Šta je novo?

Bulevar patrijarha Pavla

Проблем је што власти гледају да прво инфраструктурно обезбеде велике комплексе новоградње, а онда погубно прескачу делове града са неразвијеном саобраћајном и другом инфраструктуром.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738883#p738883:i0yuqfr5 je napisao(la):
plavac » 15 Maj 2020 22:00[/url]":i0yuqfr5]To nije tačno. Rakovica ima odličan položaj i šansu da se razvija odlično. To što se dešava, tj. ne dešava, krivi su ljudi koji o tome
odlučuju.
Ima šansu da se razvija, ali pogledaj samo ulice na potezu od Bulevara patrijarha Pavla pa nagore ka Vidikovcu. Velika većina tih ulica su ulice koje bi zahtevale rušenje i eksproprijaciju ne bi li se mogle dobiti iole normalne ulice i infrastruktura. Trenutno je bez ikakvih većih problema moguće graditi u zoni Bulevara, gde je gro industrijskih pogona i placeva. Niko nije kriv svim onim ljudima koji su kupovali stanove za male pare, a sada kukaju na infrastrukturu. ili pojedine ulice gde su se proširili placevi maltene do samih kolovoza. Jeste da ima finih delova u Rakovici, ali jako malo funkcionalnih saobraćajnica u odnosu broj zgrada i stanovništvo. Kao i u mnogim drugim delovima grada, radi se stihijski, i od strane izvođača i od strane kupaca. Jeste lepo imati svoj lični krov nad glavom, ali imati ga po cenu kasnije "glavobolje", e to već ne mogu da razumem.
 
Sole, to što si napisao je zamena teza.
Nije Rakovica kaluđerica, vojni put (uh, pardon 'altina' itd...)
Da, postoje delovi koji su unazadjeni divljom stihijskom gradnjom.
No, Ništa više nego drugi delovi grada.
Zar ono što pisah za cele 3 saobraćajnice ka centru i to izgrađene pre 40-50 pa i više od 80 godina, nije dovoljan dokaz da je uzrok nedostatak volje, a ne nedostatak mogućnosti?
Eto, da se vratimo na temu.
Zašto se ovaj bulevar gradi 'etapno' na ovakav način?
Previše meseci se radilo oko mosta preko Topčiderske reke.
Previše meseci se radilo izmeštanje korita reke...
Sve to traje i traje i traje... Jednostavno je vidljiv nedostatak volje da se nešto pokrene. A ova saobraćajnica je upravo do Pere Velimirovića deo SMT-a

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
Nedostatak volje se pretvorio u delimičan nedostatak mogućnosti.
Drugo, nisam uopšte rekao da je Rakovica druga Kaluđerica, nego da postoje određeni delovi koji su sa lošom infrastrukturom, ali da ima i onih sa odličnom, ali da bi samoj Rakovici dobro došao još neki alternativni pravac, a ne da sve bude svedeno na nekoliko saobraćajnica i pravaca. Bulevar patrijarha Pavla je samo jedan mali deo onoga što bi trebalo uraditi. Moje lično mišljenje je da se izmeštanje korita nije uopšte dugo radilo, imajući u vidu koliko su se razvlačili neki drugi projekti, koji su bili daleko jednostavniji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=737175#p737175:1d9nbsuz je napisao(la):
tragac » 10 May 2020 05:31 pm[/url]":1d9nbsuz]Treba uvesti uz određen aranžman. Što se tiče svih ostalih komunalnih usluga njih u celosti plaćaju građani iz svog džepa tako da tu nema problema sa celinama. Problem Rakovice je što smo od infrastrukture zadnjih 40 godina jedva dobili jedan dom zdravlja. A rast populacije među najvećima.
По питању сиве (легално-коруптивни систем) градње, Раковица и Чукарица деле прво место. Када је ДС излазио из Општине, на самом почетку су СНС-овци отварали ормане, из којих су "испадали лешеви" (фигуративан израз, тиче се документације о злоупотребама). Међутим, након неколико дана, одлучили су да никога из ДС не гоне, под условом да им предају све "пословне контакте". Један део градње је у рукама буквално грађевинске мафије, која отворено прети смрћу, а могуће да су и нека убиства наручивали. Односно, на Раковици имате озбиљне проблеме са економском и политичком елитом, које не можете решити отцепљивањем од Београда,већ тек некаквим квалитетним "Раковичким политичким фронтом".

Примера ради, траса старе Миљаковачке пруге (Топчидер - Јајинци) је била предвиђена за СМТ (Спољна магистрална тангента, други полупрстен од Вишњице до Видиковца). Део од Миљаковца 1 до Општине Раковица је одавно узурпиран, а код Канаревог брда је на једном делу затрпана траса како би се стабилизовало земљиште за градњу станова на гребену Канаревог брда.

Ја сам сам раније у некој од тема сугерисао да главни друмски коридор остане у долини, а да се траса Миљаковачке пруге искористи да се трамвај приближи Миљаковцу 1 и Канаревом брду, и да се тек код Железничке станице Раковица врати у долину Топчидерке.

