Šta je novo?

ADA CIGANLIJA - Beogradsko more

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=707256#p707256:2taskgvp je napisao(la):
astrodule » 11 Feb 2020 11:45 am[/url]":2taskgvp]Koliko sam pre bio protiv ideje pešaćkog mostića po sred jezera, sada možda mislim da to i nije toliko loša ideja.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731347#p731347:2taskgvp je napisao(la):
astrodule » 25 Apr 2020 01:48 pm[/url]":2taskgvp]Da se ja pitam gradio bih što više mostova, ali ne preko jezera.
Mnogo često menjaš mišljenje iako si redovan dugogodišnji posetilac Ade. ;)

Možda neko ne zna za predlog da se izgradi novi Zoo-vrt na lokaciji od 21h pored Sportskog centra MUPa na makiškoj strani - viewtopic.php?p=713289#p713289
Izgradnjom mosta Ada-B70 i mosta preko Jezera ta lokacija bi bila mnogo bolje povezana i posećena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731349#p731349:1j554xqi je napisao(la):
mradulovic » 25 Apr 2020 12:55 pm[/url]":1j554xqi]zasto bi gradili most preko jezera? zar bi pesacima i biciklistima tesko palo da prodju malo kroz zelenilo parka do mosta preko reke?a i ne kapiram poentu mosta preko ade medjice kada ljudi tamo odlucuju da iznajme/kupe kucicu zbog izolovanosti u centru grada, a ne da im neko napravi celichnu konstrukciju iznad glave preko koje bi dnevno prolazile hiljade ljudi i pravilo buku

Zapravo, ideja nije jedan veliki most, vec tri manja, lucna, koja nisu toliko upadljiva. Na ostrvskom kopnu bi bile staze, a obim i troskovi izgradnje bi takodje trebali biti manji.
Meni najvise ima smisla, ako most prelazi preko sredine Savskog Jezera, jer ako je most blize gradu, na nivou bloka 70 np, onda nece imati potpunu svrhu i to bi znacilo da uprava grada zeli da se posetioci koncentrisu samo u toj polovini Ade. Zasto? To rade i bez mosta.
Sto se Ade Medjice tice, ona je vec prilicno naseljena, ne bi im jedna pesacko-bickl. staza znatno urusila mir i spokoj, stavise mozda im dobrododje.

Ocekujem da ce poseta Adi ove godine biti veca, zbog pandemije.
 

Prilozi

  • Screenshot 2020-04-26 08.22.png
    Screenshot 2020-04-26 08.22.png
    577,5 KB · Pregleda: 2.129
Pa imamo stalan brainstorming pa ponekad i poželim nešto nepromišljeno :)

Sve zavisi kako je rešen parking, vozić, gradski prevoz. Mostić mora da se razmatra u paketu sa tim stvarima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731600#p731600:31dp5ijd je napisao(la):
Drakche » 26 Apr 2020 09:10 am[/url]":31dp5ijd] . . ako je most blize gradu, na nivou bloka 70 np, onda nece imati potpunu svrhu i to bi znacilo da uprava grada zeli da se posetioci koncentrisu samo u toj polovini Ade. . .
Most se gradi prema potrebi i očekivanom prometu preko njega, a to je tamo gde ima najviše ljudi. Jedino ako se gradi kao deo neke Obilaznice kao taj predlog sredinom Ade.
Da trenutno zanemarimo deo trase preko Međice gde je zabranjena gradnja i deo kod blokova, a samo pogledamo gde dolazi taj most na Adu, vidi se da se taj deo slabo koristi, tj. daleko manje od dela u pravcu budućeg mosta "Ada-B70". Sa makiške strane bi dolazio u još manje urbanizovan deo, a bio bi udaljen ceo kilometar od lokacije mosta koju sam predložio, pa bi trebalo to pešačiti.
Znači, most mora da se gradi na lokaciji gde postoji potreba, tj. tamo gde ima najviše ljudi.
 
Most bi trebalo da bude više za bicikle, manje za pešake... U nekoj lepoj budućnosti ispod Ade bi išao tunel od Čukarički petlje do NBG i Ada bi trebala da ima podzemno autobuski stajalište.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731608#p731608:1c6nkib7 je napisao(la):
astrodule » 26 Apr 2020 09:35 am[/url]":1c6nkib7]Sve zavisi kako je rešen parking, vozić, gradski prevoz. Mostić mora da se razmatra u paketu sa tim stvarima.
Dule, kao poznalalac Ade ti si mi Glavni konsultant i prihvatam sve predloge oko saobraćaja na Adi.
Parking može da se uredi na Obrenovačkom putu tako da se duž puta izgrade parking mesta, jer bi izgradnjom mosta preko Jezera lako moglo da se predje na Adu.

