Istorija JGP-a

Tramvaji, autobusi, trolejbusi, a nadamo se jednog dana i metro...

Moderator: Igor

IK-97
Beginner
Postovi: 35
Pridružio se: Pon Mar 02, 2020 9:54 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 80
Pohvalio: 50

Re: Istorija JGP-a

Postod IK-97 » Pon Mar 09, 2020 10:37 pm

I to mi nikad nije bilo jasno od cega se trole onako iskrive?
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10776
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12140
Pohvalio: 29183

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Uto Mar 10, 2020 12:57 am

@branik, сећате ли се можда шта је ГСП имао пре као куле за одржавање контактне мреже?
Gaspar18
Higher intermediate
Postovi: 1424
Pridružio se: Uto Okt 28, 2014 7:15 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 975
Pohvalio: 449

Re: Istorija JGP-a

Postod Gaspar18 » Uto Mar 10, 2020 2:21 am

Куле за одржравање контактне мреже су увек дежурне, и увек ће дежурати... Блок 45 је једна од ракова рана целог потеза, јер нико не мисли да може да прими 35 трамваја у шпицу, мислим сад на то, да 7 и 9 су укинути, а на 11 и 13 сад има толики број...
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1295
Pohvalio: 365

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Uto Mar 10, 2020 9:38 am

Tamovi kamioni su bili kule.
Motka se iskrivi, nekad čak i slomi kada padne, opruga je povuče uvis, vozač počne da koči pa je inercija još više povuče, a onda udari u šprajc (bočnu sajlu) ili metalnu konzolu. Ono što bude iznad se savije ili pukne. Čupale su se i cele motke. Zakači se za šprajc i trolna glava nekad i svuče sa trole ili iskrivi. Dešavalo se da zakači, zategne sajlu, svuče je i lansira kao iz luka kad se sajla odapne. Sećam se slučaja da je na terasi u D. Tucovića čoveku razbila bure sa kupusom, dosta daleko od ulice. Upadale su u kola iza, padale na krov drugog trolejbusa.... Svašta se dešavalo
Pohvale za post: 1
branik
Higher intermediate
Postovi: 1206
Pridružio se: Uto Sep 10, 2019 7:38 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1295
Pohvalio: 365

Re: Istorija JGP-a

Postod branik » Uto Mar 10, 2020 7:18 pm

Bender Rodriguez » Uto Mar 10, 2020 6:40 pm napisao:Slika

Pala bandera na zice na Studentskom trgu, ceo trolejbuski sistem do Slavije i Takovske je u zastoju.

E, i to se događa povremeno. Tu će najpre biti da je trula bandera. Brzina nije velika, ali kad se složi oscilovanje, desi se.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5859
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11280
Pohvalio: 9057

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 10, 2020 8:09 pm

TRR.jpg

TR1.jpg
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10776
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12140
Pohvalio: 29183

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Uto Mar 10, 2020 8:15 pm

Занимљиво да су тада предвиђали спуштање тролејбуса од Студентског трга до Дунавске ако се не варам низ Краља Петра и Дубровачку улицу.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9284
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7414
Pohvalio: 12843

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Mar 10, 2020 9:30 pm

Još zanimljivije je kako su i tada planirali da osakate liniju 28, uprkos produženju doi Konjarnika koje je linija predviđala.
Da planirano je bilo da se trole spuste Kralja Petra i Dubrovačkom. To sam negde pročitao, ne mogu da se setim tačno, možda i u nekoj od monografija.
Ono što mi nije baš najjasnije je kako su zamislili pruduženje od Čingrijine do Mirijeva, odnosno Mite Ružića, kao i da li bi taj plan produženja uticao na tramvajski saobraćaj od Mite Ružića do Ustaničke.
Slika

Slika
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5859
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11280
Pohvalio: 9057

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Uto Mar 10, 2020 9:32 pm

E usput, izvinjavam se zbog (ne)kvaliteta slika, moj mobilni ima napredne funkcije za ručna podešavanja kamere ali ne stižem da se pozabavim time natenane.
Isto važi i za one fotografije sa Studentskog trga od danas.

