Šta je novo?

Delta Planet Autokomanda - [Tržni Centar | 172 000 m²]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799073#p799073:35kvuihh je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » 02 Dec 2020 10:26 pm[/url]":35kvuihh]Београд већ има довољно изграђено ткиво тако да сваки преостали неизграђени простор треба сачувати као вентил природе и здравља.
Нема. Београд би, због ниске густине насељености, односно градског ткива, да је у Западној Европи, био неодржив град. А то значи да ће бити и код нас, или ће остати на афричком стандарду јавних служби.
Трећег нема.
 
Beograd 3,241 po km2
Budimpesta 3,351 po km2
Štutgart 3,100 po km2

Mogu ovako u nedogled
 
А колико износи густина изграђености других српских градова, колико људи је у селима? Велики град је највећи потрошач енергије и ресурса и највећи произвођач свих врста загађења и као такав је користан само за скидање кајмака, што је пролазна добит за мањину, али трајна штета за већину...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798542#p798542:2in6tzj8 je napisao(la):
don1120 » 01 Dec 2020 03:17 pm[/url]":2in6tzj8]ni Bog otac ne zna gde je zapelo sa ovim projektom, pricalo se pre godinu dve da je resen spor sa Jevrejskom zajednicom...

Није никада ни постојао спор са јеврејском заједницом. Њих је Мишковић искеширао и обећао им неки споменик испред ТЦ-а. Мишковићу су била блокирана сва улагања више година, па су се јављали неки градски функционери у име Јеврејске заједнице... Сада када видимо да су и Мишковићеве инвестиције добродошле видећемо да ли се сада њему исплати да гради. Јесте да се је далеко већи број тржних центара, али је ово ипак одлична локација којој гравитира огроман број људи. Можда само смањи првобитне габарите....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799349#p799349:3b3yja0r je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Чет Дец 03, 2020 5:10 pm[/url]":3b3yja0r]А колико износи густина изграђености других српских градова, колико људи је у селима? Велики град је највећи потрошач енергије и ресурса и највећи произвођач свих врста загађења и као такав је користан само за скидање кајмака, што је пролазна добит за мањину, али трајна штета за већину...

Нормално да је највећи потрошач енергија и ресурса и највећи произвођач загађења када је има највише људи у себи, не можеш да поредиш мултимилионски град и село са 20 хиљада становника. Да се цела Србија пресели у Београдски регион са овом густином насељености остатак земље би могао да се претвори у национални парк са нетакнутом природом и цео екосистем Србије доживи препород.

Да не причамо о томе колико је јефтиније и ефикасније градити инфраструктуру када је густина насељености виша.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=799283#p799283:2v9adb3i je napisao(la):
fjerinic » 03 Dec 2020 01:32 pm[/url]":2v9adb3i]Beograd 3,241 po km2
Budimpesta 3,351 po km2
Štutgart 3,100 po km2

Mogu ovako u nedogled

А, ту има замки колико хоћеш - шта и са чиме поредиш? На википедији ћеш наћи за Београд: Urban density 1,192/km2. Притом, то вероватно није само насељено место Београд, него и пољане између Панчевачког моста и Борче, итд, па вероватно бројка коју си ставио стоји за насељено место. Али, колика је онда густина у поменутом Штутгарту за укупно урбано подручје, које има чак 2.787.724 становника, а колико тек у ширем метрополитену, где живи људи малтене као у целој Србији, огромних 5,300,000? Дакле, ту нас и те како нас шију са густином, само је та густина у Немачкој, због врхунске инфраструктуре али и нпр. услед економске могућности да 50% становништва вози аутомобил свакодневно на посао, раширена по знатно ширем простору него у мање развијеним земљама.

И у Пешти се од деведесетих десио велики талас исељавања из града на ширу периферију; у Београду још није, али хоће.

Али стоји да је главни урбаниста Барселоне, кад је био овде, рекао да би они са нашом густином - банкротирали.
 
