Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić i zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić prisustvovali su danas prezentaciji nove elektronske usluge, pokrenute u okviru projekta „Pametan grad”, zahvaljujući kojoj će nezaposlenim licima, penzionerima, studentima i drugim kategorijama stanovništva biti olakšano obnavljanje kartice za javni prevoz.

Vesić je u prostorijama Bus Plusa na Novom Beogradu istakao da se novim servisom omogućava izdavanje kartice za prevoz građanima samo jednim dolaskom na šalter uz ličnu kartu, a čija će se obnova automatski vršiti na mesečnom nivou.

– Servisom, koji smo danas pustili, smanjićemo kopiranje nekih 500.000 ličnih karata, takođe i više od 600.000 drugih dokumenata. Samo ta činjenica je dovoljna da se vidi koliko je projekat „Pametan grad” važan – ukazao je Vesić.

izvor: beograd.rs
 
Ja ne mogu da verujem šta oni reklamiraju kao pametan servis... Promena je samo to što ljudi neće morati da kopiraju lične karte i nekakve potvrde zato što su povezani sa nekim drugim servisom, a to nije ništa pametno. Pametan servis bi bio kada bi građani na sajtu busplusa ili čega god, nebitno je, mogli sami da podnesu zahtev za produženje kartice, jer se na taj način onda i smanjuje potreba da ljudi i dalje dolaze na šalter busplusa.
 
Je li to pitanje na moj šturi predlog ili na ovo što su predstavili?
Ako je na ovo drugo, onda je bitno da znaš da nema ništa online u tom servisu.
 
tragac":2wawslln je napisao(la):
Online dopuna samo za personalizovane.....zašto?
Zato što je to mana sistema, kartice (nepersonalizovane) nisu čitljive nama običnim korisnicima, jedino ako imaš uređaj koji može da čita podatke o njima.
Prosto ne postoji način da ti sam uplatiš dopunu, kad nemaš podatke o kartici na koju će se uplata izvršiti.
Da su kartice urađene sa kompletnim informacijama ispisanim (kao platne) onda bi sve bilo lakše.
Ovako jedina opcija je da se kupi čitač i da se putem čitača omogući dopuna od kuće. Što je već samo po sebi kretenski.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Moze da se napravi dopuna kroz BusPlus aplikaciju na telefonu preko NFC-a.

Nije mi jasno zasto to nisu uradili so sad.
 
wexy":13c3358n je napisao(la):
Moze da se napravi dopuna kroz BusPlus aplikaciju na telefonu preko NFC-a.

Nije mi jasno zasto to nisu uradili so sad.
Ona aplikacija je i ovako užas, zamisli još takav neki koncept, tačno bi se raspala.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
MTA MetroCard: https://new.mta.info/fares-and-tolls/su ... nd-railway

Njujork ima jedan od najjednostavnijih sistema naplate prevoza. Iako je većina kartica nepersonalizovanog tipa MTA nudi i personalizovane kartice koje se odnose samo na penzionere i osobe sa posebnim potrebama. Svi ostali su u normalnoj kategoriji nepersonalizovanih kartica. Bebe i deca visine do 44 inča (oko 111cm) uz odraslu osobu s karticom imaju pravo na besplatnu vožnju. Osim toga ne treba zaboraviti ni pogodnost odabira načina korišćenja - vremenska tarifa ili tarifa po vožnji (nedeljno, mesečno, polugodišnje, godišnje ili jednostavno samo kredit uz skidanje). Takoreći nepersonalizovana kartica može da se koristi kao BusPlus nepersonalizovana, ali i personalizovana bez ikakve "parade" s dokumentima, redovima i ograničenim lokacijama izdavanja. Nabavka kartice je veoma jednostavna za sve korisnike. Svaka kartica ima jedinstveni serijski broj zbog čega je zamena izgubljene kartice laka uz blokiranje stare i prenos zatečene tarife na novu. Takođe kartica se može koristiti i kao sudski dokaz, recimo u slučaju odbrane osumnjičenih s obzirom na mogućnost praćenja.

Ovako izgleda kupovina kartice uz odabir načina korišćenja: https://www.youtube.com/watch?v=wgZ3KgLsf60

Interesantno da Japan odlazi korak dalje.

