Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Koliko je ova slika stara?

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
Po boji dima ili je bio hladan start, ili ne valja pumpa, ili je pomeren momenat ubrizgavanja, pa nepotpuno sagoreva, tj, delimično izbacuje raspršenu naftu.
U svakom slučaju, problem je sa napajanjem.
 
Dvotaktni dizel motori se, mislim, mogu naći kod nekih starijih građevinskih mašina i lokomotiva uglavnom. Ne znam da su ih ikad imali automobili, a i kamioni i autobusi. Možda nekada davno. Kod nas dvotatktni dizel motor ima, valjda, ona najveća lokomotiva. Kenedi beše? Retkost u svakom slučaju. Što se Sanosa S115 i 200 tiče, kod njih je ugrađivan mercedesov OM407 od skoro 12L zapremine i 240ks. Klasičan atmosferski dizel. Bilo je, pretpostavljam i FAMOS-ovih motora od oko 200ks. Samo ne znam po licenci kog tačno mercedesovog motora su rađeni. OM407 je pokretao 305-ice kod Mercedesa, a kako je motor evoluirao, dobijao turbinu, naprednije ubrizgavanje, a verovatno mu je i s vremenom hod klipa povećavan, tako je podizan i srednji broj u oznaci motora. Dogurao je do E5 norme, i kod nas su poslednji put došli sa mercedesovom OC500LE šasijom za IK112LE.
 
Famosov motor od 10l i 200ks nije poreklom mb. Išao je u fapove1520, 1820,1620, i sanose s14, 314, a uz izvesne modifikacijei s415 i posle fap1921.
Ugrađivali su ga i u prve verzije s110 (četvorobrzinac) , preteče s115. Razlike i modifikacije su se odnosile uglavnom na pumpu i dizne i hod klipa.
To je bio motor iz Suerer faze, kao i onaj iz fapa13(14)14.
I jedan i drugi išli su svukuda: u građevinske mašine, vojna vozila, remorkere...
Dvotaktni dizel, da ja znam, imao je jedino vojni kraz koji nosio pontone i rakete.
 
To je bio benzinac.
Eagle bus je imao zweitakt motor.



 
OM407 je pokretao 305-ice kod Mercedesa, a kako je motor evoluirao, dobijao turbinu, naprednije ubrizgavanje, a verovatno mu je i s vremenom hod klipa povećavan, tako je podizan i srednji broj u oznaci motora. Dogurao je do E5 norme, i kod nas su poslednji put došli sa mercedesovom OC500LE šasijom za IK112LE.
407 или 457? :)
ЕДИТ: Ахааа, контам, 407 је зато што је Еуро 0 норма, а 457 зато што је Еуро 5! :wink:
 
Nema to veze sa euro normom Ripanjac :wink: OM457 je uvek bila oznaka za varijantu od 299 i 354ks, a moguće i za neku sa preko 400ks. Imali su i ga i stari Mercedesi 0405NG. OM447 je oznaka za najslabiju varijantu sa turbinom, i sa svojih 250ks kod nas je bio i još uvek
je prisutan u mnogim gradskim autobusima, što Ikarbusa, što FAP-a, što samih Mercedesa. Kod naših starih 405-ica bio je to OM427 od 240ks, pa može biti da je to u stvari oznaka motora kod S115-ica, s obzirom na identičnu snagu. OM407 je zasigurno oznaka osnovne i prve verzije od 190ks, kao i one sa malo dužim hodom klipa kad stiže do 200ks. Odgovori i Žika, al nema veze.
 
