Šta je novo?

Trolejbusi

A i ti automobili su ništa naspram kućnih ložišta, divljih ložišta, industrije i termoelektrana i toplana.

To treba uvek napomenuti jer u zadnje vreme automobili postaju krivci za sve i svašta. Kako kome zatreba karijera ili promocija, tako se okrenu nišani ka automobilima i auspusima. A drugi, mnogo gori zagađivači (i aerozagađivači i zagađivači generalno) se ignorišu i tolerišu.
 

Preteški za kockice?!
A nisu preteške brojne druge autobuske linije?! Ima ih jedno bar petnaestak koje skreću u Francusku, još ne znam tačno ni kojih sve ima. I tu ima najrazličitijih modela autobusa. Bar dve autobuske linije su duple (31 i 27) i mislim da sam videla dupli na još nekoj liniji, nisam sigurna kojoj.

I eto toliki protok autobuskih linija kroz Trg republike, ali eto, baš trole su suvišne i remete kocke?! Koga oni zavlače?!

Što bi moj jedan drug rekao:

"Ako smo sisali vesla, nismo pojeli čamac"

Remetiš grad i uništavaš vozni park zbog kao nekih kocki?!
 
Fića":3uxsejfw je napisao(la):
Мени је то болесно, али чињеница је да већи проблем Београду (и не само ваздуху, него генерално) представља недостатак зглобних аутобуса, и то што многи од њих имају евро -1 стадард мотора.
Зар смо имали аутобусе са Е1 нормом издувних гасова?
 
Mislim da je trolejbuski sistem toliko skromnih dimenzija da viša nabavna cena vozila ne bi trebalo značajno da utiče na sumu izdvojenu za nabavku brojnijih autobusa. A što se tiče najavljenih CNG autobusa smatram da trole i autobuse ne treba mešati, odnosno misliti da treba nabaviti manji broj zglobnih autobusa radi nabavke malog broja trola, posebno uzevši u obzir stanje na većem broju opterećenih linija, svakako autobuskih. Primoravanje nekog iz Žagubice da kupi Teslu iako pola stanovnika Kalifornije i samo ne može isti priuštiti zaista nije pravedno. S obzirom na to da nema pravo na fondove EU jer i nije u sastavu iste od Beograda se može očekivati ulaganje u redukciju zagađenja shodno mogućnostima.

Zglobne CNG autobuse mogu koristiti privremeno na najopterećnijim trolejbuskim trasama usled nedovoljnog broja zglobnih trola, i to samo pre realizacije isporuke novih. Solo trolejbusa ima na pretek. Realno i da produže 21 i 22 do Dunavske, vrate 19 i 28 opet će samo najnovijih BKM biti veliki višak. Pa nek ih čerupaju za delove. Kritična je situacija na najopterećenijim linijama 29, 40 i 41. Dakle nije sporno da je trenutno trolejbuski inventar veliki, međutim nadležni ne bi trebalo da ignorišu stvarne potrebe najopterećenijih trolejbuskih linija. A i gde se više zglobna trola isplati ako ne baš na opterećenoj liniji. Da je bilo pameti dobar deo brdovitih trasa mogao je biti konvertovan u zglobne trole. Realno ne treba se zanositi Solarisima od milion evra, mada šteta što Ikarbus ne nudi trole, i to zglobne. :(

Pre neki dan išao 7-icom od Ruske do Đerma i bio prazan skroz (čak ni kod Vuka nije uspeo da se napuni). Na 5A opet prazan i solo autobus. U suprotnom smeru prazne i 7 i 9 na čitavoj zajedničkoj trasi i to u 16:30 radnim danom. :blah: Kad je stao kod Vlade u Nemanjinoj prođe Conecto na 44 prazan, 52, 53, 56 krcati bilo solo ili zglobni, 23 se standardno vukao po putu, solo 74 pucao po šavovima bilo u Kneza Miloša bilo kasnije u Bulevaru. Međutim eto naiđe i BKM na 41 koji je više ličio na čamac pun migranata nego na trolejbus s obzirom na to u kolikoj se meri ljuljao. 29 i 41 suprotne strane istog novčića. Dok se tramvaj zadržao na semaforu prošlo je mnogo vozila, uključujući i trole, no nije bilo zglobnih narandžastih BKM, niti Trolzi, sve solo crveni BKM isto kao na 29. I da posle sam se vozio i 29-kom. Pa to je bilo nužno zlo. Ne moraš ni da vidiš motke, dovoljno je da se ljulja kao da hoće da se prevrne.

