Šta je novo?

Metro

Није у Бруклину метро него subway. Генерички - rapid transit.

"Метро" значи нешто - у разним земљама различито.

Кога брига.
 
"Rapid transit or mass rapid transit (MRT), also known as heavy rail, metro, subway, tube, U-Bahn or underground, is a type of high-capacity public transport generally found in urban areas.[1][2][3] Unlike buses or trams, rapid transit systems are electric railways that operate on an exclusive right-of-way, which cannot be accessed by pedestrians or other vehicles of any sort,[4] and which is often grade separated in tunnels or on elevated railways."

Da li se zove subway u ny ili tube u londonu ili u-bahn na kraju krajeva je sve to isto.
 
Kada završimo ovu raspravu možemo da pređemo na definisanje tačnih granica kontinenta Evropa.
 
solecar":2bqe0ul9 je napisao(la):
Nema se 15 milijardi za desetak linija metroa (metro, regionalni voz, BG: voz), a ima se 4 - 5 milijardi za metro preko njiva i polja. Prosto neverovatno koliko daleko neki idu u branjenju ovog današnjeg suludog plana. :roll:

399d6aa279c22b18ccc72dc79ed16942.jpg


Ovaj plan iz 1968 se ovde na forumu smatra za jednog o boljih a kao sto možeš videti predvidjao je čak 2 kraka kroz njive na NBG-u koji tada u velikoj meri nije postojao.
I niko nije pravio problem sto se planira metro na zemljištu koje je tek planirano da se razvija a svi to kritikuju u aktuelnom planu.
To je bio razvojni plan metroa isto kao i ovaj sadašnji.

Mene takve stvari nerviraju, to licemerje, kad ljudi za istu stvar reaguju na različite nacine.


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
 
А ти супер-нереални "развојни планови" проистичу из неког ђавола који вас архитекте, од Америке преко Београда до Урала, спречава да сагледате како је постојећи Београд већи од насеља која ћемо саградити услед изградње метроа. Много већи. И да нема никакве "развојности" у томе да се мрежа метроа прилагођава насељима која ће тек настати и у којима ће, у оптимистичном сценарију, живети 150.000 људи - јер поред њих стоји град у којем живи 1,5 милиона.

Талентовано дете може да схвати, архитекта-месечар не.

А сад имате и месечарску власт.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708057#p708057:14dvev2n je napisao(la):
Пантограф » 13 Feb 2020 03:43 pm[/url]":14dvev2n]А ти супер-нереални "развојни планови" проистичу из неког ђавола који вас архитекте, од Америке преко Београда до Урала, спречава да сагледате како је постојећи Београд већи од насеља која ћемо саградити услед изградње метроа. Много већи. И да нема никакве "развојности" у томе да се мрежа метроа прилагођава насељима која ће тек настати и у којима ће, у оптимистичном сценарију, живети 150.000 људи - јер поред њих стоји град у којем живи 1,5 милиона.

Талентовано дете може да схвати, архитекта-месечар не.

Pantografe, spustaš priču na lični nivo time sto spominješ moju profesiju i to u veoma negativnom kontekstu sto je jako ružno a ti prvi nemaš hrabrosti da kažeš čime se ti baviš.
 
Није лични, него еснафски. Маштање и сањалаштво о будућим градовима. Непрактичност и несврсисходност. Уосталом, једини мастер план Београда који је готово у целости остварен дело је Емилијана Јосимовића - математичара.

Корбизјеа је Стаљин одбио када је предложио да гради нову Москву "одмах поред" а да напусти постојећу; е, Весић нам са овим планом баш то ради. Оваквој власти добро дођу маштаоничари.

П.С. Заборавио сам: тренутно се бавим менаџерским послом. Од 2018. до данас санирали смо фирму на најважнијем тржишту (тако су, рецимо, у прошлом августу, најмртвијем месецу, приходи били за милион већи него годину раније) а потом кренули у развој - ширење на суседно тржиште. Да смо се водили резоном из овог метро плана, 40 људи би сада било без посла. Али, држава је мајка; она има сталан прилив - сви плаћамо порезе - и онда месечари могу да нас замлаћују и да раде наопако.
 
