Šta je novo?

Бициклизам

Djole Pevcanin

Advanced
Učlanjen(a)
16.11.2016.
Poruke
3.005
Pohvaljen
2.245
Да не бисмо затрпавали тему о бициклистичкој инфраструктури, одлучио сам да отворим ову тему.

Бајс возим од марта и прешао сам око 200-300км само по Београду. Возим веома проблематичан планински бицикл са челичним рамом који отежава вожњу све више поготово што сам га мало прерастао.

Планирам куповину трекинг или градског бицикла са алиуминијумским рамом, Шимано Алтус мењачем а може и Tourney, диск кочницама јер ми је мука од стандардних. Пукла ми је задња кочница, ја заменио и кочнницу и сајлу и кад кочим мало јаче точак ненормално проклизава, али кочи. Вешање би било добро да има мада и не мора, точак преко 26 и рам за човека висине око 180цм. Да ли се полован овакав може наћи до 25000 дин?
 
Pre sam sam sklapao bicikle i uvek gađao neku klasu opreme u rangu najnižeg Deore (ili SX4 SRAM).

Onda sam kupio nov bicikl sa opremom još niže klase i apsolutno mi je bio dovoljan i za duže ture (Kosmaj, Avala...) i za svaki dan po gradu.

Kad su mi ga ukrali, aktivirao sam stari pežo 10-brzinac. Zamenio mu volan i ručice kočnica (ravan volan umesto spuštenog trkačkog), zadnju gumu stavio malo deblju i to je to. Menjač je onaj starinski na šipci, realno, po ravnom i ne menjam brzine (pre sam stalno menjao tražeći neki optimalan prenos u svakoj situaciji).

Šta je poenta - ako ne vozite ture po Srbiji, penjete se na Avalu, vozite po blatu - najjeftiniji ispravan bicikl će vam raditi posao.

Da li ima takav bajs po oglasima za 200 evra? Ima sigurno.
 
Могу у Интерспорту повољно да узмем Nakamura Platinum 1.9 градски бајс који је ок. Возио бих туре али је проблем што не могу да изгурам узбрдо буквално нигде и не смем да возим Ибарском или Крагујевачким путем. Код Ђелмаша редовно гурам бајс или уз Николе Добровића.

Са бајса не падам и нисам овом ни једном избушио гуме. Немам браву али имам пола метра ланца и катанац. Имам и бројач који мало лаже али то морам да штелујем на пролеће. Мењач понекад зезне па прескочи. Не шалтам на равном, увек је предњи у двојци а задњи у тројци.
 
Ako te shvatam, ne možeš da se popneš uz Nikole Dobrovića sa sadašnjim bajsem?

Koji ti je prenos na sadašnjem biciklu u prvoj brzini (tj. koliko imaš zupčanika na najmanjem lančaniku između pedala i koliko na najvećem lančaniku na zadnjem točku) ?

Naravno, uvek je dobar savet da primarno gledaš ram. Da je alu (poželjno) i da odgovara tvojoj visini i dimenzijama (obavezno). Menjači po meni i nisu toliko bitni za svakodnevnu vožnju. Bitno je samo da su naštelovani da se mogu prebaciti u najnižu brzinu (zbog jačih uzbrdica kao što su Nikole Dobrovića ili Teodora Drajzera)
 
Не бих могао ни са алуминијумским јер сам мршав и слаб. Мењач на њему је Tourney, значи 7х3. Ако прешалтам у прву предњи мењач, онда је немогућа мисија набости другу па ћу возити у трећој јер је мењач проблематичан. Рикнем на пола узбрдице и онда гурам бајс да се не бих претерано замарао или једноставно бајс превезем аутобусом кући.
 
Nisi slab nego ne možeš da prebaciš u odgovarajuću brzinu.

Nikole Dobrovića svako može da pređe ako prebaci u najnižu brzinu na svakom 7x3 menjaču.

Znači napred najmanji lančanik, a pozadi najveći (tj, najmanji brojevi na ručicama menjača).

Taj Tourney sigurno može da se našteluje da radi kako treba. U najgorem slučaju (a taj slučaj tebi baš treba) nećeš moći lako prebaciti u među brzine, ali menjač će moći da se prebaci u krajnje brzine.

No, ako ne znaš lično da šteluje menjač, odvezi bajs u najbliži servis i opiši problem.

Ako ti je menjač "na klik" onda ima fora da ako ne ubodeš brzinu, još malo gurneš ručicu. Naime, tada neće prebaciti (kliknuti) u sledeću brzinu, ali će se menjač pomeriti dovoljno da prebaci lanac na sledeći lančanik. Takođe pomaže da prebaciš u veću brzinu, pa onda vratiš na željenu.

Iskreno, svakome preporučujem da nauči kako menjač i ručice funkcionišu, naročito ako imate slabiju opremu koja se brzo rašteluje. Tada će biti jasno ovo o čemu teoretišem.

Ukratko, oba menjača imaju graničnike (obično dva šrafa) kojima se podešava hod između najmanjeg i najvećeg lančanika i zatezač sajle kojim se podešava hod menjača između dve brzine.
 
