Šta je novo?

Biciklistička i trotinet infrastruktura (staze, trake, signalizacija) i saveti za bezbednu vožnju

Uklanja se uveliko pruga, pisao o tome pre desetak dana, najmanje, kada sam prolazio pored Sajma autobusom, samo ne u ovoj temi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=715913#p715913:1saxnj2k je napisao(la):
Гага » 09 Мар 2020 09:53 pm[/url]":1saxnj2k]Обнављају део бициклистичке стазе у Др. Хуга Клајна, а то је у склопу обнове тротоара са обе стране те улице. Бициклистичка стаза се обнавља у делу од Марка Челебоновић до Пеђе Милосављевића, с обзиром да је тај део стазе доста оштећен, подигнут и таласаст, од корова израслог дрвећа.
Да се исправим, обнавља се бициклистичка стаза целом дужином улице Др. Хуга Клајна, значи од Марка Челебоновича до Љубинке Бобић. Практично то обнављање је као да раде нову бициклистичку стазу, што је за похвалу.

Слике од данас-11.марта 2020.
DSCF0271.JPG
DSCF0272.JPG
DSCF0273.JPG
DSCF0275.JPG
DSCF0276.JPG
Pogledajte prilog 3
DSCF0278.JPG
DSCF0279.JPG
DSCF0280.JPG
 
Najkritičniji deo biciklističke staze Rakovica Ada je uz put tj od raskrsnice sa Vareškom do parka, a posebno deo od Pere Velimirovića do parka jer se tuda brže vozi. Ruta kojom ja vozim i koja mi se najsigurnije čini je ( ne računam deo do parka tu nema bezbednog puta :D):
Skrenem kod kasarne levo pa pored Topčiderke (ima loš betnski trotoar), pa kod kafane Daščara lošom stazom kroz park do semafora kod perionice. Posle se isključim na prvom isključenju pa donjim putem skroz do uključenja za Sajam, tu skrenem levo pa ispod sada već bivše pruge i došao sam ispod mosta na bici stazu. Desno ako idem ka gradu, levo ako idem na NBG ili Adu
 
Koliko ima realno biciklista na tom potezu?

Moje mišljenje je da taj potez nije trenutno za prosečne "komjutere" jer im je predaleko ako idu ka centru ili ka NBG.

Naravno, ubeđen sam da bi svako stekao kondiciju posle 10-ak dana vožnje na tom potezu, ali ljudi teško izlaze iz svoje zone komfora.

Inače, za trening i za rekreativce je ovo odličan potez jer može da se kombinuje sa brdskim trasama na Košutnjaku.
 
Ima baš dosta biciklista na tom potezu. Ja lično vozim ili tu preko Bulevara ili gore preko Skojevskog i Košutnjaka. Zato je zanemarivanje biciklističke staze kod Careve ćuprije apsolutno nerpihvatljiva odluka.
 
Pa kako kada. Kada je lepo vreme bude oko 10-20 na potezu park- Vareška(oba smera). Znam dosta ljudi koji ne voze tuda baš zbog puta i nesigurnosti. Kada bude biciklistička biće sigurno nekoliko puta više.
 
Ima alternativa od Pere Velimirovića do železničkog nadvožnjaka. Skrene se kod prodavnice auto-delova i ide do kraja slepe uličice, pa se pređe na pešačku stazu koja izlazi kod žandarmerije i tu mora da se izađe u Bulevar patrijarha Pavla (posle železničkog nadvožnjaka). Ostaje par stotina metara do parka...doduše tu je najgore voziti.
 
Kako je dobar predeo iza rasadnika za stazu kroz Topčider. Nadam se da su ovde planirali da prave stazu.
5935bf8737b2937f1dee46973d0afa88.jpg
71710c1ef1fef3b049b5b8635c22247c.jpg


Послато са Redmi 7 помоћу Тапатока
 
Набавио сам бицикл па хтедох да питам која брава за закључавање је најбоља?
 
Jeftino rešenje, a bolje nego brave na šifru i ključić (tzv. sekundare jer se otvaraju / seku za sekund) ti je metar lanca i dobar katanac. Da ti lanac ne bi landarao i oštećivao ram, staviš ga u neki "kurton" od gume, ili sašiješ "tubu" od tvrđe tkanine.
 
Nisi nam rekao koji bicikl imaš. Pričaju da je potrebno da ti brava bude 10% vrednosti bajsa, meni je recimo 20% :)

Kao neko ko je tek pre 2 godine naučio da vozi bajs a od tada se ne razdvaja od istog za kretanje po Beogradu evo mog iskustva:
1. Kupi ABUS kabl od 2.000 dinara najmanje ali budi svestan da se relativno lako može iseći. Zaboravi bilo šta jeftinije i kineze jer su to igračke koje mogu motorcanglama se iseku.

2. Ja sam na preporuku prodavca kupio ABUS expedition lanac koji je 4000 dinara koji je ozbiljna stvar i neće hteti niko da mi digne Capriolo koji vredi 24.000 dinara sa tim lancem. Više prodavaca kaže da je lanac pa i onaj najjeftiniji od 2.500 dinara višestruko otporniji na sečenje nego kablovi.

Kablovi se lakše nose i prevoze i ne landaraju previše ali se lako obiju to jest preseku. Lanci su teži i moraš da ih fiksiraš dok voziš ali su ozbilje rabote. Obrati pažnju na dužinu, lanci su uglavnom kraći pa teško kada možeš da se vežeš za veliko drvo već samo za manja drveća, bandere i slično. Primetićeš koliko Beograd ima malo mesta namenjenih za parkiranje bicikala.