На овој студији се види да је лева обала била у плану тада када је била банатска њива, сада када је урбанизована изоставили је из плана. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708065#p708065:3uqffc5i je napisao(la):
Пантограф » 13 Feb 2020 04:02 pm[/url]":3uqffc5i]Није лични, него еснафски. Маштање и сањалаштво о будућим градовима. Непрактичност и несврсисходност. Уосталом, једини мастер план Београда који је готово у целости остварен дело је Емилијана Јосимовића - математичара.

Корбизјеа је Стаљин одбио када је предложио да гради нову Москву "одмах поред" а да напусти постојећу; е, Весић нам са овим планом баш то ради. Оваквој власти добро дођу маштаоничари.

Vidi možeš ti da misliš da su arhitekti sanjari ili šta god i da matematičari projektuju bolje gradove od njih ali to proizilazi samo iz neke tvoje netrpeljivosti prema arhitektama verovatno iz nekog ličnog iskustva.

Sto se mene tiče ja sigurno ne spadam u kategoriju arhitekta sanjara jer ono sto ja “sanjam u svojoj glavi” u odredjenoj meri se i ostvari u stvarnom svetu u vidu izgradjenog projekta.

Ono sto mogu da ti kažem je da svaki dan ima na desetine korisnika mojih ostvarenih “snova” jer imam privilegiju da se bavim poslom koji na neki način omogućava da menjaš svet i da ga oblikujes onako kako ti želiš, bar u toj nekoj maloj meri koliko pojedinac može i koja čini čoveka zadovoljnim jer je dao doprinos razvoju drustva i ostavio je na neki način “spomenike” iza sebe u vidu izgradjenijh projekata koji će da ga nadžive.
 
И за квалитетно маштање треба и маште и знања.
Признајем, за мене је до соласка овде метро био железница под земљом. Сад увиђам разлике.
Али, у овом тренутку, Београду је најважнији задатак убрзавање превоза путника на сваки начин. Улице су дефинитивно презагушене, мостови у колапсу, и остаје једино развој испод или изнад земље, односно комбиновање та два начина. Нисмо богати за мегаломанију, треба нешто брзо и ефикасно, чија ће се вредност врзо исплатити, са могућностима модуларног ширења, колико кад будемо имали пара.
Али ако у старту скркамо милијарде, а не решимо проблем, компромитоваћемо идеју и за дуже време одложити функционално решење.
Бојим се да убрзано идемо ка томе. Власт је више пута доказала да је склона накараднним и брзим одлукама, усмереним не ка општем, већ интересу уске групе. Не воде се великим и дугорочним циљевима, већ систем тејк д мани енд ран.
Е, то им не смемо дозволити. Али, како?
 
Kada se desi degenerativna promena na mozgu i shvati da ovo nije niti početak XX veka, niti sredina istog, nego početak XXI veka, gde imamo 1.5 milion stanovnika, i da nam osnovu gradskog prevoza čine pretrpane mega linije poput 7, 17, 18, 23, 65, 74, 95... , uz dodatak linija poput 16, 25P, 26, 27E, 29, 31, 33, 43, 46, 48, 52, 53, 55 (deo koji pokriva trasu 46), 56, 59, 73, 78, 83, 511, 601, 610..., možda i uspe da vidi zašto nije bolje izbegavati naseljena područja a forsirati razvijanje njiva. Možda mu to pomogne i da primeti svakodnevne silne kolone vozila duž centralnih delova grada i da uoči realna kretanja tokova putnika. E tek tada će moći da se nešto konstruktivno postigne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708024#p708024:37erxipu je napisao(la):
markomarko » 13 Feb 2020 12:42 pm[/url]":37erxipu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707975#p707975:37erxipu je napisao(la):
Arnorian » 13 Feb 2020 10:18 am[/url]":37erxipu]Ako misliš za prve dve linije metroa u Dubaiju radi se o pravom metrou, ne o LRT.
Ma nemoj, po srpskoj nomenklaturi ako nije zakopan celom rutom i kompozicija nije siroka 4m i duga bar 100m onda to nije metro i nema svrhe graditi takvo djubre.... jer, valjda, skripe sine, stagajaznam....



