Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Ovaj poslednji objekat koji se gradi u "K distriktu" je visak, izmedju ostalog i zbog toga sto je tu moglo biti sketanje ka Dunavskoj ul. tj. Linijskom parku. Sad, i dalje je moguce, ali samo u sirini relativno uskog kolovoza. Inace, bul Voj. Bojovica i Dunavska su mogle biti spojene jednom sirom trakom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=813637#p813637:64aqmmwb je napisao(la):
Drakche » Pet Jan 15, 2021 8:58 pm[/url]":64aqmmwb]Ovaj poslednji objekat koji se gradi u "K distriktu" je visak, izmedju ostalog i zbog toga sto je tu moglo biti sketanje ka Dunavskoj ul. tj. Linijskom parku. Sad, i dalje je moguce, ali samo u sirini relativno uskog kolovoza. Inace, bul Voj. Bojovica i Dunavska su mogle biti spojene jednom sirom trakom.
Da, ali investitori imaju prednost.
 
606608317601bc5d465338706617504_640.jpg

"U ovom trenutku se radi plan detaljne regulacije, a iza toga rešavmao imovinske odnose i onda krećemo u realizaciju projekta", rekao je gradonačelnik.

Naveo je da će radovi na Linijskom parku početi krajem ove ili početkom sledeće godine. "Imaće svojih 10 različitih celina i u toku samog procesa ćemo odlučiti koje će prve, koje druge, treće da se rade. Jedna od ideja je da deo oko pasarele, gde ima ljudi koji u okolini žive, bude jedna od prvih delova koje ćemo izgraditi i da tu budu sadržaji koji će direktno uticati na poboljšanje života ljudi koji ovde žive, a naravno i svih drugih Beograđana. Duboko verujem da će to biti turistička atrakcija."

Projekat će se završavati u fazama, narednih nekoliko godina. U narednom periodu biće i javnog uvida gde će sugrađani moći da daju svoje sugestije.
izvor
 
Prosle godine je bilo da se pocinje "krajem 2021 godine", a ove godine je vec nagovesteno "pocetkom sledece"...

Dok se izgradi ovaj linijski park ima svi da budemo u penziji.
 
Zato je bolje ostaviti ovu temu na miru do početka rada..
 
Kako će izgledati linijski park u Londonu

https://www.gradnja.rs/kako-ce-izgledat ... u-londonu/

Biro James Corner Field Operations koji je vodio tim stručnjaka zaslužnih za realizaciju High Linea u Njujorku, pobedio je i na konkursu za Camden Highline.

Nakon najave da će Beograd dobiti svoj Linijski park po ugledu na njujorški, sada stiže informacija da će i London dobiti svoj park na mestu železničke pruge koja je davno stavljena van upotrebe.

Naime, njujorški studio za pejzažnu arhitekturu James Corner Field Operations predvodiće tim koji će činiti Piet Oudolf, Kentish Town-based vPPR Architects, Street Space, Hew Locke, Speirs + Major, Pentagram, AKT II, Atelier Ten, Tony Gee, i RLB.

Svi zajedno biće odgovorni za kreiranje projekta linijskog parka Camden Highline, koji je donekle inspirisan njujorškim linijskim parkom i za koji je planiran budžet od 35 miliona funti, piše Architects journal.

Park će u svojoj podužnoj organizaciji sadržati niz prostora za sedenje, kafića, umetničkih i kulturnih instalacija, kao i prostore na kojima će se odvijati dobrotvorne aktivnosti.

Projekat zapravo ima za cilj revitalizaciju napuštene pruge u potezu od 1,1 kilometar, koja je nekada bila deo Severne londonske železnice. U budućnosti ovaj prostor bi trebalo da postane pešačka veza, preko koje će se desetominutnom šetnjom stići od Kentish Town Roada u Camden Townu, do Camley Street u King’s Crossu, a da se pritom zaobiđu prometne saobraćajnice.