PS. . Most može da bude širok 6m kao Ada-B70, a i 8m pa bi bilo mesta i za pešake i za bicikliste.
 
Ja sam više za destimulisanje saobraćaja i forsiranje vozića.
Naime leti ti često treba i pola sata da kolima izađeš sa Ade.
Obrenovački put je preopterećen sam za sebe tako se mora naći neko drugo rešenje za potez oko Ada mola i Šećerane.
 
Ko kolima dolazi na Adu kada je lepo vreme zaglavi ili na Starom obrenovačkom putu (to su svi oni koji su parkirali na legalnim i na divljim parking mestima - po mojoj proceni oko 500 vozila) ili ako su kolima ušli na Adu, onda na izlaznoj rampi (koju su u međuvremenu proširili, ali videćemo koliko će to uticati na ulivanje na Obrenovački put.

Ovaj prvi semafor (kod Lidla) u jednom ciklusu pusti oko 15 vozila i to samo ako nema gužve na Obrenovačkom putu (novom), a uvek je ima.

Pa čak i da su parkiraju na velikom parkingu na početku (koji ima kapacitet od hiljadu mesta, a mislim da nikada nema više od 500 vozila tamo) opet bismo imali gužvu na semaforu kod NIS-a i na kraju se sve spaja kod Ada mola.

Sa obzirom da dobar deo tih koji kolima dolazi na Adu nije za "avanturu" biciklom (njima to jeste avantura), jedino rešenje vidim ili u velikom proširenju za dve trake poteza do rampe za Most na Adi (neispaltivo), ili u destimulaciji dolaska kolima na Adu, a to može samo ako se napravi ljudski prevoz.

U međuvremenu, za Grad bi bilo najbolje da strogo kažnjava nepropisno parkiranje na Starom obrenovačkom drumu i uvede naplatu parkiranja na postojećim parking mestima.

Most po sredini Ade i dalje u meni budi podeljena razmišljanja. Pošto najčešće boravim na Kraju sveta (kod nudističke plaže) ne bih želeo da se taj deo "šabanizuje". Naime, očigledna je razlika između većine kafića i posetioca na Makiškoj strani i tih par poslednjih na drugoj strani. Ipak do "druge strane" mogu da stignu "samo" oni koji vole da šetaju ili voze bicikl i taj tip ljudi je potpuo drugačiji od onih koji ne izlaze iz kola i koji odsedaju u Red šuzu, Varaderu i sličnim. Mostićem po sredini jezera bi dosta tih "šabana" počeli da dolaze i na Kraj sveta. Znam, jeste sebičan razlog, ali meni baš odgovara ta "segregacija" jer tako svako nađe ono što mu odgovara.
 

Prilozi

  • Ada-guzva.jpg
    Ada-guzva.jpg
    157,1 KB · Pregleda: 2.071
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731617#p731617:3epwo0k7 je napisao(la):
astrodule » 26 Apr 2020 10:05 am[/url]":3epwo0k7]Ja sam više za destimulisanje saobraćaja i forsiranje vozića. . .
Kod ovog planiranja mora da se uzme u obzir dolazak pešaka i biciklista preko budućeg mosta Ada-B70 i njihovo kretanje putem/ulicom uglavnom prema Centru Ade. Odatle mogu levo-desno, ali ne mogu pravo preko Jezera, iako bi neki želeli da tamo predju. Oni sada moraju da idu okolo oko 2km.
Sa druge strane je veliki parking i odatle bi lakše, brže i kraćim putem preko mosta prelazili na drugu stranu. To bi onda povećalo korišćenje tog parkinga, pošto vidim da si pisao kako nije dovoljno u upotrebi. Naravo i oni koji dolaze sa Obrenovačkog puta bi koristili ovaj most. Sve to je "destimulisanje saobraćaja" na Adi, kako si poželeo, naravno osim pešaka i biciklista ili rolera.
A, most ne može da bude "na sredini", iz ničeg u nigde, jer bi ga koristio vrlo mali broj posetilaca.
 
Na sredini jezera bi imao smisla ako želiš da učiniš dostupnim svima sve delove Ade. Meni lično ne bi uopšte smetao da bude negde na početku (kod tornja) jer se time "ne ugrožava" mesto na kojem se najbolje osećam.

