Šta je novo?

Trolejbusi

Окретница у Рајићевој је била идеална... На самом почетку пешачке зоне, покривен цео потез Калемегдан - Славија. Тролејбуси су се показали идеални за овакву мрежу улица у БГ.

Трамвај је лепа и романтична идеја, али коме треба лепа и мирна пешачка зона, око које се прави саобраћајни колапс јер се због улицкавања центра сви аутобуси гомилају на Славији, Кнеза Милоша и евакуишу на Дорћол где никоме не требају.
 
a cekaj da li je neko razmisljao da ce donji dorcol mnogo da zivne ovim spustanjem trola do dole ?
ne branim vesica ali koja je razlika sisli kod staklenca ili 100 m dalje na trgu ?
 
У оваквом концепту, да 41 иде Таковском, па Цвијићевом, Венизелосовом... не верујем да може да живне. Коме је потребна таква дуга и кружна веза поред трамваја и бусева? Када би се тролејбуси спуштали Француском, то би била друга прича.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738115#p738115:2bf1hdwc je napisao(la):
Dart » 13 May 2020 05:10 pm[/url]":2bf1hdwc]Bunili su i protiv Francuske.

Uvek će se buniti. Ovde se pobuna Dorćolaca poklopila sa besmisleošću projekta ovako kako je zamišljen. Oni mogu da se hvataju za neke pravne manjkavosti, ali suštinski nemaju prava da se bune protiv nekog javnog dobra. Problem je drugi - što je ovo javno dobro uvod u saobraćajno ludilo u centru grada.

A što se Francuske tiče, nesumnjivo bi ponuna bila veća, parking mesta bi otišla, a i drveće. U tom smislu bi i to bilo zasigurno sporno s tog stanoviša (stanari, nedostatak p.m. i zelenila), ali sa saobraćajnog aspekta bi bilo ok rešenje ako je baš nužda da se zatvori potez Trg republike - Studentski trg.
 
Dart":z7fgmh9o je napisao(la):
Bunili su i protiv Francuske.
Tačno, ali ono što ti uporno odbijaš da shvatiš je da ljudi ne žele da ostanu bez parking mesta i da moraju posle da kola parkiraju bogu iza nogu, jer se nema dovoljno parking mesta i sa sadašnjom konstalacijom ulica na Dorćolu. A nije ni rešenje izgraditi garažu ispod Bajlonijeve pijace i time smatrati da je rešen problerm čitavog Dorćola.
Konkretno, Francuska ulica mora da se proširi za jednu traku, a na račun parking mesta i uklonjenih stabala, da bi se mogle provući trole i / ili preusmerile sve one linije koje se okreću ili su se okretale na Trgu republike.
Apropo toga da neće stubovi za kontaktnu mežu da ugroze parking mesta u Žorža Klemensoa, evo dve fotografije od danas, u prolazu.





[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738113#p738113:z7fgmh9o je napisao(la):
Матеја Бељан » 13 Maj 2020 18:03[/url]":z7fgmh9o]У оваквом концепту, да 41 иде Таковском, па Цвијићевом, Венизелосовом... не верујем да може да живне. Коме је потребна таква дуга и кружна веза поред трамваја и бусева? Када би се тролејбуси спуштали Француском, то би била друга прича.
:kk:
 
Žao mi je parking mesta, moraju da budu svesni da je to deficitarno u centru. Ja bih lično voleo da nijedan parkirani automobil ne vidim na ulici i da su trotoari široki 2 metra. Što je moj interes manje vredan od njihovog?
 