Nismo mi bre sirotinja ko oni da pravimo tako nesto! Fuj bre! A i nije Beograd mali grad ko Dubai. Nama treba kapacitet bar 40.000 putnika po pravcu po satu, bez toga nista.
file.php

Pa nije bas ni da je efikasan, putovalo se tih 12 km od kalife do marine neih 40 minuta, isto rastojanje beovoz savlada za 15 minuta, doduse ima samo 2 stanice, a ovaj ima 15 al svejedno. Stagod da je, metro, lrt ili flytoget od njegove efikasnosti zavisi sta ce u realnosti da bude. Zato ja tvrdim da beovoz moze jako efikasan da bude, kako god ga nazivali. Eto. A Klingorian moze da lamentira nad terminologijom koliko hoce.
 
Zašto plan podzemne železnice zaobilazi najgušće naseljene delove Beograda?
Trasa budućeg beogradskog metroa loše je zamišljena jer zaobilazi centar grada gde je najveća gustina naseljenosti i uglavnom se kreće periferijom u kojoj nema stambenih naselja, smatra stručna javnost, mada se među ekspertima mogu čuti i oprečni komentari.

Na osnovu nove studije francuske kompanije EGIS, koja je izradila i prethodnu 2012. godine uobličen je u plan generalne regulacije sa detaljnom razradom za prvu fazu prve linije metroa.

Ta studija formuliše suštinske i dalekosežne promene na trasama metro linija.

Za stručnu javnost je problem što bi prva linija koja bi se gradila od Makiša do Ade Huje i kasnije Mirijeva, na gotovo 50 odsto trase prolazila kroz neurbanizovana područja ili samo po obodima naselja male gustine.

Potpuno logična trasa osovine sever-jug (linija 1) sa pravca južnih naselja Žarkovo-Cerak-Vidikovac-Petlovo Brdo izmeštena je zapadno u Makiško polje, izvan postojećih stambenih i komercijalnih četvrti.

Linija prolazi kroz gotovo nenaseljeno područje, a prvih četiri kilometara trase i čak tri stanice nemaju stanovanje u gravitacionom pojasu.

Tek u Žarkovu ova linija prvi put dolazi do izgrađenog gradskog tkiva i kod Trgovačke ulice se priključuje na pravac Požeške ulice ka Banovom brdu.

Arhitekta Mahmud Bušatlija kaže za Danas da ne postoji ekonomska logika da se metro ne kreće kroz oblasti u kojima je najgušća populacija a to je centar grada.

– U tom smislu jedino razložno rešenje za izgradnju metroa je bilo ono sa početka 70-ih godina koje je predviđalo da se na potezu između Slavije i Terazija ukrštaju tri linije. Danas kada se Beograd razvio moguće je da bi trebalo dodati još jednu liniju. Najnovije odnosno aktuelno rešenje je potpuno pogrešno jer izmešta funkcionisanje metroa u periferne delove grada u kome nema naselja što je potpuno besmislica – ističe naš sagovornik. On dodaje da se metro linija potpuno pogrešno prilagođava izgradnji Beograda na vodi i drugih naselja koje je vlast planirala da podigne.

– Ministar finansija Siniša Mali pravdajući potez da se metro gradi na periferiji ističe da će to pomoći da se Beograd razvije i proširi. To je izjava koja se zasniva na pretpostavkama a ne na materijalnim dokazima i logičkim proračunima. Predstavlja svojevrsnu lutriju. Takođe, postavlja se pitanje zbog čega bi se uopšte Beograd dalje proširivao? Grad ima već dva miliona stanovnika, prenaseljen je i nema potrebe da se dodatno širi niti da se još više ljudi doseli u Beograd i da faktički ostanemo praktično bez stanovništva u unutrašnjosti – objašnjava Bušatlija.