Па банкротирали би са њиховим приступом.

Увек може боље, битно је само одбацити сва ограничења у глави и фокусирати се на циљ
 
Pričali smo o urbanoj sredini tj gradskom tkivu, te brojke sam izneo. tzv "metropoliten area" se razlikuje drastično, kao i pojam u različitim državama a tako i po broju stanovnika (švabe masovno žive u predgrađima tj selima oko velikih gradova). Tvrditi da je Beograd naseljen manjom gustinom od prosečnih zapadnoevropskih gradova slične veličine nije tačna. A masovno zidanje u centralnim gradskim opštinama će samo povećati gustinu i disfunkcionalnost grada, tako da je korisnik Glas Prirode i više nego u pravu. Teoretski, Treba ići na pritisak da se promeni namena određenih parcela koje trenutno služe kao javne zelene površine a registrovane su kao građevinsko zemljište (na novom beogradu npr vidi projekat "petica"), ili staviti moratorijum na konverzije na sledećih 10 god u određenim opštinama.
 
Драго ми је када видим да још има ко схвата очигледне и суштински битне ствари... У непосредној близини имамо део Врачара који се последњих година преображава тако што кућице и дворишта са дрвећем, мењају вишеспратнице, док су дворишта и дрвеће избрисани гумицом кратковидог урбанизма. При томе читав тај део Београда, Чубура, Црвени Крст, Душановац - нема пристојан врт, величине од најмање бар 200 пута 200 метара, бар сличан Мањежу, али нема ни толико !

Једна од најосновнијих потреба људи је да имају природне целине пристојне величине које су им свакодневно доступне на путу до радње, школе и посла, наравно и у слободно време, за шетње, извођење паса, трчање, веслање, вежбање или дружење са другим бићима у природи. Сваки врт је изложба и музеј растиња које је вредније од брљотина којих су пуне наше галерије...
 
Auto-put postaje beogradski bulevar, Gazela žuta traka, a Ovča hit naselje: Otkrivamo plan za 2021. (biznis.telegraf.rs)

- Izvesno je da će se graditi tržni centar na Autokomandi. Sve druge objekte iz oblasti trgovine ili koji s tim imaju veze, a koji su ozbiljniji, sada su u fazi priprema i čeka se stabilizacija sa koronom i procena da li je takva investicija opravdana.

Ono što ja znam, jeste to da imamo upit da se nastavi i dovrši dokumentacija za šoping mol na Autokomandi.
 
Mislim da će se ići na izmenu PDR-a.
 
Ja stvarno mislim da nema potrebe za Delta Planetom, posebno sada kada je otvorena BW Galerija.

Delta treba da promeni planove i izgradi tu nekakav IT Park ili mozda kompleks privatnih bolnica (Madjarska, Tusrka, Meksiko... su drzave koje nenormalno puno zaradjuju od medicinskog turizma, Srbija tu ima veliki potencijal).
 
I ako su mislili do pojave Corone da pokusaju sa gradnjom Delta Planeta, sada 10 meseci posle i sa otvorenom polupraznom Galerijom, mislim da bi tezak promasaj bio da krenu u gradnju ogrmonog TCa.

Koliko bese GLA je trebala da bude Delta Planet?
 
Slep Čine.jpg
 
Пази, простор је ипак приватан. Ја се надам пословном комплексу попут Ер порт ситија. За медицински туризам ипак боље да се форсирају бање.
 
Ja se nadam bilo čemu što neće već saobraćajno hendikepiranu Autokomandu potpuno sahraniti a taj već ogavan deo grada učiniti još ogavnijim.

A država i Grad lako mogu da regulišu dimenzije i namenu objekata koji će se tu graditi.
Al avaj, zinulo d... za kvadratima i parama. Onom ''biznismenu'' za zaradom od tržnog centra a gradskim slepcima za paricama od poreza.
Još samo kad bi slepčine shvatile da neće dobiti ni jedno ni drugo ako nastavi da ih voza pohlepa, jer će sahraniti ceo taj deo grada i samim tim i svoje dragocene parice i kajmakčiće.
 
