovjeti pravili odvratnije od automobila (čast izuzecima) jesu tramvaji. Pogotovu ona čuvena rugoba KTM-5.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 5b_cut.jpg


Hahahahahahahahaha, zaista smešan model moram priznati. Rezervisano za sledeću nabavku tramvaja. Ionako kao stvoreno za nas, predloži im, usvojiće predlog vrlo rado :laugh: :laugh:
 
Sistem za rekuperativno kočenje ne zauzima nikakvo dodatno mesto. Stvar je samo u prrvezivanju i usmeravanju struje koju motor pri kočenju proizvede ka mreži, a ne ka otpornicima u kojima se pretvori u toplotu.
Meni ovo liči da je sanduk sa otpornicima izmešten na krov radi boljeg hlađenja, umesto ispod poda iza prve osovine. Jedin, ne znam šta su sadržali noviji sistemi upravljanja vučom kod asinhronih motora. Mogli bi biti i ventilatori i hladnjaci klima uređaja.
Pisao sam već o vozačima. Treba više vozačke veštine i sposobnosti jer se pažnja rasipa i na mrežu i druge trolejbuse. Treba i osećaja za rukovanje vučom i korišćenje inercije, i dve vrste kočenja. Ziu je imao i grubo odvojene stepene vuče, pa je i tu trebalo veštine da vožnja bude tečna i uglađena. Ranije su često ljude koji su se teže snalazili u saobraćaju ubacivalu Dorćol, a trebalo je obrnuto. Odatle potiče uverenje da je trolejbus spor i da na ulici smeta. Bila je velika polarizacija među vozačima koji su radili Banjicu i preko Slavije. One koji su bili skloni pravljenju svatovskih kolona uglavnom su stavljali na preko Slavije.
Pripadao sam ekipi koja je držala Banjicu uveče sredinom devedesetih. Desetak - petnaestak ljudi je održavalo te linije, kada smo hteli, savršeno, čak i kada je falilo vozila. Lepo smo sarađivali sa nekim otpravnicima i uspevali da sačuvamo zadati intrrval i kada su neka vozila bila isključena. Nije bila retkost da neko ode ranije sa posla a da to ne zna niko osim vozača ispred i iza i otpravnika. Interval je bio očuvan. Ali, bilo je i sklanjanja vozača sa 41 jer bi ih drugi stizao već do Takovske iako je svaki krenuo u svoje vreme sa St. trga. Retko se kidala mrrža, ali kada se desi, umelo je da bude žestoko.
 
Je l' i sad tako da se takvi vozači uglavnom postavljaju na potez Slavije?
Ne znam koliko bih smela da ulazim u tu politiku (iskreno se izvinjavam ako kršim nešto), ali zar nemaju vozači trola veću platu nego vozači tramvaja i buseva? (tako sam čula) I specijalno vozači zglobnih (buseva/trola) u odnosu na solo? Jedno vreme sam i za to mislila da je razlog redukovanja trola i generalno duplih buseva (dosta su ih prebacili u solo: prvo naravno 83, zatim 75, pokušali 77, pa ukidanjem 28 vratili na duple...)
 
Verujem da si u pravu, da je to za otpornike.

Samo mi je neverovatno i apsurdno, da su u hladnoj Rusiji to izmeštali van salona ''da se ljudi ne kuvaju'' a ovde kod nas sa mnogo toplijom klimom, te sklopke su ostajale ispod salona i zato leti stalno izazivale kritike putnika da ''radi grejanje''. :lol: :roll:

only_long_hair_lady":3a2wofdz je napisao(la):
Hahahahahahahahaha, zaista smešan model moram priznati. Rezervisano za sledeću nabavku tramvaja. Ionako kao stvoreno za nas, predloži im, usvojiće predlog vrlo rado :laugh: :laugh:
Dizajnirani početkom 60ih, u vreme kad su Sovjeti raskrštavali sa svime iz doba Staljina, pa tako nažalost i u dizajnu i estetici. Sa stilski ukrašenih lepih tramvaja (pa i zgrada, automobila, umetnosti...) prešlo se na spartanska simplistička i ''modernistička'' rešenja. I otud i to ružno pače KTM-5. Kao i čuvene zgrade ''Hruščovke'', kockasti automobili, betonska arhitektura, itd...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698902#p698902:znnu3tmg je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sre Jan 15, 2020 12:50 pm[/url]":znnu3tmg]
Dizajnirani početkom 60ih, u vreme kad su Sovjeti raskrštavali sa svime iz doba Staljina

