Šta je novo?

Autoput "Požega - Užice - Kotroman"

Pročitaš naslov "kreće gradnja" a u tekstu "mogla bi da krene". To su naši mediji...

Lepo bi bilo imati auto put do Kotromana, ali pod uslovom da smo bogati kao Švajcarska. A Švajcarska je bogata iz razloga što se ne razbacuju kao mi. Do Kotromana nema potrebe ni za kakav auto put (do Užica ok), ali pošto je građevina u pitanju, odličan je izvor korupcije na kojoj ova vlast isključivo počiva.

Treba obnoviti postojeće putne pravce. Nemamo para ni njih da održavamo,.


Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711032#p711032:1umtoofc je napisao(la):
ivchonny » 23 Feb 2020 12:42 am[/url]":1umtoofc]Pročitaš naslov "kreće gradnja" a u tekstu "mogla bi da krene". To su naši mediji...
U Saopštenju ministarstva nema pominjanja nikakvog roka kada bi "mogli da krenu radovi", pa je to verovatno bio odgovor na neko novinarsko pitanje, jer njima treba "bombast naslov", pa oni koji čitaju samo naslove su tako dovedeni u zabludu.

Deonicu AP "Požega - Mačkat" bi trebalo graditi iz više razloga, a neke sam naveo u ovom postu :
viewtopic.php?p=710905#p710905
 
dragan":3qlrbtx7 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711032#p711032 je napisao(la):
ivchonny » 23 Feb 2020 12:42 am[/url]":3qlrbtx7]Pročitaš naslov "kreće gradnja" a u tekstu "mogla bi da krene". To su naši mediji...
U Saopštenju ministarstva nema pominjanja nikakvog roka kada bi "mogli da krenu radovi", pa je to verovatno bio odgovor na neko novinarsko pitanje, jer njima treba "bombast naslov", pa oni koji čitaju samo naslove su tako dovedeni u zabludu.

Deonicu AP "Požega - Mačkat" bi trebalo graditi iz više razloga, a neke sam naveo u ovom postu :
viewtopic.php?p=710905#p710905
O medijima govorim. A za Ministarstvo znam iz prve ruke kako delaju. Znam koliko su nam već miliona evra rasuli u nepovrat.

Što se tiče potrebe auto-puta do Mačkata, dovoljna je i brza saobraćajnica ili rekonstrukcija postojećeg puta uz gradnju obilaznice oko Sevojna i Užica. Od Mačkata do Kotromana, osim presvlačenja asfalta, ne treba gotovo ništa. Put je dobar i adekvatan za postojeću saobraćaj.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
Verovatno je do Mačkata dovoljna i "brza saobraćajnica", ali pošto smo već ušli sa Turskom u tu priču o AP "BG - SA - BG" , onda bolje uraditi AP samo do Mačkata i sačekati dinamiku radova u BiH, jer tamo je sve gora politička situacija.
Deonicu "Požega - Mačkat" će koristiti i vozači Zlatibora, Nove Varoši, Prijepolja, Priboja, . . i iz pravca Tare.
 

Prilozi

  • IMG_20200223_140214.png
    IMG_20200223_140214.png
    259,7 KB · Pregleda: 2.962
dragan":3cyhuodk je napisao(la):
Verovatno je do Mačkata dovoljna i "brza saobraćajnica", ali pošto smo već ušli sa Turskom u tu priču o AP "BG - SA - BG" , onda bolje uraditi AP samo do Mačkata i sačekati dinamiku radova u BiH, jer tamo je sve gora politička situacija.
Deonicu "Požega - Mačkat" će koristiti i vozači Zlatibora, Nove Varoši, Prijepolja, Priboja, . . i iz pravca Tare.
Realno, koliko imaš vozača u Priboju, Novoj Varoši, Tari,, Zlatiboru? Mislim da sveukupno nije za auto-put.

Čak i ako izgrade sve ove silne auto-putevi, kako će nam izgledati celokupna mreža za 15-20 godina? Mi postojeću mrežu regionalnih puteva ne možemo da održavamo. To je najveći problem. Čak i kad bismo imali para za sve, više nemamo ljudi. Videćemo, prvo da isprojektuju pa o tom po tom...

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711245#p711245:3ktlb23k je napisao(la):
ivchonny » 23 Feb 2020 10:17 pm[/url]":3ktlb23k]Realno, koliko imaš vozača u Priboju, Novoj Varoši, Tari,, Zlatiboru? Mislim da sveukupno nije za auto-put. . .
Kao što rekoh, zbog dogovora sa Turskom koji je u osnovi politički motivisan o povezivanju Sarajeva i Beograda ( kao i Niša i dalje do Turske), gradiće se AP do Mačkata. Inače, od Požege do Kotromana je bila planirana "brza magistrala", što može da se vidi na mapi "Koridori Srbije" :
http://www.koridorisrbije.rs/site/conte ... D0%903.pdf

Saobraćaju iz pobrojanih gradova bi trebalo pridodati i saobraćaj iz BiH (Sarajevo i RS). A, pošto to nije komercijalni, već politički projekat, nije toliko važan promet. Verovatno će se malo i povećati kada se završi ta deonica, a ovde su podaci iz 2018. za pravac prema Zlatiboru i Novoj Varoši koji nije baš mali.
 

