Šta je novo?

Air Serbia

Ne znam što ne kupe manje avione, pa organizuju letove sa po desetak putnika. Malo skupo ali ima ovde dovoljno potencijalnih putnika. Dok traje korona mogu se time baviti, lakše se i dozvole za putovanja manjih grupa mogu nabaviti
 
U okviru raznih novotarija prethodnih dana, "Air Serbia" je uvela i uslugu "Keep Boarding!", zahvaljujući kojoj će putnici sa bording kartama moći u Srbiji (primarno u Beogradu) da ostvare brojne benefite i popuste u smeštajima, ugostiteljskim objektima, muzejima, rent-a-car agencijama.
Ovo je značajan iskorak napred (pretpostavljam da je aktuelna pandemija donekle ubrzala stvari), ali se postavljaju dva pitanja:

1. Zašto se to realizuje sa boarding kartama, da li je to neka praksa u svetu? Zašto se ne iskoristi postojeći frequent flyer program, pomoću kartica se može lako ustanoviti da li je neko leteo ili ne.
2. Spisak partnerskih objekata je za početak na zavidnom nivou, ali je meni barem kuriozitet da na spisku nema ni jednog od bivših JAT-ovih hotela.

https://www.airserbia.com/informacije/p ... p-boarding
 
Mene zanima zasto i dalje drzava tj mi subvencionise tu firmu?
Kome ce biti potreban Air Serbia u svetu gde ce se (nadam se) malo ili ni malo putovati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759202#p759202:2i3d8280 je napisao(la):
DzonTravolta » 22 Јул 2020, 17:44[/url]":2i3d8280]1. Zašto se to realizuje sa boarding kartama, da li je to neka praksa u svetu? Zašto se ne iskoristi postojeći frequent flyer program, pomoću kartica se može lako ustanoviti da li je neko leteo ili ne.

зато што то није намењено само ФФ корисницима, већ свим путницима који долазе у Београд. ФФ корисници имају гомилу других погодности и ово им је само додатна вредност. а зашто карта за укрцавање? па то је доказ да је корисник био на том и том лету. и да, то је пракса у свету. сећам се да сам једном летео са Аустријаном за Беч и са њиховом сам могао да идем по музејима

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759202#p759202:2i3d8280 je napisao(la):
DzonTravolta » 22 Јул 2020, 17:44[/url]":2i3d8280]2. Spisak partnerskih objekata je za početak na zavidnom nivou, ali je meni barem kuriozitet da na spisku nema ni jednog od bivših JAT-ovih hotela.

https://www.airserbia.com/informacije/p ... p-boarding

ЈАТ-ови хотели више нису ЈАТ-ови, већ издвојени. а да ли ће да се укључе, зависи од њихових власника
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759327#p759327:2djjklqp je napisao(la):
MC_ » Čet Jul 23, 2020 10:44 am[/url]":2djjklqp]Mene zanima zasto i dalje drzava tj mi subvencionise tu firmu?
Kome ce biti potreban Air Serbia u svetu gde ce se (nadam se) malo ili ni malo putovati.
Treba mnogima.
 
MC_":3709qf8m je napisao(la):
Mene zanima zasto i dalje drzava tj mi subvencionise tu firmu?
Kome ce biti potreban Air Serbia u svetu gde ce se (nadam se) malo ili ni malo putovati.
Od tvoje nade nema nista, putovanja ce, naravno, poceti ponovo i trebace vremena da se avio industrija oporavi, ali ce se to svakako desiti, jer tako svet funkcionise.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
•letovi do Rima FCO, Milana MXP i Bukuresta OTP bice obnovljeni 16. avgusta
•letovi do Brisela BRU bice obnovljeni 27. avgusta
•letovi do Venecije VCE bice obnovljeni 31. avgusta
•letovi do Moskve SVO i Tel Aviva TLV bice obnovljeni 1. septembra
•letovi do Madrida MAD od 29. jula, Nice NCE od 8. avgusta i Kijeva KBP od 31. avgusta bice obustavljeni do sledece letnje sezone
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759497#p759497:18jsa8vi je napisao(la):
Misha V » Čet Jul 23, 2020 4:25 pm[/url]":18jsa8vi]
MC_":18jsa8vi je napisao(la):
Mene zanima zasto i dalje drzava tj mi subvencionise tu firmu?
Kome ce biti potreban Air Serbia u svetu gde ce se (nadam se) malo ili ni malo putovati.
Od tvoje nade nema nista, putovanja ce, naravno, poceti ponovo i trebace vremena da se avio industrija oporavi, ali ce se to svakako desiti, jer tako svet funkcionise.