Uključivanje lokalne zajednice

„Camden Highline ima potencijal da postane zaista veliko bogatstvo za lokalnu zajednicu u Camdenu, kao i za ljude širom ovog grada. Ovo je upravo ta vrsta inovativnog, ekološki održivog i lokalno vođenog projekta koji bi mogao dati doprinos u oporavku Londona od pandemije. Zaista se radujem da vidim kako će se ovi ambiciozni planovi oblikovati.“, rekao je Sadiq Khan gradonačelnik Londona

James Corner iz James Corner Field Operations je sa druge strane dodao da je Camden jedno izvanredno mesto, sa živahnom, modernom i raznolikom zajednicom, koja će uskoro uživati u neverovatno jedinstvenoj i javnoj zelenoj niti koja povezuje različite zone.

Isto ali drugačije

Kroz projekat se planira bliska saradnja sa lokalnom zajednicom, kako bi se dobio prostor koji će na kraju govoriti o simbiozi prirode, kulture, umetnosti i zajednice.

Iako se od početka pravi veza sa njujorškim High Lineom, što zbog slične tipologije, što zbog vodeće arhitektonske firme, James Corner Field Operations ističu da Camden Highline neće biti nalik njujorškom parku, ukazujući na „potpuno drugačiji kontekst, kako urbani, tako i kulturološki“.

Francuski studio Agence Ter, koji predstavljaju glavne konsultante na projektu, opisuju odabrani tim kao „komplementaran, multidisciplinaran i raznolik“ i smatraju da će dominirati „kreativan i inovativan dijalog“ oko projekta među članovima koji istovremeno mogu da garantuju svojim dokazanim tehničkim sposobnostima.
 
Значи ради се о светском помодарству.
 
Nista protiv pomodarstva, ako je dobro resenje. Voleo bih samo da je vise inovacija, da se napravi nesto sto nigde nema (u pozitivnom slislu, naravno).
 
Meни је глупо што се копира тај термин, линијски парк.
 
И што елиминише постојећу трасу шина. А после ћемо да копамо
 
Vidim da uklanjaju deo pruge koji se ionako nije koristio.

Drugar koji zivi u zgradi na uglu Zorza Klemensoa i Dunavske mi kaze da vozovi i dalje cesto idu ovom prugom, samo u onom delu do Marine, gde je pruga ostavljena i dalje. Kako uglavnom idu nocu, kaze mi da stalno sviraju da nekog ne udare, jer se rampa ne spusta, a pesaci ili vozaci koji tuda prolaze ne znaju da se ovaj deo pruge koristi pa mogu da se zateknu u tom momentu na samoj prugi/pruzi ni krivi ni duzni...a kako nocu svira pored samih zgrada, drugar se zali da ga prolazak voza cesto probudi.

U svakom slucaju, ako se vec deo pruge koristi, valjalo bi obavestiti gradjane o tome (dokle se koristi, u koje svrhe, kada nocu mogu ocekivati voz sa nekim metrijalom itd.), da ne bude zabune...Da ne bude ono, procitaju u novinama da se pruga sklanja, hoce nocu da predju u delu koji se koristi i ne daj Boze, nastradaju usled zablude, neobavestenosti ili neznanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832492#p832492:1fbo1pt4 je napisao(la):
Marc23 » Čet Mar 18, 2021 3:37 pm[/url]":1fbo1pt4]Vidim da uklanjaju deo pruge koji se ionako nije koristio.

Drugar koji zivi u zgradi na uglu Zorza Klemensoa i Dunavske mi kaze da vozovi i dalje cesto idu ovom prugom, samo u onom delu do Marine, gde je pruga ostavljena i dalje. Kako uglavnom idu nocu, kaze mi da stalno sviraju da nekog ne udare, jer se rampa ne spusta, a pesaci ili vozaci koji tuda prolaze ne znaju da se ovaj deo pruge koristi pa mogu da se zateknu u tom momentu na samoj prugi/pruzi ni krivi ni duzni...a kako nocu svira pored samih zgrada, drugar se zali da ga prolazak voza cesto probudi.