Prilozi

  • IMG_20191101_173103.png
    IMG_20191101_173103.png
    95,4 KB · Pregleda: 2.840
Opet krećemo u bezveze diskusiju. Sve stoji što si rekao, ali to nije opravdanje trošenja novca poreskih obveznika. Ne može politika da bude opravdanje za nedomaćinsko trošenje budžetskih sredstava.

Po tabeli koju si postavio, Zlatibor-Nova Varoš nema opravdanje za auto-put. A saobraćaj iz BiH... ne znam da li si ikada prošao od Mačkata do Višegrada, ali promet tim delom je minoran, a put poprilično dobar.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711292#p711292:3w2uahp8 je napisao(la):
ivchonny » 24 Feb 2020 07:38 am[/url]":3w2uahp8] . . Po tabeli koju si postavio, Zlatibor-Nova Varoš nema opravdanje za auto-put. . .
Naravno da nema, ALI ja to nisam ni tvrdio ! . . pisao sam o saobraćaju koji će ići preko Mačkata.
A, promet od Sarajeva će se verovatno povećati izgradnjom AP do Čačka i dalje do Niša i Sofije.

Znači, saobraćaj iz pravca Sarajeva, Nove Varoši i Tare ići će na AP "Požega - Mačkat" i neće ići u tranzitu kroz Užice koje ionako ima problem zagadjenja. A, kroz Mačkat će ukupan promet biti preko 15.000.
 
"a ovde su podaci iz 2018. za pravac prema Zlatiboru i Novoj Varoši koji nije baš mali."

Ovo si tvrdio.
Saobraćaj od Zlatibora ka Novoj Varoši jeste mali.

Mislim da se protok neće mnogo povećati kada bude izgrađen Moravski koridor, jer između svih tih manjih gradova i varošica u Zapadnoj Srbiji i Istočnoj Bosni nema baš mnogo industrije i nije naseljeno. Za razliku od Semberije, Mačve, Srema itd. I dalje će logičnije biti da tranzit ide severnom rutom za većinu tranzitnog saobraćaja, kako je i sada.

Za Užice je super što će dobiti obilaznicu.

Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711301#p711301:223djglp je napisao(la):
ivchonny » 24 Feb 2020 08:51 am[/url]":223djglp]"a ovde su podaci iz 2018. za pravac prema Zlatiboru i Novoj Varoši koji nije baš mali."
Ovo si tvrdio. Saobraćaj od Zlatibora ka Novoj Varoši jeste mali.
Pravac prema Zlatiboru od Užica ima preko 11.700 što uopšte nije mali saobraćaj. Ali, ti uzimaš samo deo od Zlatibora do Nove Varoši?! Ja sam pisao o ukupnom saobraćaju koji dolazi na Mačkat.

Ako se pogleda karta, jasno je da će izgradnjom Moravskog koridora on biti najbolja varijanta za putovanje od Sarajeva preko Niša i Sofije do Turske, pa tu može da se očekuje povećan promet.
 

Prilozi

  • IMG_20200224_092125.png
    IMG_20200224_092125.png
    96 KB · Pregleda: 2.745
dragan":3dy8mkf0 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711301#p711301 je napisao(la):
ivchonny » 24 Feb 2020 08:51 am[/url]":3dy8mkf0]"a ovde su podaci iz 2018. za pravac prema Zlatiboru i Novoj Varoši koji nije baš mali."
Ovo si tvrdio. Saobraćaj od Zlatibora ka Novoj Varoši jeste mali.
Pravac prema Zlatiboru od Užica ima preko 11.700 što uopšte nije mali saobraćaj. Ali, ti uzimaš samo deo od Zlatibora do Nove Varoši?! Ja sam pisao o ukupnom saobraćaju koji dolazi na Mačkat.

Ako se pogleda karta, jasno je da će izgradnjom Moravskog koridora on biti najbolja varijanta za putovanje od Sarajeva preko Niša i Sofije do Turske, pa tu može da se očekuje povećan promet.
Zlatibor-Užice je ok, tu prometa ima za AP.

Doći će do povećanja protoka ali po mom mišljenju, sigurno ne toliko da opravda gradnju auto-puta. Transport robe će ići najviše trasama gde će robu neko kupovati. U tom delu Srbije i Bosne nema toliko kupaca. Ali videćemo...