Krug oko jezera ima 7700m, a to znači da ti treba oko 3-4km da dođeš peške od bilo koje do bilo koje tačke. Treba forsirati pešačenje, a ne da kolima dođeš na Stari obrenovački drum i onda pređeš preko mostića na drugu stranu.

Mostić po sredini jezera (u mojoj ideji) bi bio više "panoramski" i može se iskoristiti za takmičenja u vodenim sportovima koja su sve češća (kajak, kanu, veslanje) za postavljanje kamera.

Opet, ne možeš svaki deo učiniti svakome dostupnim. Trenutno svako nalazi ono što mu odgovara, a ako želi da uživa u mirnijem delu, mora malo i da se "pomuči"

Sve u svemu, kod ovakvih bisera, mora se uzeti u obzir mnogo faktora i sve zajedno sagledati i naći neko rešenje, ali to rešenje mora da uključi i ostale stavke, a ne samo da se napravi most.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731600#p731600:18qtiosu je napisao(la):
Drakche » 26 Apr 2020 08:10 am[/url]":18qtiosu]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731349#p731349:18qtiosu je napisao(la):
mradulovic » 25 Apr 2020 12:55 pm[/url]":18qtiosu]zasto bi gradili most preko jezera? zar bi pesacima i biciklistima tesko palo da prodju malo kroz zelenilo parka do mosta preko reke?a i ne kapiram poentu mosta preko ade medjice kada ljudi tamo odlucuju da iznajme/kupe kucicu zbog izolovanosti u centru grada, a ne da im neko napravi celichnu konstrukciju iznad glave preko koje bi dnevno prolazile hiljade ljudi i pravilo buku

Zapravo, ideja nije jedan veliki most, vec tri manja, lucna, koja nisu toliko upadljiva. Na ostrvskom kopnu bi bile staze, a obim i troskovi izgradnje bi takodje trebali biti manji.
Meni najvise ima smisla, ako most prelazi preko sredine Savskog Jezera, jer ako je most blize gradu, na nivou bloka 70 np, onda nece imati potpunu svrhu i to bi znacilo da uprava grada zeli da se posetioci koncentrisu samo u toj polovini Ade. Zasto? To rade i bez mosta.
Sto se Ade Medjice tice, ona je vec prilicno naseljena, ne bi im jedna pesacko-bickl. staza znatno urusila mir i spokoj, stavise mozda im dobrododje.

Ocekujem da ce poseta Adi ove godine biti veca, zbog pandemije.
file.php

Medjica je prilichno naseljena kada se gleda da je cela obala zauzeta plutajucim kucicama, ali nije naseljena kada se pogleda da je to broj ljudi koji je ipak manji, ili tu negde, kao jedan soliter u bloku 45. Plus nisu svi uvek tamo u istom u jednom trenutku. I da jesu. broj prolaznika koji bi tamo spartao i remetio mir bi bio desetak puta veci, jer bi preko tog mosta prelazio Zemun i Novi Beograd. A zasto? Ada ima kilometar od spica do spica i obidje se se za 20 minuta i mozesh samo da gledash drugima u dvoriste. Za mene (nemam tamo nista) bi taj most bilo sebichno narusavanje tudjeg mira a siguran sam da tim ljudima tamo ne bi smetalo da i dalje idu camcem na ostrvo i da cene izolovanost
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731635#p731635:23izqqv6 je napisao(la):
astrodule » 26 Apr 2020 11:08 am[/url]":23izqqv6]Na sredini jezera bi imao smisla ako želiš da učiniš dostupnim svima sve delove Ade.
Nisi to dobro procenio, šta on povezuje?! Ništa . . Iz ničeg u nigde, više je obilaznica.
Ko će pešačiti 2km da bi prešao Jezero, pa onda opet pešačio par kilometara?! Moraš da uzmeš u obzir prosečnog posetioca i njegove potrebe, a ne da namećeš neko pešačenje koje većina neće.
Zato moram da opet odbacim taj predlog, jer most nema smisla na toj lokaciji. Bolje je u pravcu budućeg mosta Ada-B70.
 

Prilozi

  • IMG_20200426_111412.png
    IMG_20200426_111412.png
    1.005,6 KB · Pregleda: 2.035
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731610#p731610:2muux7kk je napisao(la):
dragan » 26 Apr 2020 08:39 am[/url]":2muux7kk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731600#p731600:2muux7kk je napisao(la):
Drakche » 26 Apr 2020 09:10 am[/url]":2muux7kk] . . ako je most blize gradu, na nivou bloka 70 np, onda nece imati potpunu svrhu i to bi znacilo da uprava grada zeli da se posetioci koncentrisu samo u toj polovini Ade. . .