Sent from my iPhone using Tapatalk

tako je bilo do skoro. Nadajmo se da ce se broj putovanja znacajno smanjiti i tako smanjiti i zagadjivanje zemlje.
Nadajmo se da ce vecina kompanija propasti i da ce cena karte biti dugo visoka.
Priroda bi nam bila zahvalna da manje putujemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759691#p759691:mz1knlo1 je napisao(la):
JohnnyLee » Pet Jul 24, 2020 12:28 pm[/url]":mz1knlo1]пре бих рекао зелени анархо-комуниста
Nisam ni znao da postoje tako detaljni nazivi za sve. Kako se onda zovu oni koji tolerišu i iznova daju neograničeni publicitet onima koji redovno opravdavaju državnu pomoć drugim avio kompanijama ali ignorišu i negiraju identične argumente kako bi napadali isključivo Er Srbiju? Ima li tu nekog naziva?
 
Preporucujem mu samoizolaciju...na vrhu neke visoke, zabacene planine.

Sent from my LG-H440n using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759601#p759601:1uo9ll8p je napisao(la):
MC_ » 23 Jul 2020 11:04 pm[/url]":1uo9ll8p]

tako je bilo do skoro. Nadajmo se da ce se broj putovanja znacajno smanjiti i tako smanjiti i zagadjivanje zemlje.
Nadajmo se da ce vecina kompanija propasti i da ce cena karte biti dugo visoka.
Priroda bi nam bila zahvalna da manje putujemo.

Bože svašta.
I ja sam za očuvanje prirode, ali nisam za to da se vratimo u kameno doba.
Zašto onda ne prestaneš da koristiš računar i forum? Sam taj čin prirodu zagađuje mnogo više nego jedan let avionom (godišnje je procena da avionski saobraćaj emituje 2% CO2, dok od drumskog saobraćaja dolazi 12%, prosečna potrošnja po putniku u Evropi u avio saobraćaju je oko 3.4 l/100km - što je realno manje nego kad mi sami sednemo u auto i vozikamo se po gradu).
Same komponente računara, ili telefona sa kog si napisao ovakav post, kao i elektronika koja je omogućila tvoje povezivanje na Internet i učešće u forumu su tehnologije za koje se troše ogromni prirodni resursi - samo zlato i bakar koji su esencijalno neophodni za čipove se dobijaju najprljavijom mogućom tehnologijom, koja proždire ogromne količine vode i energije i koristi vrlo agresivne hemikalije. Proizvodnja struje koju moraš da utrošiš da bi ti računar/telefon/mreža radili je u mnogim zemljama (a posebno našoj) zbog proizvodnje u termoelektranama mnooooogo prljavija nego avio letovi.
Ali realno nemoguće je da živimo bez tehnologije.

Pa ako nisi spreman da iz ovih stopa ugasiš računar i ne uključuješ ga dok se u našoj zemlji više od 50% struje ne proizvodi iz zelenih izvora, i ako nisi spreman da uložiš mnogo love u kupovinu hi-end računara za koje ti proizvođač može potvrditi da su proizvedeni korišćenjem maksimalno moguće karbon-neutralnih tehnoloških procesa (a i to je pitanje koliko je tačno), parkiraš auto na benzin/dizel koji realno po potrošnji po glavi troši više, okani se propagiranja ukidanja letova.

Prvo statistika, pa onda ekološka akcija, jer bez podloge u realnim podacima ona je vrlo često (pogotovo kod nas) usmerena potpuno pogrešno.

Tako da ako si za očuvanje prirode prvo navali na zabranu drumskog saobraćaja na fosilna goriva u potpunosti.
Zapravo svaki vid saobraćaja u kome se prevozi mali broj putnika (osim bicikla dakle pogona sopstvenom snagom) je inherentno mnogo veći zagađivač nego bilo koji vid masovnog saobraćaja. Slažem se da treba menjati navike i forsirati recimo na malim do srednjim udaljenostima železnicu - jer je najefikasnija (uostalom upravo to se forsira sada i kroz budžet EU). A i inače statistika pokazuje trend da se u Zapadnoj Evropi, zahvaljujući mreži brzih pruga, za putovanja koja mogu da se obave za do 4 sata, ljudi sve češće opredeljuju za voz pre nego za avion). 4 sata vožnje brzom prugom je ozbiljno velika udaljenost. E tu se slažem s tobom, meni je bilo mnogo prijatnije da odletim u Frankfurt i presednem na ICE voz do Kelna nego da pustim agenta prodaje da mi napravi vezane letove preko Minhena, em mi je ovako bilo brže, em ugodnije, a i ekološki bolje. Nažalost zahvaljujući stanju, primarno naših, železnica i ukupnoj udaljenosti vožnja vozom celim putem nije racionalna, a vožnja autom bi bila gori ekocid nego kombinacija avion + voz.

