Šta je novo?

Bezbednost u javnom prevozu

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=739950#p739950:o21i3pu5 je napisao(la):
Дошљак » 19 May 2020 11:44 am[/url]":o21i3pu5]Досадашња искуства са линијама 17, 18, 601 јесте да путници уђу на сва врата, и онда излазе сви на сва врата па се нпр. неко ко је на седишту прогура да изађе али они што уђу остану код због људи који се нису покретали од како су се ту затекли. А остане празно седиште или место у пролазу између седишта али недоступно. То је слика непротока путника у возилима јавног превоза. Али поред смера уласка и кретања за смањење гужви морају да се уведу експреси на свим оптерећенијим линијама.

Da, pre neki dan videh niskopodni Liaz na 55 sa svim sedištima zauzetim bez stajanja po prolazima, svi se nabiše naspram drugih vrata, dahću za vrat bez maske, rukavica. Prođe 56L (IK112N) sa standardno 2 putnika, 56 (Solaris) sa dosta slobodnih sedišta i malim brojem raspoređenih "stajača" duž celog vozila baš onako kako treba. Higer na 89 isto kao Solaris sa 56. Sva vozila nadrealno čista, toliko da i briselski Citaro G liči na rikšu iz Čitagonga.

Međutim juče u Požeškoj u isto vreme u istom smeru tramvaji nisu imali više od 2 putnika (bilo KT4, bilo CAF) dok su autobusi imali dosta putnika u zoni vrata, prostora za stajanje, bilo zglobni ili solo, mada sam video 37-ice i 49-ke neprihvatljivo pune (solo) bukvalno kao pre pandemije. Generalno zglobovi su se pokazali kao bezbednija vozila u ovoj situaciji. Ulaze i izlaze na sva vrata i to su uska grla.

Dakle tender za 500+ zglobova nije fantazija nego preka potreba. Što se vraćanja ekspresa tiče to svakako, mada i uvođenje 7E, 9E, 12E, 29E, 40E bržih alternativa lepo zvuči. :)

Recimo zglobna 37E bi ispraznila neprihvatljivo pretrpanu solo 37, uz to rasteretila i zglobnu 23. Sa druge strane zglobna 12E privukla bi putnike koji izbegavajući prespore tramvaje nepotrebno preopterećuju ostale linije. O unapređenju usluge bržim i udobnijim putovanjem uz manju gužvu, te pouzdanijim linijama i da ne govorim. 49 nije potrebno pretvoriti u ekspres, dovoljno je uvesti zglob šihte.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741324#p741324:2l42xrtn je napisao(la):
Express » 23 Maj 2020 00:09[/url]":2l42xrtn]Juče u Požeškoj u isto vreme u istom smeru tramvaji nisu imali više od 2 putnika (bilo KT4, bilo CAF) dok su autobusi imali dosta putnika u zoni vrata, prostora za stajanje, bilo zglobni ili solo, mada sam video 37-ice i 49-ke neprihvatljivo pune (solo) bukvalno kao pre pandemije. Generalno zglobovi su se pokazali kao bezbednija vozila u ovoj situaciji. Ulaze i izlaze na sva vrata i to su uska grla.
Ono što bi zaista trebalo da se pojača, to se ne pojačava, a pojačavaju se pojedine linije koje su i pre pojačanja bile slabo popunjene i mogao da se napravi razmak i od 4m. Gužve i dalje u solo 37, 41, 49, a praznjikava zglobna 40 pojačana.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741324#p741324:2l42xrtn je napisao(la):
Express » 23 Maj 2020 00:09[/url]":2l42xrtn]Dakle tender za 500+ zglobova nije fantazija nego preka potreba. Što se vraćanja ekspresa tiče to svakako, mada i uvođenje 7E, 9E, 12E, 29E, 40E bržih alternativa lepo zvuči. :)
Samo još kada bi našli nekog da uloži u infrastrukturu za zaobilaženje određenih stajališta za tu tvoju ideju o elektro ekspres linijama.
 
23 još i nekako, ali ubedljivo su najgore solo linije. Solo autobusi su u svojoj osnovi konceptualno nepogodni u ovakvoj prilici. U uslovima Beograda baš oni dođu purpose-built vozila - ne zglobni. U SAD je obrnuto. Jednostavno solo ovde na koridorima mogu da saobraćaju samo u slučaju linija koje korioste deo prometnog koridora pri čemu na ostatku trase prolazak zgloba ili okretanje istog nije tehnički moguće. Redak je primer male patronaže. Da se razumemo da je patronaža mala 37 ne bi bila pojačana pa opet bila krcata. Ona nije jedina, ima primera širom grada, 27E, 75, 83... Mislim da to i vrapci znaju, osim gradskih otaca.

