Šta je novo?

Nova Luka Beograd

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707009#p707009:3le19zw2 je napisao(la):
SRBO » Пон Феб 10, 2020 2:15 pm[/url]":3le19zw2]Дакле...

Планира се ова лука, па онда у Реви, код Винче, па онда имамо онај терминал или шта већ код Земуна...

Шта смо ми, дунавски Ротердам?
Биће добро ако буде тако. :kafa:
 
2.10.2019.
PROJEKTI NA UNUTRAŠNJIM VODNIM PUTEVIMA REPUBLIKE SRBIJE

Cilj projekta je da se izgradnjom nove luke u Beogradu u blizini Pupinovog mosta izgradi multimodalno čvorište koji će omogućiti povezivanje drumskog (E-70, E-75, regionalni put Beograd-Vršac i Beograd-Zrenjanin), železničkog (pruga Budimpešta-Beograd-Solun) i vazdušnog (Aerodrom „Nikola Tesla”) i vodnog transporta.

Realizacijom ovog projekta ostvariće se cilj definisan u Uredbi 1315/2013 o smernicama Zajednice za razvoj Transevropske transportne mreže, u kojoj je Luka Beograd definisana kao deo Core mreže rečnih luka i koja treba da doprinese saobraćajnoj povezanosti čitavog regiona. Projekat revitalizacije železničkog Koridora 10 u Srbiji, sa njegovim trasama 10b i 10c, kao i izgradnja železničke veze između Nove luke Beograd sa prugom Beograd-Pančevo, omogućiće povezanost Luke Beograd sa nekim od najznačajnijih TEN-T koridora kao što su Koridor Orijent/istok-Mediteran, Mediteranski koridor i Baltičko-jadranski koridor. Luka će se projektovati tako da obuhvati kontejnerski, ro-ro i naftni (uključujući manji LNG terminal), kao i terminal za rasute i generalne terete. U zaleđu Luke Beograd se planira izgradnja industrijskog parka.

U cilju realizacije projekta preduzete su sledeće radnje:

Projekat je uvršten u Single Project Pipeline, kao projekat od izuzetnog strateškog značaja.
U toku je izrada Prostornog plana područja posebne namene nove luke u Beogradu
i
Strateške procene uticaja Prostornog plana područja posebne namene nove luke u Beogradu na životnu sredinu.


Podneta je i odobrena aplikacija za WBIF TA grant za pripremu tehničke dokumentacije (Prethodna studija opravdanosti sa Generalnim projektom).

Nakon izrade tehničke dokumentacije razmotriće se mogući izvori finansiranja izgradnje pristupne i lučke infrastrukture, dok će se lučka suprastruktura graditi kroz dodelu lučke koncesije.

Procenjena vrednost projekta je 180 miliona evra, od čega je oko 90 miliona evra potrebno za lučku infrastrukturu.

Za izvođenje radova MGSI će podneti aplikaciju za odobravanje bespovratnih sredstava kroz WBIF investicioni grant (najviše 50% ukupno potrebnih sredstava), dok će preostali iznos biti obezbeđen kroz zajam međunarodnih finansijskih institucija......

http://www.ingkomora.org.rs/vesti/?s=02 ... #projekat4

i Strateške procene uticaja Prostornog plana područja posebne namene nove luke u Beogradu na životnu sredinu
i tu padaju .... jer time se nanosi velika steta zasticenom Bg Dunavskom vodozahvatu. pijace vode ...
koje je neophodno u buducnosti novim narastajioma i samom gradu
....osim ako ako se radi o veoma odlicnoj proviziji ...
:sesir:
 
Izvor: N1.rs

Pravda za ptice - država odustala od izgradnje nove beogradske luke u Beljarici
Posle priloga televizije N1 o tome da je stanište velikog broja zaštićenih vrsta ptica i sisara na području Beljarica kod Pupinovog mosta ugroženo, kao i odbrana samog grada od poplava, i to planiranom izgradnjom nove beogradske luke, iz resornog Ministarstva odgovaraju da su od te ideje u međuvremenu odustali. U Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za N1 kažu da je prvobitno tehničko rešenje za izgradnju luke, promenjeno tokom razmatranja mogućih rešenja u okviru Prethodne studije opravdanosti.

U Ministarstvu kažu da je potencijalna lokacija nove luke pomerena uzvodnije od lokacije Beljarica, kako izgradnja luke ne bi imala negativan uticaj na životnu sredinu, a pre svega na pojedine životinjske i biljne vrste koje su prepoznate u centralnom delu i južnom obodu Beljarice.

U Ministarstvu napominju i da je lokacija uzvodno od Beljarice jedno od tri rešenja koje će se razmotriti kao moguće lokacije nove luke u Beogradu.

