Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ta garnitura je istrčala kilometražu 2008, nakon čega je oterana u Voganj na čekanje investicione opravke. Nakon toga je iz Vognja prebačena u Novi Sad i nekoliko godina tamo stajala. Negde 2011 je prebačena u Želvoz, gde je rasklopljena skoro cela, da bi onda Želvoz pukao i radovi su stali. Na žalost, mislim da od nje nema ništa i da se više nikada neće vratiti u saobraćaj.
 
Ако је тамо и даље, било би добро да можда пробају да њу (у деловима) некако пребаце из Желвоза у Шинвоз, па да тамо наставе радове. Својевремено је гарнитура 092/064, тада још увек 063/064, пребачена у ТПС Земун и тамо је окончан ремонт зато што су тада оба ремонтера, ако се добро сећам, била пред банкротом.
 
Da, da, 063/064 prva i jedina garnitura kojoj je remont završen u TPS Zemun. Bila je to 2009. godina. Želvoz sada zapravo radi, pod nazivom Želvoz 026 i tamo se nalaze dve garniture na remontu. Koliko sam razumeo iz tenderske dokumentacije, na tenderu su nastupili u korporaciji sa zagrebačkim Gredeljem, koji je pre par godina remontovao dve crnogorske garniture. E sad, pre određenog vremena sam pročitao za 023/024 da je ona odradila svoje i da se neće vraćati u saobraćaj. Znam da je čekajući remont dosta propala i bilo je delova koji su pokradeni. Slična priča je i sa garniturom 069/070 koja je davno poslata na remont u Želvoz, koji nikada nije dočekala, a u međuvremenu je poslužila kao izvor delova za druge garniture koje su remontovane. Znam da su sa nje nabačeni vučni motori na 029/030, prilikom remonta 2009/10. Od nje je ostao samo sanduk. Pogledaj i 080/097 (092/097 ili originalno 097/098), na kojoj je takođe započet remont, koji je prekinut i sad stoji u TPS onako očerupana.

Evo slika 023/024, odnosno jednog njenog dela, nastala najkasnije aprila 2018, gde se vidi do kog su stadijuma stigli radovi na njoj:
20180424074048_475228.jpg

Izvor:Nezavisne novine
 
Da se hoće i da Srb voz interesuje mogli bi se to sve osposobiti ali nije im stalo o tome se radi ...
 
Ах, како би то била препаметна одлука када би се, када ванредно стање буде укинуто, ,,преварили" и пребацили младеновачки БГВ да терминира у Овчи уместо на Прокопу... Мислим да не претерујем када кажем да би се број путника барем утростручио. Али, чисто сумњам да ће то јуне (измена трасе) тако скоро да нас муне... :kafa:
 
Pričalo se tik pred početak rekonstrukcije pruge Jajinci - Mala Krsna da od toga zavise češći polasci nekih linija Beovoza.
Da li to znači da će i tom prugom, nakon rekonstrukcije, saobraćati neka Beovoz linija?
 
Сада (период пред Ковид 19) је цео Коридор 10 ишао преко Младеновца. Због тога су једва увели 3 пара полазака БГ:ВОЗ. Мислим да би тада повећали број полазака на тој линији, а не увели нову за Умчаре.
 
Da postoji strategija na trasi Jajinci - Mala Krsna koja se remontuje bi se izgradilo stajalište IKEA, pošto pruga prolazi neposredno pored iste. BG:voz za Umčare bi imao putnike, uz dobar red vožnje. Ali na žalost, rak rana koja se već 30 godina održava - nema dovoljno garnitura.
 