OM407 I 427 su starije generacije sa 125 mm klipom, I radnom zapreminom oko 11 litara, OM447 je sa 128 klipom i 12 litara. A je oznaka za turbo motor a LA turbo sa interkulerom.
V6 motori 401 i 421 su isto sa 125 klipom ali kraćim hodom tako da imaju ispod 10 l.
Isto se odnosi na V8, V10 i V12
 
Da, sećam se da smo ranije pričali o tome. Kod ovih starijih atmosferskih motora, snaga je rasla produžavanjem hoda klipa, ako se ne varam, dok je kod novijih to već do turbine, ubrizgavanja, a moguće i do broja ventila. Ne znam sve detalje. Uglavnom, za razliku od MAN-ovog D28 motora (inače u osnovi sličnog starijem D25 motoru ako ne grešim), koji je stao na E3 normi, i kad isti menja D20, Mercedes je svoj OM4X7 održao jako dugo u proizvodnji. Moguće da se još uvek nudi na tržištima manje zahtevnim po pitanju tražene E norme. Impresivno kad se ima u vidu da je nastao još davnih 70-tih u saradnji sa MAN-om. Doduše, MAN i dalje proizvodi svoj D2866 od 12 litara, ali sa pogonom na metan, a i za razliku od Mercedesa, D28 je imao verzije i sa pet cilindara pod oznakom D2856.
 
Koperacija čini čuda. Mercedes i Man su tada zajedno razvijali motore, trapove i ko zna šta. Mercedes je forsirao V konfiguraciju u kamionima (možda zbog nižeg tunela u kabini i većeg komfora vozača) do je Man bacio akcenat na redne motore. Čak je bila verzija sa autobuskim smeštajem motora ispod šasije po sredini. Unterflür.
Man je sa F90 izbacio tada za kratko najjaču verziju V10 motora sa 460 ks. Uglavnom isti, slični.
Mislim da su 4x7 imali po 4 ventila a 4x1,2,3,4 po dva.
 
Da opišem utisak u dve reči - neverovatno razočarenje.
Iskreno očekivao sam ultra modernu fabriku svu u staklu, sa raznim biljkama unutar nje, palme i žirafe u dvorištu, bazeni sa definima i slično. Ovo što sam video je mračno i odvratno kao iz Kusturičinog filma, načičkane neke barake, neke hale, neki delovi na sve strane, uski prolazi između, razbacane karoserije, busevi na sve strane po dvorištu. Što je najgore jedva se provuče DAFče, nema gde čovek da se okrene. I ko za čudo naletim na neke matorce da ih pitam gde da se okrenem i gde da izađem odavde ? Kad ono naši , iz Bora. :D

Nije mi jasno kako u toj ludnici sastave autobus (računam motore sastavljaju blizu livnice), sve živo razbacano a viljuškara i raznih transportera na sve strane, imam utisak da samo prebacuju sa jedne gomile na drugu. :bash: Da ima manje viljuškarista i praznog hoda busevi bi bili daleko jeftiniji. Glupo pisati ali čovek mora da pazi da nekog ne nagazi u uskim, mračnim prolazima između baraka.

Ovaj naš nesrećni Ikarbus ima baraku 300 godina ispred ove kapitalističke ali džabe kad se svi lopovi ne mogu naraniti. Nisam imao vremena niti bi mi dali da ulazim unutar pogona kako bi mogao da malo zavirim.
Manjak fotografija je zbog zabrane a ovaj AMOLED svetli u mraku ko blesav pa nisam smeo da se puno igram.
Ovo što sam video i zaključio do sada je da su švabe em glupi em veliki neradnici. Multitasking kod njih ne dolazi u obzir, samo langsam i da jedna operacija traje do beskonačnosti. :notok: I svaki čas neka pauza. Još ne vide tolike pauze, kad god da se pojaviš pauza. :grand:

Dakle Ikarbus

Pogledajte prilog 1

i Mercedes pogon Manhajm


 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=705451#p705451:9763uxmo je napisao(la):
Bender Rodriguez » 05 Feb 2020 18:22[/url]":9763uxmo]Par istorijskih slika Zijača iz Murmanska, jednog od najsevernijih gradova Rusije, unutar Polarnog kruga :D

file.php
Lepo joj stoji ova kolor šema.
 
Tramvaj u Frankfurtu, zanimljivo široki kolosek dok u Maincu uski. Različite pokrajne , različite šine.

 
Vrh