Modernizacija železnice

Diskusije o infrastrukturnim projektima od izuzetnog značaja za grad i okolinu

Moderator: Igor

sasa901
Higher intermediate
Postovi: 787
Pridružio se: Pon Maj 14, 2012 2:42 am
Kontakt:
Pohvaljen: 183
Pohvalio: 38

Re: Modernizacija železnice

Postod sasa901 » Sub Avg 08, 2020 4:01 pm

ili uzeti gosu i razviti je sa kinezima da bude 50 50 pola nase pola kinesko
Pohvale za post: 4
Pendolino
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 720
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 747
Pohvalio: 484

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Sub Avg 08, 2020 4:03 pm

Novosti napisao:Kada bude završena izgradnja deonice brze pruge Beograd - Budimpešta, prema najavama nadležnih do Srpske Atine stizaćemo za samo 27 minuta.

:bash:
Pohvale za post: 3
ValterUdarnik
Intermediate
Postovi: 140
Pridružio se: Uto Nov 08, 2016 11:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 291
Pohvalio: 153

Re: Modernizacija železnice

Postod ValterUdarnik » Sub Avg 08, 2020 6:24 pm

Sta je to Srpska Atina?
"Mene više od tih para koje nemamo brine to što ćemo da ih potrošimo na loše trasirane linije." - Igor 27.07.2020
spatiotecte
Professional
Postovi: 11744
Pridružio se: Pet Feb 09, 2007 8:58 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 9589
Pohvalio: 2286

Re: Modernizacija železnice

Postod spatiotecte » Sub Avg 08, 2020 6:44 pm

Romantični naziv za Novi Sad
Mikie
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 603
Pridružio se: Pon Avg 26, 2019 12:12 pm
Lokacija: Београд
Kontakt:
Pohvaljen: 2121
Pohvalio: 1993

Re: Modernizacija železnice

Postod Mikie » Sub Avg 08, 2020 7:40 pm

Нажалост, из знаних разлога, са Хрватима неће постојати стабилни привредни односи за било коју врсту заједничке производње. Спољна трговина је максимум који можемо да досегнемо, а пре неколико година и ту је било озбиљних проблема.

Они не умеју ни проток људи и добара као транзитна земља да обезбеде на квалитетном нивоу, а камо ли нешто друго.
Pohvale za post: 3
Прле
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1290
Pridružio se: Čet Nov 29, 2018 12:57 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1504
Pohvalio: 1392

Re: Modernizacija železnice

Postod Прле » Sub Avg 08, 2020 9:05 pm

ValterUdarnik » Суб Авг 08, 2020 2:09 pm napisao:Da je Srbija ozbiljna drzava ili bi sama proizvodila te vozove

+1
ValterUdarnik » Суб Авг 08, 2020 2:09 pm napisao:ili bi u dogovoru sa Hrvatskom (Koncar) proizvodila potrebnu kolicinu.


-1

Лично, мислим да је боље лиценцна производња ако је сопствени развој прескуп.
ValterUdarnik
Intermediate
Postovi: 140
Pridružio se: Uto Nov 08, 2016 11:44 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 291
Pohvalio: 153

Re: Modernizacija železnice

Postod ValterUdarnik » Sub Avg 08, 2020 9:06 pm

spatiotecte » Sub Avg 08, 2020 6:44 pm napisao:Romantični naziv za Novi Sad

Znao sam to, samo sam mislio da to nije naziv za neku zeljeznicku vezu, tipa Bosna ekspres :lol:
"Mene više od tih para koje nemamo brine to što ćemo da ih potrošimo na loše trasirane linije." - Igor 27.07.2020
gishko
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 881
Pridružio se: Uto Sep 27, 2016 1:41 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 1876
Pohvalio: 5662

Re: Modernizacija železnice

Postod gishko » Sub Avg 08, 2020 9:12 pm

ValterUdarnik » Sub Avg 08, 2020 1:09 pm napisao:Da je Srbija ozbiljna drzava ili bi sama proizvodila te vozove ili bi u dogovoru sa Hrvatskom (Koncar) proizvodila potrebnu kolicinu.