Da postoji strategija na trasi Jajinci - Mala Krsna koja se remontuje bi se izgradilo stajalište IKEA, pošto pruga prolazi neposredno pored iste. BG:voz za Umčare bi imao putnike, uz dobar red vožnje. Ali na žalost, rak rana koja se već 30 godina održava - nema dovoljno garnitura.
Мањак гарнитура, кажеш... Сада ћу навести списак свих РВР-ова у возном стању, подебљаћу оне који нису имали последњи ремонт тако скоро, а ти ми реци да ли је нека од подебљаних гарнитура скорије истрчала километре. ;)
412-005/032 - ремонтована 2019.;
015/040 - ремонтована 2019.;
017/018 - на ремонту (ако се не варам);
019/020 - ремонтована 2012.;
027/028 - ремонтована 2019.;
029/030 - ремонтована 2018.;
061/085 - ремонтована 2012.;
092/064 - ремонтована 2017.;
067/068 - ремонтована 2010.;
073/074 - ремонтована 2010.;
077/035 - ремонтована 2010.;
079/082 - ремонтована 2010.;
083/084 - ремонтована 2019.;
086/088 - ремонтована 2010, истрчала је ако сам добро чуо;
089/090 - ремонтована 2012.;
091/096 - ремонтована 2018.;
093/094 - ремонтована 2014.;
099/100 - ремонтована 2018;
101/095 - ремонтована 2017.;
103/104 - ремонтована 2017. или 2018., заборавих тачно када;
105/106 - ремонтована 2011., истрчала и чека ремонт, ако се не варам.
Што се РВР гарнитура тиче, мислим да би полако требало престајати са праксом ремонта РВР-ова, нека возе још 5-6 година, а онда у пензију сви осим 099/100 и гарнитура подсерије 100. Гарнитура 029/030 када истрчи да се ремонтује и остави као музејска. На БГ возу РВР-ове да замене Флиртови који сада раде на регио возовима и да се преуреде (прерада 1. разреда у други, сви возови да буду комплетно 2. разред и да се пребаце на БГ воз). За регио возове купити још нових Флиртова, али ти за регио да се боље опреме (седишта распоређена очи у очи и у 1. и у 2. разреду, као у вагонима са купеима, и да буду удобнија, у овима сада 2. разред има јако тврда седишта без обзира на тапацирунг).
 
Ima malo ispravki na ovom spisku garnitura.

067 - 068 istrčala kilometre, čeka remont
073 - 074 istrčala kilometre, čeka remont
079 - 082 na remontu
086 - 088 na remontu
089 - 090 istrčala kilometre, čeka remont

Ostalo je onako kako si napisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=730785#p730785:3tywjo3m je napisao(la):
Рипањац 405 » Čet Apr 23, 2020 8:20 pm[/url]":3tywjo3m]
Da postoji strategija na trasi Jajinci - Mala Krsna koja se remontuje bi se izgradilo stajalište IKEA, pošto pruga prolazi neposredno pored iste. BG:voz za Umčare bi imao putnike, uz dobar red vožnje. Ali na žalost, rak rana koja se već 30 godina održava - nema dovoljno garnitura.
Мањак гарнитура, кажеш...

Kažem! Da bi železnice bile konkuretne autobuskom prevozu potrebno je barem 100 garnitura za Beograd i okolinu i još 200-300 za celu Srbiju, uz naravno konkuretne brzine. 15-ak RVR-a, 20-ak Stadlera, 30-ak DMV-a, 30-ak putničkih vagona i 15-ak lokomotiva za putnički saobraćaj? Sramota nad sramotama! Treba svakome od 2000. na ovamo ko je odgovoran za železnice u Srbiji da se sudi! Srbija je danas po veličini železničkog voznog parka u rangu sa Luksemburgom koji ima 10x manje stanovnika nego Srbija, a po stanju infrastrukture - Albanija! Mađarska, koja je malo veća po broju stanovnika od Srbije ima barem 10x veći železnički vozni park od Srbije, ako ne i 20x. Ima veći železnički vozni park nego što je JŽ iz SFRJ ikad imao.
 
За толику количину возила без сопствене производње, па макра и лицензионе као и сопствене спрске банке (и последњу слепци се спремају акоје већ и нису продали) нема ништа. ТО је велика количина, страшно оптрећење за буџет а ваља и одржавати.

Не бих био против да се стегнемо и урадимо тако нешто. Ако Штедлет има рачуна да се вари у Белорусији и Русији, може и код нас...
И немора Штедлер, има много других произвођача-

Претпостављам неке кључен технилогије, типа контролера, или другик Ноу-Хау би морали да увозимо, али зато се остало може да се прави код нас....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731423#p731423:2gggpbog je napisao(la):
Прле » Sub Apr 25, 2020 6:04 pm[/url]":2gggpbog]За толику количину возила без сопствене производње, па макра и лицензионе као и сопствене спрске банке (и последњу слепци се спремају акоје већ и нису продали) нема ништа. ТО је велика количина, страшно оптрећење за буџет а ваља и одржавати.

