Šta je novo?

APS - Autoputevi Srbije

znači mrka i njegovi nesposobni partijski kadrovi su krivi za sve, ništa što nismo i ranije znali :rolleyes:
 
Listam jednu monografiju iz 1978 godine, i evo na šta naleteh na jednoj strani:

jugoslavijadanas.jpg


"Vijadukt "Ravbarkomanda" kod Postojne, na 42 kilometara dugom odseku auto-puta "Slovenica" između Vrhnike i Razdrtog... Transjugoslovenski auto-put, koji će započeti u tunelu ispod Karavanki i koji će preko Slovenije, Hrvatske, Srbije i Makedonije povezivati veći deo Evrope, posebno severne i zapadne, sa Bliskim istokom i ostalim delovima Azije, biće od izuzetnog privrednog značaja..."

32 godine kasnije...
 
Занимљиво је да први словеначки аутопут уопште није био део тадашњег аутопута Братство-јединство. Мислим да ту деоницу ни до распада СФРЈ нису радили.
 
Takođe, zanimljivo je da su stravično odugovlačili sa završavanjem auto-puta do Zagreba, ne znam da li ga i dalje rade. Takođe, kad se od Zagreba ide sa (mislim A5) do Maribora i Graca, u momentu prelaska granice se nailazi na toliko uzan, jadan, i rupčagast put, da je to neverovatno. Tek kad se približi Ptuju, kreće autoput.
 
Autoput do ZG se radi mozda poslednjih nekoliko godina. Do skoro su na pojedinim deonicama jos bile one old skul betonske ploce.
 
Slovenački autoputevi su gradilišta a ne autoputevi. Ja od kako sam ovde ne pamtim da sam otišao negde a da nisu nešto popravljali. A deonica Ptuj - granični prelaz sa HR bi trebala valjda skoro početi da se gradi.
 
Još jedna firma za krađu para. Nisu znali kako više preko ovih firmi da mažnjavaju pa sad osnivaju novu firmu. Znači kroz Bgd će gazdovati tri preduzeća
APS će održavati auto put kroz bgd.
Putevi srbije magistralne puteve kroz Bgd
i Beograd put sve ostale puteve i saobraćajnice.
E tek sad neće čovek znati ko je zašta nadležan, kome da se zali za nešto jer oni nizašta neće biti nadležni nego oni drugi, i tako u krug. :bash: :bash: :bash:
 
Novi Sad- Beograd
IMG_2055.jpg

Beograd-Zagreb Pala vece a digitalac usao u godine pa kvalitet malo losiji :(
IMG_2057.jpg

Beograd- Zagreb
IMG_2058.jpg
 
Izgradnja puteva opterećena korupcijom

Izgradnja puteva u Srbiji opterećena je korupcijom, a projekt izgradnje “Evropskog koridora 10” u ovoj zemlji zapao je u brojne neregularnosti, tvrdi ugledna poslovna žena Milica Trifković, generalna direktorka privatnog preduzeća za gradnju puteva “Geoput”, koja je odlučila da zazvoni na uzbunu i skrene pažnju na negativne pojave, u ekskluzivnom intervjuu za informativni sajt Evropske unije “Euroaktiv”.

Gospođo Trifković, vi ste generalna direktorka preduzeća “Geoput”, srpskog privatnog preduzeća za izgradnju puteva koje ima 100 zaposlenih. Razgovor vodimo u Briselu, gde ste došli kako biste osudili korupciju u procedurama javnih nabavki u svojoj zemlji i sastali se sa predstavnicima Evropske komisije, i poslanicima Evropskog parlamenta. Kako glasi vaša poruka?

Govorim samo o svom iskustvu, o činjenici da je prednost nelegalno data dvema državnim kompanijama i da su sve deonice izgradnje Koridora 10 dodeljene ovim kompanijama, dok je moje preduzeće “Geoput” na svim konkursima eliminisano.
Navedeni razlozi su bili različiti: u jednoj prilici, da nemamo neophodne preporuke; u drugoj da nam nedostaje nešto od dokumentacije. A u svim tim slučajevima je Komisija za zaštitu prava ponuđača, najviše stručno arbitražno telo koje je formirala država, presudila da je “Geoput” bio u pravu.
Komisija je donela odluku da državna predzeća “CIP” i “Putevi Srbije” treba da poštuju zakon i da te deonice prepuste “Geoputu”. Ova preduzeća su, međutim, naprosto ignorisala odluke Komisije za zaštitu prava ponuđača, mada ih zakon obavezuje da ih poštuju.

