Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

@Wlab
Koji su razlozi da negde bude portal a negde ne? Bas me zanima jer mi nikad nije bilo jasno na toj cetvorokolosecnoj deonici zašto je razmak izmedju 2og i 3eg koloseka manji nego razmak izmedju 1og i drugog kao i izmedju 3eg i 4og.
Umesto da svi razmaci budu isti izmedju sva 4 koloseka.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738217#p738217:1m962a6l je napisao(la):
spatiotecte » Sre Maj 13, 2020 10:20 pm[/url]":1m962a6l]@Wlab
Koji su razlozi da negde bude portal a negde ne? Bas me zanima jer mi nikad nije bilo jasno na toj cetvorokolosecnoj deonici zašto je razmak izmedju 2og i 3eg koloseka manji nego razmak izmedju 1og i drugog kao i izmedju 3eg i 4og.
Umesto da svi razmaci budu isti izmedju sva 4 koloseka.

Kolosečna situacija. Iz Batajnice ka severu izlaz je takav da su dva leva koloseka teretna, a dva desna putnička, zatim onaj jedan teretni toboganom prelazi na krajnju desnu stranu i do Nove Pazove spoljni su teretni, a unutrašnji putnički. U Novoj Pazovi su skretnice za 100 km/h u skretanje (ne znam što nisu uradili za 160 km/h u skretanje kako sad rade u Češkoj recimo, kada već rade "brzu" prugu) i od Nove do Stare Pazove su dva spoljna za smer ka Šidu (za 160 km/h) i dva unutrašnja za smer ka Novom Sadu (za 200 km/h). Kao što vidiš, na tako kratkom delu postoji 3 različite organizacije koji kolosek je za šta namenjen, tako da verovatno zbog toga postoje različiti razmaci i različita rešenja kontakne mreže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=737957#p737957:3fzil9ib je napisao(la):
Gargoyle » Сре Мај 13, 2020 11:27 am[/url]":3fzil9ib]na stanici u Rumi:
daSHhBm.jpg

Чија је ово зелена?
 
https://www.novosti.rs/вести/наслов...делове-железничке-пруге-у-износу-од-3-МИЛИОНА


Долијао лопов: Украо делове железничке пруге у износу од 3 МИЛИОНА

Novosti Online / Ј.И. | 15. мај 2020. 15:57 | Коментара: 0

Сумња се да је он, у протеклих неколико месеци, више пута са електромреже на железничкој прузи скидао и односио бакарне каблове, као и тегове и елементе који служе за затезање електро-контактне мреже

СМЕДЕРЕВО - Припадници Министарства унутрашњих послова у Смедереву ухапсили су М. Г. (49) из Смедерева, због постојања основа сумње да је извршио седам кривичних дела крађа на штету Јавног предузећа "Железнице Србије".


Сумња се да је он, у протеклих неколико месеци, више пута са електромреже на железничкој прузи Колари - Водањ, која је у реконструкцији, скидао и односио бакарне каблове, као и тегове и елементе који служе за затезање електро-контактне мреже.


Јавном предузећу "Железнице Србије" на овај начин причињена је материјална штета од око 3.000.000 динара.


Полицијски службеници су део украдених предмета нашли и вратили "Железницама Србије".


По налогу Основног јавног тужилаштва у Смедереву, осумњичени ће, уз кривичну пријаву, бити приведен основном јавном тужиоцу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738349#p738349:17dpv6c5 je napisao(la):
WLABmz » 14 May 2020 10:40 am[/url]":17dpv6c5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738217#p738217:17dpv6c5 je napisao(la):
spatiotecte » Sre Maj 13, 2020 10:20 pm[/url]":17dpv6c5]@Wlab
Koji su razlozi da negde bude portal a negde ne? Bas me zanima jer mi nikad nije bilo jasno na toj cetvorokolosecnoj deonici zašto je razmak izmedju 2og i 3eg koloseka manji nego razmak izmedju 1og i drugog kao i izmedju 3eg i 4og.
Umesto da svi razmaci budu isti izmedju sva 4 koloseka.

Kolosečna situacija. Iz Batajnice ka severu izlaz je takav da su dva leva koloseka teretna, a dva desna putnička, zatim onaj jedan teretni toboganom prelazi na krajnju desnu stranu i do Nove Pazove spoljni su teretni, a unutrašnji putnički. U Novoj Pazovi su skretnice za 100 km/h u skretanje (ne znam što nisu uradili za 160 km/h u skretanje kako sad rade u Češkoj recimo, kada već rade "brzu" prugu) i od Nove do Stare Pazove su dva spoljna za smer ka Šidu (za 160 km/h) i dva unutrašnja za smer ka Novom Sadu (za 200 km/h). Kao što vidiš, na tako kratkom delu postoji 3 različite organizacije koji kolosek je za šta namenjen, tako da verovatno zbog toga postoje različiti razmaci i različita rešenja kontakne mreže.

To mi je sve jasno i znam kakva je kolosecna situacija na cetvorokolosecnoj pruzi ali to i dalje ne objašnjava zašto su razmaci koloseka drugaciji.