Mene iskreno više brine na koji će način elektrobusi uticati na trolejbuse kada im cena padne, ne da li je bolje zameniuti trole ovim ili onim. Cena trola neće moći da padne zbog ograničenog tržišta pri čemu treba imati u vidu i kontaktnu mrežu. U kombinaciji sa relativno brzim padom cena elektrobusa usled većeg obima proizvodnje elektrobus samim tim može biti taj trojanski konj usred neobazrive mase ljudi okupljene radi polemike oko toga da li je glupo zameniti trolu dizelom ili CNG-om (a dugoročno gledano glupo je i jedno i drugo).
 

Nemam vremena sad da detaljno odgovorim na ovo.
Od tramvaja su svi digli ruke, jer realno, ne idu. Kad god se odlučim na tramvaj, čekam ga pola sata.

Čak i moje drugarice koje žive na Bulevaru izbegavaju da idu na tramvaj, već uvek idu trolom. 28 ili potez kod mene, sad od kako je 28 ukinut sve više idu kod mene. Verovatno i drugi ljudi odatle tako, zbog čega se kapaciteti na 29 dodatno pune.
 
Prebrojte točkove i gume i masu trolejbusa podelite sa tim brojem.. Trolza je teža, a dve gume manje ima
 
Tramvajima nece niko da se vozi zato sto ako jedan stane,sanu i svih # komada iza njega,u zemlji gde je dozvoljeno go*edima da se parkiraju na sine i da prodju nekaznjeno.

Problem je sto u trole nije ulagano mnogo dugo,ni u vozila ni u mrezu.
Da se nabavi 100 zglobnih trola bilo bi super,mada sumnjam.

Mozga na zalost svih nas nemaju uopste,vezano za reorganizaciju saobracaja i linija....pa kad su slaviju prepravili sa fontanom i izmestanjem pesackih i posebnom trakom za JGSP,lepo su rekli da to rade da bi rasteretili sam trg i da bi svi mogli lako da prolaze....evo potrajalo do novembra i glupih kocki.

Ja se iskreno nadam da ce protest uroditi plodom i da ce bar 28. vratiti,jer zaista fali.Mada ih boli uvo,jer se oni gradskim prevozom nisu vozili ko zna od kad.Pa se ti pati sirotinjo...
 
Извињавам се ако се људи не слажу са мном, али не видим због чега је расход тролзи толико велики проблем. Ако свакако не могу да раде у центру, шта ће им те двадесетогодишње канте без грејања? Једини њихов плус је што су зглобне и то је то.

И нико није рекао да ће ти аутобуси на гас заменити тролејбусе на линијама. Купити нешто уместо нечега и купити нешто за замену нечега није исто, тако да без панике.

Притом, ја не знам ко може да верује у ове весићеве приче да ће ГСП имати 500 аутобуса на гас за пар година, и ево као што видите НИШТА се не дешава ни сада. Полако.
 
28 će vratiti, ali kad završe mrežu na Dorćolu. U tom će izbori.
A to šta rade trolejbuskom sistemu nije ni približno šta će uraditi metrou po i ispod ledine u Makišu.
 
Slažem se sa Fićom. Ja sam još pre par stranica hteo dobronamerno da napišem da ne treba toliko puštati nostalgiju da nas vodi. I to kažem kao neko ko je bukvalno odrastao blizu okretnice u Rajićevoj i obožavao trolejbuse, to jest Zijače.

