Šta je novo?

Rekonstrukcija ulice Kneza Miloša

Znam da ne može da se poredi, ali izgleda da će Šanzelize da se rekonstruiše.

sanzelize.jpg


Prelepe slike na https://www.designboom.com/architecture ... 1-11-2021/
 
Jedno glupo pitanje: kako ce da odrzavaju parade sa ovakvom konfiguracijom avenije? :?
 
takodje, ne vidim dovoljno antiteroristicke zastite (upad s kolovoza u pesacki deo), nazalost danasnja arhitektura i o tome mora da razmislja
 
Naravno, sve su to legitimna pitanja, ali za neki parisbuild.fr

Ovo sam okačio da bi videli neka rešenja koja nisu samo zamena asfalta i popločvanje trotoara, a i da vidimo razliku u kvalitetu renderu.

Evo ga jedan zvanični render za Kneza Miloša

kneza milosa.jpg


Doduše, čini mi se da je kvalitet rendera i animacija se poboljšao sa Linijskim parkom. Uđite na link koji sam okačio da vidite glavnu animaciju za Pariz, kao i ostale rendere.
 
Sandelize u gradu od 12 miliona ljudi ce imati samo po dvije trake za automobile a Kneza Milosa i ubuduce ima po 3
 
Кад је Кнеза Милоша једина саобраћајница на том правцу југозапад-североисток. И ипак ће бити уска на делу од Краља Милана до Булевара Краља Александра. Тако да и те три траке у смеру ка Лондону и немају смисла.
 
Imaju smisla i te kako.

Po dve trake u oba smera + po jedna žuta traka (isto u oba smera). Kako bi se situacija odvijala od Nemanjine ka Londonu? Lepo, isto kao i sad: vozila u trakama za automobile stoje. Na raskrsnici sa Nemanjinom, semafor daje prvenstvo JGP i autobusi/trolejbusi kreću sa zaustavne trake pre drugih, kako bi se prestrojili u drugu traku. Kao što je i sad situacija. (btw ne mogu da verujem da Street view nema bolji snimak u ovom delu ulice) Na taj način se uspešno ulica sa 3+3 sužava na 2+3, ili kako god već klasifikovali onaj cik-cak cirkus na gore.

U suprotnom smeru, situacija je prosta: prilikom spusta i prolaska kroz Nemanjinu, JGP bi se samo pomerio, ''izdvojio'' u svoju žutu traku a ostali saobraćaj bi nastavio svojim trakama.


Šta bi se time dobilo? 1) Lepši izgled ulice 2) rekonstrukcija i bolja regulacija (nema više potrebe za horizontalnim semaforima) 3) žute trake u oba smera od Mostara do Nemanjine 4) veća prihvatna površina celokupne ulice na tom potezu.

Štaviše mišljenja sam da bi to bilo moguće uraditi sve do samog Londona, i ovih dana ću uživo proveriti na licu mesta.
 
Тај потез није споран, већ што од Лондона ка Скупштини имамо 2+2. Ту ће увек бити чеп а простора за ширење нема.
 
Pa jasno, ali hoću da kažem da i pored toga rekonstrukcija i širenje (u donjem delu) imaju smisla, jer će dozvoliti više vozila i time imati manje gužvi. Dakle, i saobraćajnice koje od tačke A do tačke B imaju suženja i proširenja, mogu lepo i dobro da funkcionišu. Ako se valjano izregulišu.
 
Mnogo manje zastoja sam primetio na potezu Kralja Milana - Bulevar, nego li na delu od Mostarske petlje do Nemanjine. Nekad zna i po 35 - 40 minuta da se putuje od Rudog do Nemanjine, a da se od Nemanjine do Bulevara pređe za 5 - 7 minuta. Isto kao što nekad zna i po 40 miuta da se ide od Jaše Prodanovića do Glavne pošte, a potez od okretnice na Zvezdari pa do Jaše Prodanovića za 7 - 10 mminuta.
 
Питање је само утврдити тачке дистрибуције. Тако се одреди где да се сужава а где да се шири
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812992#p812992:2enynv7f je napisao(la):
Дошљак » Čet Jan 14, 2021 12:57 am[/url]":2enynv7f]Тај потез није споран, већ што од Лондона ка Скупштини имамо 2+2. Ту ће увек бити чеп а простора за ширење нема.