Стварно штета за Француску, као створена је за тролејбусе. Што се тиче контактне мреже и губитка пркинг места, требали су стубове постављати тик уз постојеће субове јавне расвете.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738125#p738125:2n6zpn13 je napisao(la):
Матеја Бељан » 13 Maj 2020 18:59[/url]":2n6zpn13]Žao mi je parking mesta, moraju da budu svesni da je to deficitarno u centru. Ja bih lično voleo da nijedan parkirani automobil ne vidim na ulici i da su trotoari široki 2 metra. Što je moj interes manje vredan od njihovog?
Više puta sam spominjao da se treba naći rešenje kako bi i vozači, i parking mesta, i biciklisti i pešaci, mogli da funkcionišu tako da niko nikome ne smeta i da nikome ne budu ugrožena njegova prava (interesi).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738142#p738142:2n6zpn13 je napisao(la):
Дошљак » 13 Maj 2020 19:42[/url]":2n6zpn13]Стварно штета за Француску, као створена је за тролејбусе. Што се тиче контактне мреже и губитка пркинг места, требали су стубове постављати тик уз постојеће субове јавне расвете.
Kada bi se stavilo da manje opterećene trolejbuske linije (21 i 22) prolaze Francuskom, ostale linije Dobračinom, uz prebacivanje 32E Francuskom, 27 i 31 preko Studentskog trga i Tadeuša Košćuška do nove okretnice u Dunavskoj, i uz još neke reorganizacije, bilo bi izvodljivo. Naravno, ovo pod pretpostavkom da će se ukinuti okretnica Trg republike.
 
Postavljaju se nove bandere i elektro vozilo za transport po garazi ...

trole01-2020-05-13-20-28-25.jpg

trole02-2020-05-13-20-28-25.jpg
 
A ima li nade za neke nove trole ili se baziraju na elektro buseve
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738258#p738258:2bbsj41w je napisao(la):
direktor » Sre Maj 13, 2020 11:07 pm[/url]":2bbsj41w]Jesu to poceli da im mjenjaju farove ...

I meni farovi nekako deluju novcato i to sam primetila na više trolejbusa.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738275#p738275:2bbsj41w je napisao(la):
solecar » Čet Maj 14, 2020 12:15 am[/url]":2bbsj41w]Baziraju se na CNG autobusima.

Bar za ovu godinu. :|
 
Pričali smo već o farovima, bio je tender pre nekoliko meseci. Ako se dobro sećam nabavljao je 70 prednjih farova (po 35 levih i desnih), a cena po komadu je oko 100 evra...
 
Надам се да ће заменити све оне склепотине са округлим фаровима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738008#p738008:3iyovqtt je napisao(la):
Матеја Бељан » 13 May 2020 10:43 am[/url]":3iyovqtt]Окретница у Рајићевој је била идеална... На самом почетку пешачке зоне, покривен цео потез Калемегдан - Славија. Тролејбуси су се показали идеални за овакву мрежу улица у БГ.

Трамвај је лепа и романтична идеја, али коме треба лепа и мирна пешачка зона, око које се прави саобраћајни колапс јер се због улицкавања центра сви аутобуси гомилају на Славији, Кнеза Милоша и евакуишу на Дорћол где никоме не требају.
Naravno, Rajićeva je bila i idealna za okretnicu trola, ali sada se ona ne može vratiti.

Pomenu smo tramvaj. Nekada je tramvaj okretao kod paviljona Cvjete Zuzorić. Ne bi imao ništa protiv, umesto Rajićeve da trolejbusi tu okreću. Možda zvuči suludo, ali mislim da je manje zlo nego gondola.
 
Уопште није сулудо, тролејбус је еколошко возило као и трамвај, а то је већ била окретница.

Али, оно малограђанско у велеБеограђанима би се згрозило да им се на тај начин "скрнави парк", који би много мање био оскрнављен него што би био приближен свима.
 
I što je najgore, kada bi im objasnio da je tu između dva svetska rata bila okretnica tramvaja, mnogi ne bi verovali, nego bi te čak i ubeđivali da ti ne poznaješ istoriju toliko dobro kao oni. Kao ono kada je jednom prilikom neko govorio da je pesma "Pukni zoro" stara srpska pesma koja je samo obrađena za potrebe filma.
Inače, ne bih imao ništa protiv da se kod Paviljona napravi manja okretnica, za jedno tri trolejbuske linije.
 