Свакако иде на отпад следеће године, тачније оно што од њега остане. Мењач је ретардирани grip shift. Ручице на бајсу сам заменио јер су се претходне распале, мало су дуже али раде посао. Не желим више да улажем у њега. Пробаћу једном да истерам узбрдо кад следећи пут будем ишао у вожњу али по овако хладном времену тешко.
 
Налетех на нешто али молим вас да се јаве они који се разумеју више од мене:https://www.2bike.rs/cikloberza/mali-oglasi/bicikli-6/city-turing-10/gt-traffic-3x9-full-shimano-deore-vel-l#.X-hqTWNdeNw

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Sasvim korektan bajk, deluje ocuvano i Deore oprema je u boljoj klasi Shimana. GT je takodje solidan brend. Velicina L bi trebalo da ti je taman.
Tektro kocnice koriste mineralno ulje tako da nisu komplikovane za odrzavanje.
 
Нема вешање које ми није неопходно али кад би могло да се убиџи...

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Bajs je apsolutno korektan.

Amortizeri su potpuno nepotrebni za vožnju po gradu. Dižu težinu biciklu, a jeftini amrtizeri su krš.
 
Зваћу онда да видим јел могу да спустим цену још мало.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Какав је мењач Shimano Tiagra?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
To je Shimanov set za drumase u rangu Deore (koji se koristi za mtb, trekking i touring bicikle). I nivo kvaliteta je takav, sto ce reci da je dobar.
 
I ne možeš da ga koristiš na biciklu koji nije drumaš (naravno, teoretski može, ali uz dobro poznavanje mehanike na biciklu i ne isplati se)
 
280 RSD stoji na oglasu, uzimaj odma, kakvo skidanje cene! :)
 
Не узимам бајс са огласа. Узимам још јефтинијег друмаша, L алу рам, Тиагра 3х9, 28" точак са карбон штицном и још нечим. Ускоро га узимам.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Opa. Samo budi svestan svih prednosti i mana drumskog bicikla u gradskoj vožnji (ivičnjaci i slivničke rešetke prvenstveno)
 
Свестан сам јер возим улицом где могу и прекјуче мало фалило да паднем под аутобус јер није могао да ме обиђе а возио сам 30 на том делу.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Tramvajske sine takodje :) Jako neugodno za uske gume na biciklima, pa ako se predju pod losim uglom, moze da bude bas opasno
 
Ja sam ove godine hradio upgrade na Shimano Claris i mogu vam reći da sam prezadovoljan...a to je realno entry level model...nista vise od toga ne treba.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Зар Кларис није само задњи мењач?

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Данас сам постао власник једног друмаша који је стигао са другог краја Србије, у питању је Giant Rapid 2.

Алу рам L величина
Мењач Shimano Tiagra 3x9
Шифтери Shimano SL-R440 и R441
Тектро Добош кочнице
Карбон штицна
Дебело седиште
28" точкови а задњи је мало дебљи
2013. годиште
Ево неких слика:

IMG-20210106-104345.jpg

IMG-20210106-104358.jpg

IMG-20210106-104409.jpg

IMG-20210106-104443.jpg

IMG-20210106-104417.jpg

IMG-20210106-104428.jpg

IMG-20210106-104435.jpg


Мењач перфектан и не глави као на старом, осећај у вожњи је стварно невероватан пошто сам до сада возио бајс са челичним рамом и Tourney мењачем који ме је избацивао из такта. Веома је лаган и тежак је око 9-10кг и много сам се изненадио када сам га подигао. Гуме могу да издрже сезону а када прође сезона ставићу му Shwalbe Marathon. Кочнице коче супер, ланац подмазан и много добро иде. Мана му је што нема ногару која вероватно ни не може да се убуџи. Рогови су ок, десни је оригинал а леви није мада свакако планирам на Алију да узмем друге. Вешање нема мада ми није битна ставка. Од опреме још само бројач и звонце за које нема места па ћемо наћи нешто друго.
 
Ovo je po meni pravi gradski bajs. Telo i točkovi od drumaša, a volan od MTB.

Ako planiraš da ga ostavljaš napolju, samo bih promenio leptire na točkovima sa običnim šrafovima (da ti ne bi neko ukrao točkove baš lako). Lanac i katanac su sasvim dovoljni i mislim da nikome nije ukraden bajs koji je bio vezan lancem i katancem (jedino pokušaj da nađeš neki "kurton" za lanac da ti ne bi mnogo zvečao i grebao ram ili šticnu)

Sad dolazimo do stavke oko koje se mnogi ne slažu sa mnom, a to su blatobrani i gepek koji su po meni obavezni ako se planira koristiti bajs većim delom godine. Rupe za montažu postoje, ali bicikl sa time postaje mnogo ružniji, ali i mnogo praktičniji jer ne moraš da paziš na bare ili na kišu, a naročito ti leđa više neće biti mokra ako ranac zameniš sa torbom koja ide na gepek.
 
Vrh