Sent from my Mi A2 using Tapatalk
 
Evo kako to izgleda na karti, a možda će biti bolja veza i za Banja Luku.
 

Prilozi

  • IMG_20200224_094026.png
    IMG_20200224_094026.png
    348,4 KB · Pregleda: 2.745
Sve to znam, nisi morao da se trudiš za ovoliko. Jedino što je Tuzli gotovo isto da li će na Kuzmin ili preko Kotromana...

Problem je što imaš veliki slabo naseljeni prostor između Sarajeva i Užica koji sam za sebe ne generiše mnogo saobraćaja. Potes od Zlatibora pa do Niša je ok, ali ovo ka Bosni je pustoš.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711314#p711314:sixbdyih je napisao(la):
ivchonny » 24 Feb 2020 10:14 am[/url]":sixbdyih]Jedino što je Tuzli gotovo isto da li će na Kuzmin ili preko Kotromana...
Ići će oni preko Kotromana jer im je kroz BiH jeftinije gorivo. ;) . a možda i Banjaličani ako im je tako kraći put - to nisam uporedjivao.
Videćemo kada se završi Moravski koridor i bar deonica AP "Čačak - Požega - Mačkat" koliko će da se poveća saobraćaj na tom delu AP.
 
Зл - Уе има толико, ок. Али, узимате ли у обзир локални саобраћај који неће изаћи на ап? Највећи део тог саобраћаја је локални.
Циљ повезивања са Сарајевом је трансферзала Са-НП. Као Београду свако има друга веза. Све засновано на Ердогановој идеји који је почео да се љуља. Ка Котроману саобраћај је симболичан. Изградњом таквог пута можда ће се мало повећати, али ће укупан број ипак опасти, опет због локалног саобраћаја који гравитира ка Уе и који ће остати на старом. Ти би требало постојећи пут средити и са два дужа тунела избећи успоне и кривине, додати још понегде трећу траку. Први тунел би могао да буде тамо где је вијадукт Шљивовица, а други опет Шарган, који би почео од станице Шарган Витаси и изашао у Мокрој Гори, у потоку испод станице Јатаре. Све би коштало много мање, а добио би се брз и функционалан пут у свим временским условима. Наравно, све би требало да прати забрана градње уз пут, како не би ограничење морало да се спушта на 60. Остају само два кратка дела од по 1-2км кроз Кремна и М. Гору, али и то би се могло решити.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711349#p711349:cgzu98j0 je napisao(la):
branik » 24 Feb 2020 11:47 am[/url]":cgzu98j0]Зл - Уе има толико, ок. Али, узимате ли у обзир локални саобраћај који неће изаћи на ап? Највећи део тог саобраћаја је локални. .
Verovatno je lokalni veći deo saobraćaja, ali zato ostali deo neće ulaziti u grad Užice. Kada bude izgradjena deonica AP "Čačak - Požega - Mačkat", onda Zlatibor neće biti daleko od Beograda, pa i Novog Sada, tako da se može očekivati povećan saobraćaj iz tog pravca.
A, kada se izgradi i Moravski koridor, biće više saobraćaja iz pravca Niša i gradova kroz koji prolazi MK. Tako da će taj budući povećan saobraćaj prema Zlatiboru i Tari biti dovoljan za opravdanu gradnju AP "Požega - Mačkat". Mora se uzimati u obzir taj budući promet.
Druga je stvar da li je to moglo drugačije i jeftinije da se gradi, ali sada se radi projekatovanje u skladu sa Sporazumom sa Turskom, pa tako razmatramo budućnost ovog projekta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711349#p711349:2want9fx je napisao(la):
branik » Pon Feb 24, 2020 12:47 pm[/url]":2want9fx]Зл - Уе има толико, ок. Али, узимате ли у обзир локални саобраћај који неће изаћи на ап? Највећи део тог саобраћаја је локални.
Циљ повезивања са Сарајевом је трансферзала Са-НП. Као Београду свако има друга веза. Све засновано на Ердогановој идеји који је почео да се љуља. Ка Котроману саобраћај је симболичан. Изградњом таквог пута можда ће се мало повећати, али ће укупан број ипак опасти, опет због локалног саобраћаја који гравитира ка Уе и који ће остати на старом. Ти би требало постојећи пут средити и са два дужа тунела избећи успоне и кривине, додати још понегде трећу траку. Први тунел би могао да буде тамо где је вијадукт Шљивовица, а други опет Шарган, који би почео од станице Шарган Витаси и изашао у Мокрој Гори, у потоку испод станице Јатаре. Све би коштало много мање, а добио би се брз и функционалан пут у свим временским условима. Наравно, све би требало да прати забрана градње уз пут, како не би ограничење морало да се спушта на 60. Остају само два кратка дела од по 1-2км кроз Кремна и М. Гору, али и то би се могло решити.