Evo ja sam protiv tog predloga. Prvo, zato što je taj deo parka i dalje itekako aktivan. Ima dosta ljudi koji ulaze na Kalemegdan po onom širokom nastavku Uzun Mirkove, a ima ih dosta i koji se kreću poprečnim prilazom, kad se spuštaju ili penja ka/od Zoo vrta. Kako mislite da tuda proterate vozila od 12 metara, sa sve žicama i stubovima, a da: pešaci, trolejbusi, vozići, komunalne službe pa i onih par tezgi tu... ne ometaju jedni druge?

Druga stvar, jel iko od vas uzeo da pogleda veličinu tog kružnog toka oko Cvijete Zuzorić? Čini mi se da niste. Imate street view na tom mestu, skoknite pa vidite koli(c)ki je to prostor, pa razmislite prvo gde tu ima da se okrene jedno vozilo od 12m, a kamoli da stoji više njih.

Lepo je to što je nekad do onde išao tramvaj, kao i to što je tamo okretao. Samo što to beše pre 100+ godina, u vreme kad je Kalemegdan i dalje bio mutant između parka i vojnog objekta. I kad su tramvaji bili dužine 6 metara, ne 12.

Nikad neću razumeti tu strast prema davno prošlim i okončanim vremenima, koja sve češće izbija na forumu. Samo čekam momenat kad će neko da predloži ukidanje modernih sredstava transporta i vraćanje konjskih zaprega, zarad (kvazi) romantike i nostalgije.
 
Po toj logici je onda i besmislena borba za vraćanje linije 28 i uopšte očuvanja trolejbusa, kada su elektrobusi moderno sredstvo transporta.
Sa druge strane, u park može da se uđe , ako se i dalje želi peške, nešto niže i / ili više od tačke u Uzun Mirkovoj.
 
Eee ali ja rekoh ranije da ne smatram elektroautobuse superiornim u odnosu na trolejbuse. Bar ne za sada. Dakle ne radi se o tome. Samo ne volim kada se za neku ideju poteže argument ''tako je bilo pre 100 godina''. Dobro, i? Pre 100 godina pola ''salonskih lepotica'' u centru Beograda i dalje nije imalo radijatore. Jel to sad znači da treba da vratimo kamine i kaljave peći da bi bilo autentično? A da ispred zgrada vratimo kofe s vodom za pranje i one metalne šipke za skidanje blata sa cipela...

Što se tiče ulaska u park, ja ne vidim drugu mogućnost. Ili možda nisam dobro razumeo šta hoćeš da kažeš?
Jedini ulaz dovoljno velik, a i dovoljno praktičan da primi bilo kakvo vozilo, jeste onaj u produžetku Uzun Mirkove. Sve ''iznad'' i ''ispod'' toga je ili pretesno, ili pod nagibima, ili vodi u još veće reke pešaka.
 
Komšije sa Dorćola“: Dozvola za radove na trolejbuskoj mreži je nezakonita

Miljana Miletić 14. 5. 2020.
Iako su investitori imali dozvolu za izvođenje radova na Dorćolu tokom policijskog časa, ona je dobijena tokom vanrednog stanja i u ekspresnom roku. Iz Udruženja “Komšije sa Dorćola” kažu da je cela procedura dobijanja dozvole za gradnju na donjem Dorćolu jako sporna i da nije okončana na zakonom predviđen način. Osim toga što se radilo tokom potpune zabrane kretanja, građani su upozoravali javnost i da se radnici ne pridržavaju zdravstvenih mera. Iako je sada vanredno stanje ukinuto, problemi stanara, koji traju još od oktobra 2019. su ostali nerešeni.