Tu bi mozda tunel resio stvar.....
 
SRBO":12x7hlrt je napisao(la):
Питање је само утврдити тачке дистрибуције. Тако се одреди где да се сужава а где да се шири
Ovde ne treba ništa utvrđivati. Vidi se jasno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813534#p813534:tzeb2xt1 je napisao(la):
lukarts » Pet Jan 15, 2021 4:07 pm[/url]":tzeb2xt1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=812992#p812992:tzeb2xt1 je napisao(la):
Дошљак » Čet Jan 14, 2021 12:57 am[/url]":tzeb2xt1]Тај потез није споран, већ што од Лондона ка Скупштини имамо 2+2. Ту ће увек бити чеп а простора за ширење нема.
Tu bi mozda tunel resio stvar.....
Drago mi je da nisam jedini koji je razmišljao o tome. :wink:
Ali posle gledanja malo po 3D i Street view prikazu, shvatio sam da bi to bilo jako teško izdodljivo. Jer treba naći prostore za ulazne rampe/ulaze u Kneza Miloša, pa zatim prokopati to pod takvim uglom da bi na nekim mestima bio svega pokoji metar ispod starih zgrada (a to sve jelte treba osigurati i očuvati od oštećenja tokom bušenja) a zatim bi trebalo naći i prostor u Takovskoj gde bi bio drugi par ulaza/izlaza. Istina, postoji prostor ispred Pošte i pored Skupštine za po jednu rampu sa jednom trakom, ali mislim da bi to bilo baš rogobatno. A dalje niz Takovsku, ako ne grešim, više ni nema gde drugde da se ubaci tako nešto.

Onda mi je palo na pamet da se možda taj tunel (hipotetički govoreći, kad bismo imali brdo para i vrhunske tehnologije, dakle ŠBB KBB) možda negde oko ugla Takovske i Cvijićeve spoji sa planiranim tunelom između EKOFa i Despota Stefana. Da se ubiju dve muve jednim udarcem. Ali to bi zahtevalo podzemnu raksrsnicu ili bar neku podzemnu petlju (jer npr kako neko iz pravca DS da skrena ka Takovskoj a da ne prepreči put ovima što idu niz DS). A tek to bi bilo kompleksno, skupo i pipavo.

Tako da šta ga znam, za sada ne vidim mogućnosti za tunel duž Kneza Miloša i Takovske. No dobro, nije na odmet razmišljati.
Mooožda ova varijanta sa ulazom i izlazom ispred Pošte i pored Skupštine. Ali to je baš veliko možda, skoro na nivou ŠBB KBB.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813537#p813537:406gajbd je napisao(la):
solecar » 15 Jan 2021 16:09[/url]":406gajbd]
SRBO":406gajbd je napisao(la):
Питање је само утврдити тачке дистрибуције. Тако се одреди где да се сужава а где да се шири
Ovde ne treba ništa utvrđivati. Vidi se jasno.

Кажем више за генералне ситуације
 
И мени је падао на памет тунел као решење, и то да портал буде код Масарикове а други у Таковској негде код Ботаничке баште, после Јаше Продановића. Тунел би имао две траке, али би сигурно одвукао већину транзитног саобраћаја. Наравно, Кнеза Милоша и Таковска би постојале и даље с тим што би биле мање оптерећене.
 
Ne znam da li ovo utiče na planiranu rekonstrukciju

https://www.novosti.rs/beograd/vesti/95 ... urno-dobro

ŽILA kucavica srpske prestonice, saobraćajnica koja spaja tri beogradske opštine - Stari grad, Savski venac i Vračar, od Narodne skupštine do Mostarske petlje - Ulica kneza Miloša, duž koje su smeštena sedišta Vlade Srbije, Generalštaba, brojnih ministarstava, stranih ambasada, proglašena je za kulturno-istorijsku celinu.
Odluku je donela Vlada Srbije, krajem prošle godine. Ovo, između ostalog, znači da svi vlasnici i korisnici objekata u ovom zaštićenom području moraju tražiti saglasnost od gradskog Zavoda za zaštitu spomenika za sve intervencije, kako bi se utvrdili uslovi za preduzimanje mera tehničke zaštite za radove i dobila odobrenja na projekat i dokumentaciju. Kako je objašnjeno iz Zavoda, granice ove celine obuhvataju ulice Kneza Miloša, Krunsku, Resavsku, Višegradsku, Durmitorsku, Sarajevsku, Hajduk Veljkov venac, Balkansku, Admirala Geprata, Dobrinjsku, Kralja Milana, Andrićev venac.
 