Не бих био против да се стегнемо и урадимо тако нешто. Ако Штедлет има рачуна да се вари у Белорусији и Русији, може и код нас...
И немора Штедлер, има много других произвођача-

Претпостављам неке кључен технилогије, типа контролера, или другик Ноу-Хау би морали да увозимо, али зато се остало може да се прави код нас....

Nije Štedler nego Štadler i nisu oni varionica da vare... :laugh:

Štadler ima fabriku u Minsku, Belorusija, nema u Rusiji, osim ako nisu skoro otvorili. Za tamo ima računicu jer su se time probili na tržište za široki kolosek koji ima nešto drugačije standarde.

Problem je što nismo očuvavali staro i sad mora sve od nule maltene. U Mađarskoj i dalje većinu elektrolokomotiva (oko 300) čine V43 koje su se proizvodile 1963-1982. godine. E sad, da su imali novca da sve to zamene novim loksama, zamenili bi. Ali pošto nisu, velika većina V43 još vozi, a kako se postepeno nabavljaju nova vozna sredstva tako je sve manje V43 u saobraćaju, a ne kao kod nas gde se dekadama nije ništa nabavljalo novo, a staro otpisivalo i onda kad dođe 16 Vectrona ili 21 Flirt to je svetsko čudo, a ustvari je to slamka spasa čisto da se nešto održi na minimumu minimuma...
 
Имам још 2 конструктивна питања везана за ЕМВ 412/416. Знамо да су до пре неку годину у ТПС Земун биле стациониране олупине неких од гарнитура које су праодавно истрчале километражу, већина још деведесетих. Знамо и шта се напослетку десило са њима. Али ипак ме копка једна ствар. Знам да за просутим млеком не вреди плакати како народ каже, али да ли је постојао и промил шансе да се на шине врати макар гарнитура 065/066, од свих олупина она ми је, судећи по сликама са некадашњег сајта 412emvbeovoz, деловала најкомплетније и знам да је уз слике стајао опис ,,гарнитура истрчала километражу деведесет и неке, планирана је за инвестициону оправку (ИО)". Водио сам се логиком да је и гарнитура 017/018 дуго стајала у Шинвозу док није ремонтована 2010. и да се доста офуцала, а чини ми се да су и неки делови скинути са ње.
Друго моје питање је везано за гарнитуру 093/094. Звучи као некакво цепидлачење, али зашто на ремонту 2014. гарнитура није враћена у фабрички састав 412-093 + 416-093 + 416-094 + 412-094 него је са истог враћена у саставу 412-093 + 416-094 + 416-093 + 412-094? Знам да је приколица 416-093 имала пожар 2007. и да је била привремено замењена приколицом 416-088, али ме чуди да гарнитуру нису послали на ремонт у фабричкој формацији, уствари јесу, али су изротирали да буде мотор 093 + приколица 094 + приколица 093 + мотор 094. Хвала на одговорима! ;)
 
Na ovom linku možeš da posetiš sajt emv412beovoz i da vidiš kakva je bila situacija dok nije ugašen:
https://web.archive.org/web/20170925145 ... 20home.htm
Kada govorimo o 065/066, veće šanse za remont su imale ranije pominjana 069/070 i 075/076 koja je u Šinvoz poslata baš u vreme kada je 065/066 sklonjena u halu TPS-a. Na žalost, tu je verovatno politika umešala prste, odnosno nekome nije bilo u interesu da se te garniture remontuju. Činjenica je da su 017/018 remontovali nakon godina propadanja, ali je isto tako činjenica da su njen remont iskoristili za prikupljanje političkih poena i predstavili kao da su od nje napravili Railjet.
 
Kad pišete da je neka garnitura ispunila kilometražu, na šta konkretno mislite? Koja je to km?
Na kojim kilometražama su predviđeni određeni nivoi remonta?
 