Ekonomista Milan R. Kovačević se slaže sa stavom da metro treba graditi kroz centar grada.

– Osnova u izgradnji metro mreže je ta da bude prisutna tamo gde je saobraćaj i broj stanovnika najveći a to je centar grada. Znači prvo treba napraviti stanice u samom centru pa tek na kraju na periferiji grada. To je jedini logičan tok izgradnje metroa u Beogradu. Poenta je u tome da metro počinje tamo gde je najfrekventnije pa da se postepeno širi ka obodima. Na žalost kod nas se sve gradi obrnuto i nepravilno. Imali smo u praksi situacije da auto-put počne da se gradi od sredine i da na taj način ne bude funkcionalan dok se ostatak trase ne izgradi. Sad se takav nepravilan pristup primenjuje i na izgradnju metroa u Beogradu – ističe za Danas Kovačević.

Sa druge strane, Goran Rodić, potpredsednik Privredne komore građevinske industrije Srbije, kaže za Danas da je predviđena trasa za izgradnju metroa dobra jer će prolaziti kroz delove grada u kojima se grade nova naselja a njenom izgradnjom u znatnoj meri će se rasteretiti saobraćaj u centru grada.

– Sa izgradnjom će se početi od Makiša. U tom delu Beograda kao i u Železniku i Žarkovu će biti izgrađena nova naselja tako da ne može da se kaže da neće biti putnika. Takođe, nakon Makiša metro linija ide trasom Železnik – Čukarica pa dalje ka Miljakovcu. To su sve veoma gusto naseljeni delovi Beograda i reč je o veoma frekventnoj liniji. Takođe linija koja će ići od Zemuna ka Novom Beogradu protezaće se dalje ka centru grada. Dakle plan izgradnje metroa je dobro urađen, napravljen je da odgovori potrebama grada a prolaziće gusto naseljenim delovima Beograda iz kojih je potrebno prevesti veliki broj putnika – zaključuje Rodić.

Gradnja metroa počinje u martu

Beograd, Pariz – Projekat izgradnje beogradskog metroa trebalo bi da startuje već u martu, gradiće se dve linije i koštaće ukupno četiri milijarde evra, rečeno je Danasu u francuskoj kompaniji Alstom, koja je angažovana od Grada Beograda da uradi projekat metroa u Beogradu.

Kako objašnjavaju u ovoj pariskoj kompaniji, u cenu izgradnje metroa su ukalkulisani i radovi na izgradnji dva tunela, lokomotive i vozovi, kao i zarade za radnike. Istovremeno, čelnici Beograda su odlučili da vozovi koji će prevoziti Beograđane nemaju mašinovođe, već da budu u potpunosti automatizovani, za šta je ova velika francuska kompanija specijalizovana. Izgradnja prve linije beogradskog metroa trajala bi pet godina, procenjuju u ovoj kompaniji.

Gradskim čelnicima su ponuđene četiri opcije za linije, a oni su izabrali dve. Prva bi išla od naselja Železnik preko Žarkova, Banovog brda, mosta na Adi preko Sajma, Palate pravde, Trga republike, Dunav stanice, Pančevačkog mosta, Višnjičke, Mirijevskog bulevara do Mirijeva. Ukupna dužina ove trase biće 21,3 kilometra, a imala bi 23 stanice.

Druga linija beogradskog metroa išla bi, prema aktuelnom projektu, od Zemuna, tačnije železničke stanice „Zemun“, preko Novog novosadskog puta, stadiona FK „Zemun“, Opštine „Novi Beograd“, Merkatora, Arene, Centra „Sava“, pa preko Savskog trga, Manježa, Makenzijevom, Južnim bulevarom, Šumatovačkom, Vojislava Ilića, Cvetkovom pijacom, kroz Ustaničku, pa do Mirijeva. Ova druga linija metroa bila bi urađena nešto kasnije, imala bi 20 stanica, a ukupna dužina trase bi bila 19,2 kilometra. Linije metroa ukrštale bi se na Savskom trgu, ispod Beograda na vodi.