Nije problem pokriti primarne linije elektropodsistema jer su iste uglavnom koridorske uz proviziju obilaznih traka duž većeg dela trase. Na delovima gde obilaženje nije moguće jednostavno bi radili lokal segment kao bilo koji drugi ekspres. Ne mora to biti preskakač (limited stop). Ma nije problem za onoga ko hoće vez za onoga ko neće.
 
Shodno podacima dobijenim nastavljenim praćenjem i snimanjem popunjenosti vozila, od ponedeljka 25.05.2020. godine biće izvršeno povećanje broja vozila na sledećih 20 gradskih linija:

16,17,18,23,25,35,37,45,46,59,74,77,78,88,95,309,511,531,551,604

Na prigradskim i lokalnim linijama biće obavljeno povećanje broja vozila na liniji 4410 (Sopot-Đurinci-Mladenovac).

Sekretarijat za javni prevoz će nastaviti da prati gradske, prigradske i lokalne linije, kao i da blagovremeno reaguje u skladu sa dobijenim podacima, a sve u cilju zaštite zdravlja putnika.

izvor: bgprevoz.rs
 
Pre neki dan vraćena je odluka o obaveznom nošenju maski u javnom prevozu, sve to lepo zvuči u teoriji, dok je u praksi stanje dosta drugčije. Mnogi ne žele da nose, neki nose ispod brade, ima i onih koji nose kako treba, mene zanima ko to treba da kontroliše i kakve sankcije se snose ako ne nosiš masku. Trenutno se vozim u 48 P40043 i šofer opominje putnike za masku, ali nešto ne verujem da je to njegov posao, a ni putnici ga ne konstatuju uopšte.
 
To su jedino mogli da rade oni kontrolori od kojih se odustalo.
 
Nema obaveze bez sankcije.

Mere država treba da sprovodi a ne da uvodi mere koje nije u stanju da sprovede i bude kivna na građane što se ne pridržavaju... i eto opravdanja diktatoru za novi policijski čas... mi apelovali, građani neposlušni i najlakše pozatvarati u kuće...
 
Sekretarijat za javni prevoz neće kažnjavati vozače javnog linijskog prevoza putnika ukoliko putnik uđe u vozilo na vrata koja nisu predviđena i obeležena za ulaz (druga i ostala vrata), s obzirom da ne mogu fizički ispratiti svakog pojedinačnog putnika.

izvor: bgprevoz.rs
 
Ne znam kakva je danas situacija ali juče je bilo primetno manje ljudi u autobusima 85, 88 i 52 koje sam koristio.
 
To je meni juče sestra rekla za 18 u jutarnjim časovima, dosta manje putnika nego inače.

Sent from my MI 8 using Tapatalk
 
U 34 sada ima više ljudi nego pre. Danas se sa njim vozio i po prvi put od ponovnog puštanja saobraćaja sam stajao , jer su sva mesta bila popunjena. Čak je i u 36 zabeležen porast broja putnika, i to na delu od Autokomande do Savskog trga.
Što se tiče trolejbusa 40 i 41, rekao bih da je situacija kao i pre.
 
Popunjenost vozila javnog gradskog prevoza u proseku oko pedeset odsto

Rezultati snimanja popunjenosti vozila i poštovanja epidemioloških mera u današnjem, jutarnjem vršnom periodu je u proseku oko pedeset odsto. Od 6 do 7 časova popunjenost je bila između 30 i 40 procenata, od 7 do 8 časova između 60 i 80 odsto, a od 8 do 9 časova ponovo opada broj putnika na oko 30 procenata.

Izdvojilo se nekoliko linija na kojima je jutros od 7 do 8 sati bilo nešto više putnika od proseka, oko 80 odsto popunjenosti, a to su sledeće linije: 18, 23, 37, 46, 58 i 88. Putnici u velikom procentu koriste zaštitne maske u javnom prevozu, u proseku više od 90 odsto, dok je bilo i linija gde je ovaj procenat bio manji (linija 27), ali i linija gde je 100 odsto putnika koristilo maske.

