Šta je novo?

Bulevar Oslobodjenja (ex JNA) od Autokomande do Slavije rekonstrukcija

ića

Beginner
Učlanjen(a)
28.07.2010.
Poruke
38
Pohvaljen
4
Lokacija
Bgd
Pozdrav svima.

Ko sto rekoh, nov sam clan foruma, ali sam za kratko vreme (od juce) uspeo da pronadjem pregrst raznih informacija o trenutnom stanju projekata u nasem glavnom gradu.

Posto nisam uspeo da pronadjem odgovarajucu temu odlucih da odvorim novu. Nadam se da to nece predstavljati problem nasim Admin.

Ko sto vec napisah, zna li neko sta je sa dugo najavljivanom rekonstrukcijom Bulevar Oslobodjenja od Autokomande do Slavije?

Ona tramvajska basta je po deseti put u poslednjih par godina dobila nov asvalt, ali kao i obicno bez ikakve podloge. Predpostavljate koliko ce to trajati.

I one tri trake nisu u nista boljem stanju
 
Trajala je par dana od asvaltiranja, vec sada cela bastica je pod neravninama i rupama. Na stanicama su se vec pojavila izoblicenja asvalta.
 
@ića

Dobrodosao na forum i sa moje strane. Naravno svaka nova tema je dobrodosla pa i ova pogotovo sto se radi o izuzetno vaznoj saobracajnici u ne bas sjajnom stanju.
 
Pozdrav.

Rekonstrukcija Bulevara Oslobodjenja, od Slavije do Autokomande, deo je projekta "Obnova Beograda" koji zajedno finansiraju Grad Beograd iz budzeta i EBRD i EIB iz kredite dobijenog pre nekoliko godina. Najveci deo tog projekta je rekonstrukcija ulica kojima se krecu tramvaji, ali i prosirenje nekih uskih grla u gradu.

Do sada su, u okviru tog projekta, kao sto verovatno znamo, sredjene: Nemanjina, Autokomanda, Savska, Bulevar Vojvode Misica, Stari Savski most, Milentija Popovica, Treci Bulevar, okretnica na Novom Beogradu, Resavska, Pozeska, Pariska i Tadeusa Koscuska, Bulevar kralja Aleksandra (u toku) i deo Juznog bulevara.

U narednom periodu trebalo bi da budu sredjene Vojode Stepe (mislim da je to prva sledeca), Karadjordjeva, Kraljice Marije - Dzordza Vasingtona - Cara Dusana, Bulevar Oslobodjenja, Beogradska, pruga ka Rakovici, kao i prosirenje Zicke, natavak rekonstrukcije Juznog Bulevara i prosirenje Partizanskog puta.

Pored Vojvode Stepe, najcesce pominjana kao sledeca u nizu je Karadjordjeva. Kao sto se vidi u pitanju je visegodisnji projekat koji ce sigurno naslediti i naredna gradska vlast.

Sam Bulevar Oslobodjenja jeste u jako losem stanju i potrebna mu je detaljna rekonstrukcija. Bastice brzo propadaju jer se njima krecu i tramvaji i nekoliko linija GSP-a. Mislim da se bolje rekonstrukcije ne rade u iscekivanju one velike (ne znam da li ce sine ostati tu gde jesu ili ce preci na sredinu, a mozda cak samo na jednu stranu kolovoza - logicnije desnu gledano ka Autokomandi).

Rekonstrukcija verovatno ceka i zbog resenja ideje sta ce biti sa Slavijom. Ne mora da saceka rekonstrukciju samog trga, ali makar da znamo sta hocemo s njim.

A nadam se da ce parterno uredjenje ulice sledstveno voditi i renoviranju fasada i izgradnji novih reprezentativnih objekata u ovoj jako lepoj ulici :)
 
Steta je da nam fasde i glavna ulica koja vodi do najveceg hrama u ovom delu Evrope budu u katastrofalnom, ne reprezentativnom stanju...

Sta li turisti misle kad dodju u Karađorđev park (iz bilo kog smera).

Mogli bi ovo pitanje da uputimo gradkim čelnicima, tj cuvenom gradskom menadžeru.

U svakom slucaju hvala na ovim informacijama.
 
Jedino sto mogu da ti kazem je da treba biti strpljiv. Ako pogledas spisak ulica gore koji cekaju na rekonstrukciju, mislim da za svaku mozemo reci da treba biti prioritet.

A sto se utisaka turista tice, lepo je kada se gosti grada osecaju dobro, ali je jos lepse kada se gradjani grada osecaju tako. Ni u svojoj kuci ne kupujes namestaj da bi prijao rodjaku koji ti dolazi u goste, vec zato sto je, da izvines, priljezan tvojoj guzici :D Tako i mi sredjujemo ulice zbog nas samih, a ako se svide i onima koji nam dolaze u goste, tim bolje.