Na pitanje televizije N1 kada da bi mogao da se očekuje završetak projekta za novu luku u Beogradu, u Ministarstvu odgovaraju da su za izradu generalnog projekta obezbeđena sredstva, a da će izgradnja nove luke, na jednoj od lokacija početi u junu 2021. godine.

Podsetimo, TV N1 juče je emitovala prilog u kom stručna javnost upozorava da bi izgradnja luke u Beljarici potpuno uništila stanište velikog broja zaštićenih vrsta ptica i sisara. Ugrozila bi, kako kažu, i prestonicu od poplava, s obzirom da je reč o delu u kojem je prostor od obale Dunava do nasipa najširi.

http://rs.n1info.com/Vesti/a573954/Luka ... arici.html
 
Ovo je postala "španska serija" sa obrtima i neizvesnim završetkom. :)
Ako je tačno da su odustali od luke, šta je sa "Industrijskim parkom" koji je na polovini te lokacije? Da li su i od njega odustali? Novinari nisu pitali za tu drugu polovinu Beljarice.
 
Ipak je ostalo nesto zdravog razuma...

gisBeoland_print_2020_2_1_18-44.jpg
 
Meni i dalje nije jasno zašto ne Pančevo.

Već ima svoju luku, blizu je, grad bi opet živnuo, do onde već imamo dobre saobraćajnice i prugu, a tek će da ih bude sa izgradnjom novog/novih most(ov)a. Ne razumem, jel Beograd je ko Singapur i luka će imati toliko brodova da mora da bude na manje od 5 km od Trga republike da bi funkcionisala... ? :roll:

Jedino bih razumeo i prihvatio ako iz tehničkih razloga Pančevo nije pogodno. Tokovi vode oko ulaza u PA luku, premali rukavac, loš ugao u odnosu na tok i slični stručni detalji. Mada opet kažem - ovo je Beograd, ne Singapur. Dolaziće (u luku) 10 brodova dnevno. Ne 10 po minuti...
 
"U Ministarstvu kažu da je potencijalna lokacija nove luke pomerena uzvodnije od lokacije Beljarica, kako izgradnja luke ne bi imala negativan uticaj na životnu sredinu, a pre svega na pojedine životinjske i biljne vrste . . ." - http://rs.n1info.com/Vesti/a573954/Luka ... arici.html

Uzvodnije?! . . pa tamo je isto takav rit sa istim pticama i ribama, ako su mislili na banatsku stranu.
Ako su prihvatili moj predlog za izgradnju kontejnerske luke u Batajnici, onda je to druga stvar.
viewtopic.php?p=464466#p464466
U blizini se već gradi "Intermodalni terminal" tako da je tamo odlična saobraćajna veza.
viewtopic.php?p=616507#p616507

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=713338#p713338:1ap4vqis je napisao(la):
Bender Rodriguez » 01 Mar 2020 10:50 pm[/url]":1ap4vqis]Meni i dalje nije jasno zašto ne Pančevo. . .
Izgleda da je jedini razlog što Pančevo nije beogradska opština, ali to nije i racionalan razlog.
"Luka Dunav" je akcionarsko društvo i grad može da obešteti "Luku Beograd" akcionarsko društvo sa odredjenom sumom novca, a onda bi oni uložili u izgradnju i već planirano proširenje, pa tako postali suvlasnik ili većinski vlasnik luke u Pančevu. U Beogradu može samo da im bude sedište firme u par kancelarija, pa bi tako ostali beogradska firma. Post iz 2017. :

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=472254#p472254:1ap4vqis je napisao(la):
dragan » 19 Avg 2017 05:20 pm[/url]":1ap4vqis][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uEX8700kYgk[/youtube]

Moj predlog je bio 'Luka Dunav' Pančevo, koja ima površinu 94ha i 21ha akvateritorije,
željezničku ranžirnu stanicu u zaledju, dobru putnu vezu sa BG, a imaće još bolju kada se
izgradi most Obilaznice kod Vinče . . .
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SxuhbdXzVIg[/youtube]

Samo da dodam i ovaj plan proširenja da se vidi koliki je potencijal "Luke Dunav"
"Pošto se ovo nalazi na rastojanju pet do deset minuta kolima, Luka može da bude integralni deo "Industrijskog parka" u Borči i da sa tim predstavlja jedan zatvoren industrijsko-tehnološko-poslovni kompleks, koji je potreban celoj Srbiji", naveo je ministar Popović.
https://www.rts.rs/page/stories/sr/stor ... rbije.html
 
Odgovor ministarstva portalu eKapija u vezi nove luke :

Molim vas za informaciju da li jе utvrđеna tačna lokacija za izgradnju novе lukе u Bеogradu i da li ćе trеnutna situacija uticati na rok za završеtak projеktovanja novе lukе, koji jе najavljivan do kraja narеdnе godinе?