U Zemunu i Novom Beogradu popunjenost u vozilima je između 30 i 40 odsto, a bliže centru linije su popunjene u proskeu oko 50 odsto. Zona oko Pančevačkog mosta, Bulevar despota Stefana ka gradu, linije 16, 23, 35, 95 na nekoliko polazaka imale su nešto više putnika, oko 60 odsto, i to u periodu između 7.20 do 7.50 časova, a ostali polasci između 30 i 50 odsto.

Popunjenost ostalih poteza: potez 100 – od 30 do 40 odsto, potez 300 – od 30 do 40 odsto, potez 400 – od 30 do 50 odsto, potez 600 – od 30 do 40 odsto i potez 700 – od 30 do 50 odsto, zatim u tramvajima na Novom Beogradu oko 30 procenata, na Banjici popunjenost tramvaja je oko 40 odsto, u Bulevaru kralja Аleksandra od 50 do 60 odsto, u trolejbusima sa Banjice ka gradu oko 40 odsto, a na liniji 29, od Medakovića ka gradu, oko 50 odsto. U autobusima „Lasta” iz Mladenovca od 4.20 do 6.40 časova broj putnika je bio od 52 do 66, a na ostalim linijama: Ivanča, u 4.45 sati – 70 ljudi, Ivanča, u 5.45 sati – 65, Lazarevac, u 6.05 sati – 65 i Sopot, u 5.30 sati – 65 ljudi. Prosek u „Lastinim” vozilima iznosio je oko 55 putnika, a na lokalu tridesetak putnika.

Na liniji 860, u vozilima „Strela” Obrenovac, sva sedišta su bila popunjena i oko 15 putnika je stajalo. Slična situacija je bila i na ekspres liniji. Na ostalim linijama popunjenost je bila od 50 do 60 odsto. Vozači, u velikoj većini, nosili su maske, dok je bilo i onih koji ih ne nose, ali to su uglavnom oni koji imaju kabine i odvojeni su od putnika. Vozači u velikoj meri poštuju proceduru za ulaz na prva vrata, navedeno je u saopštenju.

Stanje u javnom linijskom prevozu je zadovoljavajuće, propisane mere se u najvećem broju slučajeva poštuju. Ponuđeni kapaciteti zadovoljavaju potrebe, pri čemu treba pratiti rad naznačenih linija koje su imale veću popunjenost od proseka ostalih linija i intervenisati u slučaju potrebe.

izvor: bgprevoz.rs
 
Пола једе купус а пола месо, у просеку једемо сарму.
 
Na osnovu praćenja i snimanja popunjenosti vozila u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, koja su obavili Sekretarijat za javni prevoz i JKP GSP „Beograd”, planirano je da se od sutra sa 46 dodatnih vozila poveća broj autobusa na 14 gradskih linija.

Broj vozila će biti povećan na linijama 17, 18, 23, 31, 37, 46, 48, 50, 53, 55, 56, 58, 88 i 511 na kojima je popunjenost preko 60 odsto ponuđenih kapaciteta.

Zbog povećanja broja putnika na prigradskim linijama 581 i 581E, koje saobraćaju na relaciji Beograd – Lazarevac, ponovo će biti uspostavljena dva polaska koja su od 1. jula bila ukinuta.

izvor: bgprevoz.rs
 
solecar":2sbgog5z je napisao(la):
Na osnovu praćenja i snimanja popunjenosti vozila u javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, koja su obavili Sekretarijat za javni prevoz i JKP GSP „Beograd”, planirano je da se od sutra sa 46 dodatnih vozila poveća broj autobusa na 14 gradskih linija.

Broj vozila će biti povećan na linijama 17, 18, 23, 31, 37, 46, 48, 50, 53, 55, 56, 58, 88 i 511 na kojima je popunjenost preko 60 odsto ponuđenih kapaciteta.

Zbog povećanja broja putnika na prigradskim linijama 581 i 581E, koje saobraćaju na relaciji Beograd – Lazarevac, ponovo će biti uspostavljena dva polaska koja su od 1. jula bila ukinuta.

izvor: bgprevoz.rs
Ovo je klasičan id******.
U ponedeljak ukineš šihte, dvosmence, u četvrtak vratiš trećinu tih istih polazaka.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Debili, niko ne računa na koronu i da ljudi ne putuju.

Ili su u Italiji ono šoping.
 
Pisao sam milion puta, i napisaću opet (ne zbog direktora i nas ovde, nego zbog tutubana iz institucija koji čitaju forum):

Ovako treba da izgledaju reklame na vozilima javnog prevoza. Ova jedna vam čak sama poručuje šta je suština svega.

Pogledajte prilog 1
 
Vrh