U svakom slucaju, ako se vec deo pruge koristi, valjalo bi obavestiti gradjane o tome (dokle se koristi, u koje svrhe, kada nocu mogu ocekivati voz sa nekim metrijalom itd.), da ne bude zabune...Da ne bude ono, procitaju u novinama da se pruga sklanja, hoce nocu da predju u delu koji se koristi i ne daj Boze, nastradaju usled zablude, neobavestenosti ili neznanja.
Ja sam pre par nedelja naišao na voz u ul. Žorža Klemansoa i to unoć. JAko slabo uočljivo po mraku, jer su rame skinute odavno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=833499#p833499:2w53bia8 je napisao(la):
ivchonny » Ned Mar 21, 2021 9:54 pm[/url]":2w53bia8]
Ja sam pre par nedelja naišao na voz u ul. Žorža Klemansoa i to unoć. JAko slabo uočljivo po mraku, jer su rame skinute odavno.

Hvala na potvrdi.

Stvarno bi bilo lepo da gradjani budu obavesteni o tome, kao i koliko se koristi pruga, do kada, u koliko sati da se obrati paznja, jer, koliko sam cuo, voznje su uglavnom nocu, sto je jos opasnije za sve one koji iz nekog razloga prelaze prugu misleci da je ista ukinuta.
 
Krenulo se od praznog prostora za park, onda se neko setio sto ne bi i par zgrada, a onda se neko setio da je park preveliki i da moze jos vise zgrada, i tako...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G7Wb7ECqHNE[/youtube]

Послато са M2007J20CG помоћу Тапатока
 
vade sve sine? vidim da je na zapadu trend da sine ostaju u konceptima landscape arhitekture...
evo dva primera iz minhena...prvo manja pruga implementirana u park i naselje...

a druga je veca povrsina stare ranzirne pruge ..

ostavili su skoro sve koloseke i drvene i metalne starudije...koga zanima evo i dva linka sa fotkama i planovima...inace projekat je nominovan za nagradu za pejzaznu nemacku arhitekturu u 2021...
ko zna jednog dana i linijski park bg moze ako dobro ispadne da konkurise negde...
http://mahlgebhardkonzepte.com/baumkirc ... angflaeche
https://www.deutscher-landschaftsarchit ... ?detail=97
 
dao sam samo primer ...a vidjao sam i u americi i drugim zemljama....pa i u bnv imas one sine i vagon sta li vec u onom parku igralistu...
 
Pa dobro, covek vidja i ruzne i lepe stvari, al ja sam vise da predlozi budu one lepe.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=835422#p835422:38e11jql je napisao(la):
sergio-m » Sub Mar 27, 2021 12:44 pm[/url]":38e11jql]vade sve sine? vidim da je na zapadu trend da sine ostaju u konceptima landscape arhitekture...
evo dva primera iz minhena...prvo manja pruga implementirana u park i naselje...

Po meni ova konceptualna landscape arhitektura MOZDA moze da bude dobro inkorporisana u sredjenim sredinama, kao sto je ova u Minhenu, gde postaje "oaza" i oduddara medju kucama i lepo sredjenim fasadama, ali kod nas, pogotovo na Dorcolu gde i bez konceptualne landscape arhitekture imas ceo deo grada koji vise lici na napustene hangare, onda to ne bi imalo nikakav efekat jer bi se uklopilo u celu vec postojecu atmosferu industrijske zone...

https://i.imgur.com/ZzfoOdp.jpg

Setimo se samo onog fail-a sa kortenom na vec dovoljno sumornom Savskom trgu...Umesto da izgleda bolje, kortenske zardinjere su bile poligon za grafite, lepljene male oglase i bacanje djubreta i pikavaca od strane proste mase koja dok ceka na prevoz gleda da se rastereti viska...a da ne pominjem rdjavu vodu koja je curila i ostavljala trag po betonu iz svake zardinjere kad padne kisa...
 
Vrh