A očekivati da se ljudi zakopaju i sede samo na mestu na kome žive je besmisleno, i za ljude posebno unazađujuće - ljudsko društvo je uvek napredovalo upravo tako što bi ljudi videli nove stvari i (prilagođeno) ih primenjivali i kod sebe.
 
Na racunaru sam primoran da radim, drugi posao od ovog ne znam.

Posledice avio saobracaja su daleko vece od zagadjenja.
Tu je turizam. Turizam znaci unistenje lokalnih zajednica.


Sto se tice C02,

https://www.epa.gov/ghgemissions/source ... -emissions

transport je najveci izvor emisije.

Sto se tice povratka u kameno doba, ako moramo da peremo ves, ne moramo da putujemo.

Ptovanje avion znaci i da nemamo vremena, da smo nervozni.
Vremenom bogati ljudi putuju spavacim kolima ili brodom.
Vreme je jedini nenadoknadivi resurs.

Manje putovanja, vise vremena.
 
Turizam u svom naopakom obliku može da znači uništenje lokalnih zajednica, ali ja eto baš volim da otputujem i da vidim i tuđu prirodu i tuđe običaje i tuđu hranu i tuđu klimu i ne verujem da sam uništio ijednu lokalnu zajednicu.
Više putovanja - otvoreniji pogledi na sve.
 
To je isto kao i sa svim drugim masovnim ponasanjima.
Jedan turista, to je lepo.
Masovni turizam je katastrofa.

Recimo, u Dom. Republici, od turista je profitirao uzak sloj vlasnika hotela koji i nisu odatle. I nesto malo osoblje.
Ali, turiste jos uvek vode u ekskurzije po favelama, da vide kako drugi ljdui zive, da vide kako izgledaju mesare bez krova, gde na meo slecu muve.

Turizam je blokirao te ljude.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=760448#p760448:40vxkzeb je napisao(la):
miki_ns » 27 Јул 2020, 10:34[/url]":40vxkzeb]Zapravo svaki vid saobraćaja u kome se prevozi mali broj putnika (osim bicikla dakle pogona sopstvenom snagom) je inherentno mnogo veći zagađivač nego bilo koji vid masovnog saobraćaja. Slažem se da treba menjati navike i forsirati recimo na malim do srednjim udaljenostima železnicu - jer je najefikasnija (uostalom upravo to se forsira sada i kroz budžet EU). A i inače statistika pokazuje trend da se u Zapadnoj Evropi, zahvaljujući mreži brzih pruga, za putovanja koja mogu da se obave za do 4 sata, ljudi sve češće opredeljuju za voz pre nego za avion). 4 sata vožnje brzom prugom je ozbiljno velika udaljenost. E tu se slažem s tobom, meni je bilo mnogo prijatnije da odletim u Frankfurt i presednem na ICE voz do Kelna nego da pustim agenta prodaje da mi napravi vezane letove preko Minhena, em mi je ovako bilo brže, em ugodnije, a i ekološki bolje. Nažalost zahvaljujući stanju, primarno naših, železnica i ukupnoj udaljenosti vožnja vozom celim putem nije racionalna, a vožnja autom bi bila gori ekocid nego kombinacija avion + voz

Француска планира да забрани домаћи авио саобраћај на релацијама на којима се може стићи возом испод 3 сата
 
Ja sam leteo krajem juna, bio je pun avion, bas dosta Albanaca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762194#p762194:1zjsa2r3 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 01 Авг 2020, 21:31[/url]":1zjsa2r3]da li neko ima informaciju o load factoru na letovima za JFK?

од 60% до 90%, зависи од доба године
 
то се не зна. нити ће се знати док америчко Министарство саобраћаја не објави податке
 
Bice interesntno videti koliko su desetina miliona evra dobili kao dotacije od drzave.
 
Vrh