Prema rečima čelnih ljudi Alstoma, oni su već sada spremni za prvu fazu radova na izgradnji beogradskog metroa. Prva faza bi trebalo da počne u martu i ukupno će koštati 1,5 milijardi evra.

Prema studiji koja je urađena o broju stanovnika koji bi koristili metro stanice, na dnevnom nivou bilo bi oko 10.000 korisnika po stanici u špicu, odnosno oko 200.000 Beograđana.

https://www.danas.rs/ekonomija/zasto-pl ... -beograda/
 
Još 23 dana da se podnesu primedbe i uradi nešto. Tik-tak gospodo, tik-tak...
 
Reče Kantar na BG Hronici kako će prva linija ići od Žarkova i Železnika, da će najniže stanice biti Trg Republike i Cvetkova Pijaca na dubini 35-37m, u okviru tehničkih sistema pomenuo šine, signalizaciju i kontaktnu mrežu, na pitanje kada bi trebalo očekivati otvaranje pomenuo je da ima prepreka ali između 2025 i 27. Takođe reciklirao je i Vesićevu nebulozu kako će BnV kao deo grada sa najvećom stopom izgrađenosti biti najveći generator putovanja pritom izostavivši činjenicu da je isti kao kompleks sa najvišim stepenom motorizacije u zemlji u osnovi zamišljen kao najveći generator putovanja privatnim automobilom. Ukoliko ne misli da će mol biti generator putovanja javnim prevozom. To bi tek bila prava tragikomedija.

Nazivanje stambenih kompleksa lux kategorije, mola prepunog brendovima skupocene robe i poslovnih krmača s podzemnim garažama glavnim generatorom putovanja sistemom JGPP ravno je gradnji najluksuznijeg hotela radi očekivanja najvišeg broja poseta ne imućnih, uključujući i poznate ličnosti već običnih ljudi koji jedva sastavljaju kraj s krajem rontajući od jutra do sutra za neku bedu od minimalca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708115#p708115:1l0yxoxs je napisao(la):
Express » 13 Feb 2020 19:44[/url]":1l0yxoxs]Ukoliko ne misli da će mol biti generator putovanja javnim prevozom. To bi tek bila prava tragikomedija.
Pa ako sprovedu budalaštinu sa skraćenjem linija do okretnice kod TC - a na BNV, biće to i više od prave tragikomedije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708024#p708024:2ic65a7w je napisao(la):
markomarko » Thu Feb 13, 2020 1:42 pm[/url]":2ic65a7w]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707975#p707975:2ic65a7w je napisao(la):
Arnorian » 13 Feb 2020 10:18 am[/url]":2ic65a7w]Ako misliš za prve dve linije metroa u Dubaiju radi se o pravom metrou, ne o LRT.
Ma nemoj, po srpskoj nomenklaturi ako nije zakopan celom rutom i kompozicija nije siroka 4m i duga bar 100m onda to nije metro i nema svrhe graditi takvo djubre.... jer, valjda, skripe sine, stagajaznam....



Nismo mi bre sirotinja ko oni da pravimo tako nesto! Fuj bre! A i nije Beograd mali grad ko Dubai. Nama treba kapacitet bar 40.000 putnika po pravcu po satu, bez toga nista.
file.php

Nisi pratio na casu, mora zakapoan celom duzinom da ne narusava bisere arhitekture na NBG :D
 
Konkretno pogled iz 21. bloka na 22. blok i obratno - vizuru lokala "Viktorija stejšn", restorana "Srem" i "Chez Nick", kao i jedne solidne fast fud picerije.