U Brisel ste sa sobom doneli fascikle dokumenata i imao sam prilike da ih pogledam. Koridor 10 predstavlja nešto za šta sam i lično zainteresovan: to je međunarodni put koji povezuje Beograd i Sofiju. Deonica između Niša i bugarske granice predstavlja pravu noćnu moru za vozače, naročito od kako je saobraćaj tokom proteklih decenija pojačan. Zbog čega taj put tako užasno izgleda?

Srpski ministar za infrastrukturu kaže da su svi projekti spremni. Ali zapravo nisu spremni čak ni građevinski projekt i projektna dokumentacija: ništa nije spremno. Ministar ne govori istinu. Na osnovu toga, Komisija za prava ponuđača je 13 ugovora proglasila nevažećim.

Da li hoćete da kažete da je novac potrošen, ali da projekti nisu urađeni i da izgradnja nije počela?

Novac je potrošen bez ikakvih pravnih osnova. Pod normalnim okolnostima, svih ovih 13 projekata bi trebalo da bude otkazano, a novac koji je za njih dodeljen bi trebalo da bude vraćen i preusmeren “Geoputu”; jer je naša dokumentacija bila savršena, a naše ponude su bile za 20-30 odsto jeftinije.
Uzgred budi rečeno, prisutan je još jedan problem: eksproprijacija zemljišta. Ona ne može da se obavi bez građevinskog projekta.

Izgleda, međutim, da se “projekt” sastoji u tome da se novac da odgovarajućim ljudima, čak i ako je to protivzakonito i ako nema nikave izgradnje?

Ne znam u čemu se “projekt” sastoji; Ja samo kažem da se javna sredstva troše na nelegalan način. A oni koji novac dobijaju su uvek ista dva preduzeća.
Navešću još jedan primer: dali smo ponudu za Nacionalni investicioni plan za dve deonice: Preljina-Pojate i Novi Pazar-Aljinovići. Naša ponuda za te deonice iznosila je 2,5 miliona evra, mnogo manje nego kod ostala dva ponuđača. A bila je i jedina kompletna ponuda, i jedina u skladu sa zakonskim zahtevima od ukupno četiri podnete ponude.
Ministarka Verica Kalanović, koja je zadužena za Nacionalni investicioni plan, nije, međutim, tender dodelila nama, već državnoj kompaniji CIP, za 4 miliona evra.
Komisija za zaštitu prava ponuđača je 14. decembra naložila da se ova dva tendera dodele “Geoputu”, ali od ministarke Kalanović smo primili pismeni odgovor da je tender poništen zbog nedostatka novca.

Da li je tačna procena da se 50 odsto privrednih aktivnosti u Srbiji odvija uz korupciju?

Neću prokomentarisati, ali mislim da ljudi iz Evrospke komisije i poslanici Evropskog parlamenta tačno razumeju šta se događa.

Uzgred budi rečeno, u pitanju je novac međunarodne zajednice, zar ne?

Da, novac EBRD (Evropske banke za obnovu i razvoj), novac Svetske banke, ...sutra možda i novac EU.

Verovatno ste se izložili riziku kada ste došli u Brisel da skrenete pažnju na negativnosti?

Svi kažu da sam hrabra i da sam se izložila riziku, ali nisam imala drugog izbora. Pokušala sam da govorim za srpske medije, ali bezuspešno. Svesna sam da ću biti izložena većem pritisku, ali odgovorna sam za 100 ljudi koji rade za moje preduzeće.

Ako bi vam srpski ministar za infrastrukturu rekao: “nanosiš štetu svojoj zemlji, iznosiš Srbiju na loš glas” kako biste mu odgovorili?

Rekla bih mu: a zašto VI radite protiv svoje zemlje?

Imate li na kraju neku poruku za EU?

Pitam se šta investitori EU mogu da traže u mojoj zemlji, ako ljudi kao što sam ja nemaju drugog izbora već da priliku potraže negde drugde?
 