Što se tiče onog U-Locka (kao testerica za OTO Što izgleda) rekoše mi da je nepraktičan jer je krut, pogotovu oko "kreativnog" vezivanja koje možeš sa fleksibilnim kablom i lancem da radiš pa se ne preporučuje. On je u skupljem rangu tipa lanaca i lakši je za transport jer ne landara.
 
Неки Capriolo комшијин, стајао у подруму дуго, не треба ми још ланац али сам хтео само да знам шта се обија и шта је најбоље против Цигана јер их има много овде.

EDIT: Чему служи мењач са 3 брзине на левој ручици? Држим га на кецу и шалтам само десни.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721685#p721685:wrzf5hqc je napisao(la):
astrodule » Ned Mar 29, 2020 10:20 am[/url]":wrzf5hqc]Jeftino rešenje, a bolje nego brave na šifru i ključić (tzv. sekundare jer se otvaraju / seku za sekund) ti je metar lanca i dobar katanac. Da ti lanac ne bi landarao i oštećivao ram, staviš ga u neki "kurton" od gume, ili sašiješ "tubu" od tvrđe tkanine.
Dule moj ćoek! :D :kk:

Identičnu praksu i ja primenjujem. :D Samo lančuga bicikl spasava. :lol: :D
 
U radnji u 27 Marta imaju razne stvarčica za vezivanje imaju i neko naj novije čudo 25 000 din košta alarm prodavač isprobavao baš kad sam se zatekao u radnji to je arlaukalo gore nego deset vatrogasnih kamiona ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=721760#p721760:1hej9dck je napisao(la):
Djole Pevcanin » 29 Mar 2020 12:48 pm[/url]":1hej9dck]Неки Capriolo комшијин, стајао у подруму дуго, не треба ми још ланац али сам хтео само да знам шта се обија и шта је најбоље против Цигана јер их има много овде.

EDIT: Чему служи мењач са 3 брзине на левој ручици? Држим га на кецу и шалтам само десни.
Taj menjač bira jednu od tri brzine na zupčaniku koji ti je na pedalama. Ja uvek držim na drugoj brzini tu dok nazad guram 2 uzbrdo dok na ravnom 3 i 4 brzinu. U principu taj menjač mnogo ređe diraš nego ovaj zadnji koji je na desnoj ručici.

Kakvo ti je stanje sa kočnicama? Ja sam kod prvog polovnog Capriolo Diavola 600 koji sam imao imao teške probleme sa kočnicama sve dok nisam zamenio paknove sa Jagdwire od 450 dinara po komadu koje su znatno bolje od tih carpiolo paknova koji su baš tvrdi i plastični.
 
Добре су кочнице, нисам приметио никакав проблем а углавном кочим задњом. Задњи пут сам возио "аутоматика" са контром тако да ми је мало чудно.
 
Mala škola menjanja brzina. Levi ima 3 "brzine", desni 6-11 "brzina"

Najbolje je da levi držiš na 2, a desni na srednjim vrednostima.

U slučaju uzbrdice, prebaciš levi na 1, a desni smanjuješ kako se uzbrdica povećava

U slučaju pravca bez vetra ako hoćeš da ideš baš brzo i imaš snage u nogama, prebaci levi na 3 i probaj desni do kraja.

Ako "levi" menjač ne radi kako treba, tj, ako ne prebacuje brzine (čuje se ono čangrljanje), mora da se gleda između nogu na lančanike. Tada ćete ukapirati i kako menjač u stvari radi.

I radi terminologije, na volanu su vam ručice menjača, a kod lanca su vam menjači. I ne zovu se levi i desni, već prednji i zadnji (leve i desne su vam ručice menjača).

Podešavanje menjača možete raditi samo ako kapirate vezu između ručica i samog menjača. Što je jeftiniji bicikl, češće će vam to trebati.

ps:Vučko je već sve rekao

Što se tiče kočenja, koči sa obe istovremeno, samo nemoj nikada naglo da pritiskaš prednju kočnicu iz očiglednih razloga.
 
Да ли пола метра ланца и катанац може довољно да заштити бицикл и око чега на бициклу да га обмотам?

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Može pola metra ako imaš gde i kako da ga postaviš oko nekog fiksiranog objekta koji nije predebeo da taj lanac može da ga obuhvati.
Logično, na samom bajsu lanac obmotaj oko neke od šipki koje su deo rama bicikla.

Primer

Ako imaš bicikl koji na prednjem točku ima polugu za skidanje točka umesto da ima šraf, ako želiš 99% sigurnosti, možeš da staviš neki lančić ili kanap i na njega. Ali kažem 99% jer 100% sigurnost ne postoji. Jedini način da čovek ostavi bicikl a obezbedi ga 100% od krađe bilo kog dela ili neke štete, je da ga stavi celog u metalni sanduk jelte... U praksi, promil rizika uvek postoji.
 
Lanac će najmanje smetati u vožnji na šticni (šipka između sedišta i rama) lepo urolan da što manje landara.
Pola metra je malo jer ćeš morati da tražiš idealno mesto za bajs, a nekada nemaš ništa osim drveta ili debele bandere. Metar je neka dobra polazna tačka.
 
Нећу га често остављати и возим по насељу али гледаћу да набавим дужи.

Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Ево шта терам
cf55d73b0ea7ba03a9d316011d60ab78.jpg


Послато са Redmi Note 7 помоћу Тапатока
 
Pošto imaš ovu polugu za podešavanje visine šticne, to je odlično mesto za obmotavanje lanca oko šticne jer ne može da ti spadne niže.
 
Vrh