Jbg, taj pogled vredi koju desetinu miliona po kilometru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708115#p708115:esukkegq je napisao(la):
Express » 13 Feb 2020 06:44 pm[/url]":esukkegq]Reče Kantar na BG Hronici kako će prva linija ići od Žarkova i Železnika, da će najniže stanice biti Trg Republike i Cvetkova Pijaca na dubini 35-37m, u okviru tehničkih sistema pomenuo šine, signalizaciju i kontaktnu mrežu, na pitanje kada bi trebalo očekivati otvaranje pomenuo je da ima prepreka ali između 2025 i 27. Takođe reciklirao je i Vesićevu nebulozu kako će BnV kao deo grada sa najvećom stopom izgrađenosti biti najveći generator putovanja pritom izostavivši činjenicu da je isti kao kompleks sa najvišim stepenom motorizacije u zemlji u osnovi zamišljen kao najveći generator putovanja privatnim automobilom. Ukoliko ne misli da će mol biti generator putovanja javnim prevozom. To bi tek bila prava tragikomedija.

Nazivanje stambenih kompleksa lux kategorije, mola prepunog brendovima skupocene robe i poslovnih krmača s podzemnim garažama glavnim generatorom putovanja sistemom JGPP ravno je gradnji najluksuznijeg hotela radi očekivanja najvišeg broja poseta ne imućnih, uključujući i poznate ličnosti već običnih ljudi koji jedva sastavljaju kraj s krajem rontajući od jutra do sutra za neku bedu od minimalca.

Bice po tim stanovima dosta firmi i poslova, usluga zbog kojih ce se generisati odredjeni broj ljudi uostalom kao i u centru. Pa ni oko knez mihajlove ne zivi neka sirotinja, pa je cela zona centra puna firmi i prodavnica tako ce biti i dole glupo je to sporiti.Drugo ako se tezste centra premesti na stranu savske ima da se nabudzi u sledecih 10 godina jos 30000 ljudi na prostor izmedju kalemegdana i gazele u zoni sa druge strane savske i karadjordjeve nekim projekticima tipa skyline ili kneza milosa, to ce sve da gravitira ka savskoj i karadjordjevoj. Ono sto je do skoro bila zona oko strahinjica bana to ce ubrzano da postane stara strana karadjordjeve i savske. Jos ne mozemo n da pojmimo razmere promena koje ce ovo g***o od projekta da napravi ja se samo nadam da nece bitnije da ugrozi sam postojeci centar i zonu oko knez mihajlove. :blah:
 
ja sam pre desetak dana posle nekoliko godina prosetao od londona do moskve. trecina lokala je zatvorena, trecina izgleda isto kao devedesetih a trecina su neki fast fudovi. da nisam znao gde sam i da sa suprotne strane ulice nisu zdanja poput zgrade predsednistva pomislio bih da sam na nekoj teskoj periferiji a ne u jednoj od doskora najuglednijih trgovackih ulica u gradu.

normalno je da se grad razvija i menja ali nije normalno da se na ustrb novog zapostavlja staro. na primeru karadjordjeve ulice i savamale i njihove sudbine nakon sto je knez mihajlova sa okolinom preuzela primat videli smo sta moze da se dogodi ukoliko neki vazan deo grada odjednom padne u zaborav i zapecak, u svakom smislu. plasim se da ce ovo silovanje beograda zbog pohlepe osiljenih primitivaca a sve uz cutanje pokorne raje dovesti do tektonskih promena ciji ce epilog biti slican, mi odbijamo da ucimo na svojim greskama
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708299#p708299:2d04xpit je napisao(la):
Ventilator_BGD » 14 Feb 2020 12:37 pm[/url]":2d04xpit]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708115#p708115:2d04xpit je napisao(la):
Express » 13 Feb 2020 06:44 pm[/url]":2d04xpit]Reče Kantar na BG Hronici kako će prva linija ići od Žarkova i Železnika, da će najniže stanice biti Trg Republike i Cvetkova Pijaca na dubini 35-37m, u okviru tehničkih sistema pomenuo šine, signalizaciju i kontaktnu mrežu, na pitanje kada bi trebalo očekivati otvaranje pomenuo je da ima prepreka ali između 2025 i 27. Takođe reciklirao je i Vesićevu nebulozu kako će BnV kao deo grada sa najvećom stopom izgrađenosti biti najveći generator putovanja pritom izostavivši činjenicu da je isti kao kompleks sa najvišim stepenom motorizacije u zemlji u osnovi zamišljen kao najveći generator putovanja privatnim automobilom. Ukoliko ne misli da će mol biti generator putovanja javnim prevozom. To bi tek bila prava tragikomedija.