Zabrana kretanja bila je u toku kada su 26. aprila na donjem Dorćolu otpočeli intenzivniji radovi za izgradnju trojelbuske mreže. Radilo se na delu ulice za koji je, kako kažu “komšije”, odobrenje dobijeno na “neverovatan način”, samo dva dana ranije.

“Komšije” su podnele žalbu prvog dana nakon ukidanja vanrednog stanja. Kako za Istinomer kažu iz Udruženja, kada se saznalo da će se stanari žaliti, oni su “za jedan dan uradili nešto za šta inače treba mesec dana”, te je tako i dozvola postala pravosnažna u rekordnom roku.

“Odobrenje za građenje izmenjene trase je dobijeno u roku od jednog dana, a radovi su otpočeli za samo dva dana od objavljivanja na Centralnoj evidenciji objedinjene procedure. Dakle, bez isteka zakonskog roka za žalbu od 8 dana, što jasno stoji u pouci o pravnom leku, bez klauzule pravnosnažnosti i izvršnosti tog upravnog akta, sa napomenom da Udruženju, kao zainteresovanom licu, nije omogućeno pravo na žalbu. Poptuno je neverovatno da Mihajlo Mišić, ispred Direkcije i zaposleni u Sekretarijatu za urbanizam nisu upoznati sa načelima upravnog opšteg postupka. Takođe, zakonom je predviđen i rok od 8 dana za prijavu radova, što ponovo nije sprečilo grad, Direkciju i ATM BG da krenu sa kopanjem ulica i to isključivo noću i za vreme policijskog časa”, navodi se u saopštenju.

Iako su o slučaju obavestili nadležnu Građevinsku inspekciju, policiju i komunalnu miliciju, rečeno im je da niko od njih nije nadležan. A na zahtev Udruženja upućen Sekretarijatu za inspekcijske poslove kojim su ukazali na nezakonistost odgovoreno im je samo da će njihov zahtev biti uzet u razmatranje.

Kulminacija

Sve je, kako kažu, kulminiralo 27. aprila kada da je pomenuta firma u Venizelosovoj i Ulici Žorža Klemansoa nastavila građevinske radove odmah po početku policijskog časa.


Nezadovoljni građani su tako izašli na ulice 28. aprila, dok je u toku bio policijski čas, kako bi sprečili radove. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je govoreći o protestu građana, naveo da su na Dorćolu te večeri napadnuti i prebijeni radnici. Međutim, iz Udruženja “Komšije sa Dorćola” su demantovali ove navode.

“Od samog početka su protesti na Dorćolu bili spontana i mirna okupljanja građana, nezadovoljnih postupanjem nadležnih, koje preti da ugrozi njihova elementarna prava. Stanari Dorćola su do sada izlaskom na ulicu sprečavali kršenje zakona, jer su smatrali da je to njihova građanska dužnost. Na molbe upućene nadležnim državnim organima, često su građani upućivani na Građevinsku inspekciju, koja nije odgovarala na telefonske pozive”, navodi se u saopštenju Udruženja.

Kako navode, osim napada od predsednika Aleksandra Vučića, sve učestaliji su i oni od premijerke Ane Brnabić i zamenika gradonačelnika Gorana Vesića.

Ali, kako kaže aktivista Udruženja “Komšija sa Dorćola” Vuk Tapušković, njihova borba je ipak je dala i neke rezultate.

“Uspeli smo da ih usporimo i zaustavimo na određeno vreme. Pravno se borimo na nekoliko frontova da bismo ih trajno zaustavili. Cela trasa se gradi stihijski i bez poštovanja Detaljnog plana regulacije grada Beograda. Radi se o privremenoj trasi prema nekom Master planu, da bi se saobraćaj sa Studentskog trga premestio u naše ulice, a da bi se gore napravila velika garaža koju treba da počnu da grade Kinezi”, objašnjava Tapušković za Istinomer.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada Beograda je nakon protesta izdala saopštenje u kojem je navela da se radovi obustavljaju do ukidanja vanrednog stanja, iako su radovi bili i planirani i prijavljeni, a da će podneti krivične prijave protiv predsednika opštine Stari Grad Marka Bastaća i njegovih saradnika koji su, kako su naveli, zaustavili radove.