Most se gradi prema potrebi i očekivanom prometu preko njega, a to je tamo gde ima najviše ljudi. Jedino ako se gradi kao deo neke Obilaznice kao taj predlog sredinom Ade.
Da trenutno zanemarimo deo trase preko Međice gde je zabranjena gradnja i deo kod blokova, a samo pogledamo gde dolazi taj most na Adu, vidi se da se taj deo slabo koristi, tj. daleko manje od dela u pravcu budućeg mosta "Ada-B70". Sa makiške strane bi dolazio u još manje urbanizovan deo, a bio bi udaljen ceo kilometar od lokacije mosta koju sam predložio, pa bi trebalo to pešačiti.
Znači, most mora da se gradi na lokaciji gde postoji potreba, tj. tamo gde ima najviše ljudi.

Poenta mosta je da se stanovnicma Novog Beograda, tacnije iz Bezanijskih blokova, omoguci 'direktan' prelaz na Adu. Ako je most kod bloka 44, onda bi prelaz bio blizi vecem broju stanovnika ovih blokova. Svakako bi im bilo brze i prakticnije od prelazenja preko postojeceg Mosta Na Adi.
U Becu na Dunavu imas na svaki km presacki prelaz, bilo da je sa vozilima ili vozom ili samo pesacki, a ovo je Sava.

Sto se parkinga tice, mislim da ovi mostovi ne bi morali da imaju direktnu vezu sa koncentracijom parkiranih automobila oko Ade, ali bi sigurno moglo da se obezbedi vise parking mesta sa novobeograske strane, kao i jedna traka za parking pored obrenovackog druma, .. ili sta god da je plan za tu oromnu divljinu, da ne ulazim sad u to..

Sad, ovo sto prica @astrodule o "sabanizaciji".. i nudistickoj plazi. To ne bi trebalo da bude ozbiljna primedba.
 
Naravno. To je moj sebični razlog.

Ostaje ipak pitanje nudističke plaže koja zaista ne bi trebalo da bude svima lako dostupna. Ne zbog toga što će neko dete videti gole ljude, već što ti goli ljudi verovatno žele neki mir i privatnost (mada je opet moje mišljenje tu nebitno, ali dobar deo tih nudista baš želi da budu viđeni).
 
@mradulovic Mislim da ova staza ne bi trebala bas toliko da remeti mir, ako je to toliko bitna stavka, ipak je to vrlo mali deo Medjice koji bi bio "zrtvovan" za prolaz pesaka i biciklista. Staza bi mogla da se ogradi zivim zidom ili na druge nacine.
Ovakivih pesackih prelaza preko Save bi moglo biti na vise lokacija, ne samo na jednoj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731663#p731663:46cllboc je napisao(la):
astrodule » 26 Apr 2020 10:52 am[/url]":46cllboc]Naravno. To je moj sebični razlog.

Ostaje ipak pitanje nudističke plaže koja zaista ne bi trebalo da bude svima lako dostupna. Ne zbog toga što će neko dete videti gole ljude, već što ti goli ljudi verovatno žele neki mir i privatnost (mada je opet moje mišljenje tu nebitno, ali dobar deo tih nudista baš želi da budu viđeni).

Mada obicno cenim misljenje rodjenih beogradjana, ponekad ono moze biti vrlo subjektivno :)
Nudisticka plaza postoji vec decenijama, moj je, pak, subjektivni stav da niko ne bi strebao da se oseca neugodno, ni nudisti, ni pesaci. Kao sto, uostalom, jeste slucaj, jer se obuceni svakako setaju nudistickim delom Ade, sa ili bez mosta. Gledam liberalnije na sve to, niko ne treba da se povlaci ili da izbegava.
Gde tacno pocinje nudisticka zona? Koliko se secam ne pocinje bas od centra jezera, nego je jos malo dalje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731658#p731658:1xuqkf42 je napisao(la):
Drakche » 26 Apr 2020 11:39 am[/url]":1xuqkf42]Poenta mosta je da se stanovnicma Novog Beograda, tacnije iz Bezanijskih blokova, omoguci 'direktan' prelaz na Adu. Ako je most kod bloka 44, onda bi prelaz bio blizi vecem broju stanovnika ovih blokova. . .
Samo njima iz tih blokova bi bio bliži, a onima oko opštine NBG i Zemunu bi bio dalji.
"Kad uđeš u pogrešan voz, onda su ti sve stanice pogrešne", kao sa tom tvrdnjom.