Obično zbog mimoilazenja vozova za velike brzine je razmak izmedju 2 koloseka brze pruge veći nego na običnoj pruzi ovde imamo obrnutu situaciju gde je razmak izmedju koloseka običnog koloseka i koloseka za velike brzine veći nego onaj izmedju 2 koloseka za velike brzine.
Totalno nelogično.
 
Na slikama sa foruma a možeš i da meris na google earthu, videćeš da razmaci nisu isti, deluje kao da ima jedna dvokolosečna pruga po sredini i dve jesnokolosečne pruge sa svake strane umesto da deluje kao jedna četvoro kolosecna pruga.
 
Морам скренути пажњу и на носивост терена. Силе које трпи подлога су сразмерне квадрату брзине. Возови великих брзина су лакши, али због брзине преносе већу силу на подлогу. На спољњем колосеку може тутњити воз са препуним контејнерима са 120км/с.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739163#p739163:1owudtbf je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sat May 16, 2020 10:10 pm[/url]":1owudtbf]Силе које трпи подлога су сразмерне квадрату брзине. Возови великих брзина су лакши, али због брзине преносе већу силу на подлогу.

U krivini, na ravnom ne ide kvadratno.

evo rad o tome:
http://www.scielo.org.za/scielo.php?scr ... 7000300004
 
Slike su od 10.5.2020. i sad ih kacim jer nisam stigao ranije, ima bas dosta. Ovo je sve pruga u Batajnici, uz prugu, oko zeleznicke stanice...Uglavnom trenutno je sve veoma zapusteno. Gomile starih pragova su tu, duz cele pruge, svuda razbacani. Gradi se zgradica stanice.

zgradica stanice
GzeHYzm.jpg


novi stubovi cekaju ugradnju
JXUgNSu.jpg


evo gomile pragova...

6BFSyPs.jpg


U791imp.jpg


Xw1SNOo.jpg


KJEymdC.jpg


ttIFlNU.jpg


Y54cMyk.jpg


ovo je na kraju puta, tu je kucica i cuvar je odmah izasao cim je video mene i druga na bajsevima

jcRXoP4.jpg


Sa strane

cq6X2kK.jpg



Ovo je tacno na zeleznickoj stanici, ka Pazovi

cFPPN6H.jpg


6SXFYk3.jpg


Ka Zemunu

DEZoGUH.jpg


3tz4IvA.jpg


Ovo je skroz ka Pazovi, mislim da ce ova zgrada desno da bude kao trafo stanica jer je 500m pre nje stara trafo stanica.
mn3FrnZ.jpg
 
Ako me sećanje ne vara, nekad davno sam pročitao da se na otvorenim prugama, kada su dvokolosečne izbegava postavljanje jednog nosećeg stuba ili portala za oba (ili više koloseka), jer u tom slučaju bilo kakav incident koji uništava makar jedan vertikalni nosač automatski onesposobljava napajanje na oba ili više koloseka. Kad svaki kolosek ima sopstvene stubove em se oni mogu rasporediti kako odgovara geometriji svakog koloseka em je pouzdanije za neke ekscesne situacije. Portali u stanicama su normalna stvar zbog potrebe da se obezbedi slobodan prostor za skretnice i kretanje vozova preko njih. A i u stanicama su brzine kretanja mnogo manje.
 
E ovo je racionalno objašnjenje i ima.logike +1.
Medjutim, to ne objašnjava zasto je razmak drugačiji izmedju 4 koloseka.
 
Koliko vidim komentar je bio da između koloseka za veliku brzinu manji razmak nego između jednog od njih i spoljašnjeg koloseka za manje brzine.
Koliko znam između koloseka dvokolosečne pruge za velike brzine razmak jeste nešto veći nego kod obične dvokolosečne pruge - između ostalog jer se uzima u obzir i ozbiljan vazdušni udarni talas koje čelo voza proizvodi (iako su ovi vozovi aerodinamični),
Mislim da je razmak između bilo kojeg od koloseka za brzu prugu i spoljašnjeg “sporog” i dalje uslovljen kontaktnom mrežom - u sredini između dva “brza” brza koloseka nema stubova - stubovi su sa spoljašnje strane ovih koloseka - dakle između brzog i običnog. Kako se stub mora montirati na dovoljnu i sigurnu udaljenost od koloseka samim tim razmak između njih mora biti veći nego kada između ta dva koloseka nema stubova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739432#p739432:3pyw6h71 je napisao(la):
miki_ns » Ned Maj 17, 2020 6:31 pm[/url]":3pyw6h71]Ako me sećanje ne vara, nekad davno sam pročitao da se na otvorenim prugama, kada su dvokolosečne izbegava postavljanje jednog nosećeg stuba ili portala za oba (ili više koloseka), jer u tom slučaju bilo kakav incident koji uništava makar jedan vertikalni nosač automatski onesposobljava napajanje na oba ili više koloseka. Kad svaki kolosek ima sopstvene stubove em se oni mogu rasporediti kako odgovara geometriji svakog koloseka em je pouzdanije za neke ekscesne situacije. Portali u stanicama su normalna stvar zbog potrebe da se obezbedi slobodan prostor za skretnice i kretanje vozova preko njih. A i u stanicama su brzine kretanja mnogo manje.