Da se razumemo, ovde ne komentarišem ukidanje trolejbusa niti idiotizam sa Trgom Republike, nego nostalgiju za starim modelima trolejbusa. Vreme teče dalje, stvari se menjaju. Svi mi imamo svašta nešto iz detinjstva i mlađih dana što smo voleli i što nam budi lepe uspomene. Ali neke stvari ne mogu doveka da ostanu iste.

Poređenja radi, voleli smo nekad i video plejere i VHS kasete. I da, činjenica je da su te kasete dugotrajniji medij za skladištenje nego današnji SSDovi pa čak i hard diskovi. Ali šta sad, ne možemo samo zbog dugovečnosti i nostalgije prema nekoj stvari/tehnologiji da je držimo u životu doveka. Sve ima svoje prednosti i mane. I staro i novo.
 
@branik
Не знам за 28 после изградње мреже на Дорћолу, зато што окретница сигурно неће скоро, ово и ако заврше мрежу могу да користе само 40/41 за излаз из гараже, што ме мало плаши искрено да кажем. Надам се да неће дирати Светогорску.

@Bender Rodriguez
Тачно тако. И чување историје и стара возила на линији сваки дан су различите ствари.
 
Fića":1jnu0ptq je napisao(la):
Извињавам се ако се људи не слажу са мном, али не видим због чега је расход тролзи толико велики проблем. Ако свакако не могу да раде у центру, шта ће им те двадесетогодишње канте без грејања? Једини њихов плус је што су зглобне и то је то.
Грејање не ради зато што радници ГСП не желе да га поправе. Тролзе овакве какве су сад сасвим сигурно нису изашле из фабрике, а чак и овакве су машине за МАЗ-ове и БКМ-ове. Треба их заменити Мерцедесом, МАН-ом или Соларисом, а не оним чиме Весић хоће да их замени.
 
Треба их заменити новим тролејбусом.
А да су тролзе машине, јесу, али по стандардима и са системом управљања из 1977. године.
 
Новим Мерцедесом, МАН-ом или Соларисом.
 
Trolze su spartanska vozila, ali daleko su one od stare slave i kvaliteta koju je TrolZA (zavod, fabrika) nudio do 90ih. Tada su i oni, isto kao i naše fabrike, počeli da škrtare i fušare. Na nekim serijama više, na nekim manje. Ali konstrukcijski, vozila pravljena posle 1990 i ona pravljena pre, nisu isti rang po kvalitetu.

BKM je ovde na forumu postao omražen zato što ima vešanje ko T-34. Ok, to stoji. Ali šta sad, tako i ja mogu da kažem da su Trolze bile smeće zato što su imale zglobove koji su non stop škripali (vrlo brzo su počeli da škripe) i prikolice koje su se non stop zanosile i ljuljale. I jel to sad kredibilan argument da je Trolza bolja od BKMova? Nije. O tome šta ostaviti u opticaju a šta izbaciti odlučuje mnogo stvari i faktora, a ne samo osećaj pod pozadinom dok se sedi na sedištu.

Takođe, činjenica da Trolzi i Zijača nigde više nema u opticaju sem po zemljama bivšeg SSSRa čak i laiku može da kaže da one očigledno postaju zastarele i neadekvatne u novije doba. A činjenica da je sama fabrika u ozbiljnim problemima i da čak ni Rusi više ne kupuju od nje, to samo još više potvrđuje i dovodi do istog zaključka.
 
Тролза се не распада као БКМ, што и возачи могу да потврде, а поготово радници одржавања. Одувек звецкали, ударали, крцкали, а сад су већином и трули. Нема горег тролејбуса од БКМ-а код нас.
 
Iz ugla putnika koji se redovno vozi trolejbusima od 1990 pa naovamo, i Zijače(solo) i Trolze i BKMovi su mi svi tu negde isti. Svi imaju svoje vrline i mane.

Svakako se slažem da sledeća nabavka treba da bude nešto sa zapada. Isto važi i za autobuse. Naravno, navijam za Solaris.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708665#p708665:7gpcr980 je napisao(la):
KizaNoSleep » 15 Feb 2020 04:35 pm[/url]":7gpcr980]Tramvajima nece niko da se vozi zato sto ako jedan stane,sanu i svih # komada iza njega,u zemlji gde je dozvoljeno go*edima da se parkiraju na sine i da prodju nekaznjeno.