Po mentalitetu sam još uvek u onoj eri kad su mobilni imali kamere od po 5 piksela i par funkcija. Koliko pratim kompove i ostale tehnologije, nekako sam uvek bio inertan i nezainteresovan kad se radi o mobilnim uređajima.
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10776
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12140
Pohvalio: 29183

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Uto Mar 10, 2020 9:39 pm

Вероватно би срушили онај збуџ кућа и улица од садашње окретнице до Олимпа и спојили лепо Чингријину са Милана Ракића. Значи паралелно са булеваром без икаквог преклапања. Уствари грешим, сад видим, преклапали би се трамвај и тролејбус од Устаничке до Мите Ружића (линија 50), али не сумњам да би то био велики проблем.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9284
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7414
Pohvalio: 12843

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Uto Mar 10, 2020 11:46 pm

Tu je i škola Marija Bursać, na delu uz Čingrijinu.
Slika

Slika
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10776
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12140
Pohvalio: 29183

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Sre Mar 11, 2020 12:43 am

Отприлике би саобраћајница или заобишла школу до Волгине што ми се чини да би захтевало најмање рушења, или пре школе, да направи лакат кривину ка Милана Ракића и улије се у њу нормално, чак и ту може да се извуче са мање рушења.
Dart
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1067
Pridružio se: Čet Sep 13, 2018 11:56 am
Kontakt:
Pohvaljen: 1213
Pohvalio: 14

Re: Istorija JGP-a

Postod Dart » Čet Mar 12, 2020 2:08 am

Veza je planirana malo niže, kroz gradsku čistoću.
Pohvale za post: 2
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10776
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12140
Pohvalio: 29183

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Čet Mar 12, 2020 9:38 am

Tуда би могли да провуку са рушењем највише 5 кућа и да остане и чистоћа пошто им је друга половина плаца ближа Рифату неискоришћена.
Bender Rodriguez
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5859
Pridružio se: Ned Mar 12, 2017 2:08 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 11280
Pohvalio: 9057

Re: Istorija JGP-a

Postod Bender Rodriguez » Ned Mar 15, 2020 3:43 am

Evo za sve nostalgične ljubitelje Zijača :D Za slike zahvalite ovom sajtu i ljudima na njemu https://ttransport.ru/company/1052.html

1.jpg

63-108.jpg

55.jpg

7.jpg

110.jpg

83.jpg

77.jpg

76.jpg

161.jpg

139.jpg
Skupi svoju bandu s' konopa i koca, otcijepi se Milo da mu j... oca
idi svojim putem i srecno ti bilo, iskreno te molim - otcijepi se Milo!
Pohvale za post: 5
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 23
Pohvalio: 1

Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Pet Mar 27, 2020 2:07 am

Koje godine su odneseni na sečenje brede gb 58 i 60 i djura 110+193?
Oni bi trebali da su poslednji ostali u zmijarniku od starijih tramvaja
Вожд
Expert
Postovi: 6218
Pridružio se: Uto Apr 15, 2014 11:47 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9528
Pohvalio: 7954

Re: Istorija JGP-a

Postod Вожд » Sub Mar 28, 2020 7:43 pm

Pohvale za post: 5
Sam-2
Intermediate
Postovi: 237
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 187

Re: Istorija JGP-a

Postod Sam-2 » Sub Mar 28, 2020 9:49 pm

Poslednja fotografija danas.
tabanovacka 6-8.jpg
tabanovacka 6-8.jpg (81.51 KiB) Pogledano 1689 puta

Jos jedna foto je nastala na uklonjenom koloseku u Tabanovackoj.
Taj kolosek je inace sluzio za snabdevanje ugljem vojne komande do WW-2.
Pohvale za post: 2
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29832
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17847
Pohvalio: 7394

Re: Istorija JGP-a

Postod direktor » Ned Mar 29, 2020 5:18 am

Na drugoj fotki je masina za savijanje sina jos uvijek je u gsp u radnom statusu u depou na nbg trenutno mislim da je nabavljena 1922 godine
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
Pohvale za post: 1
Sam-2
Intermediate
Postovi: 237
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 187

Re: Istorija JGP-a

Postod Sam-2 » Ned Mar 29, 2020 12:18 pm


Pocetak lazarevackog druma gde je i okretnica linije 4. (Ranije 13)
Snimak iz suprotnog smera krajem 30-ih. Neke od zgrada desno , jos postoje.
bg-cukarica.jpg
bg-cukarica.jpg (43.05 KiB) Pogledano 1581 puta
Pohvale za post: 1
Дошљак
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 10776
Pridružio se: Sub Nov 01, 2014 12:14 am
Kontakt:
Pohvaljen: 12140
Pohvalio: 29183

