Postod Bumbarevo brdo » Čet Apr 26, 2018 12:25 am
Citat iz linka sa str 26:
"Međutim, GSP Beograd ima gorući problem u svom dvorištu, a to je aktuelni vozni park. On se obnavlja izuzetno sporo, pa je GSP u saobraćaj prošle godine pustio samo 50 novih autobusa, dok su stari srednjepodni autobusi, sa Euro 2 i Euro 3 normama izduvnih gasova i dalje u saobraćaju. Ako se uzme u obzir da su beogradski električni autobusi koštali trostruko skuplje nego niskopodni solo autobusi na dizel, što znači da bi umesto 80 električnih bilo moguće nabaviti 240 konvencionalnih autobusa, paradoks je jasan.
Naravno da se dovodi u pitanje ekologija i zaštita životne sredine, ali grad ujedno ima i veliki problem što svojim putnicima ne može da obezbedi ulaz bez prepreka u skoro polovinu svojih autobusa, čija je prosečna starost nešto veća od 10 godina. Nabavkom velike količine novih dizel autobusa bi se problem pristupačnosti rešio u velikoj meri. Pritom, Euro 6 norma izduvnih gasova ima čak desetostruko manju emisiju štetnih oksida nego što je to slučaj sa Euro 3 normom. Plasiranjem 200 ovakvih vozila na mesto Euro 3 autobusa, za razliku od nabavke 80 električnih i ostanka 120 Euro 3 vozila u voznom parku, daleko bi se brže rešio problem zagađenosti životne sredine u gradu Beogradu i mestima do kojih seže javni prevoz glavnog grada."
Dakle, jasno je da se kina i srbija ne mogu porediti na taj nacin, jer su pocetni preduslovi normalnog funkcionisanja krajnje neuporedivi.
Takodje, posto mi je prethodni komentar samo delimicno citiran cime je sustina znacajno izvucena iz konteksta, ponovicu cinjenice vezane za funkcionisanje el buseva koje su komplet eskivirane kako bi se fokus stavio samo na ukupnu eksploatacionu cenu, iako kao sto vidimo, stvari nisu bas tako jednostavne:
Autobusi su spori, dvoja vrata-losa razmena putnika, mali kapacitet, zalosno mala autonomija-znacajno ogranicenje u duzini linije, zbog dangube na punjacu nema korekcije vremena... Sve u svemu, ne moze da pokrije nijednu iole ozbiljniju liniju, moze samo da bude nekakva dopuna.
Takodje, potpuno je jasno da bi eventualnom nabavkom el buseva doslo do nakaradno-naopake zamene trolejbusa a ne dizel autobusa, pa je i time gorenavedena uporedna analiza troskova eksploatacije potpuno neupotrebljiva.
Tролебус или тролеЈбус, друже колекторе?
Испред зареза не иде размак, друже колекторе!
Празна лименка највише звечи, друже колекторе!
Бео-Зoo-Koнц-Логор - Врт туге и безнађa!
НапрДНО - до победе - алек муслиу.