Problem je sto u trole nije ulagano mnogo dugo,ni u vozila ni u mrezu.
Da se nabavi 100 zglobnih trola bilo bi super,mada sumnjam.

Mozga na zalost svih nas nemaju uopste,vezano za reorganizaciju saobracaja i linija....pa kad su slaviju prepravili sa fontanom i izmestanjem pesackih i posebnom trakom za JGSP,lepo su rekli da to rade da bi rasteretili sam trg i da bi svi mogli lako da prolaze....evo potrajalo do novembra i glupih kocki.

Ja se iskreno nadam da ce protest uroditi plodom i da ce bar 28. vratiti,jer zaista fali.Mada ih boli uvo,jer se oni gradskim prevozom nisu vozili ko zna od kad.Pa se ti pati sirotinjo...

Tačno, samo što ne treba zaboraviti ni kolapse izazvane korektivnim održavanjem vremešnog voznog parka. Praktično se čeka da se pokvari u Gagarinovoj usred najvećeg špica kao da Karaburmino održavanje nije dovoljno loše. Hoće da dokosure Solarise što pre.

Meni lično ukoliko ne žurim odgovara 7 zbog toga što na taj način uz isti broj presedanja izbegnem prepunu 29. Još i sedim, s tim da i kada sedim niko me ne gura od stojećih putnika. Jednostavno su na ovoj planskoj devijaciji dve u normalnim uslovima najopterećenije tramvajske linije tramvaji prazni i u najvećem špicu. 5,3km prešao za 32min od Ruske do Đerma. Znači po praznim bašticama dostigao srednju brzinu od bezmalo neverovatnih, senzacionalnih, čak 10km/h (treba mi smajli za aplauz :D ). Samo se u Resavskoj između Nemanjine i Beograđanke zadržao 7-8min koliko 85-ici treba od B.Brda do Buvljaka. Ostatak trase bez opstrukcija bukvalno otpuzao, uz napomenu da je baš na svakoj krivini hteo da iskoči.

Trole izbegavam zbog gužve. I kada baš moram gledam da odaberem takvu kombinaciju da što kraće putujem trolom. Ne treba nam 100 zglobnih trola (ne treba više od 70-ak trola skupa) ali 40-50 bi odradilo posao jer bi se njima pokrili najopterećeniji koridori.

Kad onaj ko ume samo da grokće usvinji grad u tolikoj meri onda narod mora da se snalazi kako zna i ume. Al navikli smo već na to.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708666#p708666:7gpcr980 je napisao(la):
Fića » 15 Feb 2020 04:46 pm[/url]":7gpcr980]Извињавам се ако се људи не слажу са мном, али не видим због чега је расход тролзи толико велики проблем. Ако свакако не могу да раде у центру, шта ће им те двадесетогодишње канте без грејања? Једини њихов плус је што су зглобне и то је то.

И нико није рекао да ће ти аутобуси на гас заменити тролејбусе на линијама. Купити нешто уместо нечега и купити нешто за замену нечега није исто, тако да без панике.

Притом, ја не знам ко може да верује у ове весићеве приче да ће ГСП имати 500 аутобуса на гас за пар година, и ево као што видите НИШТА се не дешава ни сада. Полако.

Ma nisu problem Trolze zato što su eto Trolze već što su zglobne jer one čine 50% zglobnog trolejbuskog voznog parka - istog onog koji bi uticao na poboljšanje situacije na najopterećenijim trolejbuskim trasama. A da su matore, naravno da jesu. Zato kažem da će brzo i ovo malo zglobnih BKM dokrajčiti i eto ostadosmo bez zglobnih trola. Još malo pa će putnici početi da dobijaju morsku bolest na 29, 40 i 41.

