Šta je novo?

Славија - Краља Милана - Теразије

Нема заинтересованих за куповину дела Београђанке

На данашњој заказаној лицитацији за продају Палате Београд није се јавио ниједан заинтересован купац и лицитација није успела, потврдио је за Танјуг заменик градоначелника Горан Весић.

„Како налаже закон, када лицитација први пут не успе, организује се нова и она ће бити умањена за 20 одсто вредности у односу на почетну цену. У најкраћем могућем року Град ће организовати нову лицитацију, и надамо се да ћемо добити некога ко ће уложити у ову зграду”, рекао је Весић.

Он је навео и да без обзира ко буде купио Београђанку, неће моћи да промени намену зграде, нити ће моћи да ради било какве промене на њеној спољашњости, будући да је заштићена од стране Завода за заштиту споменика. Каже и да купац Београђанке има обавезу да уложи најмање пет милиона евра у реконструкцију зграде у року од три године.

Весић подсећа да у овом тренутку Београђанка прави губитке Граду и да нема разлога да тај трошак плаћају суграђани, те изражава наду да ће се ускоро наћи њен купац.

„Када неко буде купио и уредио Београђанку, осим што ће ту бити компаније које ће радити, плаћаће се порез на имовину Граду, чим ће Град уместо што сада губи, зарађивати”, указао је Весић, преноси Танјуг.

Заменик градоначелника Београда каже и да није истина да је лицитација намештена, како је, каже рекао лидер Странке слободе и правде Драган Ђилас, односно та странка. Весић је демантовао и његове наводе да је само неко ко је унапред све знао у вези са лицитацијом, могао да учествује у њој.

Почетна цена дела Београђанке који је на продају је 20,6 милиона евра.

http://www.politika.rs/scc/clanak/45952 ... eogradanke

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sRAkP9B1AJ4[/youtube]
 
Eто савршеног простора за нови центар за промоцију науке.
 
"Нема заинтересованих за куповину дела Београђанке"
neka isprazne stari dvor od kojekakvih cinovnika i tamo ih prebace (sto je malo verovatno) ili usele gomilu agencija (koje nicemu ne sluze osim partijskom uhlebljenju)
 
zoran_m":98vssze1 je napisao(la):
U konkursnoj dokumentaciji stoji da će biti kontaktne mreže, tako da biće prilike i za španca i za retro tramvaj. Po meni ova linija nema nikakav značaj sem turistički. Nisam pratio, da li ukidaju trole na istom potezu?
U konkursnoj dokumentaciji stoji tramvaj sa autonomijom kretanja, a kontaktna mreža je za trolejubuse do Dobračine

 
Ово је изгледа само остављање мреже за одлазак у депо.
 
Ali, zamisli da imaš toliku mrežu, od Slavije, preko celog centra samo za odlazak u garažu, a bez prijema putnika?!

Doduše, ništa me od ovih ne čudi.
 
Проблем ове полемике је не урбанистички, но идеолошки и културолошки.

Балканци генерално имају начин размишљања мало сличнији Американцима - више волимо у кућама да живимо, мало смо "слободарскији" настројени. У Америци постоји већа аверзија према градовима, код нас не, али нека врста ниподоштавања је присутна. Те и у Америци и у Србији тј Београду, пешачке зоне су спрдња. Као и у Америци, и у Београду центар не служи као културно-историјска целина но транспортни и пословни чвор. И сва инфраструктура је тако намештена.

Идеолошки аспект је из доба комунизма - ишло се мало ка некој децентрализацији која никад није спроведена у потпуности - ту центар остаје саобраћајан чвор, али само "први међу једнакима". Инфраструктура за ово малтене не постоји али је дуго планирана.

Ми сада имамо неку најгору врсту химере и шизофреније, где се центру намерно гура вештачко смањење капацитета, а не ради ништа малтене да се повећа у осталим деловима сем крајње периферије где више служи да се град заобиђе. Тако имамо померање саобраћајног центра на Славију, која уопште није опремљена инфраструктуром за то јер је град такав. А онда да се то споји нам се уваљује нека спрдња од трамваја који ће да вози 2 километара.