Evo podaci sa gore pomenutog sajta:
Rokovi redovnih opravki (SO-Srednja Opravka i GO-Glavna opravka):
-SO - srednja opravka koja se obavlja posle pretrčanog puta od 600000 km +/- 15%,
-GO - glavna opravka koja se obavlja posle pretrčanog puta od 1200000 km +/- 15%,

-Na modifikovanim garniturama primjenjuje se sledeci kriterijum:
SO - 700.000 km +/-15%.
GO - 1.400.000 km +/-15%.
 
Да ли би вам се свидело да узмемо ове нове гарнитуре за БГВ, само верзију за 1435mm колосек и 25kV ~ напон и са посебно изведеним чеоним моторним колима за нас (моторна кола на руској верзији нису чеона)? Прелепе су! 8) Посебно ми се свиђа верзија Иволга 2.0.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Иволга_(электропоезд)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734024#p734024:2zruaz4y je napisao(la):
Рипањац 405 » Pet Maj 01, 2020 8:43 pm[/url]":2zruaz4y]Да ли би вам се свидело да узмемо ове нове гарнитуре за БГВ, само верзију за 1435mm колосек и 25kV ~ напон и са посебно изведеним чеоним моторним колима за нас (моторна кола на руској верзији нису чеона)? Прелепе су! 8) Посебно ми се свиђа верзија Иволга 2.0.
https://ru.wikipedia.org/wiki/Иволга_(электропоезд)

Ne vidim poentu tvog posta:

1) državna firma mora tender da raspiše, dakle ne može da se "uzme" nešto.
2) potreban je uži i niži sanduk od Ivolge jer Ivolga je ruskog GOST profila i neuklapa se u naš RIC profil - dakle bilo bi potpuno drugo vozilo, drugačijeg izgleda.
3) pošto je Ivolga DC 3kV, potrebno je uraditi verziju AC 25 kV, što znajući ruska vozila verovatno znači potpuno drugačije sklopove - dakle bilo bi potpuno drugo vozilo, kao i pod 2).
4) ne mora da znači da motorna kola nisu čeona, na linku koji si dao nije precizirano; s obzirom da hoćeš i to da menjaš, tek onda bi bilo potpuno drugo vozilo.
 
@ WLABmz
Прецизирано је, постоје и скраћенице доле у табели где пише колико је гарнитура произведено:
Пг - прицепной головной, у преводу на наш језик чеона кола су заправо немоторна управљачка приколица;
Мп - моторный промежуточный, моторна кола у средини воза, да су напред као на нашим ЕМВ 412/416 и 413/417 било би Мг (моторный головной);
Пп - прицепной промежуточный- немоторна приколица, али у средини воза, баш као на нашим 412/416 и 413/417. :wink: Руси на њиховим ЕМВ углавном имају предње и средишње немоторне приколице и средишња моторна кола. Пример ћу показати на просечној композицији њиховог ЕМВ ЭР2, иначе произведених у истој фабрици где и наши 412/416 (ЭР31 и ЭР35):
Пг+Мп+Пп+Мп+Пп+Мп+Мп+Пп+Мп+Пг.
Од свих њихових ЕМВ-ова (под ,,њихови" мислим да се тамо користе) моторна кола напред су имали само ЭР10, ЭР11 и ЭР22. Сви остали (који су, јелте, и већински у њиховом ЕМВ парку) имају моторна кола у средини.
 
Da li neko zna kakva je situacija sa beovozom od ponedeljka,da li krece sa radom?

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
 
Da, po kom redu vožnje i za koje kategorije stanovnika... Jel i BG:VOZ deo "4 faze" kao i da li će saobraćati i u toku policijskog sata...

Puno je pitanja a bez odgovora za sad.
 
Иволге се користе у систему МЦД (Московски централни дијаметри) који спајају предграђа МОскве (ближе помосковље) и пролазе корз МОскву, и у тарфином смислу каче се на транспортни систем москве. Старе електричке имале су своје тарфие и било је скупљи превоз као ви већи такт. Сада су скратили такт на око 5 минута, само пиче...
 
Vrh