Inače, Dule mnogo emocionalno unosi subjektivne ocene o mostu, pa nije najobjektivniji.
 
Ko da most preko Save i preko jezera moraju biti u istoj liniji ...
Drugo mislim da bi most preko Save trebali da kaci ili gornji ili donji spic medjice ....
I da gradska odluka nije nešto što nemoze da se promjeni...
 
@dragan Onima oko opstine NBGD i iz Zemuna bi 'Most Na Adi' trebao biti 'glavni' most preko koga prelaze do Ade Ciganlije, kao i sto rade.
Sad, drugo je to sto taj most nije dobro adaptiran za pesake i bicikliste. Zapravo, na tome bi trebalo da se radi.

@direktor, mostovi ne moraju biti u istoj liniji, nego mislim da bi bilo elegantnije resenje.

Inace sam za vise pesackih mostova preko Save iz NBGD do Ade, tri bi bilo optimalno.
 
Ljudi,
ne bih da budem negativac, al ovaj most koji je najavljen kao pesacko-biciklisticki nikad nece biti realizovan.
Ceo projekat je napravljen samo kako bi se smirila javnost zbog uklanjanja Starog savskog mosta, odnosno kasnije odluke da se isti ne prebaci na ovu lokaciju.
Pa dal je normalno ocekivati da ga zavrse 2022. a treba da urade Novi savski most i onaj na Adi Huji koji najavljuju vec pet godina.
 
Most "Ada-B70" je daleko jednostavniji i manji od tih pomenutih mostova i ne može da se poredi sa njima ni po ceni (12mil evra), ni po obimu radova, niti po bilo čemu drugom. To će biti pešačko-biciklistički most širok samo 6 metara, pa neće biti komplikovana gradnja.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731889#p731889:m486jz8b je napisao(la):
argus » 26 Apr 2020 08:44 pm[/url]":m486jz8b]Ljudi, ne bih da budem negativac, . .
Nego, kako tek izgledaju tvoji negativni komentari, ako ovde nisi "negativac".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=731664#p731664:1icjahw5 je napisao(la):
Drakche » 26 Apr 2020 10:55 am[/url]":1icjahw5]@mradulovic Mislim da ova staza ne bi trebala bas toliko da remeti mir, ako je to toliko bitna stavka, ipak je to vrlo mali deo Medjice koji bi bio "zrtvovan" za prolaz pesaka i biciklista. Staza bi mogla da se ogradi zivim zidom ili na druge nacine.
Ovakivih pesackih prelaza preko Save bi moglo biti na vise lokacija, ne samo na jednoj.

ti zaista mislish da bi ta ziva ograda kod nas potrajala duze od godinu dana, a da se ne nadje neki pametnjakovic da napravi prolaz.Moje misljenje je da je svaka urbanizacija Ade Medjice sebican potez i kontra svakom kvalitetu iste. Ako hocesh sumu, kafane na vodi, biciklisticke i pesacke stazepostoji Ada Ciganlija
 
Занимљиви су предлози за мостове, али, ја бих да се ОДМАХ направи улица између Старог и Новог обреновачког друма - било ту поред МУП-а, или нешто даље, тако да изађе код полупетље на крају насеља Чукаричка падина. Лети су гужве поподне после пет у повратку с Аде огромне. Проширење Старог обреновачког друма би добро дошло, а још више повећање броја места за паркирање. Дуж целог друма и на крају Аде, где је потребно велико паркиралиште. Да ли треба да се наплаћује, или не, питање је које је мање важно.
На први део језера на Ади долазе махом људи из градског превоза, а они с великог паркиралишта заузимају следећи део плажа, у првој трећини. За даље делове је потребно још места за паркирање.

Био сам неколико пута на Ади у време епидемије; вода у језеру је беспрекорна, има људи више него што се види на сликама, има их чак и у кућицама на сплавовима на Сави, последњи пут сам видео комуналну полицију у колима на пешачкој стази око језера, кажу да често пролазе, не дају да се седи у кафићима на плажи; слике су од 22. априла:

















Кафа се све време могла на овој страни добити у пластичним чашама, без фискалног ...:



Био је покоји купач, и, наравно, нудисти су увек први на својој плажи:





























Повратак пред почетак полицијског часа, око пет поподне:

 
Veliki parkinzi na adi malo prije lidla su demontirani tj sprat tih parkinga
Strasno kako unakazena kuca
20200427-023122.jpg
 
Vrh