Šteta. :( Velika šteta onda. Znajući ukus, nekome bi se ovde (ne sa foruma) model posebno dopao
 
Sanduk otpornika je često pravio probleme pregrevajući se, iako je imao prinudno hlađenje ventilatorom koji je po potrebi duvao napolje ili u salon (iza prednjeg desnog točka). Kod nas je izgorelo nekoliko tolejbusa zbog požara u sanduku kome se ni odakle nije moglo prići.
I, još jednom, kažem da nagađam, jer ne znam kako je izgledao sistem upravljanja vučom kada su prešli sa redno vezanih otpornika na asinhrone motore.
Od tridesetih godina 20.v. do Gorbačovljeve Perestrojke sredinom osamdesetih u umetnosti SSSR, pa i dizajnu, neguje se socijalistički realizam kod koga je naglasak bio na upotrebljivosti i stamenosti. Trebalo je pokazati da ništa staro nije vredelo, da novo doba, nova vlast, donosi i nove standarde. Ali, 2.sv.rat osakatio je sovjetsku državu i industriju i više nije bilo novca za ulaganja, pa se nastavljalo sa minimalnim izmenama u proizvodnji. Zato smo mi osamdesetih donili ziu trolejbuse i rvr vozove sa tehnologijom iz vremena ww2. Bila je funkcionalna, ali tada zastarela.
 
I, da, naravno, za razliku od trola bili bi dovoljno lepi i za Trg republike :lol:
Ionako je bilo planova za tramvaje po Trgu, taman za projekat

Šalim se malo, naravno :laugh:
 
Ајде још једно за све к..... по ссср.

Тролза (тролејбус)
http://www.trolza.ru/upload/iblock/d63/ ... 75067f.jpg

Газ (електробус)
https://rostec.ru/upload/iblock/2cb/2cb ... 154184.JPG

БКМ
Трола (точкови померени тако да возач седи на њима, улази се после, велика равна површина)
https://bkm.by/wp-content/uploads/2016/08/5-3.jpg
Електробус
https://bkm.by/wp-content/uploads/2019/ ... d-file.jpg


Све ово одавно кола по улицама, и одличне су, тако да о''ладите мало са ссср логиком. Скините холивуске наочаре, седите у авион и дођите да видите како то изгледа данас. Ако сте задрти - гарантујем зелену завист.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=698668#p698668:6yr93bwl je napisao(la):
Fića » Уто Јан 14, 2020 5:38 pm[/url]":6yr93bwl]Званичан одговор СЈП на питање због чега на 29 и 41 не раде зглобни тролејбуси је то да нису довољно ''естетични'' за Трг Републике.
Немамо о чему више да причамо.
Oво ми је тако Андреа.

Иначе видео сам на углу Цвијићеве и Деспота Стефана да раде на контактној мрежи, нисам загледао из аутобуса али сам опазио на камион са корпом за радове на висини.
 
Ja ne mogu da verujem šta se događa na Zvezdari. Eto preko noći 79 postala bolja linija nego 40 i 77, pojačali su 79 i sad svaki put sednem, dok u 40 i 77 ne možeš da uđeš.

Послато са Mi 9 SE помоћу Тапатока
 
Potpuno se slažem. Jedina stvar koju su Sovjeti pravili odvratnije od automobila (čast izuzecima) jesu tramvaji. Pogotovu ona čuvena rugoba KTM-5.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 5b_cut.jpg
Не видим шта толико вређа очи на KTM 5 трамвајима. Можда ти се више допада пластични отпад ког данас има на претек.
 
Отпад?
Добро, стварно је почело да се претерује са тим некаквим ,,ултрамодерним" дизајном... Али, реално, није све тако црно.
 
Vrh