Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727029#p727029:171x94zc je napisao(la):
wk_ » 12 Apr 2020 07:31 pm[/url]":171x94zc] Možda je to sad nerealno očekivati, ali s obzirom da će de-facto biti glavna žel. stanica u Beogradu, definitivno je zaslužila nešto bolje od ove nastrešice.
U kom smislu "de-facto biti glavna"?
Beogradski železnički čvor neće imati glavnu železničku stanicu.
 
Najvažnija, tj. sa najviše putnika, to mu onda dođe glavna. Ili najglavnija.

Inače, novi čvor po projektu ima dve glavne stanice: Prokop i Novi Beograd.
 
Мени је НЦР у блоку 42 више споран што је БАС пребацио на другу страну УМПа уместо да исти буде баш испод плоче железничке станице.
 
Има довољно места и за БАС. Шалтер сала, чекаоница, тоалети и комерцијални део могу да буду заједнички.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727044#p727044:2bp3jv1d je napisao(la):
Пантограф » 12 Apr 2020 08:05 pm[/url]":2bp3jv1d]Ispod ploče železničke stanice treba da bude - železnička stanica.
Kolač u tiganju-nemoguće!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727033#p727033:3neqh6l4 je napisao(la):
mvbg1 » Sun Apr 12, 2020 7:51 pm[/url]":3neqh6l4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727029#p727029:3neqh6l4 je napisao(la):
wk_ » 12 Apr 2020 07:31 pm[/url]":3neqh6l4] Možda je to sad nerealno očekivati, ali s obzirom da će de-facto biti glavna žel. stanica u Beogradu, definitivno je zaslužila nešto bolje od ove nastrešice.
U kom smislu "de-facto biti glavna"?
Beogradski železnički čvor neće imati glavnu železničku stanicu.
Pored ove stanice će biti autobuska stanica. Do stanice NBG će se mnogo lakše dolaziti nego do Prokopa iz skoro svih delova grada. Mislim da je realno očekivati da će imati više putnika od Prokopa.
 
Novi Beograd nema dovoljan kapacitet da u pravom smislu reči preuzme ulogu glavne železničke stanice.
Zamišljeno je da Zemun bude terminus za vozove ka jugu, a Rakovica za ovzove ka severu i zapadu. Beograd centar i Novi Beograd su zamišljene kao prolazne stanice i svaka ima svoju ulogu u čvoru.

Ako pogledate Beč - Wien Hauptbahnhof jeste glavna stanica ali je prolazna, pored nje postoji još i Wien Mitte (Beč centar) koja je najbliže centru grada ali nema ulogu glavne stanice i Wien Westbahnhof koja je nekad imala znatno veći značaj u čvoru, dok ga je po novom konceptu izgubila.
 
Pa nema dovoljan kapacitet, to je tačno, ali će prinudno biti najvažnija stanica za daljinski saobraćaj.

I, reklo bi se da će Prokop, a ne Rakovica biti polazna stanica za vozove ka zapadu/severu, jer od još jedne TPS (Kijevo) sigurno nema ništa, a produžetak tehničkog puta od TPS Zemun sve do Rakovice nikako nije povoljan.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=727210#p727210:f18b86gq je napisao(la):
Пантограф » 13 Apr 2020 11:13 am[/url]":f18b86gq]Pa nema dovoljan kapacitet, to je tačno, ali će prinudno biti najvažnija stanica za daljinski saobraćaj.

I, reklo bi se da će Prokop, a ne Rakovica biti polazna stanica za vozove ka zapadu/severu, jer od još jedne TPS (Kijevo) sigurno nema ništa, a produžetak tehničkog puta od TPS Zemun sve do Rakovice nikako nije povoljan.

Nažalost sve se radi na tome da se kompenzuje gašenje glavne železničke stanice čak i ovakvim potezima da Prokop bude terminus a ne prolazna stanica.
Koncept starog i novog čvora se ne mogu porediti.
I Prokop i Novo Beograd mogu imati perspektivu u budućnosti bez da jedna drugu ugrožavaju ali se do tog rešenja ne može doći za godinu dana. Potreban je ogroman i promišljen rad, bez skretanja sa kursa, da bi se to postiglo.
 