Надам се да ће та одлука спречити рушење зграде у Адмирала Гепрата.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814071#p814071:3uuxo5tw je napisao(la):
astrodule » Sun Jan 17, 2021 11:29 am[/url]":3uuxo5tw]Ne znam da li ovo utiče na planiranu rekonstrukciju
https://www.novosti.rs/beograd/vesti/95 ... urno-dobro

Па ако није утицало да добијемо онакав скрндељ од немачке амбасаде, онда не верујем да ће много да утиче на остало. Једино што је по мени, без огромне подземне гараже свака друга реконструкција бесмислено чепркање. Ту није смело да се попусти, сигурно постоји извођач који је радове могао да изведе без да затвори Кнеза Милоша на 2 године и тиме изазове 3ћи светски рат.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=814110#p814110:2dsml5ro je napisao(la):
Дошљак » Ned Jan 17, 2021 12:29 pm[/url]":2dsml5ro]Надам се да ће та одлука спречити рушење зграде у Адмирала Гепрата.

Zar nije bila priča da je istog dana doneta uredba o rušenju, pa posle toga odluka da se ovaj deo proglasi za kulturno dobro? Time se zakonski obezbedilo rusenje zgrade u A. Geprata. Nisam siguran, ali mislim da je tako pisalo.
 
Ma bio je neki debilozni novinarski tekst koji mislim da ni sam autor ne bi razumeo da ga je pročitao posle ispisivanja.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=810966#p810966:1ktveqd7 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Jan 07, 2021 12:41 am[/url]":1ktveqd7]
On nije pojedinačno zaštićen kao spomenik kulture, a nalazi se u okviru prostorne celine „Područje uz Ulicu kneza Miloša” koja je pod prethodnom zaštitom bila sve do 29. decembra 2020. kada je plan tog dana usvojen u Skupštini grada. Doduše, ta celina na predlog Zavoda u međuvremenu je poslata Vladi Srbije koja je usvojila predlog odluke i proglasila celinu kulturnim dobrom 29. decembra 2020, ističu u gradskom Zavodu za zaštitu spomenika kulture. Puka slučajnost ili ne, ali istog dana plan je usvojen u gradskom parlamentu, a celina kojoj pripada upisana je u katalog kulturnih dobara, što i dalje nije prepreka da se zdanje iz kojeg je izvršen atentat na Đinđića sravni sa zemljom.
indexx.jpg

Ako neko ume da rastumači ovu glupost, molim nek mi preformuliše i prevede. Ozbiljno kažem. Ja i dalje ne razumem šta je tu zapravo rečeno.
 
Ни мени више није јасно каква је тачно ситуација по том питању.
 
Evo primer tunela u Lisabonu, koji je pušten u saobraćaj 2007. godine. Inicijlani rok tunela dugog 1725 metara je inicijalno bio 61 nedelja, a ukupni trošak 27 miliona evra - ovo je 40% više od inicijalno predviđenih 19 miliona evra. Izvor: https://pt.wikipedia.org/wiki/T%C3%BAne ... rqu%C3%AAs

Kada gledam oba iznosa, ovo uopšte nije nešto što ne bi mogao i grad Beograd da priušti.

Takođe, ulazi i izlazi u tunel se ne nalaze na istim lokacijama (tj. dislocirani su), tako da bi i to možda bila solucija ze čep(ove) koje navodite.

Evo slike: https://goo.gl/maps/gAJp17piBdV7PwjV7
 
Tунел Лондон-Ботаничка би био и краћи од тог.
 
Vrh