Sve se slažem s tobom Branik, ali nije samo graditi novo, nego treba održavati. Put od Vitasa pa do Kremne je širok, ali toliko okrpljen da mu treba presvlačenje. Ne održavamo postojeće puteve. Kako ćemo nove?
 
Najveći deo tog puta nije nikako presvlačen za skoro 45 godina kada ga je vojska izgradila od Sušice do Kremana. Ostatak do Kotromana tada je proširen i takođe asfaltiran. U međuvremenu, padali su silni snegovi, posipane ogromne količine soli, sunce grejalo... i asfalt se jednostavno ispostio. Opet se pokazuje da ne možemo da održavamo ono što je u nekom drugom vremenu napravljeno. Srećom što je to tada rađeno propisno, kvalitetno, i što je tvrd teren, pa je potrajalo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711349#p711349:lcyjys4x je napisao(la):
branik » Pon Feb 24, 2020 11:47 am[/url]":lcyjys4x]Зл - Уе има толико, ок. Али, узимате ли у обзир локални саобраћај који неће изаћи на ап? Највећи део тог саобраћаја је локални.
Циљ повезивања са Сарајевом је трансферзала Са-НП. Као Београду свако има друга веза. Све засновано на Ердогановој идеји који је почео да се љуља. Ка Котроману саобраћај је симболичан. Изградњом таквог пута можда ће се мало повећати, али ће укупан број ипак опасти, опет због локалног саобраћаја који гравитира ка Уе и који ће остати на старом. Ти би требало постојећи пут средити и са два дужа тунела избећи успоне и кривине, додати још понегде трећу траку. Први тунел би могао да буде тамо где је вијадукт Шљивовица, а други опет Шарган, који би почео од станице Шарган Витаси и изашао у Мокрој Гори, у потоку испод станице Јатаре. Све би коштало много мање, а добио би се брз и функционалан пут у свим временским условима. Наравно, све би требало да прати забрана градње уз пут, како не би ограничење морало да се спушта на 60. Остају само два кратка дела од по 1-2км кроз Кремна и М. Гору, али и то би се могло решити.

Bez vizije nema ni razvoja. Skijališta Srbije su u ovih par godina podmladila Jahorinu, napravili su izuzetan posao. Nije da se nešto ložim na turistički bum, ali približavanjem Jahorine na ispod 3 sata umjesto 6 sati od Beograda. Povezivanjem skijališta Bjelašnica-Ravna planina-Jahorina-Tornik u zonu sat, sat i po vožnje. Gondola Zlatibor, postojeća uskotračna pruga Mokra Gora - Višegrad, Most na Drini. Širenje zaštićene zone Tare i u bosanskohercegovačkom dijelu, ipak je to jedna lijepa prirodna cjelina u kojoj raste pančićeva omorika koja se proteže sve do Jahorina, meni zaista zvuči kao odličan razlog. Eto, samo da mi je vremena i para rado bih se tuda vozikao i povećao broj vozila.
 
Barni, većina ima problem para i vremena. A narod se iseljava iz tih krajeva u veće gradove, Beograd, Sarajevo, pa i dalje, ka zapadu.
 
A da li si skoro bio na mestu u Zaovinama gde je do skoro stajala tabla da je tu bila prva primećena omorika?
Nekome baš i nije stalo do te lepe prirode i očuvanja ambijenta.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200224-154017.jpg
    Screenshot_20200224-154017.jpg
    65,1 KB · Pregleda: 2.580
  • Screenshot_20200224-153940.jpg
    Screenshot_20200224-153940.jpg
    65,4 KB · Pregleda: 2.581
  • Screenshot_20200224-154123.jpg
    Screenshot_20200224-154123.jpg
    64,6 KB · Pregleda: 2.571
Da im je bilo stalo do prirode ne bi ni pravili Zaovinsko jezero.
 
Loš je naziv ove teme. Kakvog ima smisla raspravljati o evropskim koridorima pod nazivom Požega-Užice - selo šljivovica - pa preko malog brda na Kotroman? Naravno da za to nema saobraćaja, ali su Niš-Sarajevo ili povezivanje koridora Vc-X druga priča.

Stvarno me iritira kad pročitam od branika neku ksenofobiju tipa tranfezala SA-NP. Em, što nema veze sa mozgom, em je nepristojno.
Čovječe uključi malo kamere, vidi kako ti naši namučeni sarajevski srbi uspjevaju na Jahorini okupiti cijelu Jugoslaviju i šta znači biti dobar domaćin.
 
A gdje je odgovarajuća tema? U regionalnom razvoju nalazim samo autoputeve od sela do sela.
 
Vrh