PASMO: https://www.pasmo.co.jp/visitors/en/normalpasmo/

JR Suica: https://www.jreast.co.jp/e/pass/suica.html

Japan Rail Pass: https://www.jrailpass.com/the-japan-rai ... gKe3_D_BwE

PASMO i Suica omogućavaju korišćenje u većem broju gradova ili regiona pri čemu se takođe nude prazne (nepersonalizovane) ili personalizovane. Prve se doduše ne mogu zameniti, ali se mogu koristiti i u autobuskim sistemima.

Japan Rail Pass predstavlja najsveobuhvatniju karticu koja pokriva celu zemlju, te osim čitavog sistema nacionalnih železnica bez obzira na kategoriju (bilo lokalni voz bilo kog grada ili brzi međugradski Šinkansen) obuhvata i JR fider autobuse, trajekte, čak i aerodromske linije.

Više o JR Pass-u: https://www.youtube.com/watch?v=2Py15tggC5M

Ovu karticu koriste turisti s obzirom na to da se kupuje isključivo van zemlje (uspešna taktika privlačenja turista) uz trajanje 7, 14 ili 21 dan.

Naša zemlja je toliko mala kako površinski tako i demografski da je isključenje osnove železnice iz komuterskih sistema potpuno neprihvatljivo.

Zašto Beograđani nemaju pravo na jednu povratnu vožnju nedeljno do NS regionalnom železnicom uz mogućnost korišćenja JGSP linija 4 i 7 bez dodatnih troškova? Zašto Novosađani nemaju pravo na jednu povratnu vožnju nedeljno do BG uz slobodu korišćenja linija 2-14, 15, 16, 29, 50, 75, 85 i 95? Kragujevac, Lapovo, Planu, Palanku, Smederevo, Požarevac, Valjevo i da ne pominjem. Na relaciji KG-BG-NS, ANT-KG, BG-ANT-NS mogu saobraćati i vozovi velikih brzina, recimo Stadler SMILE (ne treba nam veliki kapacitet za unutrašnji saobraćaj, samo međunarodne kompozicije mogu biti duže sa prvom i drugom klasom, restoranom).

Ovo bi trebalo biti u interesu svih - putnika, gradova, SrbijaVoza i republike.
 
.... Zašto Beograđani nemaju pravo na jednu povratnu vožnju nedeljno do NS regionalnom železnicom
uz mogućnost korišćenja JGSP linija 4 i 7 bez dodatnih troškova? ....
Interesantno
al zasto bi imali :shock:

Pisao sam ovde o ko besplatnom javnom BG prevozu al sa obrazlozenjem opradanoscu i odrzivosti pride potkovano zivim primerima
ovo tvoje
jeste interesantno... al bez obrazlozenja ne moze uci ni u SF domen
te ajde daj bar malo nesto opipljivije
:sesir:
 
Зато што се тиме подстиче туризам - развија привреда, и подстичу људи да не путују аутомобилом.
 
Svi ostali su u normalnoj kategoriji nepersonalizovanih kartica. Bebe i deca visine do 44 inča (oko 111cm) uz odraslu osobu s karticom imaju pravo na besplatnu vožnju.

Udžbenički primer posredne diskriminacije.

Mali napredni Amerikanac holandskog porekla (holanđani su po statistici jedna od najviših ako ne i najviša nacija na svetu) će tu visinu dostići već sa 4 godine a prosečan hispano-amerikanac sa 7, ženskog pola verovatno tek sa 8 ili 9 godina starosti.

To znači da se u MTA sistemu naplate latino američka devojčica duplo duže besplatno vozi od prosečnog holandskog dečaka.

Takođe kartica se može koristiti i kao sudski dokaz, recimo u slučaju odbrane osumnjičenih s obzirom na mogućnost praćenja.

Ovaj deo nisam najbolje razumeo.
 
Ima veze i sa ovim što pomenu Fića, međutim šta ćemo sa slučajem Trbušnice i Pančeva? Trbušnica ima najdužu prigradsku liniju dok daleko bliže Pančevo sa statusom grada još malo pa može uvesti i rikše. Pančevo=Kandahar udaljen čak 15km od Terazija. :lool: Ovaj fenomen uzrokovan je administrativnom podelom. Manje fragmentovanim tarifnim sistemom pomenuti problem bio bi eliminisan. Savez prevoznika bi omogućio tzv. "interlining" (terminologija u aviotransportu). Dve linije, dva prevoznika, presedanje ali jedna karta. Kada se pojedinačna karta prenese na mesečnu zna se šta to znači, samo jedno: da markica jednog grada važi u drugom i obrnuto.