Е тако се убија град. Можда је и намерно - да буде толико неподобан за живот и пословање да цене падну у суноврат, те да откупе све за џ и направе 50 Београда на Водама, Брдима итд. Генијално.

Све ово проистиче из чињенице да је неки тамо тута отишао рецимо у Лион, и рекао "ууу како лепо оћу ја то" и онда одлучио да то копира у Београду. Па не може то тако. Лион на максимуму развијености и Београд на максимуму развијености ће изгледати много другачије и функционисати много другачије, али оба ће бити истог квалитета. А копирањем странаца не добијамо ништа јер то није за наш начин размишљања, историју итд.

Дакле имамо 2 опције. Неки трошак ће да постоји питање је само колики.

1. Настављање дизнилендизације, копирања западне Европе. Трошкови бесконачни јер се цео град баца у смеће с полурешењима. Ај ти оди на Нови Београд са Карабурме а цео центар је у пешачким зонама а једини пут ти је сокаче на стероидима или крцата Газела. Велики инфраструктурни пројекти су харам јер су потребне експропријације "мјешање државе у привреду!11!!!!" Овде сав превоз окреће на Доњем Дорћолу и на Славији а да пређеш на другу страну центра мораш се клацкати дечијим возићем са 3 станице.

2. Наставак старе идеје о децентрализацији и умрежењу града - трошкови велики јер мора много булевара да се пробија, много да се руши, али са сваким новим пробијеним путем трошкови се брзо враћају много побољшанијом ефикасношћу. Овде лепо седнеш на трамвај који иде из Миријева или Малог Мокрог Луга и сиђеш на Теразијама као нормалан човек.
 
Bravo za post. Pisao sam i ja o toj problematici isterivanja ljudi iz centra u nepripremljena i preopterećena predgrađa bez prethodih priprema i unapređenja infrastrukture. Ja to zovem ''američki urbanizam na srpski način''.

Ali neka si napisao ovo, valja povremeno podsetiti na te apsurde i opasnosti.
 
Имамо буквално микс свега и свачега, америчку идеју предграђа са турском урбанистичком матрицом касабе, покушај западноевропског историјског пешачког центра са станоградњом из доба социјализма, шинске системе који заобилазе најстрожи центар а аутобуске коридоре кроз њега...
 
Ajd povucite jedan novi bulevar od Trga do Mirijeva... kuda bi išao?
 
Директно тешко, а у реалности фали довршетак булевара Краља Александра до Устаничке, и проширење Мите Ружића, Чингријине, Милана Ракића и Витезова Карађорђеве звезде. А ту је и опција булевар Деспота Стефана - Вишњичка - Миријевски булевар.
 
Celo Mirijevo koje vozi u centar prolazi ulicom Mite Ruzica, a to je, kao sto znate, jedna mala ulica sa dve trake koja je zbog toga stalo zakrčena.
 
Postoje 4 izlazlaza iz mirjeva 2 na bka i bogoslovijs i visnjicka
Mozemo slobodno da sastavimo spisak ulica za prosirenje ....
1.Despota stefana
2.Dragoslava srejovica
3.Mite ruzića
4.Save Maskovica
5......itd itd
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762578#p762578:3oibdb3f je napisao(la):
Perkan » 02 Aug 2020 23:35[/url]":3oibdb3f]Ajd povucite jedan novi bulevar od Trga do Mirijeva... kuda bi išao?

Проширење Милана Ракића и Чингријине, ето ти. Није баш захвалан терен и све улице иду контра
 
117186756_3712755462114059_3502969198869137038_n.jpg

FB.
 
Ko je икада био у Америци зна да нешто што имало подсећа на америчка предграђа овде не постоји.
 
С тим да су наша мало скученија од САД предграђа што је опет до парцела.
 
Američka predgrađa se toliko po svemu (urbanistički, istorijski, kulturološki, socijalno ekonomski... sami izaberite oblast...) razlikuju od naših da prosto nema smisla upoređivati ih.
 
Као што је и буквално све осим поп културе потпуно другачије у односу на САД.
 
Vrh