Uostalom, iz licnih iskustava, turisti ne zameraju mnogo. Ne zato sto se prave fini vec zaista imaju razumevanja i shvataju okolnosti koje su dovele do takvog stanja. Cak je utisak mnogih da je Beograd prevazisao njihova ocekivanja jer obicno ocekuju vrlo siv, depresivan istocnoeevropsko-orijentalni grad. S druge strane, sam Hram toliko dominira prostorom, da prosto neutralise ne bas reprezentativnu okolinu. U krajnjem, ako se i stidite malo Bulevara oslobodjenja, provedite goste do Hrama kroz Ulicu Svetog Save, nece se razocarati.
 
Homer Jay":yhc720hf je napisao(la):
U krajnjem, ako se i stidite malo Bulevara oslobodjenja, provedite goste do Hrama kroz Ulicu Svetog Save, nece se razocarati.
Uh to ce bas tesko da mi padne... Turiste da sprovode pored moje zgarde. Mogao bi i neki biznis da napravim. :vops:
 
Одмах изнеси кикирики, семенке, спорт за зубе... А могао би и штанд са пљескама! :laugh:
 
Nego pre par dana su krenuli da skidaju asvalt oko sina u vojvode stepe, jel to samo privremeno sredjivanje ili mozda pocenje rekonstrukcija sina ???
 
Po mom misljenju, treba prebaciti sine na desnu stranu ulice (gledano ka Autokomandi), cisto zbog kontinuiteta, a time bi se izbego ukrstanje kod Fransa.

Veliki problem Bulevara Oslobodjenja nisu fasade, u njij ima samo par zgrada sa leve strane, vec napusteni lokali. Jedna od najlepsih ulica, ali svakako i jedna od najsablasnijih. Verovatno nereseni imovinsko-pravni odnosi, sto znaci da ce i u narednom periodu stanje biti nepromenjeno.
 
Ako mislis na one kućice preko puta Birčaninove, koliko ja znam tu su planirali neki veliki tržni centar u koji ce se ulaziti i iz Sv. Save. Međutim po svemu sudeći, tu su ipak nerešseni imovinsko-pravni odnosi, pa će i ruglo ostati još koju godinu. Isto vazi i za par lokala iznad ulice Kneginje Zorke. Odmah iza one nove zgrade na ćošku počinje ruglo... Sto bi reko Ivica - je*******ia...

Nista vraćam se ja iz Beča da otvorim neki kiosk ispred zgrade. Kikiriki, semenke, ladno pivce... amože i ladno pivce
 
Kao što znamo sve što se u gradu radi težak je fušeraj. Autokomanda koja je bila sredjivana skoro već je krenula da rđa i propada. Prolazim tuda svaki dan pa ću napraviti neke fotke. Isto mislim da i ovo što se radi sa Gazelom neće biti dugoog veka, nego eto samo da se zamažu oči i da se uzmu pare. :violina:
 
stf":dij02ars je napisao(la):
Po mom misljenju, treba prebaciti sine na desnu stranu ulice (gledano ka Autokomandi), cisto zbog kontinuiteta, a time bi se izbego ukrstanje kod Fransa
Да, у овом случају би то имало логике, за разлику од Булевара КА (нешто је причано у тој теми о томе). Једино је проблем што би онда аутобуси морали да се гурају са аутомобилима у 3 траке, а нема места за проширење.
 
Wile E. Coyote":2n9lsu4v je napisao(la):
stf":2n9lsu4v je napisao(la):
Po mom misljenju, treba prebaciti sine na desnu stranu ulice (gledano ka Autokomandi), cisto zbog kontinuiteta, a time bi se izbego ukrstanje kod Fransa
Да, у овом случају би то имало логике, за разлику од Булевара КА (нешто је причано у тој теми о томе). Једино је проблем што би онда аутобуси морали да се гурају са аутомобилима у 3 траке, а нема места за проширење.
**be nas taj automobilski koncept grada,pa ce opet da nas boli zadnjica.
 
stf":2iyinlda je napisao(la):
Wile E. Coyote":2iyinlda je napisao(la):
stf":2iyinlda je napisao(la):
Po mom misljenju, treba prebaciti sine na desnu stranu ulice (gledano ka Autokomandi), cisto zbog kontinuiteta, a time bi se izbego ukrstanje kod Fransa
Да, у овом случају би то имало логике, за разлику од Булевара КА (нешто је причано у тој теми о томе). Једино је проблем што би онда аутобуси морали да се гурају са аутомобилима у 3 траке, а нема места за проширење.
**be nas taj automobilski koncept grada,pa ce opet da nas boli zadnjica.
Као и увек.:(
 