Ако ћемо о целини друмског правца долином Топчидерке, сматрам да би тај друмски правац требало продужити све до Рипња (Клења). У оквиру тога, наставити са регулацијом Топчидерке узводно од Ресника, а истовремено радити на "брзој прузи" до Клења. Након тога, Рипањ припојити Раковици, а евентуално и још нека друга подавалска насеља. Логичније него да то буде тешко приступачни Вождовац. Чак не би било погрешно разматрати брзи трамвај (ЛРТ) за подножје Авале, али као друго гранање код Шопинг Шола у Раковици поред Манастира Раковица и уз стару обилазницу. То би било исплативије од дуплирања железничког колосека и технологије тешке железнице, зато што би боље покривало насеља и друмске прилазе при кретању, те евентуални развој будућих насеља.
 
Sada idemo izvan teme, ali reci mi kakav LRT zamišljaš? Kao nešto što se vezuje na mrežu osnovne železnice?U perspektivi odlična ideja bi bila da imamo voz od Prokopa )kad se već rodilo valja ga ljuljati) do Grocke preko Rakovice, Jajinaca, Belog potoka, Zuce-IKEA, Vrčin i Zaklopača. Drugoi, ti kao stričnjak dobro znaš da je u Rakovici konkurencija između dva šinska sistema koji skoro šest km idu jedan uz drugi...da li se to može iskoristiti kao prednost? Recimo da se grana tramvaj, da se napravi trasa tramvaja preko Košutnjaka i pored Tehnogasa koja bi povezivala postojeću rakovičku trasu sa voždovačkom?
 
Железнице су јако крут и ограничен систем када су у питању исплативи облици његове примене за градски и приградски саобраћај:
- Успони на главним пругама се избегавају преко 1%, изузетно 2,5% уколико се пруга користи само за путнички саобраћај. Код трамваја је у реду 6%, па чак је прихватљиво и 8% изузетно.
- Полупречници кривина на железници минимум 300 метара, на трамвајској прузи је изузетно могуће и 20 метара. Премда, избегава се све испод 50 метара.
- Потребна ширина слободног простора и висина светлосног профила. У пружни појас једноколосечне железничке пруге без проблема стају два трамвајска колосека.
- Код железнице се избегава "чичкање" станица како се не би гушио саобраћај на прузи. Код система на трамвајској основи је лакше додати станице свуда где треба.
- Потреба за мешовитим саобраћајем ограничава планирање реда вожње, поготову учесталости полазака. Једина пруга која има перспективу другог колосека је Ресник - Рипањ - Клење (Мали Пожаревац - Мала Крсна - Велика Плана). Када поредимо други колосек за Бели Поток са новим тунелима, са трамвајем по површини и који непосредно покрива насеља, долазимо до веће корисности брзог трамваја за нижу цену.

Потражња за некретнинама и становањем у Београду и околини укључујући и подавалска предграђа неће драстично опасти чак и ако осмислимо и спроведемо нову бољу стратегију регионалног развоја за провинцију. Ка Рипњу постоји перспектива да се изгради други колосек и систем са интервалом пола сата или чешће, али не и за само подножје Авале. Пруга за Икеу, Бели Поток, Зуце, Врчин, Иванчу, Умчаре може имати линију на сваких сат, али тешко чешће. Већ сада би морали размишљати о планском урбаном развоју између Ресника, Пиносаве и Јајинаца за које нам БГ:ВОЗ не би био довољан. Између Савске магистрале и аутопута за Ниш нам недостаје бар једна главна саобраћајница широке регулације и већег капацитета. И ту није довољно да булевар и брзи трамвај дођу само до Раковица Шопинг Шола.

Трамвај конкуренција возу од Савског трга до Раковице и Авале? Да би неко тако размишљао, мора бити напредан у најгорем смислу те речи. У питању су системи различитог ранга и хијерархије, оба потребна у милионском граду, чак и када су ту негде један уз други. Један стаје на сваких 600-700 метара у просеку, други на свака четири километра у просеку. Један покрива више краћих кретања, други више дугих кретања, и спречава препуњавање возова у градском подручју.

 
Tramvaji valjda treba da idu gde ima ljudi, pola ovih mesta je prazno i ovo me malo podseća na one švajcarske seoske pruge uskog koloseka kroz poljqne :). Moglo bi da se vuče kroz Miljakovac 3 , selo Rakovicu i Jajince. Potom obodom Kumodraža da se spusti na Banjicu i veže na postojeću trasu.
 
Juče je deo gradilišta bio potopljen (deo bliži bivšoj benzinskoj stanici). Prolazio sam kolima pa nisam stigao da vidim detalje.
 
Од кише, подземних вода или се излила Топчидерка?
 
Jer je sve tako lepo precizno i detalno upisano u katastre...
 
Ma to im je samo izgovor danas imas uredjaje za detekciju toplovoda vodovoda svih vrsta kablova ...kacio sam lika kako Vrsi detekciju toplovoda ....
 