Japanske Suica i PASMO su dve iste kartice, samo drugačije brendirane. PASMO prodaju JR East, Toei Subway i Tokyo Metro dok Suicu izdaju svi ostali JR ogranci izvan Tokija. Interesantno da JR nudi i regionalne markice koje obuhvataju samo jedan ogranak, odnosno region. I tu važi markica personalizovana ili nepersonalizovana u Šinkansen vozovima. Nije bitno da li imate kola ili ne, da li živite u jednom gradu, radite u drugom a kupujete u trećem. I kad dođete do Tokija upadate u PASMO zonu gde važi lokalni JR East, Metro i Toei, ali ne Keisei, Tobu i ostali privatnici.

Kod nas ovo nije izvodljivo jer se ništa ne vrti oko Srbijavoza. Svaki grad funkcioniše kao praistorijska rodovsko-plemenska zajednica sa sopstvenom tetovažom, odnosno kao tor za bele ili crne ovce koje kad se šetaju iz tora u tor moraju da se farbaju u željenu boju. :mrgreen: Međutim savez prevoznika jeste izvodljiv.

Pominjali smo međugradski regionalni metro više puta. Umesto da SV upada u sistem BMV može kupiti i nekoliko kompozicija velike brzine tako da BusPlus važi samo u njima (ne u vozovima SrbijaVoza), ali da BMV plaća korišćenje infrastrukture ŽS. Na taj način bi brza pruga bila podeljena na dve različite usluge - commuter (Beogradski Metro i Voz) na deonici BG-NS i long distance (SrbijaVoz BG-Subotica/Budimpešta) uz napomenu da bi SV zadržao regio omnibus polaske (sva stajališta). Dugolinijski bi u tom slučaju samo primali putnike koji su kupili kartu za destinacije dalje od NS dok bi BG Metro i Voz nudio brzi prevoz između dva grada u sklopu svoje tarife. Na ovaj način bio bi izbegnut treći prevoznik u savezu.

@Noki

Osumnjičeni može lokaciju kartice priložiti kao dokaz da u određeno vreme nije bio na mestu zločina.
 
Opet ne kapiram :) validirana personalizovana kartica pokazuje da je upotrebljena u određenom trenutku negde.. ne kapiram kako dokazuje i ko ju je upotrebio.
 
Jaoooo. Kartica je čipovana i ostavlja pingove sa informacijom o vremenu i lokaciji. Nepoklapanje mesta i vremena pinga kartice sa mestom i vremenom zločina može se iskoristiti kao dokaz da osumnjičena osoba nije mogla počiniti zločin zbog čega se oslobađa sumnje i isključuje iz istrage. To nekada nije bilo moguće, a štedi vreme i istražiteljima i nevinim građanima.

Inače da se vratim na naplatu. Interesantno da Njujork naplaćuje po visini te da na taj način diskriminiše protiv visokih (koji su najčešće i teži, tzv. "mass tax" po čemu su poznate aviokompanije u smislu naplate više karata gojaznim osobama), međutim naš sistem je u osnovi diskriminatoran jer kategoriše sve putnike. Uz to čak i kategorije potpuno izgube smisao. Zaposleni s primanjem 30 ili 60k mesečno pripadaju istoj tarifnoj grupi jer su eto zaposleni dok nezaposleni s nultim primanjem opet plaćaju. Njima je tarifa takoreći najskuplja. Onda imate roditelje koji i s manjim primanjem plaćaju punu cenu povčlastice za zaposlene, plus za decu. Onda se čude zašto ljudi ne mogu finansijski da podnesu i švercuju se.

Postoji potpuno suprotno rešenje - naizgled besplatan prevoz. Grad/država finansira prevoz u potpunosti, karata nema (prevoz uračunat u turističku taksu), svako može da koristi ceo sistem neograničeno uz doprinos plaćanjem poreza putem svake kupovine. Kupovinom patika vi plaćate prevoz. Kupovinom soka vi plaćate prevoz. I kupovinom goriva plaćate prevoz (pa se vozite kolima umesto vozom do mile volje).

Ovaj sistem je najmanje diskriminatoran jer imućniji više i troše, jedino diskriminiše nad veoma imućnim i motoristima (osobama sa registrovanim privatnim automobilima).