Nazivanje stambenih kompleksa lux kategorije, mola prepunog brendovima skupocene robe i poslovnih krmača s podzemnim garažama glavnim generatorom putovanja sistemom JGPP ravno je gradnji najluksuznijeg hotela radi očekivanja najvišeg broja poseta ne imućnih, uključujući i poznate ličnosti već običnih ljudi koji jedva sastavljaju kraj s krajem rontajući od jutra do sutra za neku bedu od minimalca.

Bice po tim stanovima dosta firmi i poslova, usluga zbog kojih ce se generisati odredjeni broj ljudi uostalom kao i u centru. Pa ni oko knez mihajlove ne zivi neka sirotinja, pa je cela zona centra puna firmi i prodavnica tako ce biti i dole glupo je to sporiti.Drugo ako se tezste centra premesti na stranu savske ima da se nabudzi u sledecih 10 godina jos 30000 ljudi na prostor izmedju kalemegdana i gazele u zoni sa druge strane savske i karadjordjeve nekim projekticima tipa skyline ili kneza milosa, to ce sve da gravitira ka savskoj i karadjordjevoj. Ono sto je do skoro bila zona oko strahinjica bana to ce ubrzano da postane stara strana karadjordjeve i savske. Jos ne mozemo n da pojmimo razmere promena koje ce ovo g*** od projekta da napravi ja se samo nadam da nece bitnije da ugrozi sam postojeci centar i zonu oko knez mihajlove. :blah:

O konačno da neko ne zaboravi sliku i priliku jedne male zemlje u tranziciji. :) Grade lux stanove da bi ih između ostalog preduzeća uzimala u zakup umesto da grade normalne poslovne kule sa kancelarijskim prostorom A klase. U Japanu se takvi objekti projektuju čak za 10.000 zaposlenih i još bar toliko posetilaca uz relativno skroman parking prostor s obzirom na dostupnost mreže kapacitetnih šinskih sistema (metro i gradska železnica). Dolazimo do paradoksa u vidu gradnje stambenih kvadrata radi odvijanja poslovnih aktivnosti dok stariji namenski građeni poslovni prostori na sjajnim lokacijama skupljaju paučinu.

Stoga smatram da bi korišćenje prostora namenjenog stanovanju od strane preduzeća sa većim brojem zaposlenih od maksimalnog dozvoljenog trebalo biti ilegalno. Ovo ne treba da obuhvata samo alociran broj zaposlenih na dotičnoj lokaciji, već ukupan broj zaposlenih na nivou preduzeća. Recimo privatna stomatološka ordinacija može, ali preduzeće sa 200, 600 i 60.000 zaposlenih ne može stacionirati ispostavu u zakupljenom ili kupljenom stambenom prostoru. Za tako nešto postoje objekti tipa Ušće 2. Drugo, u slučaju Beograda bolje rešenje predstavljaju visoki objekti mešovitog tipa koji bi po pravilu trebalo da budu najviši, svakako uz poslovni prostor u nižoj zoni.

Umesto svih tih silnih kredenaca - bilo demit ili ne mogao je biti izgrađen poslovno-stambeni kompleks visoke spratnosti u zoni jugozapadno od mosta Gazela (Sajam). Ali šta je-tu je da se ne udaljavamo sa teme, sad nema plakanja za prosutim mlekom.

Bilo kako bilo ništa od toga ne može generisati toliki broj putovanja da bi se opravdalo ignorisanje objekata poput Glavne Železničke Stanice, odnosno Kliničkog Centra sa daleko većim brojem zaposlenih. Taj ko izgradi presedačku stanicu Sajam ne bi smeo da se usudi da uloži više ni jedan jedini dinar u Prokop. Kao takav nek ostane samo mauzolej podignut u sećanje na propale planove prohujalih vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708373#p708373:9ufj5g91 je napisao(la):
Express » 14 Feb 2020 05:01 pm[/url]":9ufj5g91]U Japanu se takvi objekti projektuju čak za 10.000 zaposlenih ...