Ono što bi pomoglo je da metro ide preko Prokopa, ne bi li se olakšao dolazak do njega. (Sama ideja da se pravi metro koji ne ide ni do jedne od dve ključne železničke stanice je priča za sebe.)
 
Prokop je napušteno dete koje ima puno potencijala ali niko neće da ulaže u njega jer je potrebno puno da se radi na njemu i puno ulaže.
 
Što se Prokopa tiče, ne treba ići dalje, pogledajte šta je Beč uradio ukidanjem stanice Wien Südbahnhof 2009 i izgradnjom Wien Hauptbahnhof.
Ceo kraj je urbanistički sređen sa novom matricom ulica, nova stanica je povezana sa U1 linijom metroa, ima vezu sa S-Bahn, u okviru železničke stanice se nalazi tržni centar. To je sve ono što treba uraditi sa Prokopom da bi ta stanica bila deo gradskog tkiva.
 
To zahteva jos koju milijardu evra. Pa samo dovesti metro je već 1 milijarda.
 
Bez brige, znaš već da imamo silne milijarde tako da šta je koja stotina miliona na Prokop sa sve pristupnim saobraćajnicama i metro vezom.
 
Pa metro ce se pravi i ovako i onako. Ne odvaja se 1 milijarda samo za metro ka prokopu. Ako vec grade osu sever-jug, onda je logicno da povezu i Prokop koji je i planiran sa tom metro linijom. Sve drugo bi bila tragedija.
 
Главни проблем Прокопа и генерално целокупне железнице у Београду јесте то што се управа града и железнице понашају као да су две различите планете. Развој оба треба да буде синхронизован.
 
Bogami ne znam da li ce metro da se pravi sada posle ovog ludila. To cemo da vidimo jos.

Nego planirali su oni puno toga i predvidjali i za Prokop i za NBGD centar , ali najbolje ce pokazati praksa kada krenu vozovi da cirkulisu. Fakat je da ce zbog BAS NBGD stanice i zel stanica biti svakako prometnija.

Stalno se vrtimo u krug. Zbog alavosti BNV-a Prokop je ostao bez TC-a koji je vec mogao odavno da radi i na odlicnoj je lokaciji. Plus BAS centar je tu trebao da bude, a blok 42 da bude BAS zapad. Pa ne moze Beograd imati samo jednu BAS stanicu, to je nenormalno i neprakticno za sve gradjane.

Interesi nazalost oblikuju sve oko nas zbog dosadnog profita.
 
Mislim da će da grade, kao što i bnv dalje grade. Da imaju i gram mozga da uzmu krediti od banaka i onda da daju domaćim preduzećima da grade (ista tehnologija kao i interceptor). Elektro i mašinsku opremu će svakako franzuzi da urade. Tako bi upumpali pare u domaću privredu, ovako će da uzmu kredid pa da umpupaju pare kinezima + kamatu na kredit.
 
Možda sad Kinezi kao 'ratnu odštetu' za Covid-19 otpišu dugove po već uzetim kreditima, a mi onda uzmemo nove.

I ne šalim se u potpunosti, ovo njesra je došlo iz Kine i po svetu se već pripremajući tužbe. Moraće da plate nešto - nama mogu na rečeni način.
 
Pantografe mora da se šališ.

To je kao da tražiš od NATO pakta ratnu odštetu.
 
Ne, nije. Očekivaće to čitav svet, i moraće nešto da daju zarad svog imidža. Do toga im je sigurno mnogo stalo, pa će nešto sigurno i sami ponuditi bez da im se i traži.

E, sad, koliko i u kojoj formi, o tome verovatno već razgovaraju na Stalnom komitetu Politbiroa Centralnog komiteta KPK.

Kod nas, možda baš ovako kako sam napisao. A možda i ne.
 
Ja koliko sam mogao da primetim svoj imidž popravljaju time što šalju Sa itar u pomoć raznim zemljama. A sad da nam oproste neki kredit to čisto sumnjam ali bilo bi dobro dobri popust na brzoj pruzi :)
 
Pa nije dovoljno malo pomoći za uništenu ekonomiju. Uništenu nečim što je došlo iz Kine. Nemam uopšte sumnje da će biti izdašni, iz sopstvenog interesa. Uostalom, setimo se Maršalovog plana.
 
Vrh