Zar nije u Kragujevcu najavljena i proizvodnja vozova pored tramvaja?
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3477
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2727
Pohvalio: 2686

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Sub Avg 08, 2020 10:15 pm

Za sada rade tramvaje.
The odds are never in our favor
Boki123
Intermediate
Postovi: 138
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 39

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Ned Avg 09, 2020 4:21 pm

Koje nas izmene iščekuju u novom redu vožnje? Verujem da će biti još više redukcija zbog još više radova. Mi sledeće godine imamo radove (ako idemo po najavama) na nastavku barske pruge iza Valjeva, Novi Sad - Subotica, Niš - Dimitrovgrad, ako krenu sledeće godine i Beograd-Niš ostaje nam Beograd - Novi Sad kao što danas imamo. Jedino što se otvara je Jajinci - Mala Krsna i par regionalnih pruga za alternativne trase teretnim vozovima.
DzonTravolta
Korisnikov avatar
Advanced
Postovi: 3477
Pridružio se: Ned Jul 26, 2015 2:11 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2727
Pohvalio: 2686

Re: Modernizacija železnice

Postod DzonTravolta » Ned Avg 09, 2020 5:34 pm

Niš-Zaječar se privodi kraju.
The odds are never in our favor
Pohvale za post: 2
Boki123
Intermediate
Postovi: 138
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 39

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Ned Avg 09, 2020 6:14 pm

Privode i Subotica-Senta i Kumane-Banatsko Miloševo ali su sve to pruge koje bi omogućile alternativan pravac za teretni saobraćaj dok se koridori rade.
Pohvale za post: 2
Pendolino
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 720
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 747
Pohvalio: 484

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Ned Avg 09, 2020 7:41 pm

Boki123 » Sun Aug 09, 2020 3:21 pm napisao:Jedino što se otvara je Jajinci - Mala Krsna

aha, ali 2021/2022.
:kafa:
Pohvale za post: 1
Boki123
Intermediate
Postovi: 138
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 39

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Pon Avg 10, 2020 8:43 am

Da li neko zna šta je sa prugom Stara Pazova-Šid? Znam da je pre 2 godine bila najavljivana rekonstrukcija Beograd-Zagreb i da je potpisan memorandum, a onda zatišje i nemamo nikakve nove informacije
Pendolino
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 720
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 747
Pohvalio: 484

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Pon Avg 10, 2020 9:18 am

Kralj je nudio Hrvatima da se radi brza pruga, a oni nisu zainteresovani jer već imaju sređenu prugu za 160km/h, većim delom trase.

Sama trasa nije zanimljiva jer nema tunela i mostova, tako nema mnogo prostora za ugradnju.
Pohvale za post: 1
tragac
Korisnikov avatar
Expert
Postovi: 5519
Pridružio se: Uto Apr 05, 2011 2:35 pm
Lokacija: RAKOVICA
Kontakt:
Pohvaljen: 3375
Pohvalio: 6906

Re: Modernizacija železnice

Postod tragac » Pon Avg 10, 2020 9:33 am

DzonTravolta » 09 Aug 2020 04:34 pm napisao:Niš-Zaječar se privodi kraju.

To bi trebalo da su završili u aprilu. Bila je emisija Koridori, radilo se navodno punom parom i u toku vanrednog stanja.
Nemam petlju da uđem u temu 'Savski trg'. A i izbegavam da tuda prođemo. Ne želim da znam za to mesto više.
Boki123
Intermediate
Postovi: 138
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 39

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Pon Avg 10, 2020 9:35 am

Stvarno šteta da i naši ne dignu na 160km/h, mnogo bi znacilo gradovima u Sremu da se povežu sa Beogradom, u tom slučaju bi železnice uzele primat u prevozu. Isto tako bi značilo i za EC vozove Beograd-Zagreb-Ljubljana jer dosta naših živi u Sloveniji i još bi privukli dosta turista, a da ne pričam za cargo saobraćaj. Pruga bi se vrlo brzo otplatila.
Pohvale za post: 3
WLABmz
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1439
Pridružio se: Ned Jul 02, 2017 4:04 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 2327
Pohvalio: 119