Šta ja znam, nisam pametan, al možda nema smisla da se upređujemo sa Japanom 8)
 

Prilozi

  • 20200214_183103.jpg
    20200214_183103.jpg
    133,7 KB · Pregleda: 1.494
Direktor JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar kaže za RTS da će cena karte u beogradskom metrou biti beneficirana, kao u Evropi, i da je to podsticaj da što više ljudi koristi javni prevoz.

Stanko Kantar rekao je, gostujući u Beogradskoj hronici, da se metro može očekivati između 2025. i 2027. godine.

Metro će, kako su nadležni najavili, biti deo javnog prevoza. Nalaziće se u jedinstvenom tarifnom sistemu, dodao je Kantar.

To znači, kako je objasnio, da će biti ista cena za trolejbus, tramvaj, autobus i metro.

Kantar je ukazao da su u Evropi to uvek beneficirane cene i da su podsticaj da što više ljudi koristi javni prevoz.

U toku je, kako je naveo, potpisivanje sporazuma sa Francuskom o donaciji 8,7 miliona evra za izradu studije izvodljivosti sa idejnim projektom i studijom zaštite životne sredine.

"Oni su dali ponudu i za iznos koji bi pokrio deo za koji su oni zainteresovani, a to su vozovi, elektromašinski sistemi, signalizacija, kontaktna mreža, šine, upravljanje, ventilacija", navodi direktor "Beogradskog metroa i voza".

Gde će biti najniža tačka metroa

Generalnim projektom od prošle godine, planirane su dve linije, a u studiju izvodljivosti će se uvrstiti i treća linija,
da bi imali viziju razvoja sistema, navodi Kantar.

Kaže da će jedna linija, dužine 21,5 kilometara, ići od Žarkova i Železnika do Mirijeva, a druga od Zemuna kroz centar grada, takođe do Mirijeva.

Metro će ići i iznad i ispod zemlje, a Kantar navodi da će sve, osim dva i po kilometra na Makiškom polju, gde će se nalaziti i depo, biti podzemno.

Među najnižim stanicama, 35 do 37 metara ispod zemlje, biće one na Trgu republike i kod Cvetkove pijace, napominje Kantar.

"Izabrane su najopterećenije trase"

Upitan zašto metro ide tim trasama, Kantar navodi da su studije pokazale da je najopterećeniji deo javnog prevoza trasa od Banovog brda do Mostarske petlje.

Na drugom mestu je, kako je dodao, trasa kod Brankovog mosta između Zelenog venca i Ušća, kao i Bulevar despota Stefana.

Na prvoj liniji gradi se i "Beograd na vodi", koji će biti "pojedinačno najveći generator putovanja u Beogradu, jer će biti najveći stepen izgrađenosti u gradu", istakao je direktor "Beogradskog metroa i voza".
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... etrou.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708399#p708399:16wumxjt je napisao(la):
ink » 14 Feb 2020 06:34 pm[/url]":16wumxjt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708373#p708373:16wumxjt je napisao(la):
Express » 14 Feb 2020 05:01 pm[/url]":16wumxjt]U Japanu se takvi objekti projektuju čak za 10.000 zaposlenih ...

Šta ja znam, nisam pametan, al možda nema smisla da se upređujemo sa Japanom 8)

I zato treba razmisliti zašto sam konstatovao da su objekti mešovite namene idealni za Beograd. Smanji 10.000 na 500, na to dodaj još 1000 stanara pa načičkaj jedno 6-10 komada. Neuporedivo manji grad u daleko siromašnijoj zemlji može priuštiti samo manji broj radnih mesta po objektu shodno svojim potrebama i mogućnostima.

Istina, toliko mali broj ljudi ne može da generiše ono u šta Kantar, Vesić&CoTM pokušavaju da nas ubede.
 
Vrh