Prebacivanje oba para tramvajskih šina na istu stranu ulice nije dobro rešenje. Izuzetak je onaj mali deo od Veterinarskog ka autokomandi gde tramvaj uostalom ima potpuno posebnu trasu. Tramvaj treba da ide sredinom ulice kao što će biti sada na Bulevaru i kao što je u Jurija Gagarina i Savskoj. Biće dosta problema oko trasiranja tramvajske pruge od Trošarine, preko autokomande do Slavije. Jedno od mogućih rešenja je da tramvaj ne ide Bulevarom vojvode Stepe već Bulevarom oslobođenja od autokomane do trošarine. Ta dva bulevara su blizu jedan drugom i idu potpuno palelno. Bulevar Oslobođenja ima razdeobna ostrva na sredini koja su široka i mogu da prime tramvaje bez problema. Jedino bi se morali ukloniti platani sa tih razdeobnih ostrva ali ostaje drvored platana uz trotoar. Što se tiče dela na prevoju kod Hrama tu je nekad predviđana denivelacija bulevara sa malim tunelom u koji bi se ulazilo malo niže od biblioteke a izlazilo kod nekadašnjeg "Orača". Time bi se i spojili park ispred Hrama sa onim kod metereološke stanice koji se sad uređuje.
 
Prebacivanje oba para tramvajskih šina na istu stranu ulice nije dobro rešenje. Izuzetak je onaj mali deo od Veterinarskog ka autokomandi gde tramvaj uostalom ima potpuno posebnu trasu. Tramvaj treba da ide sredinom ulice kao što će biti sada na Bulevaru i kao što je u Jurija Gagarina i Savskoj. Biće dosta problema oko trasiranja tramvajske pruge od Trošarine, preko autokomande do Slavije. Jedno od mogućih rešenja je da tramvaj ne ide Bulevarom vojvode Stepe već Bulevarom oslobođenja od autokomane do trošarine. Ta dva bulevara su blizu jedan drugom i idu potpuno palelno. Bulevar Oslobođenja ima razdeobna ostrva na sredini koja su široka i mogu da prime tramvaje bez problema. Jedino bi se morali ukloniti platani sa tih razdeobnih ostrva ali ostaje drvored platana uz trotoar. Što se tiče dela na prevoju kod Hrama tu je nekad predviđana denivelacija bulevara sa malim tunelom u koji bi se ulazilo malo niže od biblioteke a izlazilo kod nekadašnjeg "Orača". Time bi se i spojili park ispred Hrama sa onim kod metereološke stanice koji se sad uređuje.
 
dedinje":3lo9vw3v je napisao(la):
Prebacivanje oba para tramvajskih šina na istu stranu ulice nije dobro rešenje.
Slažem se.

I
dedinje":3lo9vw3v je napisao(la):
Jedno od mogućih rešenja je da tramvaj ne ide Bulevarom vojvode Stepe već Bulevarom oslobođenja od autokomane do trošarine. Ta dva bulevara su blizu jedan drugom i idu potpuno palelno. Bulevar Oslobođenja ima razdeobna ostrva na sredini koja su široka i mogu da prime tramvaje bez problema. Jedino bi se morali ukloniti platani sa tih razdeobnih ostrva ali ostaje drvored platana uz trotoar.
Ne slažem se.

Nema smisla uvoditi tramvaj u ulicu koja ima zgrade samo s jedne strane, a u dobrom delu bulevara V Stepe bi bili brže uhvatiti autobus do autokomande i preći na tramvaj nego ići na tramvaj pa nastavljati njim. Na stranu što zbog slabe naseljenosti tim bulevarom autobusi iovako već idu brzo, te se ne dobija dovoljno da bi se uložile silne pare u pravljenje nove tramvajske trase.
 
@dedinje
Posebno jer se tu računa i seča jednog od možda najlepših drvoreda u gradu.

Nadam se da vas niko nije čuo u gradskoj upravi!
 
Трамвај треба да остане у Војводе Степе, јер је Булевар ослобођења слабо насељен. БО треба да остане као брза веза Миљаковца са градом, а трамвај ту не би много помогао. Што се тиче премештања шина од Славије до Аутокоманде, нема места да се трамвај издвоји у средину (што би било најбоље), тако да пребацивање оба колосека на једну страну има логике.
 
Kako nema mesta da se izmesti u sredinu? U cemu je razlika izmedju dva koloseka sa strane i cetiri kolovozne trake u sredini i dva koloseka u sredini i po dve saobracajne trake sa strane.

Ilustrativno:

TAAAAT vs AATTAA

Isto ti dodje.
 
.. pa valjda zbog prostora za stanice koji upada u prostor za trake?
 
Homer Jay":qzgbvyk3 je napisao(la):
Kako nema mesta da se izmesti u sredinu? U cemu je razlika izmedju dva koloseka sa strane i cetiri kolovozne trake u sredini i dva koloseka u sredini i po dve saobracajne trake sa strane.

Ilustrativno:

TAAAAT vs AATTAA

Isto ti dodje.
Да, само што је сада ТАААТ а не ТААААТ. Тешко да у БО има места да се прошири за још једну траку, осим ако се не урнишу паркови. Сем тога, ако би се трамвај пребацио на једну страну, избегло би се укрштање код Ветеринарског факултета. Булевар Војводе Мишића код Сајма функционише сасвим ОК.
 
Vrh