Re: Modernizacija železnice

Postod WLABmz » Pon Avg 10, 2020 9:47 am

Boki123 » Pon Avg 10, 2020 9:35 am napisao:Stvarno šteta da i naši ne dignu na 160km/h, mnogo bi znacilo gradovima u Sremu da se povežu sa Beogradom, u tom slučaju bi železnice uzele primat u prevozu. Isto tako bi značilo i za EC vozove Beograd-Zagreb-Ljubljana jer dosta naših živi u Sloveniji i još bi privukli dosta turista, a da ne pričam za cargo saobraćaj. Pruga bi se vrlo brzo otplatila.


Cargo saobraćaj ka HR je jako mali. Od Rume mnogo više teretnih vozova ide ka Zvorniku i dalje u BiH nego ka Šidu i dalje ka HR i SLO. Od Rume do Šida potreba za dva koloseka praktično ne postoji. Zašto ovo govorim? Desnim kolosekom u smeru Šida se vozi 50 km/h Ruma - Sremska Mitrovica i 30 km/h Sremska Mitrovica - Šid. Levi kolosek u smeru ka Beogradu je u boljem stanju i vozi se 100 km/h na otvorenoj pruzi i 50 km/h kroz stanice. Zbog toga u smeru ka Šidu voz putuje čitavih sat vremena duže nego u povratku ka Beogradu. Za početak bi trebalo levi kolosek osposobiti za obostrani saobraćaj i to bi već značilo sat vremena kraće putovanje u smeru Šida, Zagreba, Ljubljane.
SlikaSlikaSlika
Pendolino
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 720
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 747
Pohvalio: 484

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Pon Avg 10, 2020 10:34 am

WLABmz » Mon Aug 10, 2020 8:47 am napisao:Levi kolosek u smeru ka Beogradu je u boljem stanju i vozi se 100 km/h na otvorenoj pruzi i 50 km/h kroz stanice.
Kad 2020. pričamo o brzinama iz 1920. kao o dobrim, nešto sa nama nije u redu. Čak mislim da je tada bio i brži prolaz kroz stanice jer je bio onaj sistem zaključanja skretnica ključem.

Kakogod
WLABmz » Mon Aug 10, 2020 8:47 am napisao:Za početak bi trebalo levi kolosek osposobiti za obostrani saobraćaj i to bi već značilo sat vremena kraće putovanje u smeru Šida, Zagreba, Ljubljane.
Pa naravno, ali čuo sam da postoje veliki otpori toj ideji, jer je navodno skupa a kada se bude radila rekonstrukcija moralo bi sve ponovo. Mada, treba zadržati oba koloseka, jer i 50km/h bolje od ukrštanja.

Sa druge strane, priča se o velikom remontu već, ja mislim, nekih 20 godina. Sanacija i mašinsko regulisanje desnog koloseka i ne i koštalo mnogo (manje od promene signalizacije za dvosmerni saobraćaj), a dobili bi možda i 100km/h.

Najgore je što za ovaj kriminal oko novorekonstuisane deonice Ruma-Golubinci nije niko odgovarao, kao ni za Mala Krsna-Velika Plana, Gilje-Paraćin, ono pre Mladenovca,...
Pohvale za post: 8
Boki123
Intermediate
Postovi: 138
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 39

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Pon Avg 10, 2020 10:56 am

Šta konkretno za Mala Krsna-Velika Plana i pre Mladenova je loše urađeno (nisam upućen) za ovo ostalo znam.
Ja bih pre išao na ozbiljniju modernizaciju ka Šidu da se svi veći prelazi nivelišu (dosta kamiona prelazi pa lome rampe) i da se izgrade platforme i krštene stanice kao Beograd-Novi Sad. Za brzinu može i 120 km/h ne mora odmah 160km/h. Naravno mora da se pojača putnički saobraćaj posle ovakve rekonstrulcije da bi se isplatilo
Pendolino
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 720
Pridružio se: Čet Nov 15, 2012 11:53 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 747
Pohvalio: 484