Inače, rešenje za sporni deo trase najpre je odbačeno, da bi zatim bilo odobreno.

“Odbačeno je na osnovu 9 tačaka, a onda magično odobreno tri nedelje kasnije. I dalje nemaju pravosnažno rešenje niti prijavu radova na tom delu trase, ali su nagrnuli sa radovima za vreme policijskog časa da to proguraju na silu”, priča nam Vuk.

Izgradnjom trolejbuske mreže, kako kaže, svesno se žrtvuje Dorćol.

“Naše ulice i infrastruktura celog kraja ne mogu da podnesu ovaj saobraćaj, a kamoli nove linije trolejbusa. Novi terminus (okretnica) u Dunavskoj treba da prihvati preko dvadeset linija gradskog saobraćaja, što znači da oni svesno žrtvuju Dorćol koji će potpuno upropastiti, radi nepotrebnih kapitalnih projekata preko kojih je najlakše uzimati novac od građana”, kaže naš sagovornik.

Ovo Udruženje je inače, još krajem marta podnelo dva zahteva za dostavljanje informacija od javnog značaja, zbog sumnje da se vanredno stanje moglo zloupotrebiti kako bi se radovi okončali u najkraćem mogućem roku.

Prvi zahtev podnet je Sekretarijatu za urbanizam, i traženo je da se dostave spisi i kompletna tehnička dokumentacija u vezi sa izmenom trase trolejbuske linije. Drugi je upućen komunalnoj inspekciji opštine Stari grad s pitanjem po kom osnovu je Zelenilo Beograd seklo drveće. Odgovore, međutim, nisu dobili.

Inače, Udruženje zbog izgradnje trolejbuske mreže protestuje još od oktobra 2019. godine.

Kao problem navode to što Grad ne poštuje aktuelni Generalni urbanistički plan koji se primenjuje do 2021. godine. Prema ovom Planu, kako navode iz Udruženja, u okviru rasterećenja saobraćaja u centru grada, predviđena je izgradnja terminusa Dunavska, čime se formira trolejbuski prsten na Dorćolskoj padini, preko ulica Dobračina, Vasina, Tadeuša Košćuška i Dunavska. Međutim, od toga se odustalo, pa se sada ovde, navode, gradi “privremena tehnička linija” za izvlačenje trola do depoa vredna oko četiri miliona evra. Zbog čega se gradi takva linija, nikome nije jasno, kažu nam iz Udruženja. Jedino što žele stanari, jeste da se ispoštuje postojeći Urbanistički plan.


“Mreža se gradi da bi se ukinuli trolejbusi u centru”

Iz Udruženja građana “Vratimo trolu 28”, čiji su aktivisti podržali protest na Dorćolu, za Istinomer kažu da je glavni problem sa izgradnjom ove mreže “što se ona gradi kako bi se mogli ukinuti trolejbusi u centru”.

“Smatramo da je najbitniji rezultat protesta bio privlačenje pažnje široj javnosti na problem koji muči građane već više od pola godine. Naš glavni cilj je opstanak ekološkog trolejbuskog prevoza u centru grada. Mi smo imali dva sastanka sa gradskim sekretarom za gradski saobraćaj Jovicom Vasiljevićem pre vanrednog stanja, ali bez rezultata. Nisu nam dostavljeni ni obećani zapisnici ni podaci o brojanju putnika, tako da ćemo nastaviti sa prikupljanjem potpisa i drugim akcijama čim situacija to bude dozvolila”, kažu iz Udruženja.
https://www.istinomer.rs/analize/komsij ... ezakonita/
 
Vrh