E sada u Njujorku sistem gura sve ove uobičajene kategorije u isti koš, manje diskriminiše u tom smislu ali pravi još veću razliku u izdacima osoba različitog imovinskog stanja.

Bilo kako bilo sad kad istekne ugovor BusPlus-a imaju priliku da unaprede i olakšaju sistem naplate, uz moguću redukciju stepena švercovanja.
 
Nekad je u Beogradu postojala gradska taksa od 3% na sve proizvode i usluge. Mozda da se ponovo uvede nesto slicno, za prevoz?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712073#p712073:2ub6z7nd je napisao(la):
Express » 26 Feb 2020 05:16 pm[/url]":2ub6z7nd]Jaoooo. Kartica je čipovana i ostavlja pingove sa informacijom o vremenu i lokaciji. Nepoklapanje mesta i vremena pinga kartice sa mestom i vremenom zločina može se iskoristiti kao dokaz da osumnjičena osoba nije mogla počiniti zločin zbog čega se oslobađa sumnje i isključuje iz istrage. To nekada nije bilo moguće, a štedi vreme i istražiteljima i nevinim građanima.
Noki opet moze da kaze isto. To sto je personalizovana kartica, ne znaci da je koriscena u tom trenutku od strane osobe na cije je ime.
 
U Holandiji je isto super organizovano, postoji kartica (OV) koja moze biti neperzonalizovana ili personalizovana. Osnovni oblik koriscenja obe kartice je isti. Uplatis kredit na nju i overavas na ulazu u vozilo ili zeleznicku stanicu i opet na izlasu. Sistem izracuna koliko si presao i skine*. Ono sto je super je sto vazi sirom zemlje u svim oblicima prevoza i kod svih prevoznika. Razni oblici pretplata su vezani za prevoznika ili region, ali se opet vezuju za OV karticu i za te potrebe mora da se koristi personalizovana. Naravno na sajtu ili mobilnoj aplikaciji mozete da napravite svoj nalog, vezete karticu/e za nalog, ukljucite automatsku dopunu (kada potrosite sredstva na kartici on odma povuce predefinisani iznos sa racuna),vidite istoriju putovanja, stanje, uplatite kredit, ali takodje mozete da trazite povracaj novca ako ste slucajno zaboravili da se overite na izlazu.

*sitem zapravo skida neku cifru na pocetku voznje (4 EUR za autobus, 20 EUR za voz) pri inicijalnoj overi/ulasku a pri izlasku vrati razliku (kusur) u zavisnosti od toga koliko ste se vozili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=712264#p712264:v8nhaz45 je napisao(la):
hiavata » 27 Феб 2020, 11:23[/url]":v8nhaz45]

*sitem zapravo skida neku cifru na pocetku voznje (4 EUR za autobus, 20 EUR za voz) pri inicijalnoj overi/ulasku a pri izlasku vrati razliku (kusur) u zavisnosti od toga koliko ste se vozili.

Занимљив начин да приморају кориснике на излазну валидацију.
 
U vezi sa tim, dobra je fora ako npr ukljucis automatsku dopunu, sistem kada odes u minus odmah doda tu predefinisanu cifru, npr 20e, ali skida pare sa racuna tek posle ~ dan. Tako da te na neki nacin kreditira, bukvalno ne razmisljas toliko oko toga da li imas pare na OV kartici ili ne. Naravno, ako se izgubi mora odmah da padne deaktivacija. :D
 
Ne mogu sebi da objasnim smerne postupke gradske vlasti Beograda, da u trenucima pandemije i uvedenog vanrednog stanja ne povuku kontrolore BusPlusA i ne obustave njihovo moguce ucesce u sirenju zaraze.
I to malo putnika sto se vozi autobusima je izlozeno i suoceno sa mogucnoscu da se zarazi. Karte iz ruke u ruku bez adekvatne epidemioloske zastite.
Bez maske.
Bez sredstava za dezinfekciju ruku, uredjaja, kartica
Samo u rukavicama.

Mislim da za ovo neko treba da zna !!
 
Trebalo bi i neko da zna da u nekim gradovima lekari, sestre i vozači u hitnoj pomoći nemaju opremu, a u direktnom su kontaktu sa bolesnima. A kad oni padnu, padaće celi gradovi.
Insistiranje na kontroli karata sada je, u bajmanju ruku neumesno
 
Ne brini se, od sutra je i sa time kraj, barem dok traje ova situacija. :)
 
Vrh