Re: Modernizacija železnice

Postod Pendolino » Pon Avg 10, 2020 11:10 am

Boki123 » Mon Aug 10, 2020 9:56 am napisao:Šta konkretno za Mala Krsna-Velika Plana?
Pružni prelazi nisu urađeni kako treba, pa se vozi samo 100km/h.

Boki123 » Mon Aug 10, 2020 9:56 am napisao:Za brzinu može i 120 km/h ne mora odmah 160km/h.

Mora. Ista je cena potpuno za takvu ravničarsku prugu, gde se ne ispravljaju krivine, već "samo" treba srediti mostove i skretnice.
To ako se radi remont. Koliko se isplati neko ozbiljno krpljenje i vraćanje brzine na 120km je veliko pitanje.

Ljudi, posle Prvog sv. rata je rađena velika obnova pruga u Jugoslaviji, gde je na dobrom delu sadašnjeg Koridora X rađen dupli kolosek za brzine do 100km/h.
Da li, stvarno, možemo i sada 100 godina posle, čitav vek, da i dalje pričamo o 100km/h?
Pohvale za post: 4
Dusko
Beginner
Postovi: 77
Pridružio se: Sub Nov 04, 2017 12:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 92
Pohvalio: 546

Re: Modernizacija železnice

Postod Dusko » Pon Avg 10, 2020 11:23 am

Tad su bila druga vremena, sav transport se vrtio oko železnice. Tad niti je bilo autoputeva ni dobrih auta kao danas. Danas je značaj železnice sveden na minimum.
Kod nas ima određeni značaj u prevozu tereta i to je na žalost. Otuda ove diskusije o brzinama ovolikim i onolikim ne vode nikuda.
Pohvale za post: 1
Boki123
Intermediate
Postovi: 138
Pridružio se: Sub Feb 16, 2019 5:33 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 124
Pohvalio: 39

Re: Modernizacija železnice

Postod Boki123 » Pon Avg 10, 2020 11:32 am

Jeste to su bila druga vremena, ali železnica ima minimalan značaj zbog toga što se nije ulagalo 30 godina u nju. Mi sad moramo da nadoknadimo tih 30 godina neulaganja i to sad i radi. Poslednjih godina se dosta ulaže u železnice i narednih godina bi trebali da vidimo rezultat u smislu povećanja broja putnika na novim deonicama. Veliki skok broja putnika će biti kada se otvori Beograd-Novi Sad i posebno kad se otvori dalje kad Budimpešti, a to je samo jedan od mnogih pruga koje se trenutno rade.
Dusko
Beginner
Postovi: 77
Pridružio se: Sub Nov 04, 2017 12:51 pm
Kontakt:
Pohvaljen: 92
Pohvalio: 546

Re: Modernizacija železnice

Postod Dusko » Pon Avg 10, 2020 11:37 am

Železnica da ima ikakav značaj ne bi je se ni pustilo da propadne skroz, da se brzine svedu na 10 na sat, da se iseče sav vagonski park i da se ukine kompletan međunarodni saobraćaj.
Pohvale za post: 1
Duleja
Korisnikov avatar
Higher intermediate
Postovi: 1203
Pridružio se: Sub Nov 13, 2010 5:30 pm
Lokacija: Taurunum / CCAA
Kontakt:
Pohvaljen: 1883
Pohvalio: 1587

Re: Modernizacija železnice

Postod Duleja » Pon Avg 10, 2020 2:44 pm

Kad kreneš na odmor sa trista na sat, kapiraš da železnica ima jak značaj. :)
:: cogito cogito ergo cogito sum ::
Pohvale za post: 2

Povratak na “Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 4 gosta