To što danas postoji ultra morena mašina i načini utvrđivanja, ne znači i da mi tako radimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739171#p739171:3lz1tkcz je napisao(la):
tragac » 16 May 2020 10:31 pm[/url]":3lz1tkcz]Tramvaji valjda treba da idu gde ima ljudi, pola ovih mesta je prazno i ovo me malo podseća na one švajcarske seoske pruge uskog koloseka kroz poljqne :). Moglo bi da se vuče kroz Miljakovac 3 , selo Rakovicu i Jajince. Potom obodom Kumodraža da se spusti na Banjicu i veže na postojeću trasu.
Баш то тренутно немање људи, или што је много важније, немање високоградње је управо разлог да се одмах резервише булеварска, комунална и трамвајска инфраструктура док непланска градња није потпуно прогутала цео тај простор. У супротном добијамо Калуђерицу, или Миљаковачке стазе у Миљаковцу 3 где аутобус 48 не може да прође. Није циљ срушити све уз Авалски пут, већ наћи оптимално решење за одрживу урбанизацију. Други прилаз, који сам и раније био сугерисао је са Бањице преко Насеља Расадник (Вила Бањица) па долином Јелезовачког потока (удолина између Миљаковца и Јајинаца). Приградски булевари или брзи путеви Савска Магистрала, Ибарска магистрала, "Топчидерска магистрала", Јелезовачки булевар (продужетак Булевара ослобођења, Булевар Пеке Дапчевића, аутопут за Ниш су паралелни на по пар километара један од другог. Куд ћеш мање минималне булеварске инфраструктуре? Чак и са таквом мрежом, мораће да се спроведу ограничења на градњу у Јајиннцима, Кумодражу, Реснику итд. Док би виша спратност смисао имала само уз те трамвајске булеваре. Такође, и одвајање простора за домове здравља, средње школе и остале установе јавног значаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739212#p739212:hp1a1fsc je napisao(la):
chmi » Sun May 17, 2020 7:13 am[/url]":hp1a1fsc]Juče je deo gradilišta bio potopljen (deo bliži bivšoj benzinskoj stanici). Prolazio sam kolima pa nisam stigao da vidim detalje.
I danas
 
Svakog meseca bar jednom imamo u Rakovici isključenja jer oštete magistralni vodovod na gradilištu(bez zezanja) juce su opet oštetili prilikom radova magistralni, ceo dan nije bilo vode a onda su u ponoc pustili i eksplodirao na drugoj lokaciji pa je ceo taj kraj i deo rakovice bio više od 24 sata bez vode, kontakt centar Beogradskog Vodovoda je ultra bahat više se ne javljaju na prijave kvarova vec sluzi samo da se cuje gde će biti radovi, a gradske inspekcije im ne mogu ništa, ne razumem toliki javašluk ako vec postoji katastar podzemnih instalacija vec rušilački grade bulevar i malo malo oštete važne instalacije, briga ih i nema posledica a gradjani ispaštaju plus neće ni da se jave u kontakt centru da gradjani bar olaksaju dušu i prijave. Stvarno sramotno. Sva ta gradska preduzeća koja drže monopole pod hitno dovesti u red.
 
Ista meta isto rastojanje. Mesicima je još daleko od asvalta. Bar do izbora da naprave biciklističku stazu
 
Deo trase koji se proteže od Požarevačke rampe ka staroj topčiderskoj okretnici (do one nedavno postavljene table) je proširen 'na štetu'
rasadnika za nekoliko metara. Sad već može da se nasluti buduća saobraćajnica. Nisam siguran, ali mi se čini da je u okviru
proširenja umetnuta i buduća pešačka staza. To će biti jasnije u naredne dve, tri nedelje.

Inače, u tom delu deonice nije danas bilo nijednog radnika. Bilo ih je 5-6 na pravcu od Pere Velimirovića ka krivini + dve mašine.
Ponovo su nešto tu kopali, taman kad sam pomislio da je pravac završen. Negde na polovini pravca je iskopan dubok rov oko starog
cevovoda, koji je polagan upravno na Bulevar. Onako iz kola mi je delovalo da je prilično u lošem stanju i bojim se da ako bude
trebao da se menja, da je to moguće završiti samo prekidom saobraćaja na određeno vreme.
 
Jedino interesantno na gradilištu je što se formiraju bare po kojima plivaju divlje patke a vrane nešto čeprkaju po blatu :D.
Definitivno nema gužve iz pravca grada. Za bajs je poprilično loše (brže se vozi nego ranije i često ima klizavog blata od gradilišta). Imam utisak da se put brže poplavi od kiše nego pre. Ovim tempom ovaj put neće videti asvalt ove godine
 
Слике су од пре седам дана - рекли су да на овом потезу нема имовинских проблема и других сметњи, а опет се радови одуговлаче унедоглед:

























 
Ne pamtim kada sam video ljude da rade tu, možda dok je još bio policijski čas od 17h, tad se i radilo, od tada kao da su svi preusmereni negde drugde, kao i same pare za projekat.
 
Promena projekta, uz zeleni pojas dobijamo i kanal.
04d757abb8510303a5a4249168b20573.jpg


Послато са Redmi 7 помоћу Тапатока
 
Vrh