Upravo suprotno, iskakanja se mnogo više dešavaju u stanicama, na skretnicama, nego na otvorenoj pruzi. Uostalom, 99% pruga su projektovane da se kroz stanicu u pravac prolazi istom brzinom kao i na otvorenoj pruzi. E sad, drugi je problem što se kod nas pruge ne održavaju, pa je krilatica svih železničkih kompanija u Srbiji od 1990. godine - bezbednost na prvom mestu, vozite sporo...Zato prekjuče iskakanje teretnog voza u Resniku, juče u Smeredevu, čekamo da vidimo gde će danas...Ne može toliko sporo koliko može nebezbedno...
 
Da iskakanja jesu mnogo češća u stanicama, ali je brzina kretanja manja pa se mašina i eventualno vagoni zaustave pre nego što nastane veća šteta. Izuzetak su naravno teške nesreće u kojima voz punom brzinom uleti u stanicu.
 
Za te portale i skretnice u N Pazovi, nemojte biti sigurni.. sve se menja.
 
Mađarski parlament proglasio tajnim ugovor s Kinezima o gradnji pruge Budimpešta-Beograd
Mađarski parlament izjasnio se večeras za čuvanje tajnosti detalja finansijskog ugovora sa Kinom o gradnji železničke veze Budimpešta-Beograd, jer se taj ugovor smatra najvećom infrastrukturnom investicijom u zemlji.
Detalji ugovora moraju da ostanu tajni deset godina jer bi njihovo „objavljivanje moglo da ugrozi Mađarsku u sprovođenju svoje spoljne politike i svojih trgovinskih interesa“, navodi se u nacrtu zakona.
Dodaje se da Mađarska na taj način želi da se „zaštiti od nepotrebnog spoljnog uticaja“ jer je u pitanju „veći nacionalni interes“.
Železnička linija za brze vozove omogućiće modernizaciju postojeće pruge koja postoji između Budimpešte i Beograda.
Prema dogovoru, kineska državna banka Eksim (Exim) finansiraće 85 odsto troškova investicije, procenjene na oko dve milijarde evra. Ostatak od 15 odsto Mađarska će finansirati sopstvenim sredstvima.
Mađarska vlada je ranije navela da je stavljanje oznake tajnosti detalja ugovora neophodno kako bi se dobio zahtevni zajam od Eksim-a.
Prema zakonu, Mađarska može da otkrije detalje dokumenta o projektovanju ali prethodno treba da se konsultuje s kineskim vlastima.
Ta investicija je izazvala kritike pošto neki smatraju da Kina na taj način ima mogućnost da se meša u mađarske poslove i da predstavlja ogroman trošak poreskim obveznicima.
Postoje i sumnje u profitabilnost projekta i rizika od korupcije povezane sa gradnjom mađarskog dela pruge duge 350 kilometara.
https://www.danas.rs/svet/madjarski...-kinezima-o-gradnji-pruge-budimpesta-beograd/
 
Sinvoz iz ZR priznao Kosovo i Metohiju!!! :bash:
 

Prilozi

  • unnamed11.jpg
    unnamed11.jpg
    657,9 KB · Pregleda: 1.714
Ма то неко ко је радио сајт покупио прву силуету са нета без размишљања ваља ли мапа. Американци форсирају овакве силуете мапе Србије по сток сајтовима.
 
А вала се види да је неко нешто одгризао. Неприродно изгледа, скоро као мапа Хрватске.
 
I onda su nam svi drugi krivi, a u svom dvorištu ne znamo šta su nam granice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740291#p740291:91hn7rd0 je napisao(la):
gishko » 20 May 2020 10:23 am[/url]":91hn7rd0]I onda su nam svi drugi krivi, a u svom dvorištu ne znamo šta su nam granice.
Како да ти кажем, кад 19 тада најмоћнијих земаља света изврши агресију на тебе и окупира ти део територије дало би се закључити да у овом случају јесу други криви.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740336#p740336:29htqzec je napisao(la):
Delija » Sre Maj 20, 2020 1:01 pm[/url]":29htqzec]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740291#p740291:29htqzec je napisao(la):
gishko » 20 May 2020 10:23 am[/url]":29htqzec]I onda su nam svi drugi krivi, a u svom dvorištu ne znamo šta su nam granice.
Како да ти кажем, кад 19 тада најмоћнијих земаља света изврши агресију на тебе и окупира ти део територије дало би се закључити да у овом случају јесу други криви.

Delija, ako neko kaže da je kuća tvog komšije u inostranstvu, a ti na svojoj mapi gazdinstva upišeš komšijino dvorište sa KS, onda je to samo i isključivo tvoj problem. Ovde nije reč o političkoj odluci koja će promeniti nešto, nego je reč o nemoralu i dokazu da nam ne treba neprijatelj.
 
Ок, ја само кажем да и поред тога што нам не требају непријатељи имали смо их и и даље их имамо. А то какви смо данас не оправдава поступке других према нама у прошлости.
 
Vrh