Re: Istorija JGP-a

Postod Дошљак » Ned Mar 29, 2020 12:24 pm

direktor » Нед Мар 29, 2020 4:18 am napisao:Na drugoj fotki je masina za savijanje sina jos uvijek je u gsp u radnom statusu u depou na nbg trenutno mislim da je nabavljena 1922 godine

Тај вагон беше стоји на НБГ у депоу?
direktor
Korisnikov avatar
Professional
Postovi: 29832
Pridružio se: Pet Okt 10, 2008 2:07 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 17847
Pohvalio: 7394

Re: Istorija JGP-a

Postod direktor » Ned Mar 29, 2020 12:30 pm

Kolosjek u Tabanovackoj je poslijeratni služio je za prevoz gledalaca na utakmice tj kao mjesto za rezervne tramvaje saznao sam to od jednog vozdovcanina koji je predratno dete ukinut je oko 1969 kad je rekonstruise kružni tok koji je imao manji radiju do taj nedavno prije zadnje rekonstrukcije križnog toka bio je izronio komad sina kod vojvode stepe
Da stoji u depou nbg
*Ова порука је за приватну, а не јавну употребу. Њена сврха/циљ/намера није вршење нити позивање на вршење кривичних или других кажњивих дела, већ упражњавање Уставом зајемчене слободе мисли, савести и говора.
solecar
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 9284
Pridružio se: Uto Dec 06, 2011 2:06 am
Kontakt:
Pohvaljen: 7414
Pohvalio: 12843

Re: Istorija JGP-a

Postod solecar » Ned Mar 29, 2020 1:22 pm

Sam-2 » 29 Mar 2020 12:18 napisao:Pocetak lazarevackog druma gde je i okretnica linije 4. (Ranije 13)
Snimak iz suprotnog smera krajem 30-ih. Neke od zgrada desno , jos postoje.
Slika
Zar nije okretnica bila u blizini današnjeg Lidla na Adi? Tako stoji u mapama. Lazarevački drum je Endija Vorhola.
Slika

Slika
IK101
Beginner
Postovi: 58
Pridružio se: Sub Nov 30, 2019 8:03 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 23
Pohvalio: 1

Re: RE: Re: Istorija JGP-a

Postod IK101 » Ned Mar 29, 2020 1:30 pm

solecar napisao:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721732#p721732]Sam-2 » 29 Mar 2020 12:18[/url] napisao:Pocetak lazarevackog druma gde je i okretnica linije 4. (Ranije 13)
Snimak iz suprotnog smera krajem 30-ih. Neke od zgrada desno , jos postoje.
[img]http://beobuild.rs/forum/download/file.php?id=92314[/img]
Zar nije okretnica bila u blizini današnjeg Lidla na Adi? Tako stoji u mapama. Lazarevački drum je Endija Vorhola.
Okretnica je bila u okolini današnjeg parkinga na adi, pruga je bila jednokolosecna sem deonice kroz radničku gde je imala dupli kolosek

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Pohvale za post: 1
Sam-2
Intermediate
Postovi: 237
Pridružio se: Sre Feb 14, 2018 9:39 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 668
Pohvalio: 187

Re: Istorija JGP-a

Postod Sam-2 » Ned Mar 29, 2020 3:04 pm

Ovde je bio pocetak Lazarevackog druma..
Uporedite zgrade....
cukarica.jpg

bg-cukarica.jpg
bg-cukarica.jpg (67.35 KiB) Pogledano 1523 puta


Tramvaj je dolazio iz grada danasnjom Radnickom, pocetkom puta za Obrenovac, pravio LEVI polukrug,
i bocnom ulicom,obilazeci blok kuca i basti(na fotografiji levo) i, dolazio na pocetak Lazarevackog druma, gde mu
je bio polazna stanica ka gradu.
Racvanje Obrenovackog i Lazarevackog je pocinjalo kod poslednje zgrade na fotosu.
Pohvale za post: 1

Povratak na “Javni gradski saobraćajni prevoz”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 4 gosta