Šta je novo?

Istorija JGP-a

456 ex.jpg

gbr.456
Izvor: facebook
 
Okretnica 52-ke. Da li je poznata okvirno godina kada je nastala fotografija.
 
Krajem '89 ili pocetkom '90 je slikano, jer je bus rashodovan bas u prvoj polovini 1990.
 
Evo još jedne slike trole 16ce, negde na Novom Beogradu
Pogledajte prilog 1

A ovo je 13ica u Ustaničkoj, koja je nekada bila znatno uža i imala drvored jablana. Iza se vidi zgrada opštine Voždovac.
 
Trola 16 je u ulici sremskih odreda kod okretnice u pohorskoj

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
18056875_1882892048628601_4468985930542104344_n1.jpg

16. januara 1927. puštena je veza Makenzijeva-Novopazarska-Prištinska u dužini od 850 m. Otvorena je i tzv. pomoćna linija 1A Knežev spomenik-Prištinska, ali je kasnije skraćena i išla od raskršća Makenzijeve i Katanićeve do ugla Prištinske i Mileševske.
 
Siniša":fs40bctn je napisao(la):

16. januara 1927. puštena je veza Makenzijeva-Novopazarska-Prištinska u dužini od 850 m. Otvorena je i tzv. pomoćna linija 1A Knežev spomenik-Prištinska, ali je kasnije skraćena i išla od raskršća Makenzijeve i Katanićeve do ugla Prištinske i Mileševske.
Da li znas godinu skraćena linije 1A
I kad je uvedena linija terazije - gospodarska mehana još pre prvog rata


Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Nažalost, ne znam kada je skraćena 1A, pretpostavljam par godina nakon uvođenja, obzirom da spisak iz 1932 pominje ovu kratku varijantu.

Ako misliš na liniju Terazije-Gospodarska mehana-Topčider, kasnije liniju 3, ona je otvorena još 17 juna 1894.

A veza Gospodarska mehana-Čukarica 19.10.1932. U početku je postojala linija 13 Knežev spomenik-Čukarica je jednim motornim kolima i prikolicom i pomoćna linija 13A Gospodarska mehana-Čukarica sa dvoje motornih kola. Kasnije je ostala samo pomoćna linija 13A.
 
Siniša":uiak8eux je napisao(la):
Nažalost, ne znam kada je skraćena 1A, pretpostavljam par godina nakon uvođenja, obzirom da spisak iz 1932 pominje ovu kratku varijantu.

Ako misliš na liniju Terazije-Gospodarska mehana-Topčider, kasnije liniju 3, ona je otvorena još 17 juna 1894.

A veza Gospodarska mehana-Čukarica 19.10.1932. U početku je postojala linija 13 Knežev spomenik-Čukarica je jednim motornim kolima i prikolicom i pomoćna linija 13A Gospodarska mehana-Čukarica sa dvoje motornih kola. Kasnije je ostala samo pomoćna linija 13A.
Bila je linija terazije - mehana još pre prvog svetskog rata ima na spisaku iz 1912 i pre 13 ice (ima slika aeg i ringhofer i tabla sa oznakom 4 senjak) linija je ulazila u sastav linije 13 i ukinuta je 1936 kad su još par linija ukinuli
Na nju mislim

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
AEG su došli 1923 na ime reparacije, pre I sv. rata tramvaji su bili belgijske i francuske proizvodnje.
Jeste,sada sam se setio, bila je linija 4 Knežev spomenik-Gospodarska mehana, ali negde odmah posle I sv. rata, kao dopunska linija 3. Kada je uvedena i ukinuta, ne znam.
U Beogradu se linije često i po potrebi na brzinu uvele i isto tako ukinule.
 
Da li zna neko kako se širila trolejbuska mreža 1947 i 1948 godine tj linije 1 1A i 11
I kad je ukinuta linija 13 za dušanovac?

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Trolejbuske linije 12 i 13 su zamenjene autobusima 1970 (??) zbog izgradnje autoputa , tacnije petlje Autokomanda.
Sa malim zakasnjenjem se to desilo i sa tramvajskim linijama 9 i 10..
2w7gtv7.jpg
 
Linija 12 je ukinuta 1970 a za liniju 13 nisam siguran kad je rekonstrukcija ustanicke započeta pošto sam nasao podatak da je 1969 ukinuta

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Sam-2":1zy9ljui je napisao(la):
Trolejbuske linije 12 i 13 su zamenjene autobusima 1970 (??) zbog izgradnje autoputa , tacnije petlje Autokomanda.
Sa malim zakasnjenjem se to desilo i sa tramvajskim linijama 9 i 10..
Koja godine je snimljena fotografija pošto se mreža za ustanicku ne vidi

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Nisam do sada nasao tacne datume kada je koji vid gradskog saobracaja gasen.
Uglavnom , kontaktna mreza trolejbusa je morala biti uklonjena radi montaze nosaca ...

zxlhm1aa.jpg


Kao sto se vidi , Bokeljska ulica je pregradjena,dok Bulevarem Oslobodjenja jos ide saobracaj ,ali autobuski.
U toku je demontaza tramvajskog voda.
U tom delu bulevara, tramvaj je vozio jednosinski na , u delu od Oblakovske do Veterinarskog faksa.
Mislim da sam vec postovao fotografiju toga u ovoj temi.
 
1973 je ukinuta trolejbuska linija 13, a uvedena autobuska linija. Pisao sam o tome u prvom delu teksta o bitci za trolejbuse i istorijatui trolejbusa kod nas. U temi o trolejbusima su kačene mape trolejbuskog sistema, od početka pa do danas, kao i raniji planovi širenja istog. Neke od informacija sam našao u publikacijama o istorijatu GSP - a, čije sam linkove kačio. Evo da ih okačin ovde, kao i fotografije koje je kačio Bender.

publikacije: https://mega.nz/file/lZZXwAgT#bT3yycWelZmztKaMpbQX1b3kfycBNLEQEOD3HRoXuEk
trolejbuski sistem: https://mega.nz/file/QJAgQArJ#eaiubLBr58n45m7858G9_zgML4BI9688tUr4vzy4aTY
 
To nije tačno nakon rekonstrukcije ustanicke i izgradnje petlje trolejbusi više nikad nisu vraćeni
A te monografije su vrlo netačne što se tiče godina i podataka i jako oskudno pisane najbolji izvor su novine i tu se vidi koliko su podaci netačni u monografijama gsp

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
 
Zato sto je monagrafija neozbiljno pisana nista nije provjeravano a moglo je ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734411#p734411:1lqkifyt je napisao(la):
IK101 » 02 Maj 2020 23:58[/url]":1lqkifyt]To nije tačno nakon rekonstrukcije ustanicke i izgradnje petlje trolejbusi više nikad nisu vraćeni
Pa to sam i ja rekao. Jedina nedoslednost može da bude u godini. Mada sam se dosta služio i sa nekim novinskim člancima.
 
Vrh