Slažem se za autobuse. CNG su nešto bolji od dizela čak i sa običnim gasom po pitanju emisije, uz to smanjiće troškove eksploatacije i odgovaraju našim finansijskim mogućnostima.

http://www.beograd.rs/lat/potpisan-ugov ... p-beograd/

Jel moguće da su Solarisi naručeni u Martu 2013, prvi kontigent od 40 stigao u Junu a poslednji do kraja iste godine? Čini mi se da se prešlo u 2014. koliko me sećanje služi. No rok je bio izuzetno kratak. Tender raspisan krajem 2012. a ugovor potpisan nekoliko meseci kasnije. Očekujte potpisivanje ugovora polovinom 2020. Ako traže tempo od 100 godišnje završiće do kraja 2025.
 
Талински TLT је у децембру потписао уговор за куповину 100 Urbino 18 CNG, први се очекују у септембру. Али опет, Варшавска Арива је чекала 54 истих таквих од априла до августа, тако да ћемо видети. Чекамо тендер.
 
Nemojte misliti da bi uvođenje nekog skupocenog vozila rešilo problem trolejbuskog saobraćaja. Održavanje "Dorćola" jednostavno ne funkcioniše. 30 godina imali su isključivo ziu koje očito i nisu smatrali za vozila. Osposobljavali su ih da idu i to minimalno. Popravljali su ih čekićem, šmirglom i licnom. Sve ostalo bilo je problem. Čekali su se delovi, budžilo se, prepravljalo... Vozači su takav odnos prihvatali i vozili te, sve veće krševe. Svaka sledeća serija bila je ubrzo, nakon nekoliko meseci nalik starijim.
1994. sam došao u Dorćol i šokirao se kad sam shvatio da se vožnji potuno isto zvone oni iz 1981 i 1992. Istu praksu nastavili su sa bkm. Razlika je što su oni drugačijeg i pouzdanijeg sistema upravljanja pogonom, pa se generalno manje zaustavljaju po ulicama. Ostalo se sve isto radi kao i ranije - radi samo neophodno, a budži sd kako se stigne. Kad ste videli da je solaris posle sudara izašao sa nakalemljenim farovima, npr?
Ni jedan poklopac se posle intervencije ne vrati na svoje mesto kako treba pa sve zvoni i lupa. A i lupa i zato što se ne menjaju delovi donjeg stroja, posebno balansi i gumeni ležajevi u njima, što se prednje osovine ne održavaju. Zato se ljuljaju i lupaju, a ne samo zato što su iz Belorusije, a ne iz Poljske. Njima je trolejbus radno magare i u njega se ništa ne ulaže. Isto bi tako prošlo i neko vozilo koje bi skuplje plaćeno bilo, a izdržalo bi da bude u fabričkom stanju trk koji mesec više. Možda.
Da li su solarisi primer za tako nešto? Stižu ih godine, jasno je, ali samo zato što se u autobuskim pogonima ipak drugačije gledalo na vozila, oni još uvek liče na sjajna vozila. Da su voženi i održavani u Dorćolu, bili bi u raspadu.
Kod trolejbusa postoji još jedan ne nevažan faktor: koliko su vremena voženi bez garaže dok su trajali radovi na Slaviji? Drugi problem je nemogućnost parkiranja tako da svako vozilo može da izađe u svakom trenutku. Zato se random parkiraju i dodeljuju vozačima na izlasku. To za posledicu ima nedomaćinski odnos vozača prema njima, a onda i održavanja jer ih niko ne pritiska da nešto urade. Na takav način, brzo bi se ruiniralo svako vozilo. Ziu, onako spartanski opremljen, to je još i podnosio. Novija vozila, sa sve više plastike, posebno kad nije kvalitetna, to već ne mogu. Da li je normalno da jedno vozilo promeni 5-6 vozača dnevno, i tako svakog dana i koja su to vozila koja to mogu da izdrže?
Male stimulacije vozačima, takmičarski duh među njima čije će vozilo biti bolje posle 100, 200,500k km, čine čuda.
Bkm imaće uskoro po 10 godina i možda negde oko 700-800k km po beogradskim rupama i šahtovima po kojima su ih terali ljudi koji prema njima nisu uspostavili nikakav odnos drugačiji od onog: "šta me briga, kad stane, neću raditi". Odavno je prošlo vreme za remont, posebno donjeg stroja, vazdušnih instalacija, enterijera. Malo (malo u smislu cene novog vozila) ulaganje donelo bi mnogo i u kvalitetu saobraćaja i životnom veku.
Uz korekcije mreže u garaži i korišćenje celokupnog prostora, moguće je rešiti i parkiranje da se uspostave zaduženja. Ali to traži i misani i fizički napor parkirera i raspoređivača. E, za to nema dobre volje u menadžmentu. Jer, da ima, do sada bi bilo rešeno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=708657#p708657:3t3yjsb6 je napisao(la):
only_long_hair_lady » 15 Feb 2020 03:52 pm[/url]":3t3yjsb6]
Nemam vremena sad da detaljno odgovorim na ovo.
Od tramvaja su svi digli ruke, jer realno, ne idu. Kad god se odlučim na tramvaj, čekam ga pola sata.