"Ministarstvo građеvinarstva, saobraćaja i infrastrukturе obеzbеdilo jе blizu milion еvra donacijе iz WBIF fonda za izradu Prеthodnе studijе opravdanosti sa Gеnеralnim projеktom za izgradnju novе lukе u Bеogradu.

U toku jе izrada navеdеnе tеhničkе dokumеntacijе, a očеkujе sе da ćе opciona analiza, koja jе sastavni dеo prеthodnе studijе opravdanosti, biti gotova do srеdinе juna. U okviru ovе analizе trеnutno sе razmatraju tri varijantna rеšеnja koja su dеfinisana kao najoptimalnija. Rеšеnjе kojе budе dеfinisano kao najboljе, bićе dеtaljnijе obrađеno kroz gеnеralni projеkat.

Izbijanjе pandеmijе COVID-19 prouzrokovalo jе zakašnjеnjе od dva mеsеca u odnosu na planirano sprovođеnjе gеotеhničkih i batimеtrijskih snimanja na tеrеnu, tako da ćе za dva mеsеca biti produžеna ukupna dinamika koja jе planirana za ovaj projеkat. U tom smislu, počеtak radova možе sе očеkivati u prvom kvartalu 2022. godinе."
 
Боље и јефтиније да се прошире постојећи капацитети луке у Панчеву (довољно је близу) да опслужује и Београд него градити потпуно нову луку. С завршетком Винчанског моста, терет не би ни пролазио кроз Београд.

Али ако је баш неопходно правити нову, ево да предложим једну локацију:

nova-luka-beograd.png

nova-luka-beograd-2.png


Близу је аутопут Е-75, Близу је и брза пруга Београд-Будимпешта, Близу су и оба аеродрома.
 
Ne verujem da je to jedna od tri lokacije koja se razmatra.
A i gde bi ovi iz Belegiša terali krave i prasiće da pasu. ;)
 
A zasto nije jedna od tri lokacije mozda bas jeste ...
 
Naravno da nije lokacija za razmatranje iz više razloga, a jedan je što je u Vojvodini, a ne u Beogradu.
 
Borca je u Beogradu pa moze tako i luka da bude ....
 
Predložena lokacija na slici nije u Borči, već je u Belegišu . . i o njoj je moj komentar.
 
Ja ne znam otkud vama svima fiksacija da Beograd, sa ovolike dve reke, treba da ima jednu luku; štaviše, da ona može da bude u Pančevu, i da je to dovoljno.

Znate li kolike operativne obale imaju drugi veliki evropski gradovi?

Pariz, recimo, ima više od 60 luka, sa multimodalnim terminalima raspoređenim na svim rekama: Seni, Marni, Oazi.

Beograd treba da ima najmanje tri takva terminala, dva na Dunavu i jedan na Savi.

A Pančevo, koliko znam, već ima dve luke.
 
Luka se gradi prema potrebama, pa to nije baš tako lako uporedivo. Ako ili kada nam bude trebalo više od dve luke, Beograd i Pančevo, onda ćemo graditi još jednu. Ali to neće biti u dogledno vreme, jer luka Dunav u Pančevu može dosta da se proširi i nova luka Beograd neće biti malog kapaciteta.
Druga luka u Pančevu je indistrijska luka za azotaru i ostalo, tj. nije komercijalna luka.
 
Koliko ja znam, ta druga je odvojena od Azotare i jeste komercijalna već neko vreme. Uz to i NIS ima svoju luku u Pančevu. Dakle, eto, u Pančevu izbrojasmo već tri luke...

Kao što je nekad npr. i Građevinsko preduzeće Rad kod Toplane na NB imalo svoj pristan za brodove koji su dovozili šljunak u fabriku stanova.

Smešna je ta vizija centralizacije funkcije koju zagovarate i to nigde ne postoji. Tako ekonomija ne funkcioniše, niti može da se razvija. Zato što smo pravili takve planove i nismo finansirali razvoj, sada Ziđin izvozi bakar preko Neltovog (privatnog) logističkog centra (treba biti talentovan pa u gradu sa dve ovakve reke imati takav centar jedino u Dobanovcima, koji nemaju ni potok).

Zašto, dakle, ne bi postojao privatni logistički centar na reci kao što postoji u Dobanovcima, zatim jedan kontejnerski terminal u vlasništvu železnice, i treća luka, recimo, kineska? Tako se razvija zemlja, a ne zalaganjem za monopole koji ni od ranije ne postoje.

Mnogo volite monopole ovde na Beobildu, to mi se nikad nije sviđalo.
 
Да се надовежем на Драганов пост, уз проширење луке у Смедереву и потенцијаном проширењу луке у Панчеву, мислим да би то задовољило тренутне потребе Београда.