I naši se setili da postoji nešto za smanjivanje buke

http://24sata.rs/vesti.php?id=90761

Zaštitne ograde od buke biće postavljene uz autoput

bg - 02.03.2011. - 00:53
Prve zaštitne ograde od buke i zagađanje trebalo bi da budu postaveljne uz autoput do jula i to u delu pored Kliničkog centra Srbije i Hitne pomoći, kao i kod KBC “Bežanijska kosa”, izjavio je Slavoljub Tubić, pomoćnik generalnog direktora “Puteva Srbije”.

OGRADA - U okviru obnove autobuta biće ralizovan projekat “Mere zaštite od buke” i biće postavljene zaštitne ograde - navodi Tubić.
Iste zaštitne ograde biće postavljene i na drugim delovima autoputa koji prolazi pored stambenih blokova, a to bi trebalo da počne do kraja godine. Sekretarijat za zaštitu životne sredine već je počeo da priprema projekat za postavljanje ograde u delu od Plavog mosta do Studentskog grada. Član Gradskog veća Miroslav Čučković kaže da je novac za realizaciju ovog projekta već rezervisan u budžetu.
 
da se kladimo da će, kad to urade, isto predstaviti kao čudo, najsavremenije, najveći mogući evropski kvalitet, bla, bla, bla, bla.... I verovaće im se, uglavnom, jer mnogi nikad nisu prešli preko grane, čak ih mrzi i Google Earth da uključe.
 
Баш тако Картографе, биће ово опет идеална прилика за продавање магле.
 
Не само Београд, и део Ниша, Параћина, итд... плаче за заштитном оградом од буке...
 
U Paraćinu nije problematično. Em autoput slabo prolazi direktno uz naseljeni deo (ide uz groblje i Staklaru), em je opet uglavnom iznad grada i buka se najvećim delom rasprši tamo gde nema ljudi.

Biće problema ako grad nastavi da se širi prema sadašnjoj naplatnoj rampi (u poslednjih 20 godina napredovao je 200 do 500 metara, kako gde)
 
Хм, па не знам баш. Баш део који је преко аутопута од Стакларе је близу аутопута. То што ти кажеш пре важи за Алексинац.

Код Врчина такође има насеље које је практично уз сам аутопут.
 
Аутопут сече Врчин на два дела.
 
Је ли тако? Ја сам мислио да је с једне стране Врчин, а с друге већ Заклопача. Онда је то још гора варијанта.
 
Заклопача је пар километара даље. Врчин је буквално пресечен надвоје. То је изгледа био концепт, сећи насеља на пола! :rolleyes:
 
Zadnji biser


04. 03. 2011. | 10:55
Trasa autoputa Beograd-Južni Jadran neće zaobilaziti kompleks u Takovu

Trasa budućeg autoputa Beograd - Južni Jadran, koja prolazi pored memorijalnog kompleksa u Takovu, ne može da se menja jer je urađen prostorni plan tog koridora u saradnji sa opštinama kroz koje prolazi. To je odgovorio ministar za ...
Ekapija
__________________
 
Па да, али зато не може да иде Савском магистралом, него ће да баце паре за још један мост. Дебили. :rant:
 
Wile E. Coyote":1swz8ihc je napisao(la):
Хм, па не знам баш. Баш део који је преко аутопута од Стакларе је близу аутопута. То што ти кажеш пре важи за Алексинац.


Ovaj obeleženi deo je jedini kome buka može da smeta. To su uglavnom porodične kuće sa par spratova. Levo je groblje, desno Staklara, a dalje na jug autoput ide oko 500 metara od naseljenog dela, a ima i nekih hala između. Zbog tih ljudi ima smisla praviti ogradu, mada je konfiguracija terena takva da samo prve kuće do autoputa imaju problem, već drugi red je dosta ispod. Na groblju na 30 metara od autoputa nema potrebe podizati glas da bi se sagovornici lepo čuli.

S gornje strane autoputa je naseljenost suviše mala, dosta je vinograda i vikendica, a ima i fabrika baš iznad krivine preko puta Staklare. Na stranu što dobar deo gradnje iznad autoputa nije legalan i samim tim nije realno očekivati da se ulaže u zaštitu njih.

A možda ja gunđam što bi mi nedostajao sjajan pogled s autoputa :)
 
Да, ја сам првенствено и мислио на део са друге стране аутопута. Нисам знао да је тамо добар део нелегалан.
 
Vrh