Ja bih ipak, ako dozvolis, prepustio savetovanje oko ulaganja 200 000 000 EUR nekome ko te pare zaista ima.

Taj ogavni deo grada kako kazes, moze da postane samo bolji bilo sta da se izgradi, a za saobracaj cemo se snaci :p
 
Ma da, 200 milijardi evra... Inače, to ko koliko para ima meni ne znači mnogo. Imade i Berlin mnogo mnogo više od 200 miliona evra i više od 200 stručnjaka i savetnika pa im je trebalo 20,30 godina i XY bačenih milijardi da naprave i puste u rad jedan kršteni aerodrom. Prosto, svaki ciga svog konja hvali.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807645#p807645:23uixht8 je napisao(la):
wexy » Ned Dec 27, 2020 3:46 pm[/url]":23uixht8]
Taj ogavni deo grada kako kazes, moze da postane samo bolji bilo sta da se izgradi, a za saobracaj cemo se snaci :p
Misliš kao što je Južni Bulevar postao bolji? Ili Trošarina. Ili delovi Vračara. Učiteljsko naselje. Primera ima na pretek...

A ovo ''za saobraćaj ćemo se snaći''... Pitam se samo na šta bi danas ličio Beograd da su tako razmišljali pre postojanja Gazele i Mostarske petlje. Eno sad sam baš pisao o tome na temi o Gradskom ''arhitekti''. Što priča kako u Beogradu autoput ide ''preko centra grada''. Pa će da reši to tako što će uz njega da posadi (dozvoli ili lično posadi, isti andrak, sve su to dogovorne rođačke šeme) najveći tržni centar na Balkanu, ne bi li izgenerisao još malo saobraćaja i zagađenja.


Jedino pametno što nameravaju da urade (iz ovog citiranog dela intervjua) je preregistracija autoputa kroz grad u bulevar, tako da autobusi mogu da koriste zaustavne trake kao žute, pošto uglavnom stoje prazne. E to je jedino pametno iz citiranog dela. A ovi behemoti od tržnih centara, to je u rangu onog Vračarskog divljanja, gde se na ugao već tesnih a odvratnih Maksima Gorkog i Cara Nikolaja sade višespratnice na 1m od kolovoza. Jer Gorane naš, kvadrate naše nasušne daj nam... A do njih i od njih ćemo da putujemo teleportom... :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=807620#p807620:3li6v4rg je napisao(la):
Dart » 27 Dec 2020 02:38 pm[/url]":3li6v4rg]
wexy":3li6v4rg je napisao(la):
Mali off
kako misle da izvedu zutu traku na Gazeli? Posto ocigledno ne znaju da tamo nema zaustave trake...
Gazela je imala nekad žutu traku postoje fotke kaceno u temi o gazeli davno
Tekst je jedno obično naklapanje...
 
Па пази сами себи извлачите решења а одбијате их видети.

Крај одвратан? Не треба да постоји. Решен проблем. Откупиш све продаш инвеститору и он ту направи нешто нормално а не правиш неку слагалицу
 
I onda se odvratan kraj zameni šatro lepim a neupotrebljivim delom grada.

Osim, kao što rekoh, ako država i Grad detaljno ne regulišu šta tu sme da se zida, koliko i kako. Što ovde naravno nije slučaj.
 
direktor":18xy7gda je napisao(la):
Gazela je imala nekad žutu traku postoje fotke kaceno u temi o gazeli davno
Tekst je jedno obično naklapanje...

Jeste imala ali tada je imala i neuporedivo manje saobraćaja. Danas bi tako nesto bilo čist mazohizam.
 
Pa kad proradi obilaznica ce vidimo kako ce biti ...
 
Vrh