Izgradnja luke Smederevo od septembra
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=05&dd=07&nav_id=1681336
 
Najveća luka u Srbiji je u Novom Sadu i ima veze sa Beogradom taman koliko i ta u Smederevu. Nijedno radno mesto u Beogradu neće otvoriti luka u Smederevu, a u tri luke po pravilu, radiće više ljudi nego u dve. To je i glavni dobitak od razbijanja monopola u ekonomiji.

'Zadovoljavanje potreba' je koncept iz ekonomije oskudice karakteristične za npr. SSSR u doba Brežnjeva.

Ostaviti milionski grad sa ovolikom dužinom obale bez luke, e to već nema ni kod Brežnjeva. Voleo bih da vidim sličan koncept, ono, baš, bilo gde.
 
Mnogo volite monopole ovde na Beobildu, to mi se nikad nije sviđalo.

O kakvim ti to monopolima pišeš?! . . nešto ti se prividja.

Pisao sam o luci "Dunav" koja je akcionarsko društvo, kao i luka "Beograd" za koju se sada traži nova lokacija kako bi se gradilo kod ada Huje. Tako da neće Beigrad biti bez luke!

A, država se ne bavi logističkim prevozom, već obezbedjuje lokaciju, kao nap."Intermodalni terminal" kod Batajnice koji se upravo gradi. Stvar je kompanija kako će da prevoze svoju robu ili sirovine, tako da država nema šta da traži u tom poslu.
viewtopic.php?f=21&t=3061&p=684496#p684496
 
Ma, da. Država ima preduzeće Srbija Cargo, a to Cargo ne znači roba, zar ne?

I onda državna Srbija Cargo (roba) i državna Infrastruktura ŽS nemaju... savremenu infrastrukturu za pretovar robe (carga). A privatna kompanija ima, u Dobanovcima.

A niko se ne seti da to gurne pored reke, i da onda ima sve na jednom mestu. Pa pametno, nema šta.

A takve tačke na reci treba u Beogradu da imamo na tri mesta.
 
Postoji pruga pored obe luke za pretovar, kao i u svakoj luci na Dunavu, pa i Savi.

Kome treba može da koristi pretovar sa brodova na vagone i to i radi, a Nelt ima intermodularni terminal za pretovar kontejnera, kakav se sada gradi u Batajnici viewtopic.php?f=21&t=3061&p=684496#p684496

Trebalo bi da se bolje informišeš o taj vrsti transporta pre neke kritike države.
 
O čemu konkretno misliš, 'da se informišem'? Da država nema multimodalni terminal, da tek radi na njemu, a da ga privatna kompanija ima? Možda zato ta privatna kompanija i ima obrt od milijardu evra godišnje. Ja o tome 'treba da se informišem', a poznajem obojicu vlasnika te kompanije. I direktora.

I sad ti se zbog te nerazvijenosti države, zato što ne ume da spoji funkcionalno put i prugu, ne samo u Beogradu, nego nigde u Srbiji (u selu Sobovica kod Kragujevca logistički centar, 'luku na suvom', prvu u Šumadiji i šire, takođe planira privatna firma), bakar iz Bora vozi kamionom za Dobanovce, pa za Kinu. Državi izmiče novac, a ostaju razvaljeni drumovi. Sjajna računica i odbranjen javni interes.

Istim rezonom me ubeđuju ljudi (ne kažem da si ti taj) da Beograd ne treba da ima rečnu luku. A reke glavni prirodni resurs Beograda... Sremska Mitrovica treba da ima luku, a savsko područje milionskog grada ne? Samo u Srbiji. O Dunavu da ne govorimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736240#p736240:37nikwzc je napisao(la):
Пантограф » 07 Maj 2020 06:48 pm[/url]":37nikwzc]'Zadovoljavanje potreba' je koncept iz ekonomije oskudice karakteristične za npr. SSSR u doba Brežnjeva. Ostaviti milionski grad sa ovolikom dužinom obale bez luke, e to već nema ni kod Brežnjeva. . .
Dakle, ovo je tvoj komentar kada sam napisao da se luke grade prema potrebi.
Država nije Lučki operater, već to rade privatne kompanije prema potrebi neke privrede.
A, grad neće biti bez luke i ne znam odakle ti takva ideja.

Sada ti zameraš državi zašto se ona ne bavi tim poslom kao Nelt, tj. kao u vreme Brežnjeva?!
Država nije privatnik, već samo mora da omogući gradnju luka, pruga i puteva, a preduzetnici onda grade šta im treba prema potrebama tržišta.
Nelt ima potpisan ugovor sa velikom kineskom brodarskom kopanijom i radi svoj posao. Ne bi trebalo da se država gura u biznis, jer videli smo kako to izgleda u predhodnim godinama. Sada je era kapitalizma. ;)
 
Vrh