Čak i moje drugarice koje žive na Bulevaru izbegavaju da idu na tramvaj, već uvek idu trolom. 28 ili potez kod mene, sad od kako je 28 ukinut sve više idu kod mene. Verovatno i drugi ljudi odatle tako, zbog čega se kapaciteti na 29 dodatno pune.
Скренуо бих само пажњу на то да је Београд једини град у Европи који знам да долази до тако озбиљних проблема у извршењу реда вожње трамваја.

Када се према нечему град понаша као маћеха, а према нечему као мајка, онда није чудо што пасторак са 7 година пишки у кревет. А данас је после железнице и трамваја и тролејбус дошао на листу пасторака. Ако су утрошене десетине милиона на реконструкцију неких делова трамвајске мреже, то је исто као када маћеха купи пасторку нову одећу да би маскирала свој прави однос.

Постоје јасне и једноставне смернице шта и са трамвајем и тролејбусом ако желиш боље од њих. Тролејбус, затворити круг по периферији (Звездара - Шумице - Бањица), саградити коначно Депо Падина, куповати зглобне тролејбусе, и где и како може уводити више жутих трака.

Трамвај у Булевару краља Александра: озбиљнија улагања у исправан возни парк и квалитетне резервне делове (вишедеценијски проблем), уједначавање реда вожње за линије 5, 6 и 7 тако да сви иду на сваких 8, 10, 12 или 15 минута једнако у зависности од доба дана уз укидање 14 (и појачавање 10), преусмерење линије 3 преко Поштанске штедионице уз одговарајуће скретничке везе из Старине Новака ка Краљице Марије како би се растеретила деоница Правни факултет - Вук где се трамваји гомилају на семафорима, реконструкција Терминуса Смедеревски пут тако да има 2 пролазна колосека.

Дакле, у питању је новац који Београд има, исплативи пројекти и недостатак на кључним позицијама људи који воле Београд и желе да га организују на најбољи начин.
 
Проблем је што власт не занимају капитална улагања. 244 НОВИХ АУТОБУСА звучи много боље и занимљивије и кампањски него ''повезане две тролејбуске линије на периферији града''.
А типичан пример увобоље за трамвајску мрежу је 600 метара пруге од Ташмајдана до центра које би растеретиле многе аутобуске линије, али неее. Ми ћемо у сред максималног загађења уводити нове аутобуске линије у центру и трошити милионе евра на бесмислена и непотребна улагања у друге ствари.
 
TV Prva je bila jutros do nas kako bi najavila sutrašnje otvaranje spomenika troli 28. Vidimo se sutra u 18h na Studentskom trgu! Vratimo trolu 28!!!

P.S. Radimo na BB smajliju trola 28 koja će se pridružiti LRT Fijasku :gobb:
 

Prilozi

  • trola 28 prva.jpg
    trola 28 prva.jpg
    151,6 KB · Pregleda: 1.336
  • poster trola 28.jpg
    poster trola 28.jpg
    91,6 KB · Pregleda: 1.343
Svi sistemi koji ne mogu da doprinesu bogacenju vladajuce klase (tramvaj, trolejbus voz...) bice degradirani.
 
Vrh